Peten käyttis Atenza

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Zugu » 19. Oct 2013 22:40

Vittu et repesin tolle kuvalle! xD
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Juha
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 30. Jun 2011 21:52
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Juha » 20. Oct 2013 15:25

Jaa nytkö se tuli, :) siistin näkönen. Taitaa olla se helmiäis valkoinen? ainakin kuvissa siltä näyttää. Kutosissa on sekä että, normi valkoinen ja 3-kerros helmiäinen.
Toyota Carina TA12 -72
+Espoon Avensis

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 20. Oct 2013 16:27

Joo on se helmiäinen. Näyttäis joskus tulevan semmonen jännä pinkki efekti sopivassa valossa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

Juha
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 30. Jun 2011 21:52
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Juha » 20. Oct 2013 19:49

Pete wrote:Joo on se helmiäinen. Näyttäis joskus tulevan semmonen jännä pinkki efekti sopivassa valossa.
Ok. Hyvä helmiäisvalkoinen ku ei näytä likaselta niinku ne usein tekee.
Toyota Carina TA12 -72
+Espoon Avensis

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 24. Nov 2013 16:44

Nyt ois valokuvio käännetty Mazdasta. Olipa muuten harvinaisen helppo homma. Eikä menny aikaa ku reilu 3 tuntia vaikka etupuskurikin piti hommaa varten irroittaa. Projektorissa oli kätevästi irrallinen se valokuviovarjostin, jonka pysty vaan heittään ympäri toisinpäin pikku modeilla. Ei se ollut sitten ku kasata kaikki takasin paikalleen. Kiitokset taas MikaK:lle avusta ja lämpimästä tallista.

Image

Seuraavaksi vetää takalunkkaan asti pari johtoa kojelaudan takasumuvalonappia varten ja rosvota takaparkista virrat 21W lamppuun. Siinä parkissa oli valmiiksi 21/5W polttimo mikä taas helpottaa asioita, koska siinä oli vapaa pinni mihin voi laittaa 21W virrat.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 17. Feb 2014 20:55

Noniin, eipä ole tullut täällä päiviteltyä hetkeen. Auton sain viimein pari viikkoa sitten kilpiin ja nyt tässä on oikeastaan vain ajettu autolla. Sitä ennen nämä pari kuukautta menikin oikeastaan autoa valmistellessa rekisteröintikatsastukseen. Auto oli jo periaatteessa katsastusvalmis, mutta Mazdan maahantuojan lappu ei kelvannutkaan kokonaisuudessaan vastaavuustodistukseksi joten jouduttiin tilaamaan K1:sen kautta Saksasta toinen vastaavuustodistus puuttuvine tietoineen mitä odoteltiinkin sitten reilu kuukausi. Tällä välin kun ajoaikakin oli siirtokilvistä mennyt umpeen niin ajoin sen kimppatallin perälle. Tässä ajassa tuli mm. asennettua hienot peräkärrynvalot taakse (katsastusta varten), takasumuvalo, ostin käytetyt kirkkaat halogeeniumpiot (joihin vaihdoin toisen korkeudensäätömoottorin), kiillotin alkuperäiset valot, irrotin kylkilistat, irrottelin turhia tarroja, lunkasta Mazdan teksti pois, mankeloin kaaret, 5000k ledejä asentelin ympäriinsä autoa keltaisten tilalle, ostin vanteet ja isoimpana hommana korjasin 6:sen tyyppivian. Eli ruosteherkän helmapeltien ja takakaarien alueelta hioin pintaruosteet pois ja helmoissa olevat reiät hitsasi asianmukaisesti MikaK, iso kiitos hänelle. Tämän jälkeen vaikeisiin paikkoihin Dinitrolin kotelosuoja-ainetta ja muualle sinkkimaali + Tectylin pensselöitävä alustamassaa mitä levittelin muuallekin pohjaan. On siinä nyt ainakin parempi suojaus ku tehtaalta lähtiessä.

Image

Ilman kylkilistoja:

Image

"Ylläri".

Image

Kiillotetut alkuperäiset ja uudet leimavalot.

Image

Korkeudensäätömoottorin asennusta.

Image
Image

Seuraavana alkaakin vasta tuunausvaihe. :) Alusta onkin jo tilattu. Coilovereiksi valikoitui yleisesti hyviksi todetut BC Racingit ja malli on BR. Jouset valitsin lopulta pakettiin kuuluvat 10/8 kg/mm jäykkyyksillä. Alustahan on tarkoitettu etuveto sedaniin ja hatchbackiin, jotka ovat lähemmäs 150 kg kevyempiä kuin tämä, niin luulisi nuo jouset olevan kohtuu mukavat käyttikseen. Alustan asennuksen jälkeen testaan kesämadallusta uusilla vanteilla ja arvon siinä vaiheessa minkä kokoiset renkaat tilaan. Joskus myöhemmin sitten kalvot etulaseihin, koristeulostulot pakoputkiin(?), ruttukyljen oikominen ja maalaus, eiköhän siinä ollut vähäksi aikaa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

Epa
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 650
Joined: 24. Mar 2012 17:31

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Epa » 17. Feb 2014 21:14

Meinaatko takavalot pitää alkuperäisinä? Tämmöset punaset on melko näppärän näköset verrattuna noihin mitä on jokaisessa 6:ssa.

Image
ECR33 Spec 2

User avatar
jake---
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 540
Joined: 29. Jul 2012 23:22
Location: Oulainen
Contact:

Re: Peten käyttis Atenza

Post by jake--- » 17. Feb 2014 21:56

Pete wrote:ostin vanteet
Kerro toki lisää? :P

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 17. Feb 2014 22:18

Epa wrote:Meinaatko takavalot pitää alkuperäisinä? Tämmöset punaset on melko näppärän näköset verrattuna noihin mitä on jokaisessa 6:ssa.
Kyllä mie luultavasti nuo pidän. Omassa on JDM-valot. Tämän ikäisessä eurooppalaisessa on ihan kirkkaat valot, mulla on hieman tummennetut. 2005 faceliftissä tulee euroopassakin sitten tummempaa valoa mikä näyttää melko lailla samalta kuin mulla. Vaikka nuo kaikki näyttää pääpiirteittäin samalta en kuitenkaan oikeen tykkää nuista jenkkivaloista, periaatteenkaan vuoksi. :D Lisäksi ne jenkkivalot on tuomoset ulkonevat laidoilta.

1. 2003 Suomi. 2. 2003 Japani. 3. 2005 Suomi.

Image
Image
Image
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 17. Feb 2014 22:29

jake--- wrote:
Pete wrote:ostin vanteet
Kerro toki lisää? :P
B.I.M Driftmaster 18x8.5 ET35 ja 18x9.5 ET44. Kuvia sitten kun coilit paikallaan, mutta tässä nyt suuntaa antava kuva vanne maata vasten. Edestä en ottanut kuvaa, mutta se on aikalailla samalainen. Eli ei mitään kreisiä. Tuosta se varmaan hieman painuu sisään, muttei se näissä kovin pitäis sukeltaa lopuksi.

Image
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

vmp
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 21. Jul 2011 19:03

Re: Peten käyttis Atenza

Post by vmp » 18. Feb 2014 16:56

miksi katsastukseen nuo peräkärryn valot?
Olishan ne nuo sinun alkuperäisetki kelvannu..

Epa
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 650
Joined: 24. Mar 2012 17:31

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Epa » 18. Feb 2014 18:41

Nii eikös nykyään takavalot kelpaa ihan sellaisenaan?
ECR33 Spec 2

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 18. Feb 2014 20:05

vmp wrote:miksi katsastukseen nuo peräkärryn valot?
Olishan ne nuo sinun alkuperäisetki kelvannu..
Oishan ne kelvannut jos niissä ois ollut DOT, SAE, tai E-merkintä, mutta "liian" pätevä katsuri huomas ettei niitä keskimmäisissä valoissa ollut. Meikäläisissä Mazdoissa on E1 merkintä nuissa valoissa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Niksu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 61
Joined: 14. Nov 2011 18:39
Location: Oulu

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Niksu » 18. Feb 2014 20:42

Minun käsityksen mukaan muut kuin ajovalot kelpaavat jos ovat alkuperäiset/tehdastekoiset, Ja samassa mieltä oli A-katsastuksen katsastajakin joka teki rekisterikatsastuksen Skylinelle viime kesänä.
Vaan mitenpä tuonkin nyt oikeesti todistaa tiukan paikan tullen, jos on astetta tarkempi katsuri. Ja kun umpioissa ei ole merkintöjä :?

User avatar
Controll3d
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 620
Joined: 20. Apr 2011 18:31
Location: Iisalmi
Contact:

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Controll3d » 18. Feb 2014 20:52

Eikös ne ajovalotkin nykyään kelpaa kunhan on oikean kätiset? Nimenomaan silloin kun automalliin ei ole saatavilla hyväksyttyjä.

Ainenkin takavaloissahan (ja vilkuissa) taitaa olla se pykälä että silloin kelpaa jos ei mallia myyty euroopassa ja valot on lailliset lähdemaassa ja valojen värit on oikeat.

Joskus tuli nuita tarkemmin tutkittua kun Silviaa katsastelin. Enään ei muista. :mrgreen:
Kuitenkin sellainen ymmärrys jäi että Silvian ja Skylinen kanssa ainenkin kaikki katsastus ja peräkärryn valo virityksen on ihan turhia nyky sääntöjen mukaan.


Itse autoon, miten ihmeessä siellä tollanen reikä helmassa oli? On tiedossa että tuon koriset ruostuu sisältäpäin, mutta noinkin pahasti. Vai oliko tämä niitä tsunami uitto malleja? ;)
Subaru Impreza WRX STI -98
Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
Honda Accord CL9 -04
BMW E36 328i Coupe M-Sport -95


ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00


.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests