Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Omien autoprojektien esittely.
HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 28. Apr 2020 21:46

Ja renkaathan toi tänään postimees pihaan. 205/40:t Nankangin Sportnex AS-2.

Hirveesti kehuivat noita, niin arvelin että testataan. Ikävä kyllä sain rengastöiden laittoajan vasta ensviikon keskiviikolle ja vielä näppärästi yövuoron jälkeen (silleen että kerkee pari tuntia makoilla). Vaan ei parane valittaa.

Varsinaista topicin autoakin väännetty eteenpäin.

Parin päivän hitsaamisen jälkeen nyt olis hommat siinä pisteessä, että pääsee puhaltamaan tuon pelkääjänpuolen korjauspalan sisäpinnan ja sen jäljiltä kiskaisen sitten epoksin sisäpuolelle. Tämä pitää tehdä työpaikalla, että saa touhuta instrumentti-ilman kanssa. En viiti ruveta edes yrittämään oman mäntäkompuran kanssa, kun siitä ei tule yhtään mitään edes pohjatöissä. Työmailla on kuitenki tuliterät ruuvikompurat ja instrumentti-ilmankuivaimet, niin siellä kun kiskasee pinnat niin ei tarvi ainakaan paineilman seassa olevista paskoista huolehtia.

Elikkäs. En nyt sitten ostoilmoituksista huolimatta koskaan saanu noita tuulilasin ylänurkkien peltipaloja mistään, joten piti fiksata vanhat.

Image

Noi hitsitäpät jotka kuvassa näkyy, on taustapuolelta vedetty. Eli ei huolta, kyllä ne oikeesti on koko matkalta läpi asti, ei vaan oo vielä "metal finished" kuvassa. Ja noi hitsit on tehty perustyylillä "täppä kerrallaan ja jäähdyttelyt", eli täppäilemällä välejä kiinni viimesiä täppejä vaille valmiiks, sit hitsien hionta tasaseks ja viimesten välien hitsaus. Ja homma piti tehdä paikallaan ollessa, että sai koko hoidon pidettyä kunnolla paikoillaan ja minimoitua vääntymiset.

Ja sit eka pala nappailtu muutamasta kohtaa kiinni.

Image

Jälkikäteen vaihdoin myös pienen palan tuohon oikeesti näkyvälle alueelle, kun hapotuksesta huolimatta jäi epäilys, että siinä vois olla kraaterien pohjalla ruostepistettä. Myös tuo sisäpelti, jossa on toi pidempileukainen lukkopihti (maadoituskengän takana), sai uutta peltiä (näkyy kuvassa hyvin hennosti tuulilasin puoleisella etureunalla kiiltävänä peltinä).

Kuvia ei tullu enempää otettua, kun rehellisesti sanottuna tuntuu että loppuu motivaatio kaikkien haistapaskan takaiskujen takia ihan täysin.
Last edited by HiTec on 30. Apr 2020 08:10, edited 2 times in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 29. Apr 2020 16:46

Tossa se pieni vaihdettu lipare:

Image

Happomaali:

Image

Varsinainen pohjamaali:

Image

Delfleet 350 raskaan kaluston 2K akryylipinta Hondan pohjamaaliin sävytettynä:

Image

Ikkunan ja ovenkarmien saumoihin ajan pistehitsien kohdille nauhahiomakoneella paljaat kohdat, joihin tulee sit päälle pistehitsattava 3M sinkki. Noissa paikoissa en ala liiman kanssa pelaamaan, kun siitä ei noissa saumoissa ole suurta hyötyä verrattuna sinkkiin, johtuen siitä että alkuperäset limitykset jotka jatkuu noista katkoskohdista ei myöskään ole liimalla kasattu.

Katon yläsaumaan tulee liima/pistehitsit, joten siitä syystä se on jätetty maalaamatta.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 06. May 2020 14:45

Ja kuvia (sori, paskanen auto):

Image

Image

Image

Ajokorkeus vois olla omiin silmiin jonkun sentin matalammallakin, vaan olkoot noin. Ei mitään havaintoa mitkä madallusjouset tossa on, varmaan joku perus 30-35mm madaltava setti.

Pikapesu, lopputuloksessa tosin aurinko pilven takana:

Image

Image

Image

Image

Taakse kokeilen varmaan jossain välissä 3mm spacereita jos jostain romuläjästä satun ne löytämään.

Edit: En löytäny kun jotkut halvat bilteman 5mm spacerit. Linttasin nyt ne tuonne väliin, nyt näyttää perä siltä miltä pitääkin.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 08. May 2020 22:27

Oli tarve muutamalle lattiamaton kiinnikkeelle, mut eihän noita mistään löytyny vaikka joskus aikasemmin jonkun tekaisin pellistä. Uudemmissa Hondissa nämä on vähä erilaisia jos oikein muistan Accord CL9:stä. Eikä nyt viiti ruveta ebaysta ettimään, kun voi olla toimitusten kanssa nihkeyttä. Joten Fusion tulille ja piirtelemään. Yhden mallikappaleen löysin josta oli helppo ottaa mitat ja katella vähä että muodot sattuu suurinpiirtein sinneppäin.

Image

Image

Image

Ja eikun tulostumaan.
Last edited by HiTec on 16. May 2020 17:13, edited 1 time in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 09. May 2020 16:06

Liimattu/pistehitsattu kiinni:

Image

Image

Image

Melekonen määrä töitä tehtynä että näistä käytetyistä osista sai kasattua tälle puolelle oikeesti ruosteettoman paketin kattorakenteiden osalta. (Toki tuo takasivulasin alareuna pitää edelleenki korjata).

Kuskin puolella mietin sellasta vaihtoehtoa että laittais tuon jokusen vuoden seinällä ripustettuna olleen OEM- takakylkipalan lihoiks ja käyttäis siitä tuon B-C pilarin välipellin. Ei oo enää nimittäin yhtään hauskaa nakerrella käytettyjen osien kanssa. Viimeistään tuohon vaihtoehtoon vaan tarviin joltain sen "ruosteettoman" A-pilarin. Ostetaan osastolta löytyy ostoilmoitus.

Edit:

Ja sunnuntain hommina ekan paikan turailua tonne lasin alaosaan:

Image

Image

Edit 2: Toinen paikattu kohta:

Image

Image

Toisen hitsauskierroksen jälkeen välit suljettu:

Image

Ja täpät siistitty:

Image

Näiden peltien taakse saa aika hyvin sisäpellin reijistä työnnettyä pintamaalin spraykamana.

Vielä olis aika monta kohtaa hitsailtavana.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 16. May 2020 17:09

Preludeen tilasin tollasen savolaisen catbackin. "voipi olla että joutuu oikomaan laippoja, tai voipi olla että ei joudu...ja voipi olla että jouvvut lyhentämään taikka jatkammaan kattia, tai sitten et jouvvu tekemmään mittään". Elikkä siis tarkemmin sanottuna SRS G35. En tykkää yhtään siitä miltä tuo vakio pyöree takavaimennin näyttää, enkä myöskään tykkää siitä että keskivaimentimen lämpöpelti rämisee sillon tällön. En jaksanu ruveta sen kanssa kikkailemaan, niin arvelin että on helpompi (toivottavasti), uusia koko paska. Ens viikolla pitäs putkiston tulla, eilen oli turussa tulossa.

Tutkiskelin työpaikan autonosturilla ekaa kertaa Preluden pohjaa/alustaa läpi ja huhhuh... Jos on Frosty katon limipeltejä lukuunottamatta siisti, niin tää Prelude ei ainakaan huonompi ole. Elikkä tämähän on saksantuonti, ruostesuojattu jo ilmeisesti siellä ja suomessa ollu jollain vanhemmalla mieshenkilöllä Joensuussa ennen isäukkoa ja meikäläistä. Tämä kaveri sitten pisti auton myyntiin autoliikkeen kautta ja myyntiehtona oli että tätä ei saa myydä millekkään tu(u)narille. Isäukko tämän sitten osti poikkeen, omisti pari vuotta ja möi minulle. On kyllä viimesen päälle siistit helmakotelon päädyt ja muutenkin sisäpuolelta puhtaat, mitä nyt noita tulppia poistelin ja tiirailin sisälle. Helmamuoveja en käyttäny irti, raottelin niitä vaan ja siistiltä näytti kummallakin puolella.

Vaan eiköhän meikäläisen tuurilla tästäkin jotain rapeeta löydy jostain ennalta-arvaamattomasta paikasta.

Image

Preludeen en äänentoistohommia tehny sen kummemmin, valkkasin vaan helpoimman ja halvimman tien ja pulttasin talviautosta (Corolla) yli jääneen Pioneerin MVH-X580BT:n tohon, ostin Audisonin BT6 550:n 6-kanavaisen RCA-setin ja rakennutin Joensuun autostudiolla (kiitokset vaan sinne jälleen kerran) [ei oo sponsoroitu mainos]. virtakaapelointisetin kustomina audisonin roippeilla, kun en tykkää yhtään noista valmiista seteistä. Erkkasarjana S2K:n mukana tulleet ja sittemmin ylimääräisiksi jääneet Helixit (en muista mallia), vahvistimena JL Audio RD900/5. Erkkasarjaa ajetaan aktiivisena (eli ilman passiivisuotimia). Kaiutinkaapelit otin Supran kaapelina, kun siitä on ihan hyviä kokemuksia S2K:ssa. Bassopuoli nyt on vähä auki vielä että mitä sille tekee, mut luultavasti joku 2ohm 500W RMS äänenlaatupainotteinen 10, tai 12 tuuman elementti suljetussa kotelossa.

Tarkotus olis tussaroida tuo takakontin setuppi läjään suht stealthisti. Tuo RD900/5 on toisaalta sen verran siistin näkönen palikka, että sitä vois ihan aavistuksen verran tuoda esille.

Kattelin että on vähä kämäset nuo midbassojen nykyset asennusrenkaat, joten arvelin että pitää piirrellä ja tulostaa vähä tukevammat.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15474
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Mystic » 21. May 2020 12:44

HiTec wrote:
16. May 2020 17:09
Preludeen tilasin tollasen savolaisen catbackin. "voipi olla että joutuu oikomaan laippoja, tai voipi olla että ei joudu...ja voipi olla että jouvvut lyhentämään taikka jatkammaan kattia, tai sitten et jouvvu tekemmään mittään".
:D :D :D
HiTec wrote:
09. May 2020 16:06
Kuskin puolella mietin sellasta vaihtoehtoa että laittais tuon jokusen vuoden seinällä ripustettuna olleen OEM- takakylkipalan lihoiks ja käyttäis siitä tuon B-C pilarin välipellin. Ei oo enää nimittäin yhtään hauskaa nakerrella käytettyjen osien kanssa. Viimeistään tuohon vaihtoehtoon vaan tarviin joltain sen "ruosteettoman" A-pilarin. Ostetaan osastolta löytyy ostoilmoitus.
Tuo taisi löytyä lopulta minun vanhasta kopasta? Toivottavasti se olisi hyvässä hapessa, kunhan vain Marko pääsee tutkimaan/leikkelemään tarkemmin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 23. May 2020 06:24

Hyvin näyttää edistyvän :) . Tuo tulostin on kyllä kullan arvoinen laite vanhojen autojen kanssa, erityisesti Japanilaisten joiden määrätyt pisteosat on äkkiä ”discontinued”. Multa olisi muistaakseni löytynyt joutavana tuollainen kuskinmaton koukku, tuli joskus orkkis tekstiilimattosarjan kun uusin sen. Mutta tuo tulostettu on kyllä hienompi.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 23. May 2020 06:39

HiTec wrote:
16. May 2020 17:09
Tutkiskelin työpaikan autonosturilla ekaa kertaa Preluden pohjaa/alustaa läpi ja huhhuh... Jos on Frosty katon limipeltejä lukuunottamatta siisti, niin tää Prelude ei ainakaan huonompi ole. Elikkä tämähän on saksantuonti, ruostesuojattu jo ilmeisesti siellä ja suomessa ollu jollain vanhemmalla mieshenkilöllä Joensuussa ennen isäukkoa ja meikäläistä. Tämä kaveri sitten pisti auton myyntiin autoliikkeen kautta ja myyntiehtona oli että tätä ei saa myydä millekkään tu(u)narille. Isäukko tämän sitten osti poikkeen, omisti pari vuotta ja möi minulle. On kyllä viimesen päälle siistit helmakotelon päädyt ja muutenkin sisäpuolelta puhtaat, mitä nyt noita tulppia poistelin ja tiirailin sisälle. Helmamuoveja en käyttäny irti, raottelin niitä vaan ja siistiltä näytti kummallakin puolella.

Vaan eiköhän meikäläisen tuurilla tästäkin jotain rapeeta löydy jostain ennalta-arvaamattomasta paikasta.
Tämän yksilöt alkaa olee harvinaisia :thumbsup: . Nuo ensimmäiset ~10v. Saksassa on auttaneet kyllä paljon, Suomen kosteissa oloissa ympärivuoden käytettynä olisi jättäneet jälkensä, suojauksista huolimatta.

Kasvain
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 24
Joined: 25. Dec 2016 19:55

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kasvain » 23. May 2020 18:30

Onko tuo Preluden värikoodi BG-31P Malachite Green? Hyvin samannäköinen kuin Suomeen tuotujen EG8 DXi:n väri, mulla tuolla em. värikoodilla yksi EG8.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 26. May 2020 17:27

Mystic: En tiedä mistä kopasta on, kuvissa näky että alkuperänen väri oli valkee ja näky olevan mustalla ylimaalattu? Käyttökelpoisilta osilta näytti kyllä mitä kuvia niistä sain, helpottaa aivan hemmetisti kunhan ne saa näppiin. Kiitoksia että vinkkasit tälle Markolle että tämmösille osille olis tarvis! :P :thumbsup:

SRS:n G35 putkistohan muljahti paikalleen täysin kivuttomasti. Tällä kertaa laipatkin oli just eikä melkein. Pitää seuraavalla kerralla napata kuva kunhan saa auton nosturille, jäi kiireessä ottamatta. Äänimaailma on ainakin omiin korviin just eikä melkein. Normaaliajossa ei mitään "drone" efektiä, eikä muutakaan häiritsevää meteliä. Sit kun polkasee, niin sit kuulee että ei oo vakioputkisto. Ei voi valittaa yhtään, kun hintaa jäi 399€ + toimituskulut.

Kaze: Jep, ja kun sai aikaseks opetella Fusion 360:n käytön, niin maailma aukes omavalmisteosien suhteen. Ja sit jos/kun FDM tulostustekniikalla sattuu jotain rajoitteita vastaan, niin ei muuta ku mallit MaterFlowlle SLS tulostukseen.

Ja kyllä, ekat about 10v tää Prelude oli Saksassa. Olikohan 02 vai 03 ensirekisteröinti Suomeen.

Kasvain: Värikoodi on BG-23M, eli Bright Blue Green Metallic.

Elikkä Preluden erkkasarjan midithän oli HXS-206:t:

Image

Diskantit samaa sarjaa, mut mitään mallimerkintöjä en niistä löytäny. Ei nyt ollu kyllä kovin kummosesti soiva setti, vaatii vielä säätöä, ja vaati kyllä vaimennukset ennen kun noi sai soimaan millään tavalla.

6,5 tuuman kaiutinsovittimia ei tarvinnukkaa alkaa itse suunnittelemaan. Kokeilin ihan huvikseen noita aikasemmin tulostettuja S2000:n soviterenkaita, joita en oo saanu aikaseks asentaa siihen, niin nehän käy just eikä melkeen. Eli Civiceissä on oma "jako" noille kiinnitysruuveille, niiden adapterit ei sovi, mut S2000:ssa ja Preludessa on sama jako.

Image

Image

Elikkä tästä linkistä saa ladattua nuo kaiutinsovittimien filut: https://www.thingiverse.com/thing:2355181

Piirtelin tuossa jokunen viikko sitten myös Civicin osia taas. Lämmitettävien sivupeilien nappi (Proto, tulostettu nopeimmalla tulostuslaadulla ja väärän värisestä filamentista):

Image

Image

Image

Ja uskokaa tai älkää, niin tuo lämmitettävien sivupeilien säätökytkinpaketti maksaa tänä päivänä yleensä sellasen 300€ jos sen sattuu jostain löytämään. Noita ei oo ollu kun Pohjois-Japanissa myynnissä lisävarusteena. Joku Malesialainen kaveri hankki mulle tämän kytkimen joskus vuosia sitten.

Toinen mitä oon aina sillon tällön piirrelly, on Civic 92-95 LHD 2DIN konsolin runko (yläosa valmis, alaosa kesken):

Image

On tää 3D tulostaminen kyllä melko hienoo touhua muutenkin:

Image

Image

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 30. May 2020 16:48

Eilen oli Preluden pesupäivä. Pesun ja kunnon kuivattelun jälkeen pinnotin kaikki lasit ja sivupeilien linssit Soft99 Glaco Liquid Super Wiperilla jota oon ässänkin laseissa käyttäny.

Image

Image

Tollanen torvihan tuolla alla nyt on:

Image

Tykkään kyllä tästä väristä, vaikka maalipinta muuten alkaakin olla aika ikäloppu kaikkine lommoineen ja rokamineen:

Image

Image

Image

Kyllä se vaan jokusen sentin alempana sais olla. :roll:

Uutta alustasarjaa en ala kyllä ostamaan. Joku vähä käytetty D2 tai BC Racing saattas mennä kyllä. Myös alkuperäset takaroiskeläpät ja takaspoileri kelpais.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 25. Jun 2020 23:50

Pikku päivitystä osia odotellessa:

Elikkä ABC-pilareiden MIG-saumat nykäisin nauhahiomakoneella tasaisiks ja nostelin vetovasaralla pahimpia monttukohtia oikeeseen tasaan.

Parhaimmalla mallilla lienee C-pilari, eli välivaihekuvassa eka rundi Mipan aluminiinikittiä hiottu suoraks, jonka päälle sit U-Polin Dolphin Glaze. Hionnat 120 - 220 - 320 grit. Kuten kuvastakin näkyy, niin kittiä ei oo hirveetä kerrosta kumpaakaan, koska kuultaa läpi, eli oikasut onnistu suht hyvin, vaikka ihan mihinkään ammattilaisten "metal finished qualityyn" nyt ei luonnollisesti päästykään.

Image

Siihen päälle sit hento huntu U-Polin happoo ja pari kerrosta Roberlon hiontapohjaa.

Image

Image

Tuon C-pilarin hionnan jälkeen arvelin, että eihän tästä Durablockin kapulalla jyystämisestä tule mitään kun on joka paikka pölyssä.

Kipasin taas Autoväri Hirvosesta tarvikkeita ja mukaan tarttu Mirkan pölynpoistollinen hiomatuki ja abranetin hiontaverkkoja ja muuta roipetta.

Arvelin omasta mielestäni näppäränä kaverina, että teen itse ja säästän (eli rakentelen imuletkun itse), mutta siitä sätöksestä kaikkine 3D tulostettuine adaptereineen lopputulos oli vaan että kaikki koirat ulvoo kilometrin säteellä aina imurin päällä ollessa ja korvat vuotaa verta vaikka hiois kuulosuojaimet korvilla. Aivan järkyttävä korkeetaajuksinen vinkusätös tuli rakennettua. :lol:

Toisella keikalla hirvoselle arvelin että en nyt pelkän letkun takia sinne lähde ja pyysin esittelyn noista Mirkan Deros epäkeskoista.

Noh, sen masiinan kun näki ja kuuli livenä siinä testirigissä niin ostettavahan se oli. Aivan mahtava laite. Siinä nyt oli koko mallisarjan vehkeet näytillä Mirkan automaattitoiminnon imuriin kytkettynä, mut tämän meikäläisen koneen tarkka malli on Mirka Deros 650CV.

Image

Löytyy harjatonta moottoria, nappi- ja/tai vipunopeussäätöö, värinäanturia, itsediagnostiikkaa, bluetooth-yhteyttä jne. Lähinnä ammattikäyttöön voisivat olla päteviä ominaisuuksia ehkä jollain tasolla, mut karsitumpi malli olis ollu aikasempi Ceros sarjalainen ja siinä se ulkonen virtalähde oli sellanen morkula että ei kiitos. Tässä se on sisäänrakennettuna.

B-pilarissakin on jo eka kittirundi hiontavaiheessa: (tämä kuva saumojen siistimisestä):

Image

Ja A-pilarissa jo viimenen Dolphin Glace viimeistelykitti hiontavaiheessa (ei kuvia).

Ja se pitää kyllä muille harrastelijoille sanoa, että jos ette oo aikasemmin käyttäneet Mirkan abranetin hiontaverkkoja, niin kokeilkaa. Tuli hölmö olo niillä hiomisen jälkeen, ajatuksena se että minkä ihmeen takia on aikasemmin käyttäny esim. just pohjatöissä jotain perinteisiä hiomapapereita.
Last edited by HiTec on 28. Jun 2020 21:14, edited 1 time in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 27. Jun 2020 17:08

Eilen leikkelin kuskinpuolen takasivulasin poikkeen. Onhan siinä melkonen ero toiseen puoleen nähden. En edes yrittäny varoa maalipintaa, kun tää koko vehje pitää näistä yläkerran peltitöistä johtuen maalata karmeja myöten uusiksi. Tähänhän tulee sit vielä varastossa olevat pronssinsävyiset JDM malleista tutut etu-ja takasivulasit, sekä takalasi, joten kaikki vanhat liimajämätkin lähtee kuitenkin pois uuden maalikerroksen tieltä.

Image

Ja peltiä leikkaamaan/pistehitsejä vinguttamaan irti. Kuten BlueCollarKyle videoillaan aina tokasee, "im gonna put my first rough cuts here". (Kannattaa muuten seurata kyseisen kaverin somea ja youtubea. On aika hienoo tekemistä. Ei myöskään oikaise ruostesuojauksissa, tai muutenkaan näytä tekevän sekundaa vaikka kiire näkyykin olevan):

Image

Oikeen puolen B-pilari hiottu ja happo ja hinkka ruiskuteltu päälle. Aika vittumaisia muotoja tuossa, piti muutamassa kohti tarkistella moneen otteeseen toiselta puolelta että onko noi alunperin tommoset, vai onko korjauspalasta vääntyny jotain. Muodot oli samat niin Frostyssä kun Coupessakin, joten eikun maalivaiheeseen. Mietin kyllä että oisko noita kuvan oikeen yläkulman muotoja jotenki pitäny häivytellä, mut enpä jaksanu ruveta hifistelemään kun ne kerta tehtaan jäljiltäkin tollaset on. Eli kyseiset kohdat on tuo uloin kantti joka jää oven tiivisteen alle (siinä on tollanen "lommo", näkyy varjona kuvassa oikeessa yläkulmassa), ja sit tuo alemman kantin koholla oleva "patti", tuossa kohdassa jossa tuo pystysyvennys lähtee kääntymään auton keulaa kohti. Kolmas kohta joka itseä epäilytti, oli tuo kuvassakin näkyvä klipsin oikealla puolella kantissa oleva siirtymä jyrkemmästä kantista loivempaan. Omaan silmään näytti eka että tossa klipsin reijästä muutama sentti alemmas ja oikealle olevaan kanttiin jäi joko koholle olevaa kittiä, tai hitsatessa vääntynyttä peltiä, mut sitten kun tosiaan vertasin noita tehtaan jäljiltä olevia muotoja, niin samat löytyy niistäkin.

Image

Tässä vielä tarkistuskuva Coupen vasemmalta puolelta. Vaikka tossa nyt alkuperäinen pintamaali onkin päällä ja huonompi valaistus, niin samat muodot näkyy tässäkin:

Image
Last edited by HiTec on 01. Jul 2020 23:14, edited 1 time in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 254
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 29. Jun 2020 17:54

Ja eikun alkuperästä paikkapalaa lihoiks, on sen verran töitä tuossa katon mukana tulleessa palassa että en jaksa.

Image

Ja paikalleen nopeesti soviteltuna (ei oo vielä katkottu oikeista kohdista jne):

Image

Eikä vielä ruosteita poistettu auton puolelta:

Image

Nyt alkais olla jo kiirus vähintäänkin tolle kuskin etukulman A-pilarin tyngälle, että kerkeis kesälomalla saamaan tätä läjään ihan kunnolla. Tämä alkuperänen paikkapalahan ei eteen asti ylety, niin tartteis tosta antenninpaikan ympäristöstä pikku palan jostain kiposta. Katon mukana tullutta uittelin fosforihapossa jo aikasemmin, ja siitä tuli kyllä sellasta näkkäriä just tuon A-pilarin kohdan osalta, että sitä en haluis ruveta paikkailemaan. Tulee samat lisätyöt muuten kun pelkääjänpuolelle. Harmittaa edelleen se yks jenkkijätkä joka "ymmärsi asian väärin" eikä lähettäny sitä A-pilarin yläosaa sen helmanpätkän kanssa, sitä oltais nyt tarvittu ja se olis hommaa helpottanu aivan tajuttomasti.

Image

Image

Edit: Tässä vielä tää pari vuotta sitten ostetun katon mukana tullu korjauspala liimojen poiston jälkeen. Kuten kuvista näkyy, niin ei oikein nappais lähtee entisöimään tätä palikkaa ja naittamaan sitä sit tohon uuteen korjauspalaan:

Image

Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests