Page 80 of 82

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 01. May 2018 23:03
by Suiza
Takaikkuna ehti olla hienona hetken ainakin, ennenkun sahailin vähä reikiä. :D
Image
Image
Image
Image

Tuulilasikin löytäny paikoilleen.
Image

Pyöränkulmat tuli käytyä säätämässä, kauheassa paniikissa tuli koko yö tehtyä hommia ja oli varmaan A-pilareiden maalikin vielä märkää tuolla nosturilla. :D
Image
Image
Image

Loppuosiinkin tuli maalit kaadettua niskaan sitten kulmiensäädön jälkeen.
Image
Image
Image
Image
Image

On se vaan ruma ilman lampunpeltejä. :lol: Pitää viritellä ne paikoilleen vielä, ja konepeltiin pari reikää tehdä.

Seuraavaks lasit paikoilleen ja varmaan miljoona muutakin juttua mitkä unohtu matkan varrella.

On tällä ekat donitsit pyöritelty, ja voi sanoa että aika jännä ajettava kun ei ole väliä mikä vaihde on päällä, aina nousee kierrokset samaan tahtiin. :)

Meinaa aika loppua kesken jos ens lauantaina pitäis kemoralla olla, säätöaika vielä varaamatta...

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 18. May 2018 19:21
by Piikkisika
Tekemisen tasosta kyllä hattu nousee! :thumbsup: Lueskelin stooria ja en mistää bongannu mikä hyrrä sulla tässä on, siis muutakun et kuulalaakeroitu kiinalainen. Ihan vaan mielenkiinnosta kun pitäs omaan B44seen puhaltaa lisää elämää ensitalvena. :D

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 03. Jun 2018 22:17
by Suiza
Kiitos, gt45 siellä hyrrää eikä mitään moittimista.

Kolme viikkoa sitten auto oli aikalailla valmis penkkiin. Kaikki pikkujutut ja viilailut ja säädöt tehtynä.
Image
Image
Image

Ei mahtunu takakaaret 285 rengastuksella. :lol: Tämä on siis pelkästään penkkirengastus.
Image

Säädössä.
Image

Noin tunti säädeltiin ala ja keskialueelta, ja heti kun siirryttiin fullpulleihin kilahti korvaan tuttu ääni, etenkin näin CA harrastajana. :D

Romut trailerille ja kotiin purkamaan konetta.
Image

Mitään selvää kolinan aiheuttajaa ei löytynyt, mutta moni kiertokangenlaakeri alkoi kyllä tulla tiensä päähän joten joku niistä siellä todennäkösesti piti mekkalaa.

Sylinterit ja kampura oli muuten tosi hyvässä kunnossa tossa, uutta tuli kaikki laakerit, männänrenkaat, jakoketju, kansipahvit, pultit ja kaikki tiivisteet tottakai, kannet kävi oikasussa ja suuttimet putsauksessa ja testissä.

2 viikkoa makasin sohvalla odottamassa osia ja viimeinkin viime tiistaina tippu laakerit postiin. Käänteisessä järjestyksessä sit vaan osia paikoilleen ja nyt ollaan tässä.
Image

Nesteitä ja öljynsuodatinta vailla. Koitetaan säätää loppuun sit jos meni remppa nappiin. :thumbsup:

Tämmösen pienen väliprojektin keksin kun odottelin koneen osia, tosin nyt tohonkin odotellaan osia. :lol:
Image

Tätäkin koitin vähän näprätä mut eipä paljoa saanu aikaseks...
Image

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 14. Jun 2018 21:37
by Suiza
Ilman ylläreitä meni startit. Käytin lämpöseks ja vaihdoin öljyt/suodattimen samantien. Nyt on tankillisen verran kierretty hallia ja todettu että eiköhän se toimi.

Huomenna aamulla penkkiaika mitä jännitetään nyt kahta kauheammin. :shock:

Tulipa myös konepelti laitettua istumaan ja vedettyä vahat pintaan. Ja vähä rallitarraa tottakai- :D
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 14. Jun 2018 23:34
by kotte
Meinasitko kisata tällä? Siisti ku mikä kyllä :thumbsup:

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 17. Jun 2018 23:05
by Suiza
Kyyllä jossain vaiheessa otetaan autosta ja kuskista mittaa. :)

Ihan vielä se hetki ei ainakaan koittanut. Penkissä jo ensimmäisessä vedossa alko työntämään vettä paisarista, ja sitähän jatku oikeestaan koko säädön ajan.
Pistettiin liian pienen paisarin ja piikkiin kun lämmöt kumminkin pysy kurissa kokoajan. Vesimäärä kun on tossa aika iso niin se jonkiverran laajeneekin.

Kovemmassa vedossa kun alko sytkäkäyrä olla kohdillaan niin pohjas suuttimet heti 0,6bar ahtopaineella. Vähän koitettiin kikkailla porttien kanssa mutta ahtoja ei saatu alemmaks joten säätöä oli aika turha jatkaa.

Suuttimet ei pelkästään pohjannu, vaan meni yli maksimin (122%) vailka pa-painetta nostettiin ja kaikkea yritettiin.

Mua on siis kusetettu suutinkaupoissa, piti perimätiedon mukaan olla 880cc ja joku epämääräinen kuittikin löyty, mutta todellisuus sanoo että ovat lähempänä 500cc.

Seuraavaksi tonniset ev14 niin ei tarvi arpoa.

Illemmalla tutkin jäähytysjärjesyelmää ja mitenollakaan, syylärissä kuplii kun pistää painetta tulpanreijistä.

Se oli sit repiä hatut pois ja todeta että jokainen sylinteri on vuotanut vesikanaviin. Paine mennyt kannen ja liekkirenkaan välistä.

Monta kertaa varmisteltu että on oikeat pultit ja paffit ja on oikein kiristetty, ei jäänyt mistään ohjureista kantamaan, puhtaat rasvattomat pinnat oli tottakai.
Kannetkin juuri oikaistu ja ihan huippujälkeä oli. Sytkä kohdillaan ja nakuluurien kera ajettu penkissä.

Ei mene mun pääkoppaan että mikä meni mönkän, kun kaikki 8 sylinteriä falskas.

Athenan cooper ring tiivisteitä kokeilen seuraavaksi kun ei mitään muuta selvää vikaa löydy kuin että tiiviste vuotaa. Uusilla pulteilla ja kannet oikastaan uudestaan vielä.

Victor reinzzit oli nuo nykyset tiivisteet mikäli sillä on merkitystä. Jotkut veikkaillu että liekkirenkaat olleet liian pehmeätä materiaalia, mutta tuntuu liian helpolta syyttää tiivisteitä.
Moni ahtaa näitä avaamattominakin.

Eli suuttimet ja paffit niin sit kokeillaan uudestaan säätää sinne kilon tuntumaan.

Lykkäs tuo jo 472whp / 722wnm tolla 0,6bar rykäsyllä vuotavilla tiivisteillä että kyllä potenttiaalia löytyy.

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 23. Jul 2018 09:48
by sxr92
Mitäs tänne? Joko saatu jekkasemaan :?:

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 23. Jul 2018 13:53
by Suiza
On saatu jekkasemaan, vaikka vähän on vasustellut.

Kone kasaan uusilla osilla.
Image
Image
Image
Image

Ei ylläreitä tullut, paitsi että koeajossa huomasin että bensapaineet häviää ahdoilla. Tuli kaikenlaista kokeiltua ja mittailtua, uudet johdot ja pumput, paineensäädin jne. lopuksi selvisi että paineensäätimet kuristavat paluupuolelta ja "huijjaavat" b-painetta säädettyä korkeammaksi.

Oma säädin oli säädetty nolliin, mutta paikoillaan bensapaine kuitenkin 3bar. vedossa kun ei enään säädin kuristanutkaan niin paineet putos. porasin sen paluureijän säätimestä hieman isommaksi ja ongelmat hävis.
Image
Image
Image

Vanhoja sytytyspuolia hieman mittailin ja tuli löydettyä syy miksi kone antautu viimeeksi penkissä. Latausaikana 4,5ms sytytys pysyy säädetyssä.
Jos pistää ohjeitten mukaiset 5ms, ja ajaa koneen eli puolat kunnolla kuumiksi niin sytytys menee hurjasti aikasemmalle, en edes uskalla ajatella mitä ennakoita siellä on ollut.

Tuli sit toimivaksi todetut vag puolat pistettyä paikoileen.
Sytkäkartaksi pistin tosi varovaisen, oiskohan huippuväännön kohdalla 11 astetta, ahtopaine 0,7bar ja kävin hieromassa bensakartan sellaseksi että pysyy 12,5 koko yläalueen läpi.

Toimii, tehoista en tiedä mutta raitaa piirtää niinkauan kuin vaihteita riittää, jopa tuolla 285 rengastuksella. :lol:
Image

Penkkiin taas tällä viikolla, toivotaan että menee nyt nappiin niin pääsis parit mustat pyöreet sulattamaan vielä loman aikana. :)

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 23. Jul 2018 14:28
by Sammyboi
Tsemppiä penkkiin. Ei voi kun hattua nostaa motivaatiolle kun ei ihan helpolla ole nyt päästänyt tässä projektissa.

Jollakin ois saattanu hanskat jo tipahtaa. :roll:

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 23. Jul 2018 22:11
by Kremilin
Eikös dwelliksi suositella VAG puolilla 3.5ms?

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 23. Jul 2018 23:51
by Suiza
Kiitoksia vaan, kun ei saa mielenrauhaa jos on auto palasina tallin lattialla niin ei kai tässä muu auta kuin puskea eteenpäin. :) Oli kauheat pari viikkoa taas kun odotteli osia. :shock:

Kyllä vag puolille 3,5ms ja noille ls2 truckipuolille 5ms.

Ls puolissa on jonkinsortin ylilatauksen esto, tai pitäisi olla. Nämä mun puolat sylkäs kipinän ulos heti kun olivat "täynnä", eli ihan satunnaisesti 10-20 astetta säädettyä aikasemmin.

Tätä ilmesty vasta kuumalla koneella joten oli vähän työläs vika löytää.
Vag puolissa ei tota ylilataus suojaa ole niin ne ei voi kuin sulaa pahimmassa tapauksessa. :)

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 24. Jul 2018 04:10
by Anttihhhh
Mulla vag puolat 2.4ms latausaika ja kipinä riittää bcpres7-11 vielä 2bar viinalla :D tosin maxxecu mut ei siinä tietääkseni oo käytössä mitään paine x latausaika karttaa.

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 30. Jul 2018 23:42
by Suiza
https://www.facebook.com/tommy.toiviain ... 9722118787

Siinä nyt yksi penkkirykäsy.

Ei mennyt ihan nappiin taaskaan, mutta tarpeeks lähelle.

Tuli hiukan hermoiltua ettei jäähdytys riittäis kun varjossa oli 30 astetta ja pienessä tilassa säädettiin, ei kuitenkaan mennyt lämmöt yli 85c koskaan, tiedä sit oliko tuuria vai oliko tällä mun purjeella osuutta asiaan. :lol:
Image

Säätöhommat alko hyvin, ei pienintäkään vuotoa missään ja auto toimi ihan odotetusti kaikinpuolin. Ensin säädettiin 0,7bar paineilla, jätti niillä 502whp / 724 wnm.

Tarkoituksena oli säätää 1bar ahdoille, seuraavaan vetoon sit sellaset lukemat ahtopainekarttaan ja samaan aikaan alko auto yskimään ja bensapaineet nolliin.
Tutkittiin että viinaa on tankissa, sulakkeet ehjät, pumpuille tulee 13v, koitettiin hyppyjohdoillakin antaa suoraan virtaa akulta pumpuille mutteivät inahtaneetkaan. Pumppujen napojen välillä vastus oli muutaman kilo-ohmin luokkaa eli hiilet palaneet(?)

Eli molemmat 10 päivää vanhat Aeroflowin viinapumput antautuneet, ja ilmeisesti myös samaan aikaan. Kaikki asennukseen liittyvä on tehty heidän suositusten mukaan. Pistin kyllä jo viimeviikolla Racelle postia että mitäs nyt mutta pohtivat varmaan vielä vastausta.

Bilteman 044 joka toimii siirtopumppuna hyrräs kyllä iloisesti mutta se ei paljoa auttanu joten laitettiin pillit pussiin. Kyllä noillakin lukemilla/ vääntöalueellakin ajaa.

Lauantain joskus yöllä oli motivaatiota ja promilleja kerätty senverran että vaihdettitin tutut ja turvallliset bilteman pumput paikalleen...taivasalla..pimeässä... :mrgreen:
Image

Sunnuntaina ensimmäinen koeajo ja kyllä muuten lähtee. Pitoa ei löydy ainakaan vielä nelosvaihteella, oli siinä varmaan perä ja laatikko riemuissaan kun otin pari lähtöä noilla 285 renkailla trackbitella kyllästettynä. :lol: Perä kyllä alko heti valittamaan, mut katotaan kauanko kestää.

Image

Huomenna pistetään alle vähä kapeempaa rengasta niin ei ole voimansiirto yhtä kovilla sit radalla. 265/35r18 taakse ja eteenkin pitää vaihtaa renkaat taas kun osottautu runkovikasiks nuo vanhat.

Image


Lähipäivinä ensitestit radalla. 8-) Loppuun random kuvapläjäys.
Image
Image
Image

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 05. Aug 2018 22:49
by Suiza
Image

Sehän toimii. :D Muuten meni päivä päivä ilman ongelmia, mutta ilmeisesti tankin vaahdot alkovat liukenemaan ja meni polttoainesuodattimet tukkoon heti muutaman kierroksen jälkeen.
Revin vaahdot pois ja vaihdettiin polttoaineet niin taas pysty hetken ajamaan niin oli tukossa. Muutaman kenttäpuhdistuksen ja huuhtelun jälkeen sain loppupäivän kuitenkin ajettua ilman ongelmia.
Pitää nyt vielä tutkia onko filttereissä paljon mömmöä taas ja puhdistaa koko pa-linja ennen seuraavia ajoja. Jazz:in mukaan pitäis kestää e85 tuo vaahto. :?

Ajettavuuden kannalta en löytäny mitään moitittavaa, eikä näin vähällä tuntumalla tiedä edes että mitä säädetään ja minnepäin. Siellä oli kuin kotonaan jo parin kierroksen jälkeen, ja pysty tutun radan viimeinkin vetämään ympäri sitä isojen poikien linjaa. :lol:
Tuntuu muuten aika helposti ajettavalta, käyttäytyy loogisesti.
Pitoa kyllä odotin olevan vähän enemmän noilla 265 kumeilla mutta tästä on hyvä jatkaa ja kokeilla eri paineilla ja merkeillä.
Image
Image

Puskurikin sai jo kyytiä kun meni vitosvaihteen tykitykset vähän leveäks.

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Posted: 06. Aug 2018 21:35
by Kremilin
Lähtenyt bensalla kun ne jazin vaahdota kävelee