Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Kuten luvattu.
Koneen hihnapyörään 4x m10 kierrettä koko paksuudeltaan, jotta sain ahtimen hihnapyörän kiinnipultattua.
Samojen pulttien alle tulee vielä triggeri jossain vaiheessa.
Rullapyörälle sekä kiristäjälle holkkia ja vähän kierteitä, toivotaan että tuli oikean kokoset, ei kerinny vielä käydä kokeilemassa. Ahtimen pieneen hihnapyöräänkin tuli pikku modeja.
Tiistaina/keskiviikkona menee palikat koneistukseen.
Koneen hihnapyörään 4x m10 kierrettä koko paksuudeltaan, jotta sain ahtimen hihnapyörän kiinnipultattua.
Samojen pulttien alle tulee vielä triggeri jossain vaiheessa.
Rullapyörälle sekä kiristäjälle holkkia ja vähän kierteitä, toivotaan että tuli oikean kokoset, ei kerinny vielä käydä kokeilemassa. Ahtimen pieneen hihnapyöräänkin tuli pikku modeja.
Tiistaina/keskiviikkona menee palikat koneistukseen.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Sopi ne.
Kaikki hienosti linjassa.
BM44 pääsylkkä ja tehostaja heittäyty paikoilleen.
Etuvannetta sovittelin, just hyvä kun vääntää vähän kampperia.
Kaikki hienosti linjassa.
BM44 pääsylkkä ja tehostaja heittäyty paikoilleen.
Etuvannetta sovittelin, just hyvä kun vääntää vähän kampperia.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Perkele!
Hihna saapu ja oli vissiin just se 20mm liian lyhyt kun otin tuon helposti saatavilla olevan standardimittasen 880 remmin, 900mm sijaan.
No oli miten oli, hihnapyörät lähtee kohti helsinkiin ja remmiä pitää koittaa mennä palauttamaan sekä tilaamaan uuden huomenna. Kyllä vituttaa.
Pakosarjan ja downpipen käärin suutuspäissäni sekä asensin kanteen uudet venakumet. Kaikki venttiilit tulikin jo aijemmin hiottua ja testattua tiiviiksi kunnon vanhankunnon acetonilla.
Hihna saapu ja oli vissiin just se 20mm liian lyhyt kun otin tuon helposti saatavilla olevan standardimittasen 880 remmin, 900mm sijaan.
No oli miten oli, hihnapyörät lähtee kohti helsinkiin ja remmiä pitää koittaa mennä palauttamaan sekä tilaamaan uuden huomenna. Kyllä vituttaa.
Pakosarjan ja downpipen käärin suutuspäissäni sekä asensin kanteen uudet venakumet. Kaikki venttiilit tulikin jo aijemmin hiottua ja testattua tiiviiksi kunnon vanhankunnon acetonilla.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Tuli kansi kasattua, sekä nokkapyöristä porattua pyöreet pultit pois ja tilalle uudet kuuskantti-kantaset niin onnistuu säätö hieman helpommin tulevaisuudessa.
Pakosarjakin lähes valmis, pitää enään vain lukita pinnapultit paikoilleen kemppiliimalla ja se ois siinä.
Yläkerrasta puuttuu yksi pinnapultti sekä pari mutteria, speedimports lupaili että ensiviikon aikana saapuisi. Tilauksessa myös cometicin mls paffi kun sen kustomi kuparitiivisteen tekeminen tuntuu venyvän pitkään vielä.
Jos sitä ens viikonlopuksi sais moottorin sit tälleseen kuntoon?
Kauhee jööti tuo downpipe... Osat heitelty paikoilleen jotta näkee onnistuko servopumpun kiinnikkeen modaus ilman että ottaa mihinkään kiinni, ja onnistuhan se! Pitempi remmi pitää vain hommata sillekin.
Pitempi remmi ahtimelle tilattu ja se luvattiin ensiviikon loppupuolelle, ahtimen hihnapyörätkin majailevat parhaimmillaan Helsingin Hammaspyörä;llä, ja he lupasivat hoitaa homman ensiviikon aikana myös.
Tuommonen 1-tie venttiili 88 ja 76mm liitoksilla tupsahti myös kotiin, tulee siis turbon ja kompuran väliin. Kompura syöttää tuohon 76mm liitokseen, ja kun ahdin tulee mukaan peliin niin imasee läpän auki ja ottaa suoraan ilmaa remmiahtimen ohi. Toimivaksi todettu konsepti.
Eli jos hyvin menee niin ensiviikonloppuna kone melko hyvin nipussa jo, jos huonommin menee niin ei edisty yhtään, riippuu tähtien asennosta jne miten ehtii osat perille. Meanwhile keskitytään öljynsuodattimen siirtosarjaan sekä polttoainejärjestelmään.
Pakosarjakin lähes valmis, pitää enään vain lukita pinnapultit paikoilleen kemppiliimalla ja se ois siinä.
Yläkerrasta puuttuu yksi pinnapultti sekä pari mutteria, speedimports lupaili että ensiviikon aikana saapuisi. Tilauksessa myös cometicin mls paffi kun sen kustomi kuparitiivisteen tekeminen tuntuu venyvän pitkään vielä.
Jos sitä ens viikonlopuksi sais moottorin sit tälleseen kuntoon?
Kauhee jööti tuo downpipe... Osat heitelty paikoilleen jotta näkee onnistuko servopumpun kiinnikkeen modaus ilman että ottaa mihinkään kiinni, ja onnistuhan se! Pitempi remmi pitää vain hommata sillekin.
Pitempi remmi ahtimelle tilattu ja se luvattiin ensiviikon loppupuolelle, ahtimen hihnapyörätkin majailevat parhaimmillaan Helsingin Hammaspyörä;llä, ja he lupasivat hoitaa homman ensiviikon aikana myös.
Tuommonen 1-tie venttiili 88 ja 76mm liitoksilla tupsahti myös kotiin, tulee siis turbon ja kompuran väliin. Kompura syöttää tuohon 76mm liitokseen, ja kun ahdin tulee mukaan peliin niin imasee läpän auki ja ottaa suoraan ilmaa remmiahtimen ohi. Toimivaksi todettu konsepti.
Eli jos hyvin menee niin ensiviikonloppuna kone melko hyvin nipussa jo, jos huonommin menee niin ei edisty yhtään, riippuu tähtien asennosta jne miten ehtii osat perille. Meanwhile keskitytään öljynsuodattimen siirtosarjaan sekä polttoainejärjestelmään.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Tässä on kyllä sitä jotain!
Hienoa tuusaamista ja kunhan käyt tosiaan säädättää jollaki ammattikaverilla, niin tästä tulee aikamoinen ase
Hienoa tuusaamista ja kunhan käyt tosiaan säädättää jollaki ammattikaverilla, niin tästä tulee aikamoinen ase
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
On kyllä mukava seurata tällaista toisenlaistakin tekniikkapuolen viritystä entä ne ns vakiovirit..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Thankyou thankyou far too kind...
Tulipa tänään mikkailtua pakosarja valmiiksi sekä kerääjäsäiliöön puuttuvat liittimet sulatettua kiinni. Pitää vielä paineilmalla koeponnistaa ja siistä isolla kädellä kaikkia hitsiroiskeita pois.
Tämänjälkeen säiliö ja pumput mukaan kaverin duunipaikalle ja teettämään letkuja, aivan kauhea osa ja nippelirumba joka suuntaan mutta kestääpähän ydinpommin nyt ainakin, ja luulis virtaavan myös.
Hitsuuttelin kerääjäsäiliölle ja pumpuille tuollasen peltiläpyskän johon saa rojut pultattua kiinni, peltiläpyskä sitten pultataan kontinpohjaan kiinni kun sellainen tehdään. (kuvissa oleva kontinpohja on erittäin väliaikainen, lähinnä vaan kokeilua varten)
Pumput auraavat typerästi toisiinsa nähden, mutta on tuo 1/2 hydrauliikkaletku senverran jäykkää tavaraa että nou can do, tuolleen ne tulevat, itse pystyn ainakin elämään asian kanssa. Akulle sekä parille muulle kivalle jutulle piti jättää tilaa kontin eteen, joten tuo oli nyt ainoa järkevä asennuspaikka pumppuarsenaalille, ei siellä kontissa kuitenkaan mitään ostoskasseja kuljeteta.
Olisin loputkin soppaputket pokannu valmiiksi mutta putki pääsi loppumaan jo ennenkuin paluupuoli oli valmis. Tuonne tulee vielä pari putkea jännästi koukkailemaan (tankilta meno ja paluu)
Hyvä se on kun tekee siistin kontin pohjalevyn tummalla verhoilulla ja saa osat maalia niskaan! Harkitsen jopa nippusiteiden karsimista pois...
Öljynsuodattimensiirtosarjallekin heavy duty kamaa. Saas nähdä minne saa mahtumaan.
Rapatessa (rälläköidessä) roiskuu.
Mistä muuten saisi mahdollisimman tiukkoja 3'' silikonimutkia? Tai 3-2,5'' mutka? Remmiahtimen ilmanotto suunnitteilla ja tila todella vähissä imusarjan alla.
Tulipa tänään mikkailtua pakosarja valmiiksi sekä kerääjäsäiliöön puuttuvat liittimet sulatettua kiinni. Pitää vielä paineilmalla koeponnistaa ja siistä isolla kädellä kaikkia hitsiroiskeita pois.
Tämänjälkeen säiliö ja pumput mukaan kaverin duunipaikalle ja teettämään letkuja, aivan kauhea osa ja nippelirumba joka suuntaan mutta kestääpähän ydinpommin nyt ainakin, ja luulis virtaavan myös.
Hitsuuttelin kerääjäsäiliölle ja pumpuille tuollasen peltiläpyskän johon saa rojut pultattua kiinni, peltiläpyskä sitten pultataan kontinpohjaan kiinni kun sellainen tehdään. (kuvissa oleva kontinpohja on erittäin väliaikainen, lähinnä vaan kokeilua varten)
Pumput auraavat typerästi toisiinsa nähden, mutta on tuo 1/2 hydrauliikkaletku senverran jäykkää tavaraa että nou can do, tuolleen ne tulevat, itse pystyn ainakin elämään asian kanssa. Akulle sekä parille muulle kivalle jutulle piti jättää tilaa kontin eteen, joten tuo oli nyt ainoa järkevä asennuspaikka pumppuarsenaalille, ei siellä kontissa kuitenkaan mitään ostoskasseja kuljeteta.
Olisin loputkin soppaputket pokannu valmiiksi mutta putki pääsi loppumaan jo ennenkuin paluupuoli oli valmis. Tuonne tulee vielä pari putkea jännästi koukkailemaan (tankilta meno ja paluu)
Hyvä se on kun tekee siistin kontin pohjalevyn tummalla verhoilulla ja saa osat maalia niskaan! Harkitsen jopa nippusiteiden karsimista pois...
Öljynsuodattimensiirtosarjallekin heavy duty kamaa. Saas nähdä minne saa mahtumaan.
Rapatessa (rälläköidessä) roiskuu.
Mistä muuten saisi mahdollisimman tiukkoja 3'' silikonimutkia? Tai 3-2,5'' mutka? Remmiahtimen ilmanotto suunnitteilla ja tila todella vähissä imusarjan alla.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Tosiaankin ehdotuksia otetaan vastaan että mistä/ miten tehdä tuo kontinpohjalevy helpoiten. Ollut nyt pari vuotta tuo keskeltä halkaistu vaneri mut se on vähän lelu. Yhdestä palasta melko mahdoton tehdä tota pohjaa.
Viimesetkin hardlinesit hollillaan.
Loput sit letku ja liitinkikkailua taas.
Viimesetkin hardlinesit hollillaan.
Loput sit letku ja liitinkikkailua taas.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Onnistuu se yhellä palallakin mutta sen vanerin täytyy hieman joustaa jotta voi taivuttaa paikalleen. Itselle tein yhdestä palasta koko kontin pohjan.
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Täytyy repiä jostain jotain aihota ja kokeilla.
Tänään tuli Helsingin Hammaspyörästä soittoa että osat on perillä ja alkavat niitä työstää, semmonen dilemma tuon ahtimen hihnapyörän kanssa oli että siitä olisi jäänyt materiaalivahvuus liian ohkaseksi nykyisellä koolle, joten he pyöräyttävät uuden hihnapyörän pari milliä isommalla halkaisijalla samaan hintaan.
Tulee siis vähän enemmän ahtoja, voi sniif. Kompensoidaan tiputtamalla kierrostenrajoitinta sen 100rpm niin pysyy kompura sallituissa kierroksissa.
Iso peukku kyseiselle firmalle, yhteydenotto pelaa moiteettomasti ja kerrankin tuntuu siltä että innolla otetaan asiakkaan työ vastaan, eikä vaan näitä perus mä oon vaan täällä töissä juttuja.
Kaverin turpå penaria kävin ihmettelemässä duunin jälkeen ja mukaan tarttu silikonimutka ahtimen ilmanotolle. Tuli aivan helvetin patentti, etenkin tuo soikea 3' putki, mut hei mittausten mukaan pitäisi juuri ja juuri mahtua paikoilleen.
Nojoo että niin iso päivitys, kannenpultteja ja tiivistettä odottelen kun pikkupoika jouluaattoa, saas nähdä ehtiikö täksi viikoksi. Kavereille jo uhosin että tulen ekoille ratapäiville ajamaan kemoralle, kuukauden päästä. Tähdätään siihen niin eiköhän tämä viimestään juhannuksena ole sit ajossa.
Tänään tuli Helsingin Hammaspyörästä soittoa että osat on perillä ja alkavat niitä työstää, semmonen dilemma tuon ahtimen hihnapyörän kanssa oli että siitä olisi jäänyt materiaalivahvuus liian ohkaseksi nykyisellä koolle, joten he pyöräyttävät uuden hihnapyörän pari milliä isommalla halkaisijalla samaan hintaan.
Tulee siis vähän enemmän ahtoja, voi sniif. Kompensoidaan tiputtamalla kierrostenrajoitinta sen 100rpm niin pysyy kompura sallituissa kierroksissa.
Iso peukku kyseiselle firmalle, yhteydenotto pelaa moiteettomasti ja kerrankin tuntuu siltä että innolla otetaan asiakkaan työ vastaan, eikä vaan näitä perus mä oon vaan täällä töissä juttuja.
Kaverin turpå penaria kävin ihmettelemässä duunin jälkeen ja mukaan tarttu silikonimutka ahtimen ilmanotolle. Tuli aivan helvetin patentti, etenkin tuo soikea 3' putki, mut hei mittausten mukaan pitäisi juuri ja juuri mahtua paikoilleen.
Nojoo että niin iso päivitys, kannenpultteja ja tiivistettä odottelen kun pikkupoika jouluaattoa, saas nähdä ehtiikö täksi viikoksi. Kavereille jo uhosin että tulen ekoille ratapäiville ajamaan kemoralle, kuukauden päästä. Tähdätään siihen niin eiköhän tämä viimestään juhannuksena ole sit ajossa.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Speedimports piti sanansa ja tänään saapu kannenpultit sekä mutterit! Myöskin kannen keskitysholkit sekä erikoishylsy arp muttereille oli ilmestyny postilaatikkoon.
Perusmoottori siis kannentiivistettä vailla että saa lyödä nippuun.
Kytkinlevyt molemmat "melko" ehtoon puolella, murtumia sekä kulumaa. Ei ole kuitenkaan koskaan luistanut.
Ape-importsilta tilasin uudet levyt, luvattiin reilussa viikossa perille.
Kiitoshei.
Perusmoottori siis kannentiivistettä vailla että saa lyödä nippuun.
Kytkinlevyt molemmat "melko" ehtoon puolella, murtumia sekä kulumaa. Ei ole kuitenkaan koskaan luistanut.
Ape-importsilta tilasin uudet levyt, luvattiin reilussa viikossa perille.
Kiitoshei.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Kone kasattu nyt noin pitkälle, mitä nyt duunin jälkeen jakso. Onko normaalia että uusista stefoista kuuluu jonkinlaista vikinää kun konetta pyörittelee? Kampuran takastefa ääntelee kivasti kun pyörittelee konetta, jäi vissiin epähuomiossa öljyämättä kun vaihdoin sen, tai liian huonosti öljytty. Noh, eiköhän sinnekkin jossain vaiheessa eksy öljyä ihan luonnollisestikin.
Edit. Foorumilaisilla tietoa mistä saa tilattua kiilahihnoja tyyliin sentin pituuksien välein? Tai saahan niitä monestakin paikasta mutta onko mitää puljua jota voisitte suositella.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Töihin meille tulee koivuselta contitech kiilahihnoja eli jos on joku tuttu varaosa myyjä niin sitä kautta saa. Etra ja teollisuus tasanto on myös varteen otettavia.
Nissan Almera n15gti
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
uus stefa "palaa" rikki melkeen heti jos on kuiva pinta kammessa ja stefakin kuiva. suosittelisin öljyämään ennen koneen käyntiin laittamista.Onko normaalia että uusista stefoista kuuluu jonkinlaista vikinää kun konetta pyörittelee? Kampuran takastefa ääntelee kivasti kun pyörittelee konetta, jäi vissiin epähuomiossa öljyämättä kun vaihdoin sen, tai liian huonosti öljytty. Noh, eiköhän sinnekkin jossain vaiheessa eksy öljyä ihan luonnollisestikin.
200sx -90 kesäauto
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 320sx
Tämä selvä! Pitääpä öljytä kunnolla sit kun ottaa koneen moottoripukilta alas.
Yöllä tuli lyötyä kone melko nippuun kun ei untakaan saanut prkl. Ruttuja on ja tässä vaiheessa vaikuttais kaikki olevan ok. Ahtimen öljyntuloon pitää kehitellä kuristus vielä.
Seuraavaksi listalla:
-Kompuran remmi ja hihnapyörät
-hihnat laturille ja servolle
-Servokiinnikkeen laihduttamista jotta mahtuu laturin hihna ohi siitä
-Triggeripyörän kiinnitys, hall anturin kiinnitys
-Säheltämistä ja odottamattomia ongelmia
-viinalinjat loppuun.
Yöllä tuli lyötyä kone melko nippuun kun ei untakaan saanut prkl. Ruttuja on ja tässä vaiheessa vaikuttais kaikki olevan ok. Ahtimen öljyntuloon pitää kehitellä kuristus vielä.
Seuraavaksi listalla:
-Kompuran remmi ja hihnapyörät
-hihnat laturille ja servolle
-Servokiinnikkeen laihduttamista jotta mahtuu laturin hihna ohi siitä
-Triggeripyörän kiinnitys, hall anturin kiinnitys
-Säheltämistä ja odottamattomia ongelmia
-viinalinjat loppuun.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 36 guests