Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
- Piikkisika
- BEGINNER
- Posts: 9
- Joined: 06. Apr 2016 09:26
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Hienoa seurata kun mennään vaikeuksien kautta voittoon! Autohan on tehty viimeisenpäälle, ei muutakun vetoja!
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Kiitos!
Autoa tutkittu nyt vähän enemmän ja huomasin että yksi pyöränlaakeri oli aika loppu joten se meni vaihtoon.
Takapäähän tuoli myös JM-tuonnilta paljon löysemmät jouset.
Kaadoin ihan huvikseni viimeset palttoaineet tankista kahvinsuodattimen läpi, ei kauan mennyt että oli tiivis, Ihme kun completos jaksaa väittää että kestäis e85 tuo vaahto.
Takapuskurikin on taas kasassa.
Takavalot jarruvaloineen pistetty myös toimimaan, kun ne vaaditaan kemoralle. Paria pikkunippeliä ja hienompia polttoainesuodattimia odottelen vielä, senjälkeen valmis radalle taas.
Kiitokset Lempalle joka hoiti kasallisen Sailuneita pihaan.
Autoa tutkittu nyt vähän enemmän ja huomasin että yksi pyöränlaakeri oli aika loppu joten se meni vaihtoon.
Takapäähän tuoli myös JM-tuonnilta paljon löysemmät jouset.
Kaadoin ihan huvikseni viimeset palttoaineet tankista kahvinsuodattimen läpi, ei kauan mennyt että oli tiivis, Ihme kun completos jaksaa väittää että kestäis e85 tuo vaahto.
Takapuskurikin on taas kasassa.
Takavalot jarruvaloineen pistetty myös toimimaan, kun ne vaaditaan kemoralle. Paria pikkunippeliä ja hienompia polttoainesuodattimia odottelen vielä, senjälkeen valmis radalle taas.
Kiitokset Lempalle joka hoiti kasallisen Sailuneita pihaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Ootko maalannut nuo karminreunat mustaksi noitten takalasien pleksien alta vai kuinka toteutettu tuo musta reunus?
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Joo juurikin niin. Liimat vaan alkavat ajan myötä näkyä läpitte.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Noniin!
Pari päivää ennen Kemoran ratapäiviä menikin vetoauton lainailut metsiin joten meinas vähän paniikki iskeä. Ainoa vaihtoehto oli koittaa katsastaa Saabi joka on seissyt pellolla viimeiset 2 vuotta.
Perjantaina töitten jälkeen vähän purukumia ja ip ruuveja sinnetänne ja leimahan tuli.
Perjantai iltana/ yönä sit vedin pikku testilenkin Nissanilla ennen trailerille ajoa ja eihän se toiminut yhtään! Ratti vispasi aivan holtittomasti yli 30kmh vauhdeista. Syyksi paljastu tämmöset molemmin puolin.
Uusia palloniveleitä etsittiin koirien ja kissojen kanssa sit keskellä yötä ja sattuikin löytymään täysin uudet jotka vaihdettiin paikoilleen ja todettiin että eipä ratti enään vispaa.
Seuraavana aamupäivänä Kemora. Aurauskulmat tuli säädettyä perstuntumalla radalla kun tuntu menneen täysin pieleen eilisessä raidetangonpäiden vaihdossa. Senjälkeen alko tuntuma ehkä hieman löytymään rataan.
Harmillisen lyhyeksi jäi ajot kun renkaita oli näköjään ihan liian vähän mukana, lämpöongelmatkin pakottivat hissuttelemaan aika paljon.
Lämpöongelmiin onkin jo tartuttu. Keulalla on nyt 30-rivinen öljynjäähdytin, ja takapuskuria silpottu hieman lisää jotta saadaan kuuma ilma pois kontista. Vielä tulee pieni ilmanohjain kontinlasiin.
Pari päivää ennen Kemoran ratapäiviä menikin vetoauton lainailut metsiin joten meinas vähän paniikki iskeä. Ainoa vaihtoehto oli koittaa katsastaa Saabi joka on seissyt pellolla viimeiset 2 vuotta.
Perjantaina töitten jälkeen vähän purukumia ja ip ruuveja sinnetänne ja leimahan tuli.
Perjantai iltana/ yönä sit vedin pikku testilenkin Nissanilla ennen trailerille ajoa ja eihän se toiminut yhtään! Ratti vispasi aivan holtittomasti yli 30kmh vauhdeista. Syyksi paljastu tämmöset molemmin puolin.
Uusia palloniveleitä etsittiin koirien ja kissojen kanssa sit keskellä yötä ja sattuikin löytymään täysin uudet jotka vaihdettiin paikoilleen ja todettiin että eipä ratti enään vispaa.
Seuraavana aamupäivänä Kemora. Aurauskulmat tuli säädettyä perstuntumalla radalla kun tuntu menneen täysin pieleen eilisessä raidetangonpäiden vaihdossa. Senjälkeen alko tuntuma ehkä hieman löytymään rataan.
Harmillisen lyhyeksi jäi ajot kun renkaita oli näköjään ihan liian vähän mukana, lämpöongelmatkin pakottivat hissuttelemaan aika paljon.
Lämpöongelmiin onkin jo tartuttu. Keulalla on nyt 30-rivinen öljynjäähdytin, ja takapuskuria silpottu hieman lisää jotta saadaan kuuma ilma pois kontista. Vielä tulee pieni ilmanohjain kontinlasiin.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Markus Korpi nappas pari edustavaa kuvaa kemoralta myös-
Ilmajarru väsätty, vielä tulee vortex generaattorit takaikkunan yläreunaan kunhan vaan kiinanposti kulkee.
Perän purin ihan mielenkiinnosta samalla kun pistin sen eläkkeelle, ylläripylläri ei mitään silmällä nähtävää vikaa, paitsi että öljyt oli melko magneettiset.
Uusi perä ja varavetarit kulkeutu mulle kaukaisesta pohjoisesta monien käsien kautta, kiitos Streetroyale porukka.
Vesi ilmeisesti päässyt valumaan etupyöränlaakeriin tekemään tuhojaan joten sekin tuli uusittua. Olihan sillä edellisellä jo pari kertaa ajettu...
Nyt tuntuis olevan kunnossa taas, paitsi että ratti vispaa aivan järkyttävästä jos loivassa kurvissa osuu pieneen töyssyyn. Ei pitäis etupäässä olla väljää missään enään mutta pitää tutkia tarkemmin vielä... Suoralla tai sileällä tiellä/radalla ei ongelmaa mutta kaivonkannen yli kun ajaa niin meinaa kuskista tulla matkustaja jo pienistä vauhdeista...
Ensiviikonloppua ajatellen pistettiin vänkärillekin penkki että pääsee kavereita kyydittelemään.
DK Filmssin kanssa pientä projektia aloteltiin, aivan timanttista liikkuvaa kuvaa otettiin jo, tarkotuksena tehdä pieni pätkä missä kertoisin lyhyesti autosta ja ensikauden riftinki suunnitelmista. Pro2 olis tarkoitus ajaa.
Katuautolle tehty isoja suunnitelmia ja motivaatio aivan tapissa sen suhteen, tosin sitä pääsee vasta alottelemaan kun on ajokausi paketissa ja voi hyvin mielin pistää drifterin talvilomalle ehjänä.
Katuauton Rotat pyhitin jo luisukäyttöön, ja uusista vanteista on jo lyöty kaupat lukkoon. Nyt tulee sitten aidot rakennussarja vanteet joihin vähän leveämpää lippaa. Tekniikkapuolellekin ostettu pari tosi kivenalla olevaa ratkaisevaa osaa.
Hurjimmillaan olen jo uhonnut että vien sen ACS näytille ensikeväänä mutta saa nyt nähdä miten lähtee projekti etenemään. Jos tähtää tähtiin päätyy ainakin puitten latvoihin eikös?
Ilmajarru väsätty, vielä tulee vortex generaattorit takaikkunan yläreunaan kunhan vaan kiinanposti kulkee.
Perän purin ihan mielenkiinnosta samalla kun pistin sen eläkkeelle, ylläripylläri ei mitään silmällä nähtävää vikaa, paitsi että öljyt oli melko magneettiset.
Uusi perä ja varavetarit kulkeutu mulle kaukaisesta pohjoisesta monien käsien kautta, kiitos Streetroyale porukka.
Vesi ilmeisesti päässyt valumaan etupyöränlaakeriin tekemään tuhojaan joten sekin tuli uusittua. Olihan sillä edellisellä jo pari kertaa ajettu...
Nyt tuntuis olevan kunnossa taas, paitsi että ratti vispaa aivan järkyttävästä jos loivassa kurvissa osuu pieneen töyssyyn. Ei pitäis etupäässä olla väljää missään enään mutta pitää tutkia tarkemmin vielä... Suoralla tai sileällä tiellä/radalla ei ongelmaa mutta kaivonkannen yli kun ajaa niin meinaa kuskista tulla matkustaja jo pienistä vauhdeista...
Ensiviikonloppua ajatellen pistettiin vänkärillekin penkki että pääsee kavereita kyydittelemään.
DK Filmssin kanssa pientä projektia aloteltiin, aivan timanttista liikkuvaa kuvaa otettiin jo, tarkotuksena tehdä pieni pätkä missä kertoisin lyhyesti autosta ja ensikauden riftinki suunnitelmista. Pro2 olis tarkoitus ajaa.
Katuautolle tehty isoja suunnitelmia ja motivaatio aivan tapissa sen suhteen, tosin sitä pääsee vasta alottelemaan kun on ajokausi paketissa ja voi hyvin mielin pistää drifterin talvilomalle ehjänä.
Katuauton Rotat pyhitin jo luisukäyttöön, ja uusista vanteista on jo lyöty kaupat lukkoon. Nyt tulee sitten aidot rakennussarja vanteet joihin vähän leveämpää lippaa. Tekniikkapuolellekin ostettu pari tosi kivenalla olevaa ratkaisevaa osaa.
Hurjimmillaan olen jo uhonnut että vien sen ACS näytille ensikeväänä mutta saa nyt nähdä miten lähtee projekti etenemään. Jos tähtää tähtiin päätyy ainakin puitten latvoihin eikös?
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
olihan sulla vaihdettu rattiakselista se kuminen holkki pois? esim. https://www.ebay.com/itm/Superpro-Steer ... SwyjJZ1f5m
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Juu on, epäilen että tuo bmw pumppu sekoittaa nissanin hammastangon jotenkin.
Heti muuten kun lähdin leveilemään 3 piece vanteista joista oli jo kaupat lyöty lukkoon niin myyjä teki oharit.
Eli mulle saa tarjota 19" kasattavia japsivanteita, miedoilla leveyksillä esim 9 ja 10 leveät niin niistä saa rakennella mieleiset.
Heti muuten kun lähdin leveilemään 3 piece vanteista joista oli jo kaupat lyöty lukkoon niin myyjä teki oharit.
Eli mulle saa tarjota 19" kasattavia japsivanteita, miedoilla leveyksillä esim 9 ja 10 leveät niin niistä saa rakennella mieleiset.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Kuinkas hommat edistynyt? Minkävahvuisesta polykarbonaatista lasit teit ja mistä materiaalit tilasit?
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Tulee iso päivitys illalla jos ehtii 3mm on polykarbonaatit ja muovia.fi sivulta tilasin.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Kaikkea kokeiltiin tuohon etupäähän ja kaikkea vaihdeltiin ja säädettiin. Lopuksi näyttäyty johtuvan liiasta casterista kaikki ongelmat.
Tuli mm. jäykisteltyä etupäätä ihan "turhaan" ja tehtyä pohjapanssari ja kaikki kulutusosat uusittua pariin otteeseen ja vaikka mitä.
Loppujen lopuksi kun ongelma selvisi ehdittiin vielä kemoralle kerran ennen pakkasia, rata oli märkä mutta hauskaa oli ja auto pelas.
Yli 90 litraa e85 kulu päivän aikana.
Näihin kuviin ja tunnelmiin päätettiin sitten ajokausi, tänään vein talviteloille, keväällä nähdään.
Ja ettei aika tulisi pitkäksi niin...
Pohjaa olen nyt viikonverran hitsannut ja alkaa olemaan toinen puoli ihan ok. Tossa on ihan kauheita korjauksia kun kaivaa pintaa syvemmältä.
Molemmat helmat joskus näemmä vaihdettu, muutamalla hitsitäpillä olleet kiinni ja loput kitattu?! Sama homma toistuu runkopalkeissa ja pyöränkoteloissa. Lattia olikin sitten ihan rehellisesti mätä ei millään purkalla korjattu.
Viikonverran saa varmaan pohjaa vielä korjailla niin pääsee konehuonetta ja sisustaa miettimään.
Koneeseen tuli parit osat, näyttää jo melkeen moottorilta.
Ja tommoset vanteet nyt tuli.
Hyvät nuo on eteen, taakse pitää laittaa lippoja tilaukseen, vinkkejä mistä?
Niin ja hei jääratakausi lähestyy!
Tuli mm. jäykisteltyä etupäätä ihan "turhaan" ja tehtyä pohjapanssari ja kaikki kulutusosat uusittua pariin otteeseen ja vaikka mitä.
Loppujen lopuksi kun ongelma selvisi ehdittiin vielä kemoralle kerran ennen pakkasia, rata oli märkä mutta hauskaa oli ja auto pelas.
Yli 90 litraa e85 kulu päivän aikana.
Näihin kuviin ja tunnelmiin päätettiin sitten ajokausi, tänään vein talviteloille, keväällä nähdään.
Ja ettei aika tulisi pitkäksi niin...
Pohjaa olen nyt viikonverran hitsannut ja alkaa olemaan toinen puoli ihan ok. Tossa on ihan kauheita korjauksia kun kaivaa pintaa syvemmältä.
Molemmat helmat joskus näemmä vaihdettu, muutamalla hitsitäpillä olleet kiinni ja loput kitattu?! Sama homma toistuu runkopalkeissa ja pyöränkoteloissa. Lattia olikin sitten ihan rehellisesti mätä ei millään purkalla korjattu.
Viikonverran saa varmaan pohjaa vielä korjailla niin pääsee konehuonetta ja sisustaa miettimään.
Koneeseen tuli parit osat, näyttää jo melkeen moottorilta.
Ja tommoset vanteet nyt tuli.
Hyvät nuo on eteen, taakse pitää laittaa lippoja tilaukseen, vinkkejä mistä?
Niin ja hei jääratakausi lähestyy!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Meinaa kaikki muu kiinnostaa enemmän kuin ruostehommat mutta voiton puolella aletaan ehkä olla.
Seuraavaksi vuorossa sisustan täysi riisuminen kaikesta, ja aloittaa alusta. Noista sähköistä ei ota erkkikään selvää enään. Ehkä kohta taas löytyy entinen työtahti kun on ruosteet selätetty.
Kaikkia muita turhuuksia tullu tehtyä kun olen Nissania vältellyt, esimerkiksi rallibemariin uutta kannentiivistettä, pakoputki, penkki ja keulan putket, ja lompakkoon kelkan kokonen lovi.
Seuraavaksi vuorossa sisustan täysi riisuminen kaikesta, ja aloittaa alusta. Noista sähköistä ei ota erkkikään selvää enään. Ehkä kohta taas löytyy entinen työtahti kun on ruosteet selätetty.
Kaikkia muita turhuuksia tullu tehtyä kun olen Nissania vältellyt, esimerkiksi rallibemariin uutta kannentiivistettä, pakoputki, penkki ja keulan putket, ja lompakkoon kelkan kokonen lovi.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Vanteisiin tuli lipat.
Pääsee just ja just sukeltamaan noilla spekseillä.
Edestä on hävinny sisälokarit pitkän itkän pohtimisen jälkeen, tehdään uudestaan mieleisemmäksi. Turvakaaretkin löytäny tupaan.
Pääsee just ja just sukeltamaan noilla spekseillä.
Edestä on hävinny sisälokarit pitkän itkän pohtimisen jälkeen, tehdään uudestaan mieleisemmäksi. Turvakaaretkin löytäny tupaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Onko tuo drifterin kardaani tehty bemarin etupätkästä ja bemarin liuku ja sen jälkeen yhdistetty nissanin takapäähän? Onko ollu ongelmia kardaanin kans?
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Joo koko kardaani bemaria paitsi takimmainen laippa. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests