Oltsin Glanza

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 01. Apr 2014 23:07

Pitääpä tsekata kun ehtii hallille seuraavan kerran. Tekee sinne jonkun ilmanohjaushomman rosteripellistä joka sitten vähän suojais? :D

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Oltsin Glanza

Post by Mystic » 02. Apr 2014 11:47

En tiedä joko renkaiden puolesta päätöksiä teit tai ne tilasit, mutta tuommoinen sattui silmään;

http://www.dnsf.org/showthread.php?2788 ... yo-renkaat
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 10. Apr 2014 22:48

Mä luulen että Advanit lähtee kuitenkin tulemaan, ehkä kuun lopussa tosin vasta. Mysticin avustuksella tilatut vanteet on pyörineet jo hyvän hetken takakontissa, pitää viedä ne kanttien kunnostukseen, puhallukseen ja maalaukseen kunhan tuolta maailmalta tulee yksi toinen maalattava juttu lisää. :D

En vieläkään ole saanut päätettyä että otanko 195 vai 205 kumit eteen. Ne 205 on kyllä tosi läskit, pelottaa vähän että alkaa pahasti raapimaan kun nytkin tuon sentin lisämadalluksen kanssa hieman venytetyillä kumeilla alkoi ottamaan sisälokariin kun ajaa kovaa mutkassa. Halkaisija nimittäin tulee vielä kasvamaan uusilla isomman profiilin renkailla. Pitää ehkä alkaa totuttelemaan ajatukseen että ottaa ne sisälokarit pois kokonaan. :lol:

Kävin tänään autopesussakin jopa, wau.

Image

Paska kuva puhelimella ja pimeässä. :D Noh, ainakin auto on puhdas. Kiinteä taka-akseli näyttää myös parhaat puolensa kun katu ei ole tasainen niin perä näyttää vasemmalta puolelta hiton korkealta.

nippe94
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 22
Joined: 17. Apr 2014 17:44

Re: Oltsin Glanza

Post by nippe94 » 17. Apr 2014 20:13

Aivan sairaan siisti Glanza! :P itellä on tommonen samanlainen ku sulla talvi autona. Pitäis sitä alkaa laittamaan vähä Glanzan tyyppistä :) ja ideoita kaivataam :)! Mutta siisti pirssi! :* täys 10!

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 12. Jun 2014 23:30

Jahas täällä oli nippe käynyt kehumassa! Kiitoksia! :)

Mulla vähän pyörähti homma eteenpäin tässä juuri. Kävin katsastamassa glanzaa ja hylsy tuli YHDEN liian kuluneen renkaan takia. Piti sitten laittaa tuo tahmeat nakit -projekti eteenpäin ja pistin sitten tällä viikolla tilaukseen rengasta ja tänään kusti toi tällaisen paketin:

Image

Huomenna pitäis viedä rimssiä puhallukseen ja maalaukseen ja vähän jotain muutakin pientä, lisää siitä sitten kun saan rojut takaisin. :) Mahdollisesti jo ennen juhannusta!

Ja tässä molemmista starleteista yhteiskuva vielä.

Image

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Oltsin Glanza

Post by JonttuK » 13. Jun 2014 21:16

Hyvä kuva toi ^^ :)
Mukavan matala sun glanza, pitääs omaanki alusta hankkia, alla kun on vielä jotkut madallusvieterit.
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 15. Jun 2014 21:54

Kiitti! Joo kannattaa hommata coiloverit. Tohon saa nykyään ainakin d2, BC ja MeisterR coilovereita. Paria muutakin merkkiä taitaa olla tarjolla. Kaikkien hinnat varmaan noin 800€-->. Briteistä saa toki myös käytettyjä mutta ne nyt voi tietty olla missä kunnossa vaan...

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 03. Jul 2014 14:43

Nonniiin kohta, ihan kohta! :D

Image

Image

Koitan saada viikonloppuna jotain aikaiseksi niin ois vähän näytettävääkin. :)

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 03. Jul 2014 23:05

No en malttanut, nyt on sitä kumia sitten ja härskiltä näyttää. :D

Image

Image

Image

Form < function on mun jonkinlainen punainen lanka tässä ollut alusta saakka, joten vaikka vähän ainakin alkuun hassulta näyttää kun on kunnon läskit edessä ja pienet venyt takana niin eipä haittaa. Pitoa tuli lisää ja ajomukavuus parani vaikka leveyttä tulikin lisää kumeille. Seuraava pitoa parantava isompi modi sais sitten varmaan olla lukko, mutta saas nyt nähdä koska siihen on rahaa. Nyt ois kiva saada se joku etulippa tuohon kun keula näyttää korkeammalta vaikka ei edes ole. :geek:

Ainiin ja piti tosiaan vähän runnoa sisälokareita ja niiden kiinnityspisteitä että sai pyörimään edes noin hyvin miten nyt pyörii. Oikealta ottaa vielä tiukassa kaarteessa vähän johonkin kiinni mutta en vielä tiedä mihin. :D

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 08. Sep 2014 00:34

Josko pitkästä aikaa kirjoittelis jotain. Autolle ei oo tullut juuri muta tehtyä koko kesänä kuin ajeltua menemään! Hyvin toimii, ainut juttu vaan että JAM-pakosarja alkaa halkeemaan, pitäis varmaan vaihtaa orkkis tilalle ennen kuin siitä irtoaa pala ja putoaa suoraan turboon sisään. :shock: Läskit advanit piti ottaa pois toistaiseksi kun rupes menemään etukaaret rullalle :D Suunnitelmissa ehkä jossain vaiheessa tehdä joku custom job etukaarille että mahtuu sitten kunnolla, katsotaan nyt sitten.

Image

Pari osaa makaa nurkissa odottamassa asentamista. Laittelen kuvia kun oon saanut aikaiseksi, mutta laitetaan nyt tästä yhdestä kuva kun oon tästä aika innoissani. :lol:

Image

;)

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 22. Oct 2014 20:45

Jahas laitetaas juttua ettei nyt ihan jää tää oma päiväkirjan pitäminen täällä. :D

Koko kesän tullut lähinnä ajeltua glanzalla ja edelleen toimii, mikä on mukavaa tietty. :) Suunnitelmia olisi taas talven varalle vaikka mitä mutta katsotaan nyt miten saan osia osteltua. Aikomuksena olisi ainakin päivittää jarruja EBC:n levyillä ja keltaisilla paloilla, asentaa tuo edellisessä postissa vilautettu TRD:n lukko ja tilailla puslia vähän joka paikkaan. Myös uusi moottorinohjaus on tulossa jossain välissä, mutta se menee varmaan kevääseen.

Viime lauantaina tuli ajeltua pitkästä aikaa hallille tekemäänkin jotain. Aloitetaas kuvafloodaus.

Image
Konehuone oli aivan räävittömässä kunnossa, joten sehän piti tietty pestä. Alepan pussit suojaamassa taktisia paikkoja. :D

Image
Pesut meni hyvin ja sain auton käyntiin ja siirrettyä sisälle halliin. Sitten vaihtelin öljyt ja suodattimen ja vaihdoin öljynpaluuletkun turbolta, vanha kun oli kuin kiveä. Alkuperäinen varaosa toyotalta huimat 6€ ja risat! :)

Image

Sitten tuli hieman puhtaampaan konehuoneeseen asenneltua jo pitkään nurkissa seisonut cuscon poikkituki, jonka päädyt maalautin jo aiemmin samalla värillä kuin vanteet.

Image

Image

Image

Image

Samalla tsekkailin muutkin nesteet ja vähän rätillä putsailin pahimpia sotkupaikkoja. Nyt kehtaa jo vähän paremmin avata peltiäkin jos jotain kiinnostaa nähdä.

Viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä tuunauksena asensin klubin tarran, jonka Adanilta perjantain miitissä sain. Kiitos vaan! :)

Image

Sitten vielä pari fiilistelykuvaa:

Image

Image

Ajokelit alkaa kohta loppumaan, eli varmaan parin viikon sisään pääsee glanza taas ansaitulle talvilevolle. Oliskohan siinä tarpeeksi spämmäystä tälle kertaa. :D

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 27. Apr 2015 19:48

Kappas, kevät puski päälle, eli kai sitä vois jotain dokumentoida tännekin pitkästä aikaa.

Glanza oli talvella enemmän tai vähemmän osina ja jotain tuli jopa tehtyäkin tänä talvena. Kun auto oli saatu pukeille, irroteltiin porukalla sieltä joku tällainen:

Image

Image

Tällaisen aukon jätti jälkeensä

Image

Kun laatikko oltiin saatu pestyä, se piti toki avata. Liekö koskaan vaihdettu öljyjä kun oli noin tohnässä kaikkialta sisältä.

Image

Seuraavaksi irroteltiin vanha tasauspyörästö ja alettiin sovittelemaan paikalleen TRD:n korvaavaa osaa.

Image

Laatikosta myös putsailtiin pahimmat liejut mitä saatiin irrottelematta sen suuremmin sisuskaluja ja ruvettiin kasaamaan takaisin nippuun.

Image

Image

Image

Sinnehän se lukko sujahti ja läpi näkyy vetarin reiästä niinkuin pitääkin.

Image

Sitten tuli tilailtua kasa osia intternetistä.

Image

Tuosta kasasta vaihdeltiin vuotava kampiakselin stefa ja asenneltiin uusi Exedyn kytkin vasta plaanatun vauhtipyörän päälle kun vanha kytkin alkoi luistaa.

Image

Image

Image

Image

Image

Tämän jälkeen saikin ruveta sovittelemaan laatikkoa takaisin. Moottorin takakannake vaihdettiin samalla Powerflexin uretaaniseen. Vanha oli päässyt halkeamaan. Loput kaksi kannaketta jätettiin vielä paikalleen kun ehjiä olivat enkä halunnut että ihan kaikki moottorin tärinät tuntuvat luissa ja ytimissä. Tuollakin tärinät lisääntyivät huomattavasti, mutta ihan siedettävä tuo edelleen on.

Image

Laatikkoon ruuvasin orkkis öljyproppujen tilalle toyotan omat magneettiset ja sisään kaadettiin Redlineä.

Image

Image

Tuo MT-90 tuntuu sopivan oikein hyvin TRD:n mekaanisen lukon kaveriksi. Kylmillä öljyillä vähän ruksuttaa, mutta kun hetken ajelee ja öljyt lämpiää niin ei hitaasti kääntyessäkään lukkoa juuri enää huomaa (paitsi kun antaa kaasua :D).

Samalla kasaillessa tuli vaihdettua HEL:lin teräspunosletku kytkimelle ja vaihdelinkkien puslat kiinteisiin. Vaihdoin myös kytkinnesteet ja taisi olla aikakin kun aika mustaa litkua tuli ulos.

Image

Image

Kytkimen tuntuma muuttui tarkaksi, mutta kevyeksi ja vaihdekeppi on nyt mukavan napakka ja vaihteet menee tarkasti silmään.

Samaan syssyyn putsasin etutolpat kunnolla ja laitoin uudet rasvat yläpalloniveliin, kuten joka talvi. Hyvässä kunnossa ovat edelleen eikä vuotoja näkynyt. Samalla tarkastelin olisiko keulaa vielä saanut vähän alas, mutta en sitten viitsinyt enää alkaa säätämään alemmas kun tolpan alapään ja vetarin kumin väliin ei mahdu enää kunnolla edes sormenpää. :D

Image

Image

Sitten olikin aika ottaa savut koneesta ja mitata puristukset varmuudeksi. HYvin kävi ja tuloksiksi tuli karkeasti:

1: 10 bar
2: 10 bar
3: 10,5 bar
4: 10,5 bar

Aika terveeltä siis vaikuttaa!

Tämän jälkeen vaihdettiin vielä joka kulmaan EBC:n palat. Takana Ultimaxit ja edessä Red Stuffit.

Autokin saatiin sitten ulos tallistakin lopulta. :)

Image

Viimeinen lisäys tähän mennessä oli tuo kauan kaipaamani etulippa, jonka päätin väsätä Civicin lipasta kun niitä ei Glanzoissa ole juurikaan näkynyt.

Image

Tässä lippa vain pultattuna suunnilleen paikalleen, tuon verran joutui lyhentämään per puoli:

Image

Tässä auto sitten nykyasussaan. Lipan asennusta pitää päädyistä vielä viimeistellä ja varmaankin laittaa valkoista väriä pintaan, kunhan ehtii.

Image

Image

Vielä on asentamatta Whitelinen anti lift kitti, joka odottelee hallilla. Seuraavana laitetaan uutta kumia eturenkaille ja odotellaan uutta moottorinohjausta. ;) Siitä lisää myöhemmin. Eiköhän siinä nyt tullut päivitettyä aikalailla koko talven ja kevään tapahtumat :D Toivotaan että joku jaksaa lukea... :oops:

Kailasuo
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 24
Joined: 12. Dec 2013 13:02
Location: Oulu

Re: Oltsin Glanza

Post by Kailasuo » 27. Apr 2015 20:57

Tää on kyllä viimesen päälle makia! :P Ja tuo lippa toi aivan moitteettoman lisäyksen tohon keulaan jota se vaati. ;)

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Oltsin Glanza

Post by JonttuK » 28. Apr 2015 06:43

Onko lippa eg vai ek korisen siistin lippa? Hyvältä näyttää jokatapauksessa, parempi tuo kun suunnittelemani lagunan lippa :)
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 28. Apr 2015 08:19

Noniin kiitoksia!

Omasta mielestä kanssa tuo civicin lippa sopii yllättävän hyvin noihin orkkis helmojen muotoihin. Vähän siinä joutuu käsitöitä tekemään että tuo istuu ja vähintään toinen käsipari on tarpeen asennellessa. Vielä tosiaan noi päädyt pitää tehdä kunnolla kun on nyt lyhentämisen jälkeen vähän epäsiisti ja samaten pitää vähän silpoa lippaa alapuolelta että taipuu nätimmin puskurin muotoon eikä jäisi nuo päädyt törröttämään ulospäin noin paljoa kuin ne nyt tekee.

Lippa on kai facelift ek civicistä, vuosimallit 99-00. Lagunan lippa istuu hyvin kyllä tuohon 96-mallin puskuriin joka sulla on Jonttu. Tuo 98 puskurin alareuna on vähän hankalan muotoinen, siksi toi munkin lippa on asennettu reilusti siihen reunan päälle.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests