Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Race.fi näytti olevan reilu 160€ tollane bling blingi.. Tiiä sit sen ominaisuuksista mut tarjontaa ainakin näyttäs olevan ihan GReddyyn asti, tosin sen hinta pyörii yli 800€ paikkeilla..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Tulee paljon ristiriitasta asiaa näistä imusarjoista, jotkut meinaavat kivenkovaa että vakioimusarja ei kurista edes yli 500hv ja toiset meinaavat että ovat heti melkein ensimmäisenä tukkeena. Onhan tosin semmonenkin tapaus tiedossa missä ollut vakionokat ja muutenkin vakiokansi ja imusarja ja penkitetty pyöriltä 524hv.
Jos kellään mitään faktaa heittää kehiin että onko nuo imusarjata rahan/vaiavan arvoisia niin voisivat hiukan infota minua.
e: Reissin sarjat näyttäs olevan vain sr20 koneellisiin.
Jos kellään mitään faktaa heittää kehiin että onko nuo imusarjata rahan/vaiavan arvoisia niin voisivat hiukan infota minua.
e: Reissin sarjat näyttäs olevan vain sr20 koneellisiin.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Oman käsityksen mukaan Ca koneen imusarja piisaa hyvinkin noihin lukemiin ja on niitä ns viimeisiä valintoja kun haetaan kaikki irti. Itse jos hommaisin omaan imusarjan niin kääntyisin luultavasti AMW worksin puoleen tai johonki muuhun firmaan jossa saa haluamansa laisen imusarjan
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Imusarja nyt tekee muutaki ku antaa lisää tehoa..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Jos ei tehon perään juosta, niin en kyllä keksi mitään mitä joku aftermarket imusarja vois mulle tarjota mitä ei vakiosarja tarjoa.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Kyllähän response läppiksillä on iha eri luokkaa, jo isompi kaasuläppäkin ja lisäksi virtaus vaikuttaa aika selkeesti..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Meinaatkos läppiksillä siis erillisiä läppiä joka runneriin vai mitä? Itselleni ei tule mieleen kuin peeveen sylinterit. Virtaukset vaikuttaa varmaankin melko suorasti tehoihin. Tosin sitä en tiedä saisko sylintereihin tasasemmat täytökset erinlaisella imusarjalla mutta se jäänee arvoitukseksi.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Et tiedä mikä on läppärunko mut tiedät esim vakio imusarjan runnereista? No, piikki (vittuilu) piikkinä.. Mut siis koittakaa nyt tajuta et aina ei ole kyse vain tehosta, on myös se et miten sen tehon saat ulos, miten se moottori vastaa ja mitä se tekee.. Iha nyt en kuiten kehtaa alkaa mitää abc-opasta kirjoittaan asiasta tähän.. Ero kuiten jo isolla läpällä on ihan huomattava, läppärungoilla vielä suurempi, vastaavuus kaasuun on iha eri luokkaa.. Esim gts-t skylle on kaasuläpälöä, gt-r on läppärungoilla..Suiza wrote:Meinaatkos läppiksillä siis erillisiä läppiä joka runneriin vai mitä? Itselleni ei tule mieleen kuin peeveen sylinterit. Virtaukset vaikuttaa varmaankin melko suorasti tehoihin. Tosin sitä en tiedä saisko sylintereihin tasasemmat täytökset erinlaisella imusarjalla mutta se jäänee arvoitukseksi.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Tarkotus ei ole vittuilla tai muuta, älä käsitä väärin.. Se vaa välillä kuohauttaa tunteita (varsinki humalassa) ku koitat selittää jotain ja auttaa mut tarkoittamasi viesti ei mee perille..
Asiaan, jätä noi halpis bling blingit pois, laita läppärungot tai greddy short runner tai teetä oma shortti, nyt ei oo kyse 1000bhp kamppeesta jolloin alkaa oleen enemmän virtaavuuksista tai miten ilma pyörteilee plenumissa kyse, perus jipot toimii yksinkertaisellakin tasolla ja hei, siinä ei ainakaan mitään menetä!
Asiaan, jätä noi halpis bling blingit pois, laita läppärungot tai greddy short runner tai teetä oma shortti, nyt ei oo kyse 1000bhp kamppeesta jolloin alkaa oleen enemmän virtaavuuksista tai miten ilma pyörteilee plenumissa kyse, perus jipot toimii yksinkertaisellakin tasolla ja hei, siinä ei ainakaan mitään menetä!
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Turbo jutuissa ole niin suurta merkitystä imusarjan putkien pituuksissa. Toisaalta parempi olis olla pitkät putket imusarjassa että matalilta kierroksilta toimii täyttö paremmin ennen ahtamista.Zugu wrote: Asiaan, jätä noi halpis bling blingit pois, laita läppärungot tai greddy short runner tai teetä oma shortti, nyt ei oo kyse 1000bhp kamppeesta jolloin alkaa oleen enemmän virtaavuuksista tai miten ilma pyörteilee plenumissa kyse, perus jipot toimii yksinkertaisellakin tasolla ja hei, siinä ei ainakaan mitään menetä!
Mikäli tahtoo saada reagoivamman moottorin.
Vapaasti hengittävässä on iso vaikutus jo imusarjalla ja sillä pulssilla jolla saadaan täytettyä sylinterit paremmin.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Emmää nuista moottoreista mithän tiedä, mutta Tommi's Billetiltä kannattee kysäistä tai joku virallinen pulttiliikekkin on ihan hyvä arpa. Miksei joku rengasliikekkin, jos sieltä löytyisi ihan pieniä pyöränmuttereita, jotka saman asian ajaisivat.Suiza wrote:Oli tottakai speisereitten muttereissa väärällä nousulla kierteet, mistähän noita pienikantasia erikoismuttereita saa hommattua? Mystic? Anyone? Kun paikoillaan sovitin noita kiinni niin tuli kutakuinkin niin ulos kun kaikissa edellisissä kuvissa.
Onko nuo nyt sitä mallia, että ei tarvitse pinnapulttia pidempään vaihtaa? Kuvaa yritin zoomailla, niin ainakin siltä vaikutti.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Pitää noissa juu tuo yks pinnapultti vaihtaa pidempää, eteen sen vaihdoin jo niin sain ainakin vähän kirittyä vannetta paikoilleen ja tsuumailtua. Pitäis kierrellä nää paikalliset rengasliikkeet kunhan on aikaa.
Ja zugun on turha kiehahtaa yrittäessään arvoitella mitä minä tiedän ja en tiedä läppiksistä ja läppärungoista. Se on kyllä aivan totta että auton imusarjasta kun puhutaan niin en ole koskaan kuullut nimetystä "läppis", mutta esimerkiksi runnerit on jo sellainen sana että sitä käytetään ihan kansainvälisestikin. Eihän sitä kaikkea voi näin vähässä ajassa oppia mutta kokoajan oppii uutta.
Itse asiaan, en kyllä ole tähän ihan heti mitään toista imusarjaa laittamassa, ja jos tulee joskus niin varmasti tulee joku joka on ihan oikeasti räätälöity just tälle koneelle, ei ole kyllä niitä ensimmäisi modauksia kuitenkaan. Sen kyllä uskon että ei noilla kaupasta ostettavilla sarjoilla mitään hävitäkkään, mutta on ne kuitenkin melkosen arvokkaita.
Ja zugun on turha kiehahtaa yrittäessään arvoitella mitä minä tiedän ja en tiedä läppiksistä ja läppärungoista. Se on kyllä aivan totta että auton imusarjasta kun puhutaan niin en ole koskaan kuullut nimetystä "läppis", mutta esimerkiksi runnerit on jo sellainen sana että sitä käytetään ihan kansainvälisestikin. Eihän sitä kaikkea voi näin vähässä ajassa oppia mutta kokoajan oppii uutta.
Itse asiaan, en kyllä ole tähän ihan heti mitään toista imusarjaa laittamassa, ja jos tulee joskus niin varmasti tulee joku joka on ihan oikeasti räätälöity just tälle koneelle, ei ole kyllä niitä ensimmäisi modauksia kuitenkaan. Sen kyllä uskon että ei noilla kaupasta ostettavilla sarjoilla mitään hävitäkkään, mutta on ne kuitenkin melkosen arvokkaita.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Olin vähä humalassa.. Tarttis alkolukon tähän masiinaan..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Höpö höpö kiva kun täälläkin on vähän häppenkiä!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"
Valmetilla tuli tuupattua tuo oma raattori talliin, nyt tossa on tuollanen loputon homma että pitäis koko kori käydä läpi ja maalailla ainakin konehuone tuolla kotioloissa. Sisustastakin lähtee loputkin asvalttimatot kävelemään.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests