Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Omien autoprojektien esittely.
Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Kremilin » 30. Dec 2017 18:50

'Kiinalaiset'? Ei havaintoa mitä tarkoitit, edullisemmat paineensäätimet tuntunut toimivan aivan yhtä huonosti bensalla että viinalla, jotenka ovat viinan kestävät. :D
Kiinalaisella punosletkulla heittäisin vesikuikkaa, ei mitään havaintoa mistä se oikeasti on tehty. Nipat kestävät viinan kuhan ovat elaksoidut tai muuten pinnoitetut, jostain joskus lukeneena ettei paljaana alumiini tykkäisi viinasta. (kuten kuvista näyttäisi)
Jos suuttimet on kinkit niin uskoisin niidenkin toimivan viinalla sekä fossiilisella polttoaineella ihan yhtä hyvin, ongelmaahan näissä oli aikoinaan kun käämityksien lakat oli mitä oli niin ne liukenivat viinalla (<93 vm taidettiin muuttaa lähes kaikki?)

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 30. Dec 2017 21:41

Juu siis paineensäädintä meinasin. :D Suuttimissa en edes minä luottais kiinalaisiin, ja kaikki letkut tulee paikallisen hydrauliikkapuljun kautta kun se on kätevästi tässä vieressä.

Kokeillaan siis tolla ensin!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 132
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by epeli^^ » 31. Dec 2017 21:37

moni materiaalihan nykyään tulee kiinasta tai vastaavista halvoista maista. ite ainakin käyttäny iät ja ajat halvimpia kiinalaisia teflon sekä kumiletkuja sekä AN-liittimiä.

ennen käytin laatumerkkejä mitkä jopa neljä kertaa kalliimpia hinnaltaan. en väitä etteikö halvimmilla olisi eroa aitoon laatutavaraan mutta ei oo kyllä juurikaan minkäänlaista ongelmaa ollut.

halppis suuttimia sekä paineensäätimiä en kyllä uskaltaisi todellakaan laittaa kosta ne on aika tärkeässä roolissa moottorin toiminnan kannalta. tiedän kyllä tapauksia missä on halppis b.paineensäätimellä ajettu etanolin kanssa useampi vuosi ilman ongelmia mutta on aika pieni raha panostaa kun tehdä sitten moottoriremonttia..

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Kremilin » 01. Jan 2018 10:17

Vaikka meneekin nyt offtopikiksi niin jutellaan nyt silti.
Noita race/biltsi säätimiä jokusen kappaleen purkaneen voin uskaltaa väittää että kaikki sisuskalut ovat viinankestäviä.
Sieltähän löytyy tefloni/ptfe/nylon kalvo, toisella puolella jousi sekä ruuvi, ettei nyt ihan ydinfysiikkaa sisälllä.
Tarkkuudelta ja säädön pitävyydeltään noi on taasen ihan susia. Heitin omalla vesikuikkaa ja laitoin sardin tilalle.Ei ole säätööön sen jälkeen joutunut koskea. Vrt. aikaisempaan, missä kerran kuukauteen sai tarkistaa säätöä.. En tiedä painautuiko jousi lakoon vai mikä mutta hirveätä leikkimistä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 06. Jan 2018 21:02

Jääratarousku otettu työnalle, taakse mahtuu piikit alle mutta etupää pitää saada paljon korkeammalle.
Image
Image

Rifteriin takajarrut paikoilleen uusilla paloilla ja rasvoilla.
Image

Johdot vedetty sääntöjen mukaisesti, ennen menivät parista paikasta turvakaaren ja korin välistä.
Image

Kauan odotetut suutinten liittimet, sytytyspuolat sekä puolien liittimet saapuivat perjantaina. Suutinten johdot ovatkin jo valmiit, puolille pitää vielä maat ja signaalimaat vetää tässä yön aikana. :D
Image
Image

Ekalle startille sit vielä VR anturi kytkettävä, vauhtipyörä ja kytkin asentaa kunhan ne saapuu, tehä öljylinjat ohjaustehostimelle, turbolle ja öljynjäähdyttimelle ja tottakai viinalinjat tehä loppuun.

Jos ei osien puutteesta jää kiinni niin katon sitä kyllä isona epäonnistumisena jos ei kuukauden sisällä yritetä veivata käyntiin. Tässä on pari muuttujaa matkassa kun ei ole varmaa tietoa millon vp valmistuu tai millon kytkin saapuu, mut yritetään ainaki!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 02. Feb 2018 17:17

Etupää alkaa jotenkin hahmottua, pari pönttöä sinne pitäis vielä saada.
Image
Image

Flektit asennettu ja todettu toimivaksi. Mallia motonet.
Image
Image

Sabeltin vyöt hommattu ja asennettu, oli kyllä positiivinen yllätys, ei ole yhtään sävel korkealla vaikka ihan oikeaoppisesti kiristää vyöt. :D
Image

Jarruputket tehty oikeastaan kaikki paitsi nestesäiliöille, ootellaas seuraavaa palkkapäivää ennen kun jatketaan. :? Ja kyllä ne putket taivutetaan suoraksi ja pistetään asianmukaset kiinnitykset kunhan kone nostetaan pois keulalta. ;)
Image
Image
Image

Siinä näkyvätkin tulpanjohdot, tuli vähä niiku ittetehty.
Image

Vanteille tapahtu jänniä yhtenä yönä.
Image
Image
Image
Image

Peräkin tuli aukastua, tutkittua, tiivistettyä ja tankattua. 3,91 välitys...
Image

Luulin tilanneeni kaiken viina-osastolle mutta väärässä olin, noh näin pitkälle päästiin ainakin sen asian suhteen.
Image
Image

Vesiputkiakin varovasti aloteltu ja alkaa hahmottumaan mistä vetää mikäkin putki.
Image
Image

5.5 Muuten ajetaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by kotte » 03. Feb 2018 03:31

Vähän kyl klisee toi neon keltanen, mut muuten siistii jälkee :lol:

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Juucso » 03. Feb 2018 11:45

Noi puolat tarttee (1kpl per. vanne) persauki tarrat. :lol:
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 26. Feb 2018 20:20

Jarruputket valmiit ja järjestelmä ilmattu, polttoainelinjat valmiit kuten myös turbon ja moottorin kaikki öljy ja huohotusletkut.
Image
Image


Etulokarikin korjattu, viimeistelyä vailla.
Image

Mika Salminen autto taas pinteestä ja kaivo oikeanlaisen vauhtipyörän akselin sisältä, iso kiitos! Kaveriksi Sew 765 ja Tenacin sintterilevy.
Image
Image
Image
Image
Image

Laatikko paikoillaan nyt ja kone odottaa tossa maassa pientä hifistelyä ennen paikoilleen laittoa. Vähän tiivisteitä ja moniurahihnakiristintä jne, viikonlopuks keulille taas "lopullisesti". Viikonloppuna tietokoneeseen yhteys, öljyt ja viinat sisään ja yhtäkkiä kokeilla käyntiin.

RWJ Films kävi myös näpsimässä vähän kuvia kun sattu ohikulkumatkalle. :thumbsup: :mrgreen:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

On muuten vähänb erinlainen tuo vanteitten väri ulkona kuin tallissa. :lol:
Image


Eipä nyt taas sen enempää tapahtunu, johtuen varmaan siitä että tän kanssa leikitty paljon viimeaikoina.

Image
Image
Image

-26 asteen pakkasilla herätetty puolenvuoden unilta ja lähti ku palmun alta. Viikonloppuna käytiin koittamassa minkälaiset ne piikkirenkaat on ja mähän jäin ihan koukkuun tohon touhuun. Harmillisen lyhyt päivä mun osalta kun ajoin syylärin penkkaan ja sit sano poks, mutta otetaan kohta uudestaan paremmalla bash barilla. :D

Tässä pieni videopätkä viikonlopun touhuista.

https://www.youtube.com/watch?v=UtzLbPoBTN0
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 23. Mar 2018 19:56

Tosiaan täähän lähti käymään pari viikkoa sitten.
Video: https://www.instagram.com/p/BgMVcP9ApSD ... =tomppa200

Ennen sitä oli kyllä aikamoinen taistelu. ensiksi piti laatikko käyttää irti ja hioa vähän sisäpuolelta että mahtuu kytkin pyörimään.
Image

Senjälkeen kauhea srarttimoottorirumba kun mielestäni pyöri liian hitaasti, osoittautu olevan kunnossa kuitenkin.

Pakosarjat vuotivat laipoista joten ne kävivät oikaisussa.
Image

Senjälkeen onkin taisteltu kytkimen ilmauksen kanssa, ei kertakaikkiaan onnistunut. Ongelmaksi osoittautu liian pieni pääsylinteri, heti alko kytkin pelaamaan kun vaihtoi 0.7 sylkän 0.625 tilalle.

Suutintukki vuoti an-nipasta joten se kävi taas hitsauksessa, eilen pistin sen paikoilleen ja totesin että vuotaa kahta kauheammin nyt.. Kokeillaan uudestaan nyt viikonloppuna.

Vesiputket on muutamaa silikonimutkaa nipussa, pitää vielä hitsata loppuun ja kannakoida. Sit kun pysyy vedet sisällä niin on koeajon paikka!
Image

On myös kaasuvaijjeri väsätty ja letkut ohjaustehostimelle teetetty. Pienenä takaiskuna toki tuli huomattua että laturi ei toimi, ei ainakaan sillä minuutilla kun auto oli käynnissä.

Viikonlopun suunnitelmat olis tosiaan ne vesiputket hitsailla loppuun, heittää perä ja vetarit takas paikoilleen, penkki takas, koko etupää koota ja varmaan paljon muutakin jos ehtii. Toivotaan että ensviikolla ajettais ekat metrit. :D
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 02. Apr 2018 00:28

Do88.se Toimitti tarvittavat mutkat jotta sai vesiputket kasaan tossa keskiviikkona. Torstaina sit oli vuorossa vuotojen korjaamiset, joita oli kyllä ihmeellisen vähän, järjestelmän ilmaus ja sitten tottakai piti koittaa että liikkuuko se omin voimin.

Tallinoven edessä oli tosin semmonen 10cm paksunen jääkakku esteenä, mutta onneks paikalle pyöräili pieni faniryhmä heti kun löi veekasin tulille niin hoidettiin lumet ja jäät pois talkootyönä. ;)
Image

Mitään ongelmia en oikeestaan havainnu, muutakun että säädöt on aikalailla päin metsää joten luonnollisesti köröttelin vaan pintakaasulla ennenun niihin perehdytään.

Bemarin oihjaustehostinpumppu tuntuu pelittävän oikein hyvin nissanin hammastangon kanssa, ja kyllä muuten kääntyilee. :)
Laturikin lähti lataamaan kun vähän näpäytti kaasua, öljynpaineet ok, vesi kiertää järjestelmässä niinkun pitää ja lämmöt pysyy kurissa.
Vaihteet eteen ja taakse löytyy ja kytkinkin toimii niinkun pitää.
Image
Image
Image

Tänään oli tarkotus vähän paremmin säätää edes sinnepäin kaasuunvastaavuus ja matalakuorma-alue mutta jäi lyhyeen se leikki kun viinat loppu. :roll: Huomasin ettei ole muutenkaan mikään herkku ajaa ilman ikkunoita tuolla loskassa niin ehkä jätetään suosiolla ne säätöleikit vielä tonne ensi-viikonlopulle.

Seuraavaks pitäis auto nostaa taas pukeille ja kiristää kaikki löysälle jääneet mutterit ja pulit, niitähän luonnollisesti aina löytyy ekojen ajojen jälkeen...

Ahtoputket versio 2 valmiit hitsausta varten.
Image

Pohjien tekoja varovasti aloteltu, tämähän tosiaan maalataan eikä teipata niinkun aluksi oli tarkotus.

Pitääpä laittaa maalit tilaukseen niin saa ensiviikonloppuna maalata ja asentaa tuulilasi jos kaikki menee niinkun strömsöössä. Polykarbonaattilaseille 3kk toimitusaika tähän korimalliin joten ei tässä paljon muukaan auta kuin tilata muutama neliö pc-levyä ja ruveta askartelemaan.

Villeimpien heittojen mukaan piti olla jo parinviikon päästä ajamassa lapualla mutta ei taida millään saada valmiiksi siihen mennessä. 5.5 ollut kauan tähtäimessä päästä kemoralle ratapäiville mutta sit pitää kyllä hommat mennä nappiin.

Penkkiaikaakaan ei kehtaa varata enenkun on kunnolla koeajettu ensin ja pyöränkulmat pitäis jonnekkin päästä säätämään, mielellään itse.

Nyt painetaan täysiä että pääsee radalle kokeilemaan, oli niinkun bensaa liekkeihin ajaa nämä ekat metrit "ite tehdyllä" autolla. :mrgreen:
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 08. Apr 2018 20:12

Ikkunavärkit saapu tässä perjantaina.
Image

Heti piti tottakai kaikki ikkunat sahata muotoihinsa ja noita takaikkunoita mallailin jo paikoilleen. Noista ikkunan muodoista johtuen yläosa jää liian pitkäksi kun kiristää paikalleen = vetää aalloks.
Tämähän oli toki odotettavissa ja lääkkenä tähän tulee alumiinilista koko yläosan matkalta. Ja tottakai mustat reunat tulee kuten vakionakin noihin ikkunoihin.
Image
Image

Etuoviin väsätty kehikko lasille ettei pääse lepattamaan, ja toivonmukaan tiivistää vedeltäkin vakion lailla.
Image
Image

Keulakin alkaa hahmottua, tulee nyt luukkulampuilla koska tuo vakiopelti menee paikalleen täysin heittämällä vaan, tarvii tuo lasikuitukonepeitto vähän työtä vielä.
Image
Image

Ahtoputketkin olis kasassa nyt.
Image

Image
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 10. Apr 2018 21:55

Piti käydä töitten jälkeen tempasemassa vielä nuo muut ikkunat kiinni.
Image
Image

Oven ikkunat 5/5, väitän jopa tiiviiksi. Takaikkunaan en täysin tyytyväinen ole, aaltoilu ylälaidassa häiritsee. Ei kai muu auta kuin kehystää nuo.

Ahtoputkia jouduttiin vähä muokkaamaan myt nyt sopii täydellisesti. Hukkaportin jousetkin saapu jimmys garagelta. :thumbsup:
Image
Image

Jos sitä sais huomenna takaikkunan tuulitunnelin aluilleen... :?
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 215
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Anttihhhh » 11. Apr 2018 00:17

Kui et tehny välijäähyyn 90asteen lähtöjä? ois jäänny vähä lyemmäks ahtoputki ja suorempi?, tosin vissiin vähä vaikeempi asentaa sillon mut mut :D
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 755
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 11. Apr 2018 10:27

Juu nyt mahtuu jäähy pois purkamatta muita osia, muuten ei mahtuis.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Copyright and 4 guests