Peten käyttis Atenza

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 18. Feb 2014 22:03

Controll3d wrote: Itse autoon, miten ihmeessä siellä tollanen reikä helmassa oli? On tiedossa että tuon koriset ruostuu sisältäpäin, mutta noinkin pahasti. Vai oliko tämä niitä tsunami uitto malleja? ;)
Tuossa ei oo juuri suojausta helmojen ja kaarien alueella niin siitä syystä kait se on ruostunut. Noh eipä tarvi enää murehtia kun on 1 mm peltiä hitsattu tilalle ja kauttaaltaan tuo alue suojattu. Ainoa mistä se nyt enää voi ruostua on kaarien sisäpuolet ja käännetyt pokkaukset, jonne ei ihan ikiseen paikkaan nähnyt kunnolla ja tuli sohittua sokkona sinnepäin myrkkyjä. Pitää seurata tilannetta, mutten usko että ruoste siellä alkaisi kovin äkkiä rehottaan.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Zugu » 18. Feb 2014 23:38

Ei se sieltä kaarien sisältä siitä kaarevasta kohtaa (siitä ylhäältä) lähe ainakaan mätäneen, siellä sisällä kun on se liimamassa ja mahdollinenkin vesi valuu sieltä pois, se ei pääse asumaan mihinkään väliin oikein. Kyllä mitä katoin tuosta on melkolailla kaikki ne pahimmat kohdat nyt korjattu, ainakin mitä ite noista tiedän ja jokusen noitaki kuiten repiny auki niin kolari kuin ruostekorjauksessa, päässy hiukan vilkuileen sielunelämää :D

Eli hyvä se nyt on, muuta ku kovaa ajoa! 8-)
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 08. Apr 2014 22:06

On se kätevä kun voi mennä suoraan vain pilkille autolla.

Image

Joo autolla ei ole nyt juuri muuta kuin ajettu ja coiloverit sain laitettua alle. Lisäksi oon pikku hiljaa savella käynyt paneelin kerrallaan läpi ja aina vahannut sen samalla. Kylläpä se siitä kirkastuu. Nyt auto on ruttukyljen korjauksessa ja ensi viikolla pitäis tulla entistä ehompana takaisin. Nyt odottelen vielä renkaita camskilliltä niin voi laittaa kesävanteet alle ja alustan säätää sopivaksi. Arvioin nyt alustavasti, renkaiden hintakin huomioiden, sopiviksi pyöriksi eteen 8.5" 215/40 Achilles ATR Sport-kumi ja taakse 9.5" 225/40 Achilles. Taakse tulee hieman enempi venyä mitä alun perin halusin mutta sittempä näkee onko liikaa. Valikoima hieman huono nuissa 235/40:ssä. Toivotaan nyt vain että aurauksissa yms. riittää sitten säädöt kun lähdetään laskemaan alustaa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

vmp
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 21. Jul 2011 19:03

Re: Peten käyttis Atenza

Post by vmp » 10. Apr 2014 16:14

^ hyvin pitäis riitää säädöt aurauksissa.

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 10. Apr 2014 18:32

vmp wrote:^ hyvin pitäis riitää säädöt aurauksissa.
Nojoo se taitaa herkemmin loppua tietyissä alustoissa jos camberit aletaan kääntään kokonaan miinukselle tai reilummissa madalluksissa. Eiköhän se mulla riitä vaikka aika paljon takaa ainakin lähti auraamaan kun ilman iskaria testasin mihin vanne asettuu alustaa laskiessa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Uikku
STAFF
STAFF
Posts: 653
Joined: 30. Jan 2011 20:58

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Uikku » 10. Apr 2014 23:23

mitenhän neliveto alkaa käyttäytymään kun edessä ja takana eri halkaisijalla olevat renkaat?

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Janza » 11. Apr 2014 05:14

Uikku wrote:mitenhän neliveto alkaa käyttäytymään kun edessä ja takana eri halkaisijalla olevat renkaat?
Vierintäkehä pitäis olla sama joka kulmassa. Renkailla passattava sit kohalleen. Jos ei heti niin jossain vaiheessa hajoaa sit jotakin jos ajelee erikokoisilla renkailla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 11. Apr 2014 09:34

Haldexi kestää 4 % eron halkaisijassa. Saattaahan autossa olla erilailla kuluneet renkaita miten sattuu että pitää sen senkin kestää.

Rengasvalmistajan sivuilta joku aika sitten katoin niin tais olla näillä renkailla 2-3 % ero.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 266
Joined: 13. May 2012 14:30
Location: Mikkeli

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Zimbabwe » 11. Apr 2014 20:35

Itse kun Legnumiin viime kesänä uudet vanteet ostin niin otin suosiolla kaikki saman levyisenä ja samoilla renkailla juurikin tuon nelivedon takia, saahan sitä renkailla tietty kikkailtua mutta eipähän tarvitse kuitenkaan miettiä pyörimiseroja :geek:

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 11. Apr 2014 23:04

Sai niin hyvään hintaan vanteet ettei voinut jäädä ostamattakaan ja sopivat vielä kaiken lisäksi.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Zugu » 11. Apr 2014 23:24

Nooh, se oo ku matikkaa ja mittomista.. :D

Jäi muute kysymättä sillo viimeks ku nähtiin et saitko tehtyä ne ruostesuojaukset kaikkialle?
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 12. Apr 2014 09:13

Joo kyllä ne on aika tarkoin pohjan ja kaarien osalta paikattu. Ainostaan takapuskuria en jaksanut käyttää irti ja sen alta herkät paikat ennaltaehkäisevästi suojata. Suojasin mitä alapuolelta pysty, esim takavetolenkkien ja vararengaskotelon seutu tai missä vain oli ohuemmalti massaa. Takajousien alaiset alatukivarret suojasin myös alustaa vaihtaessa ja kun ne tarvi irroittaa em. operaatiossa.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 14. Apr 2014 21:07

Pete wrote:Nyt auto on ruttukyljen korjauksessa ja ensi viikolla pitäis tulla entistä ehompana takaisin.
Nyt on freshiä pintaa autossa. Olihan siinä iso sävyero putsaamattomiin puskureihin, mutta ei onneksi erottanut mitään kun viereinen pelti oli savella ja vahalla käsitelty. Eli onnistunut maalaus ja kiitos Juhan.

Image

Tuossa nyt vielä kuva venystä 18x8.5" vanteella Achilles ATR Sport 215/40. Tuli ehkä hieman enemmän mitä arvelin, mutta ei ollut missään kuvaa niin arvailuksi meni. Eipä tuo huono ole. Turha postaus, mutta saapa tästä nyt vähintään tagin jos joku etsii kuvia vastaavasta setupista. Ensi viikolla sitten sitten kesärenkaat alle? Nyt pääsiäisenä pitää vielä päästä mökille niin ei vielä viitti sliksejä laittaa.

Image
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Peten käyttis Atenza

Post by Pete » 11. May 2014 22:43

Nyt on vanteet alla, tai no on ne ollut jo jonkin aikaa. Takaa on jo aivan hyvä korkeus, mutta edestä pitää vielä laskea hieman. Lisäksi tehdä vielä auton pesu ja vahaus. Vois sitten uudella kameralla kuvata vähän tarkeampia ja parempia kuvia autosta. Sopishan tuonne taakse pikku lättyäkin jos haluais, mutta mennään nyt näin. Keulaa ei viitti kovin alas laittaa, muuten lähtee vielä kääntäessä nuo pystykaaret renkaan mukaan montussa.

Image
Image
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

eetukainen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 245
Joined: 08. Aug 2013 23:03
Location: Mikkeli

Re: Peten käyttis Atenza

Post by eetukainen » 11. May 2014 23:05

Näyttää erittäin kivalle! 8-) odotellaan lisää kuvia.
E91 + E36
W123

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests