Oltsin Glanza

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Oltsi » 25. Mar 2014 17:30

jake--- wrote:MIkä tuo porkkana läjä tuolla taustalla on? :shock:
OFFTOPIC :lol:

Poikien mopoja siellä pari.

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Ren » 25. Mar 2014 18:49

Ite valitsisin yokohamat tai toyon r1r. R888 rupee olee jo kuitenki vähä vanhaa mallia joten pintakuvioissa ja pidossa on tultu eteepäi. Omaani aattelin just joko r888 tai AD08R ja päädyin yokohamoihin halvemman hinnan ja parempien arvosteluiden takia.
Mitsubishi Lancer Evolution V

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by JonttuK » 25. Mar 2014 21:45

Jos semislicksejä niin nangkangin uudehkon mallisia (nimeä en muista, joku R se oli :) )
Ne on kuuleman mukaan hyvät kohtuu budjetilla.
Omakohtaisia kokemuksia ei vielä ole, mutta itsekkin ne olis tarkootus hommata tulevaan torneoon, radalle kun on jo kova hinku takaisin :)
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Oltsi » 26. Mar 2014 22:43

Taidan päätyä tilaamaan nuo Advan AD08:t kun ovat kehuja kovasti saaneet! Kestävät paremmin kuin 888:t ja ovat myös taloudellisemmat polttoaineen suhteen ja paremmat märällä kelillä.

Ja niin juu eli tänään on lähtenyt samaa mallia kuin nykyiset vanteet, TTE grand standit, koossa 15x7 tulemaan maailmalta ja varmaan ensi viikolla saapuvat. :) Seuraavana sitten loppuviikosta tilaan renkaat ja niitä odotellessa ehdin kunnostuttaa vanteet ja maalauttaa ne uusiksi. Parin viikon sisään pitäisi sitten pito-ongelmat olla renkaiden osalta ratkaistu. :)

Image

Kiinnostelee hitusen päästä kellottamaan 0-100 aikoja! :mrgreen:

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Zugu » 27. Mar 2014 14:22

Nice! 8-)
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 248
Joined: 21. Mar 2011 20:50

Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista

Post by kop-O-nen » 29. Mar 2014 12:22

Asialliselta näyttää, aina tykänny näistä Starleteista. :)

MUTTA, Ilmeeni kun luin tämän:
Oltsi wrote:0Samalla jätettiin ilmanputsari kokonaan pois kun en sitä enää mitenkään saanut paikalleen kun imupuolen halkaisija kasvoi niin reilusti. Laitoin sitten tiheää verkkoa päälle estämään suurimpien könttien sisäänpääsyn.
Image

Et kai nyt oikeesti meinannu pidemmän päälle pilata konetta ja ahdinta ajamalla ilman kunnollista suodatinta. :o :(
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Oltsi » 31. Mar 2014 10:04

Kiitos vaan, ja kiitos WTF:stä. :lol:

Filtteri on nyt tosiaan pois lähinnä sen takia että sinne ei millään mahdu suodatinta. Kun vaihdoin turbon niin imupuolen halkaisija kasvoi, joten tuo alkuperäinen "EFI-pipe" ei mene enää paikalleen, jonka jatkeena siis filtteri normaalisti on.

Image

Sama kuva on edelliselläkin sivulla, mutta tuosta hyvin selviää miten täyttä siellä on.

Image

Usein näistä poistetaan ilmastointi, jolloin filtterin saa suoraan etupuskurin grillin sisään, mutta itse en tahdo ilmastointia menettää. Tiellä on mm. myös ohjaustehostimen pumppu ja ABS-yksikkö.

Ajoa tulee onneksi suhteellisen vähän kun ei esim. työmatkoja tarvitse autolla suorittaa, että tuo nyt saa toistaiseksi hetken olla tuolla tavalla kunnes keksin siihen jonkun luovan ratkaisun. Vinkkejä otetaan vastaan! :P

User avatar
Ruusenvisti
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 405
Joined: 30. Jan 2012 18:19
Location: Oulainen

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Ruusenvisti » 31. Mar 2014 16:16

Eikö sieltä putkea mahdu vetämään semmoseen paikkaan, että suodattimen saa sen nokkaan sitten ?

E: Tai uus pakosarja ja turbo semmoseen paikkaan että hilppeet mahtuu kiinni.

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by Oltsi » 31. Mar 2014 17:58

Tässä kuva tuosta tiukasta raosta, eli edestä katsottuna pakosarjan vasemmalla puolella alla tuo turbo lymyää.

Image

Tuosta alapuolella on öljynsuodatin ja ilmastoinnin pumppu, että ikävän täyttä siellä on. :D Ei tää sentään mikään yaris ole, mutta kyllä noi luxxxusvarusteet niinkuin ilmastointi, ohjaustehostin ja ABS vie kummasti tilaa. :/

Niin ja joo jossain vaiheessa vois sen pakosarjan ja turbon vaihtaa vielä isompaan, katsotaan nyt. Yksi ratkaisu toki on mielessä mikä toimis mutta toteutuksesta on oo ollenkaan varma. Vaihtais kapeemman esim civicin ilmastoinnin kennon keulille ja vaikka samalla kapean civicin alumiinijäähdyttimen. En vaan tiedä miten noita ilmastoinnin putkia jatkaa sitten sillai sopivasti. o_O

JayJay
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 273
Joined: 28. Jul 2013 20:35
Location: Vantaa

Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!

Post by JayJay » 31. Mar 2014 19:10

Image

Tässä vielä sama pata irrallaan. Tosta puuttuu ohjaustehostin suodattimen päältä ja ilmastoinnin kompura suodattimen alta eli ONhan sitä tilaa..teoriassa ;-)

H2k
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 80
Joined: 01. Aug 2013 17:01

Re: Oltsin Glanza

Post by H2k » 31. Mar 2014 19:52

Täytyy mennä hallille joku ilta rakentamaan joku viritys tohon. Joku silikonimutka siihen päähän ja siitä sitten jollain putkella etiäpäin. tai jotain.. :D

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 31. Mar 2014 19:56

No sitä on mietitty kyl mut mitäs sitten kun se suodatin haraa maata siellä keulacoolerin takana :D Siinä se vasta pöliseekin.

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Oltsin Glanza

Post by Zugu » 31. Mar 2014 19:56

Suodattimen siirtojalka? Sais ainaki vähä enemmän tilaa.. Ahtaalta tuo toki näyttää mut jotakinhan tuohon on kehitettävä, ei oo pitkäikäinen pelkällä verkolla.. Tai mite ois laturi jossa on integroitu tehostimen pumppu :D tosin voi olla hakeminen/rakentelu et sopivan saa..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
Oltsi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 14. May 2013 21:28
Location: Helsinki

Re: Oltsin Glanza

Post by Oltsi » 31. Mar 2014 20:02

No siinä melkein ö-suodatinta vastassa onkin sitten jäähdytin. :D Toki jos sen suodattimen siirtäis jonnekin etulokasuojaan niin vois vähän jeesatakin.

Se AC poisto ja kapee syyläri tekee hitosti tilaa mut en halua tosiaan sitä AC:ta poistaa. Oiskohan se liian härski jost tosta 90° silikoniputki alas ja siihen öljypohjan viereen suodatin? Ei varmaan ihan optimi mut....parempi ku pelkkä verkko?

JayJay
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 273
Joined: 28. Jul 2013 20:35
Location: Vantaa

Re: Oltsin Glanza

Post by JayJay » 31. Mar 2014 20:06

Oltsi wrote:No siinä melkein ö-suodatinta vastassa onkin sitten jäähdytin. :D Toki jos sen suodattimen siirtäis jonnekin etulokasuojaan niin vois vähän jeesatakin.

Se AC poisto ja kapee syyläri tekee hitosti tilaa mut en halua tosiaan sitä AC:ta poistaa. Oiskohan se liian härski jost tosta 90° silikoniputki alas ja siihen öljypohjan viereen suodatin? Ei varmaan ihan optimi mut....parempi ku pelkkä verkko?
Mut se AC kompura on suoraan edessä?

edit: sais sen ehkä just ohitettua, mut menee kyl suodatin matalalle. Ainaki ottais viileetä :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests