Page 13 of 16

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 18:53
by JonttuK
Alustan korkeus on säädettynä (joka kerta kestää yhtä kauan, että saa samat korkeudet joka kulmaan), takana pikkusen korkeammalla kuin edessä niinku oon tavannu laittaa.

Vanteetkin nakkasin kiinni siinä samalla. Nuista JR vanteista sen verran, että en osta enää ikinä yhtäkään moista :|
Maalit lohkeilee todella iloisesti pois, onneks huomaamattomista paikoista tälläkertaa. Taidan hiekkapuhaltaa ne enstalvena ja maalata itte.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pieni loppukevennys auringonpimennyksestä ja tekemästäni hallijakkarasta :)
Image
Image
Image

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 19:12
by Shakini
Omissa on kyllä pysynyt. Tulivat Fullcartuningilta kimppatilauksella aikoinaan ja ei mulla ole pahaa sanottavaa.

Toki maaliruiskun alle nyt joutuu nekin ;D

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 19:17
by JonttuK
Shakini wrote:Omissa on kyllä pysynyt. Tulivat Fullcartuningilta kimppatilauksella aikoinaan ja ei mulla ole pahaa sanottavaa.

Toki maaliruiskun alle nyt joutuu nekin ;D
No perhana, onkohan mulla jotkut maanantai kappaleet? Vanteissa ei muuta moittimista oo, ei ollu kovin painavatkaan kun aiemmin ne punnitsin. Ruisku pelastaa :D

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 19:20
by Shakini
JonttuK wrote:
Shakini wrote:Omissa on kyllä pysynyt. Tulivat Fullcartuningilta kimppatilauksella aikoinaan ja ei mulla ole pahaa sanottavaa.

Toki maaliruiskun alle nyt joutuu nekin ;D
No perhana, onkohan mulla jotkut maanantai kappaleet? Vanteissa ei muuta moittimista oo, ei ollu kovin painavatkaan kun aiemmin ne punnitsin. Ruisku pelastaa :D
Voi olla. Itsehän kolhin omani, niin nyt saa tehdä vähän töitä, että voi laittaa alle ja ajaa ihmisten ilmoille...
Voipahan samalla vaihtaa värin. :) Valkoinen on jees, MUTTA se puhtaanapito...

Näpäkällä noin yleisesti näyttää :thumbsup:

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 19:40
by JonttuK
Shakini wrote:
JonttuK wrote:
Shakini wrote:Omissa on kyllä pysynyt. Tulivat Fullcartuningilta kimppatilauksella aikoinaan ja ei mulla ole pahaa sanottavaa.

Toki maaliruiskun alle nyt joutuu nekin ;D
No perhana, onkohan mulla jotkut maanantai kappaleet? Vanteissa ei muuta moittimista oo, ei ollu kovin painavatkaan kun aiemmin ne punnitsin. Ruisku pelastaa :D
Voi olla. Itsehän kolhin omani, niin nyt saa tehdä vähän töitä, että voi laittaa alle ja ajaa ihmisten ilmoille...
Voipahan samalla vaihtaa värin. :) Valkoinen on jees, MUTTA se puhtaanapito...

Näpäkällä noin yleisesti näyttää :thumbsup:
Jep, valkoinen on komia (lempivärini :mrgreen: ). Pesemäänhän sitä aina joutuu, mutta kait sen kestää.
Kiitos vaan, itsekkin olen aika tyytyväinen. Tosin stance miehet ja naiset ei tykkää kun vanne ei oo kaaren tasalla, mutta käyttötarkoitus huomioiden se ei haittaa ;)
Olis mulla ollu lätytkin väliin taakse mutta en niitä enää löytänyt.
Edessä camber on kohtuulailla negatiivisella. Hienosäädetään pyörienkulmat vielä.

Taakse tulee myös englannista kallistuksen vakaaja niin se olis sitten siinä hetkeksi, kunhan ne muutkin osat tulee.


Edit. Torneoon sitten stance juttuja enemmänkin. Vaikka auto on vielä alkutekijöissään niin hieman olen tyylisuuntaa jo pyöritelly. Ainakaan mitään race henkisiä juttuja siihen ei tule koska vaihtelu virkistää :)

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 21:45
by latemies
juu mullaki sama homma että vanteista lohkeili maalit :D
sitten kun on vielä painojakin vielä enemmän kuin honda orkkis vanteissa ja näin puolen vuoden käytön jälkeen paljon kiven iskeymiä ja alta näkyy pohjamaalit. viimenen kerta kun ostan halppis vanteet.

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 22:00
by Mystic
JonttuK wrote:Vanteetkin nakkasin kiinni siinä samalla. Nuista JR vanteista sen verran, että en osta enää ikinä yhtäkään moista :|
Maalit lohkeilee todella iloisesti pois, onneks huomaamattomista paikoista tälläkertaa. Taidan hiekkapuhaltaa ne enstalvena ja maalata itte.
Kannattee nuista mainita eteenpäin; tuskin mitään ikinä takaisin saa, mutta jos edes kourallinen reklamaatioista kantautuu tehtaalle asti, niin ehkä laatua ja laadunvalvontaa jossain vaiheessa alkavat päivittämään. Ei meinaan taida olla mitenkään harvinaista tuo heikko maalipinta. :?

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 22. Mar 2015 22:16
by JonttuK
Mystic wrote:
JonttuK wrote:Vanteetkin nakkasin kiinni siinä samalla. Nuista JR vanteista sen verran, että en osta enää ikinä yhtäkään moista :|
Maalit lohkeilee todella iloisesti pois, onneks huomaamattomista paikoista tälläkertaa. Taidan hiekkapuhaltaa ne enstalvena ja maalata itte.
Kannattee nuista mainita eteenpäin; tuskin mitään ikinä takaisin saa, mutta jos edes kourallinen reklamaatioista kantautuu tehtaalle asti, niin ehkä laatua ja laadunvalvontaa jossain vaiheessa alkavat päivittämään. Ei meinaan taida olla mitenkään harvinaista tuo heikko maalipinta. :?
Mustikki puhuu asiaa, eli sitten kaikki jotka noita omistaa ja maalit on lohkeillu niin reklamaatiota menemään, ite laitan heti huomenna. Sen verran otti pattiin kuitenki :|
Tosin en ajatellutkaan saavani edullisesti mitään huippua. Seuraavaksi sitten jotkut oikeat vanteet kun noihin kyllästyn.

Tosin mulla ei menny painoja paljonkaan, aika vähän iteasiassa. Mutta ei silti varmastikkaan oo kivaa ku uudet vanteet on vuoden päästö ihan pilalla.

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 25. Apr 2015 19:29
by JonttuK
Noniin, hieman päivitystä mitä tähän asti on tapahtunut.

Elikkä uutena syylärinä toimii englannista hankittu paksu alumiininen "half size" malli sähkötuulettimella. Öljynsuodatimen siirtosarjan sain kiinni vastoinkäymisistä huolimatta, letkujen alumiini nipat oli väärää kokoa mitkä tuli mukana :|
Kaveri asialle hankkimaan seinäjoelta uudet teräsnipat hudrauli liikkeestä, noh nekin oli väärillä jengoilla perhana.

Tein sitten uudet jengat suodatinjalkoihin uusille nipoille sopiviksi.
Tässä vaiheessa teetätin myös uudet, jämerät (ehkä turhan järeät) letkut mukana tulleiden hötöisten oloosten tilalle, nyt hilppeet kiinni ja ei varmasti vuoda :)

Huohotuspöntön laitoin myös, venakannessa ollut tötteröfiltteri ei ollut hyvä eikä hieno. Defin ahtopaine ja Aem uego laajakaista mittaritkin eksyi kojetaululle. Kuvista puuttu huohotuspöntön letkut ja sammutin jonka laitoin apukuskin penkin taakse.

Puskurikin tuli maalarilta, hyvää jälkeä teki taas kerran, kiitokset Koiviston Könttäpajalle taas :thumbsup:
En olisi halunnut verkottaa aukkoja, mutta oli sen verran suuria että koin paremmaksi tehdä noin.
Vielä rellun lippa puskurin jatkoksi niin ulkokuori olisi mielestäni aikalailla siinä, kunhan vaan saisi aikaiseksi haettua kyseinen lippa joskus.

Moottorin ohjaus ja bensapumppu vielä kuntoon niin avot. Boksista on jo hierottu kauppojakin foorumilaisen kanssa, mutta asia jäi kesken ;)
Varmaan jotain unohtukin, mutta palaillaan asiaan :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 25. Apr 2015 21:58
by mCoupe
Näyttää just hyvältä, eikä varmaan kulkupuolessakaan valittamista :thumbsup: :thumbsup:

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 25. Apr 2015 22:38
by Tuppurainen
Tämäkin on jotain niin kaunista :thumbsup:

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 25. Apr 2015 22:45
by JonttuK
Kulkupuolta on kyllä, tehdaspainoa 900kg ja nyt hivenen kevyempi :) sais enemmän irti ku olis viä ecu ajantasalla.
Ja kiitti kehuista :thumbsup:

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 28. Apr 2015 21:25
by Oltsi
Hyvää meininkiä kyllä ja tykkään tuosta rataorientoituneesta rakentelufilosofiasta! :D

Yksi mikä itsellä ollut mielessä on jos kääntäisi turbon hotpipen suoraan alas päin, saisi vähän hotpipeä lyhyemmäksi ja ilmansuodattimen vedettyä tuohon moottoritilan vasempaan etukulmaan, missä mulla on ABS. Sulla kun ei ABS:iä ole, siinä olis oivasti tilaa filtterille. Sitten voisit tehdä lasikuidusta ilmanoton ajovalon tilalle ratakäyttöön. ;)

Image

Miten ois?

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 28. Apr 2015 21:31
by JonttuK
Tuossa on kyllä ideaa, eikä olisi mahdoton toteuttaa. Kylmän ilman virtaus olisi taattua, ja näyttääs rajulta 8-)
Mulla on itellä ilmansuodatin heti puskurin takana, kylmästöinti kompuraa kun ei enää ole ja syylärikin on pienempi niin onhan siellä tilaa :)

Edit. Kiitti, kovalla innolla odotan että pääsee piiskaamaan tätä radalle :)

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4 - only JDM

Posted: 29. Apr 2015 07:33
by JayJay
Eikai tuo filtterin siirtojalka suoraan mennyt/mahtunut paikalleen? :o