Oltsin Glanza
Oltsin Glanza
Moro! Ajattelin kirjoitella tännekin pienet esittelytarinat tästä meikäläisen menopelistä, kun ei pikaisella haulla löytynyt yhtään juttua glanzoista ja tämä jos jokin sopii tänne hyvin, koska pelkkä JDM markkinoille tehty malli kerran on.
Eli kyseessä on vm. -98 Toyota Starlet Glanza V, eli 1.3 litrainen turbo (4E-FTE). Turbona on toyotan oma pieni mutta pippurinen CT9. Vakiona tehoja on noin 135 heppaa ja 160Nm.
Auto tuli minulle kesäkuun alussa 2011 Hankoon, jonka jälkeen tuolla onkin sitten ajeltu vain kesäisin. Auto oli ihan stokkikunnossa kun se suomeen tuli, mutta olin ostanut mukaan Cuscon säädettävän alustan ja uuden Fujitsubon power getter putkiston, jotka sitten veivattiin alle. Nyt viime talvena sitten parin kaverin kanssa otettiin talli että pääsi vähän tekemäänkin ja talven aikana tulikin sitten puuhailtua kaikenlaista auton parissa.
Laitetaas vähän kuvia tähän väliin.
Auto näytti tältä kun se oli vielä japanissa.
Samantienhän siihen piti sitten alusta ja putkisto vaihtaa ja saada jotkut alut alle. Muita muutoksia ei tässä vaiheessa ekalle kesälle sitten tehtykään.
Seuraavana kesänä / syksynä tulikin sitten hommattua Briden penkit ja JAM racingin plug/play ecu sekä Blitzin dumppi, Ecu toi autoon kivasti lisää luonnetta ja tehojakin. Tästä se innostus sitten talven saavuttua lähti ja rupesin vähän enemmän tilailemaan osia ja purkimaan autoa.
Valmistakin tuli sitten lopulta ja mukava on ollut ajella kun tuota tehoa on saanut ihan kivasti nyt ahtojen noston myötä lisää.
Tästä vielä suht kattava specsilista:
Cusco Zero-2R Coiloverit
16x7.5" ET35 TTE Grand Stand alut (pulverimaalatut RAL 6027)
195/40/16 Falken ZIEX-912 kummit
OEM etu- ja takapoikkituet (takana kolmipiste)
OEM mukitelineet edessä
OEM kyynärnoja
OEM tuulenohjaimet ikkunoissa
Optional extra viisiosainen lattiamattosarja
Käsijarrun nahkapussi
Bride Brix penkit Briden kiskoilla
TRD vaihdekepin nuppi
Custom säädettävä short shifteri
Venakopan kansi maalattu vanteiden väriin
AEM Uego laajakaista
Depo ahtopainemittari
Custom mittariteline A-pilariin
NGK Iridium tulpat
Ultra tulpan johdot
Lonza öljykorkki
TRD 1.3 bar jäähdyttimen korkki
Boostirajoitus poistettu 1. ja 2. vaihteilta
ASH huohottimen filtteri
Blitz Super Sound BOV
CT9 hybridiahdin pelkällä meshilla, ei suodatinta
HKS painekello @ ~1.1 - 1.2 bar (stokki ahdot max 0.65)
JAM racing pakosarja
JPerformance decat
Iso keulacooleri
JAM racing ecu
Fujitsubo Power Getter catback
HEL punosletkut jarruissa
Tegiwa jarrusylinteristopperi
5.1 jarrunesteet
2x tumman vihreät Mitsuba Alpha -töötit
DLS Reference R4 - 2-tie erillissarja (4" etukajarit ja diskantit)
Pioneer DEH-4400BT mankka bluetoothilla ja handsfreellä
Beat BSW8ACT - 180 wattinen littana subi
Eli kyseessä on vm. -98 Toyota Starlet Glanza V, eli 1.3 litrainen turbo (4E-FTE). Turbona on toyotan oma pieni mutta pippurinen CT9. Vakiona tehoja on noin 135 heppaa ja 160Nm.
Auto tuli minulle kesäkuun alussa 2011 Hankoon, jonka jälkeen tuolla onkin sitten ajeltu vain kesäisin. Auto oli ihan stokkikunnossa kun se suomeen tuli, mutta olin ostanut mukaan Cuscon säädettävän alustan ja uuden Fujitsubon power getter putkiston, jotka sitten veivattiin alle. Nyt viime talvena sitten parin kaverin kanssa otettiin talli että pääsi vähän tekemäänkin ja talven aikana tulikin sitten puuhailtua kaikenlaista auton parissa.
Laitetaas vähän kuvia tähän väliin.
Auto näytti tältä kun se oli vielä japanissa.
Samantienhän siihen piti sitten alusta ja putkisto vaihtaa ja saada jotkut alut alle. Muita muutoksia ei tässä vaiheessa ekalle kesälle sitten tehtykään.
Seuraavana kesänä / syksynä tulikin sitten hommattua Briden penkit ja JAM racingin plug/play ecu sekä Blitzin dumppi, Ecu toi autoon kivasti lisää luonnetta ja tehojakin. Tästä se innostus sitten talven saavuttua lähti ja rupesin vähän enemmän tilailemaan osia ja purkimaan autoa.
Valmistakin tuli sitten lopulta ja mukava on ollut ajella kun tuota tehoa on saanut ihan kivasti nyt ahtojen noston myötä lisää.
Tästä vielä suht kattava specsilista:
Cusco Zero-2R Coiloverit
16x7.5" ET35 TTE Grand Stand alut (pulverimaalatut RAL 6027)
195/40/16 Falken ZIEX-912 kummit
OEM etu- ja takapoikkituet (takana kolmipiste)
OEM mukitelineet edessä
OEM kyynärnoja
OEM tuulenohjaimet ikkunoissa
Optional extra viisiosainen lattiamattosarja
Käsijarrun nahkapussi
Bride Brix penkit Briden kiskoilla
TRD vaihdekepin nuppi
Custom säädettävä short shifteri
Venakopan kansi maalattu vanteiden väriin
AEM Uego laajakaista
Depo ahtopainemittari
Custom mittariteline A-pilariin
NGK Iridium tulpat
Ultra tulpan johdot
Lonza öljykorkki
TRD 1.3 bar jäähdyttimen korkki
Boostirajoitus poistettu 1. ja 2. vaihteilta
ASH huohottimen filtteri
Blitz Super Sound BOV
CT9 hybridiahdin pelkällä meshilla, ei suodatinta
HKS painekello @ ~1.1 - 1.2 bar (stokki ahdot max 0.65)
JAM racing pakosarja
JPerformance decat
Iso keulacooleri
JAM racing ecu
Fujitsubo Power Getter catback
HEL punosletkut jarruissa
Tegiwa jarrusylinteristopperi
5.1 jarrunesteet
2x tumman vihreät Mitsuba Alpha -töötit
DLS Reference R4 - 2-tie erillissarja (4" etukajarit ja diskantit)
Pioneer DEH-4400BT mankka bluetoothilla ja handsfreellä
Beat BSW8ACT - 180 wattinen littana subi
Last edited by Oltsi on 13. Dec 2015 23:08, edited 10 times in total.
Re: Oltsin Glanza
Nyt on kova kampe Ei muuta kun tehoa lisää irti, ja alustaa päivittämään. Tästä tulis hieno type-R killeri, civicin syöjä
Re: Oltsin Glanza
Alustaan on tulossa ainakin whitelineä jossain vaiheessa ja vähän puslaa sun muuta. Cuscot on parasta melkein mitä näihin saa joten niissä ei enää päivittämistä juuri olekaan. Kivasti se jo nyt noilla menee (painoa 950kg), modien jälkeen arviolta joku 170-200 heppaa pitäis olla, mutta kesällä pitäis penkittää. Katsotaan saanko eka hommattua peltisatsin ton portatun orkkis pakosarjan tilalle...
Kyllä ne type ärrät jo nyt jää.
Kyllä ne type ärrät jo nyt jää.
Re: Oltsin Glanza
Mielenkiintoinen kottero. Hyvään suuntaan ulkonäkökin mennyt. Nyt vaan tehoja lisää!
Uikku wrote:civicin syöjä
Re: Oltsin Glanza
Haha, grumpy on oikeassa. Nyt potkii boosti!
Vielä tohon civicin tappajaan sen verran että ollaan kaverin kanssa koitettu vähän lentäviä lähtöjä (kaverilla japanin s2000, 250 heppaa) ja yllättävän tasaväkisiä nämä on vaikkakin kyllä se s2k lopulta vauhdilla voittaa.
Vielä tohon civicin tappajaan sen verran että ollaan kaverin kanssa koitettu vähän lentäviä lähtöjä (kaverilla japanin s2000, 250 heppaa) ja yllättävän tasaväkisiä nämä on vaikkakin kyllä se s2k lopulta vauhdilla voittaa.
Re: Oltsin Glanza
Pirteä, erikoinen ja muutenkin erilainen, ehdottomasti seurantaan! Videota vedoista kaivataan yms.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Oltsin Glanza
Kiitoksia. Videota otettiin vähän talteen edellisen kuvaussession lomassa ja postailen tänne kunhan (laiska) broidi saa videot nettiin tungettavaan muotoon.
Heinäkuussa ois tarkoitus lähteä muuten norjaan gatebiliin, onko täältä porukkaa lähdössä? Pitää koittaa saada gopro mukaan niin vois koittaa koostaa jonkun pikku pätkän reissusta. Tällä siis ollaan kahdestaan kaverin kanssa lähdössä.
Heinäkuussa ois tarkoitus lähteä muuten norjaan gatebiliin, onko täältä porukkaa lähdössä? Pitää koittaa saada gopro mukaan niin vois koittaa koostaa jonkun pikku pätkän reissusta. Tällä siis ollaan kahdestaan kaverin kanssa lähdössä.
Re: Oltsin Glanza
^ Oikku ainakin, mutta se taisi olla menossa jo kesäkuussa vai mitensoli..
viewtopic.php?f=10&t=942
viewtopic.php?f=10&t=942
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Oltsin Glanza
Ylisöpön näköinen, mutta äänet sitten aivan toisesta maailmasta. Nice! <3
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Oltsin Glanza
Joo eipä se enää ihan stokilta kuulosta. Aika tyytyväinen kyllä ääniin itsekin.
Laitetaas vielä linkki videoon uudestaan uuden sivun kunniaksi: http://vimeo.com/67005187
Tässä vielä edellisestä kuvaussessiosta yksi kuva.
Laitetaas vielä linkki videoon uudestaan uuden sivun kunniaksi: http://vimeo.com/67005187
Tässä vielä edellisestä kuvaussessiosta yksi kuva.
Re: Oltsin Glanza
Tää on kyllä asiallinen, ja hyvin mietityillä muutoksilla lähdetty viemään eteenpäin.
Meinasitko kokeilla niitä vanteiden värisiä Glanza-tekstejä mitä toisaalla aiemmin ehdottelin..?
Vois ainakin omaan silmään näyttää ihan härskiltä, varsinkin jos kirjainten reunoissa menis vaikka kapeat mustat rajaukset ettei ihan uppois liikaa tohon kylkeen.
Meinasitko kokeilla niitä vanteiden värisiä Glanza-tekstejä mitä toisaalla aiemmin ehdottelin..?
Vois ainakin omaan silmään näyttää ihan härskiltä, varsinkin jos kirjainten reunoissa menis vaikka kapeat mustat rajaukset ettei ihan uppois liikaa tohon kylkeen.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Oltsin Glanza
Kiitti! Huomenna ois tarkoitus mennä aamusta dynottamaan toi kinneri ja sitten viemään leimalle teholapun kanssa että saa keulacoolerin otteelle. Postaillaan tänne sit ku on mustaa valkosella.
Seuraavaksi ois sitten tarkoitus varmaan tilata joko jotain uretaanipuslaa / vakaajaa alustaan tai sitten pakosarja. Mielessä on myös pyörinyt etulipan tekeminen kuidusta, suunnitelmia on jo päässä vaikka kuinka! Pitäis käydä hakemassa uretaanilevyä ja pursotettavaa rautakaupasta...
Ainiin ja joo, on ne tarrat ollut mielessä ja itseasiassa mulla on tossa illussa roikkunut tekstin vektorointiprojekti auki jo vaikka kuinka kauan, sais vaan nyt aikaiseksi.
Seuraavaksi ois sitten tarkoitus varmaan tilata joko jotain uretaanipuslaa / vakaajaa alustaan tai sitten pakosarja. Mielessä on myös pyörinyt etulipan tekeminen kuidusta, suunnitelmia on jo päässä vaikka kuinka! Pitäis käydä hakemassa uretaanilevyä ja pursotettavaa rautakaupasta...
Ainiin ja joo, on ne tarrat ollut mielessä ja itseasiassa mulla on tossa illussa roikkunut tekstin vektorointiprojekti auki jo vaikka kuinka kauan, sais vaan nyt aikaiseksi.
Re: Oltsin Glanza
Panosta ehdottomasti alustaan seuraavaksi, se tuo sulle paljon enemmän iloa tämmösessä autossa kun pakosarjan vaihto.
Etulippaidea herättää alkuun vähän "Mmmeeeh.."-tyyppisiä ajatuksia, kun toi etupuskuri on ainakin omaan silmään jo tommosenaan sopivan agressiivisen näköinen. Mutta toisaalta toivon että todistat mun olevan väärässä ja teet jotain siistiä lisäystä tuohon.
Etulippaidea herättää alkuun vähän "Mmmeeeh.."-tyyppisiä ajatuksia, kun toi etupuskuri on ainakin omaan silmään jo tommosenaan sopivan agressiivisen näköinen. Mutta toisaalta toivon että todistat mun olevan väärässä ja teet jotain siistiä lisäystä tuohon.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests