Page 16 of 16

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 28. Jan 2017 07:56
by JonttuK
^^ Harvemmin tulee oltua hallilla nykyään niin ei ole ollut paljoa mitä päivittää :)
Tällä tahdilla autot ei varmaan valmistu tulevaksi kesäksi, toki eipä tässä kiirettäkään ole.

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 04. Aug 2017 00:01
by Oltsi
Mitään uutta Glanzan tiimoilta? ;)

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 06. Aug 2017 08:16
by JonttuK
^^Tänä kesänä on ollut aika paljon muita hommia, joten en ole kovinkaan usein hallilla ollut :)
Tosiaan, glanzan moottorin osia piti odottaa hieman yli 6kk ja kansi kampuran kera on edelleen työstettävänä.
Arp:n runkopultit, sopiva kytkinpaketti ja kevyempi vauhtipyörä vielä tilaten, sitten olisi tekniikka aikalailla kasausta vaille valmis.

Alustan pusliksi tilasin powerflexit, lukuunottamatta etualatukivarren etummaista puslaa johon kyseisellä valmistajalla ei ole oikean kokoista saatavilla. Superprolta löytyi oikean kokoinen.
Samalla maalasin alustan osat gunmetal sävyisiksi, myös mm. lohko ja poikkituet samalla värillä.
Myös coilit tuli putsattua samalla.
Wiretuck on vielä kesken, olen yrittänyt hankkia toista johtosarjaa (varmuuden vuoksi) muutamasta maailman kolkasta siinä vielä onnistumatta. 96 spec sarjoja löytyisi kyllä, mutta ei 98spec :|

Ja nyt sitä kuvasaastetta:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Juu ja konehuone on myös maalattu, hieman on appelsiinia joissain paikoissa ikäväkyllä.

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 07. Aug 2017 00:01
by Janne_
Erittäin hyvältä näyttää! :) jatka samaan malliin :thumbsup:

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 24. Sep 2017 17:09
by JonttuK
Näemmä tuli muutama kuva poistettuakin googlen kuvapalvelusta vahingossa :|
No eipä niissä muistaakseni mitään ihmeellistä ollut.

Kansi on kotiutunut (oikeastaan joa ajat sitten) koneistamolta kampuran kera, muutama puslakin ja anti lift kit jo ehtinyt tulla postissa.
Race performancelta tuli mm. 4age arp runkolaakeri pultit jotka myös tähän käyvät, hauskana lisänä tuli murua ja luettavaa :)
Briteistä tulleet acl:n kampuran laakerit olivat väärät, sähköpostin ja viikon odotelun jälkeen tulivat oikeat.
Image
Image
Image

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 31. Dec 2017 19:04
by JonttuK
Kaikile hyvää joulua ja tulevaa uuta vuotta :thumbsup:
Moottorin/vaihdelaatikon kannakkeiden ja alustan powerflex/superpro puslat ovat kaikki paikollansa. Ajotuntuma varmasti parani, mutta moottori voi täristää erittäin epämukavasti. :|

Moottorikin pikkuhiljaa kasaantuu, muutama anturi pitää vielä tilata korvaamaan vanhat varmuuden vuoksi ja kannenpulteiksikin tilasin Briteistä Tuning developments -liikkeestä arp:n tekeleet. Briteistä Id workz -liikkeestä pitäisi tulla uudenvuoden jälkeen isohko läjä huolto-osaa ja erinäisiä upgrade palikoita.
Image
Kiinni Arp:n pultit.
Image
Image
Image
Image
Kantta ei ole vielä kiinnitetty kuin muutamalla pultilla sen verran että pysyy paikallaan.
Fiske automotiveen laitoin kyselyä, josko Jam style takasiiven saisi rahdattua tänne Suomeen. Yleensä kun isommissa paketeissa rahdin hinta nousee turhan isoksi.
Samanlainen kuin tämä:
Image

Moottorin kasauksessa tiiviste silikoonina käytin hyväksi havaittua Loctitea :thumbsup:
Image
Ja koska lujaa pitäisi päästä niin hommasin tuossa joku tovi sitten tuollaisen Logitechin g29 setin ja telineeksi jonkun halvan fk: tekeleen, tosin tuota telinettä sai hitsata ja muokata aika paljon että sai hyväksi.
Image

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 08. Mar 2018 18:31
by JonttuK
Image
Image
Image
Image
Image
Käyttöautoksi ostin vm05 Z11 Cuben, hieman tilavampi kuin ED Civic. Mukava auto ajella ja hyvin muunneltava tilojensa puolesta. Myös ajomukavuus on hyvä. Ruostesuojattukin on asianmukaisesti niitä tekevässä liikkeessä.
Kesän mittaan olisi tarkoitus alustasarjaa ja uutta vannetta tähän tilata.


Image
Arp:n pulteilla tosiaan kansi kiinni. Öljypohjakin sai uuden maalikerroksen, tosin loiskelevyt nyt jäi tekemättä :roll:
Image

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 09. Mar 2018 02:03
by Oltsi
Oma glanza jäänyt ihan huomiotta itsellä! Hieno nähdä että etenee, vaikkakin hitaasti. :) Millä ahtimella meinaat ajella kun saat laitteen nippuun?

Itsellä harrastelu mennyt ihmeellisesti ton mun EP70 halpis-projektin parissa ja sitä pääseekin ihmettelemään myös oikein messukeskukseen kuun lopussa. :D

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 13. Mar 2018 09:40
by JonttuK
^^ Ajattelin jatkaa speedvisionin hybridi CT9:n kanssa, se kun heräilee mukavan aikaisin ja riittää hyvin yhteen baariin asti.
Joo kyllä on hidasta rakentelu :facepalm:
Aika paljon pajalla tulee tehtyä kaikkea muuta kuin autoja nykyään, toivotaan, että sanonta "hiljaa hyvä tulee" pitää paikkansa.

Oon kyllä katsellu sun EP70:n rakentelu vaiheita instagrammissa, todella mielenkiintoinen prokkis sulla :thumbsup:
Kyllä itsekkin sellaista rakentelisin mieluusti.

Re: Glanza V EP91 & Torneo Sir-T CF4

Posted: 12. Apr 2018 21:44
by Oltsi
JonttuK wrote:
13. Mar 2018 09:40
^^ Ajattelin jatkaa speedvisionin hybridi CT9:n kanssa, se kun heräilee mukavan aikaisin ja riittää hyvin yhteen baariin asti.
Joo kyllä on hidasta rakentelu :facepalm:
Aika paljon pajalla tulee tehtyä kaikkea muuta kuin autoja nykyään, toivotaan, että sanonta "hiljaa hyvä tulee" pitää paikkansa.

Oon kyllä katsellu sun EP70:n rakentelu vaiheita instagrammissa, todella mielenkiintoinen prokkis sulla :thumbsup:
Kyllä itsekkin sellaista rakentelisin mieluusti.
Joo itekin miettiny että mitä sitä oikein setupilta haluu, mut kyl toi ct9 hybridi herää niin kivasti!

Ja kiitti, ollu kyl hauska rakentaa kun ei tarvii ottaa sitä niin vakavasti. :P Et käyny ACS:ssä kattomassa?