Kebab Garage Silvia S14
Kebab Garage Silvia S14
Kyseessä siis JDM S14A -97 kilsoja jotain päälle 130tkm.
Auto on ollut omistuksessa kohta kolme vuotta ja olen ensimmäinen omistaja Suomessa.
Tiivistän viimeset pari vuotta tähän alkuun ja sitten menen itse asiaan, eli mitä tällä hetkellä on vireillään.
Kertomus ei välttämättä ole ihan kronologisesti kohdallaan ja ihan kaikkea vanhaa en jaksa tähän raapustaa vaan keskityn enemmän noihin uudempiin juttuihin.
Suurinpiirtein maihinnousukuosissaan
Auto tuli Blazespeediltä minulle joskus 2011-vuoden lopulla. Tähtäin oli pieniin perusparannuksiin ja kilvitykseen. Kilvet sain joskus huhtikuussa 2012, autossa tällöin oli tekniikka suht vakio lukuunottamatta perus keulacooleri, putkisto ja filtteri- viritelmiä.
Kilvityspäivästä kerkesin sitten ajamaan jonkin aikaa kunnes vakioturbolta paloi tiiviste ja tästä alkoi osien vaihtaminen.
-12 Toukokuun lopulla alkoi osia satelemaan postiin mm. GT3071 .86, 850cc-suuttimet, Nistune, parempi cooleri, Ford lightning maffi, bensapumppu, laajakaista yms. sälää. Tämä kokoonpano oli kesäkuun alussa saatu valmiiksi ja välittömästi ekoilla testilenkeillä vakiokytkin alkoi luistaa. Painetta oli tällöin 0.6bar.
Kytkimeksi sitten valikoitui OS Gikenin STR kaksilevyinen massakytkin. Tätä sai odotella melkein kuukauden päivät ja heti kun kytkin tuli otettiin auto takaisin ajoon ja käytiin säädättämässä auto. Painetta laitettiin 1.7bar tuolloin ja tehoa oli varmaan siinä 400 hujakoilla. Kuukauden kerkesin ajelemaan autolla kunnes sitten Motoparkissa Radalle.com:issa tuli hajotettua kone.
Lähdössä kohti motoparkkia
Halvaantuneena ratareissun jälkeen. Aika hazardin näköinen kuljetus
Kesän häämötellessä jo loppua syttyi ajatus purkaa koko auto atomeiksi ja laittaa kori tikkiinsä.
Tuli rakennettua korigrilli asiaa helpottamaan. Nyt elettiin siis -12 vuoden loppua.
Tässä välissä oikeastaan koria työstettiin vuoden ajan silloin kun huvitti ja projekti kävi tyhjäkäyntiä suht pitkään ja muut projektit veivät enimmän osan ajasta. Tälläkin hetkellä vireillä ainakin kymmenen erilaista projektia
Nyt keväällä kuitenkin tuli kunnostauduttua tämän projektin kanssa ja alettiin taas tekemään pääsääntöisesti.
Kori on käyty nyt täysin lävitse, hiekkapuhallettu pintaruosteita, pariin kohtaan laitettu uutta peltiä ruoste-allergian takia sekä vahvikehitsattu läpeensä.
Kaaret piti alunperin tähän tulla mutta erinäisistä syistä ne nyt jäivät sitten vielä ainakin toistaseksi tekemättä.
Nyt keväällä tehtyä:
Helmaa joutui tuon verran tekemään uusiksi. Alunperin tuossa oli ruostekupla vain ulospäin mutta loppupeleissä tuosta lähti kolme kerrosta peltiä pois koska ruoste oli syövyttänyt sisäpuolelta peltiä sen verran että rakensin sitten sen kokonaan uusiksi.
Lähes kaikki saumat hitsattuna.
Runkopalkeille suojaa
Kori lähössä puhallukseen/maalaukseen 10.4.2014 joka on vielä kesken. Tosin tämä on minusta riippumaton tekijä koska homma on ulkoistettu.
Hiekkapuhallettavaksi lähti myös irto-osia jotka ovat jo saapuneet takaisin maalattuina. Näistä kirjoitan myöhemmin lisää.
Auto on ollut omistuksessa kohta kolme vuotta ja olen ensimmäinen omistaja Suomessa.
Tiivistän viimeset pari vuotta tähän alkuun ja sitten menen itse asiaan, eli mitä tällä hetkellä on vireillään.
Kertomus ei välttämättä ole ihan kronologisesti kohdallaan ja ihan kaikkea vanhaa en jaksa tähän raapustaa vaan keskityn enemmän noihin uudempiin juttuihin.
Suurinpiirtein maihinnousukuosissaan
Auto tuli Blazespeediltä minulle joskus 2011-vuoden lopulla. Tähtäin oli pieniin perusparannuksiin ja kilvitykseen. Kilvet sain joskus huhtikuussa 2012, autossa tällöin oli tekniikka suht vakio lukuunottamatta perus keulacooleri, putkisto ja filtteri- viritelmiä.
Kilvityspäivästä kerkesin sitten ajamaan jonkin aikaa kunnes vakioturbolta paloi tiiviste ja tästä alkoi osien vaihtaminen.
-12 Toukokuun lopulla alkoi osia satelemaan postiin mm. GT3071 .86, 850cc-suuttimet, Nistune, parempi cooleri, Ford lightning maffi, bensapumppu, laajakaista yms. sälää. Tämä kokoonpano oli kesäkuun alussa saatu valmiiksi ja välittömästi ekoilla testilenkeillä vakiokytkin alkoi luistaa. Painetta oli tällöin 0.6bar.
Kytkimeksi sitten valikoitui OS Gikenin STR kaksilevyinen massakytkin. Tätä sai odotella melkein kuukauden päivät ja heti kun kytkin tuli otettiin auto takaisin ajoon ja käytiin säädättämässä auto. Painetta laitettiin 1.7bar tuolloin ja tehoa oli varmaan siinä 400 hujakoilla. Kuukauden kerkesin ajelemaan autolla kunnes sitten Motoparkissa Radalle.com:issa tuli hajotettua kone.
Lähdössä kohti motoparkkia
Halvaantuneena ratareissun jälkeen. Aika hazardin näköinen kuljetus
Kesän häämötellessä jo loppua syttyi ajatus purkaa koko auto atomeiksi ja laittaa kori tikkiinsä.
Tuli rakennettua korigrilli asiaa helpottamaan. Nyt elettiin siis -12 vuoden loppua.
Tässä välissä oikeastaan koria työstettiin vuoden ajan silloin kun huvitti ja projekti kävi tyhjäkäyntiä suht pitkään ja muut projektit veivät enimmän osan ajasta. Tälläkin hetkellä vireillä ainakin kymmenen erilaista projektia
Nyt keväällä kuitenkin tuli kunnostauduttua tämän projektin kanssa ja alettiin taas tekemään pääsääntöisesti.
Kori on käyty nyt täysin lävitse, hiekkapuhallettu pintaruosteita, pariin kohtaan laitettu uutta peltiä ruoste-allergian takia sekä vahvikehitsattu läpeensä.
Kaaret piti alunperin tähän tulla mutta erinäisistä syistä ne nyt jäivät sitten vielä ainakin toistaseksi tekemättä.
Nyt keväällä tehtyä:
Helmaa joutui tuon verran tekemään uusiksi. Alunperin tuossa oli ruostekupla vain ulospäin mutta loppupeleissä tuosta lähti kolme kerrosta peltiä pois koska ruoste oli syövyttänyt sisäpuolelta peltiä sen verran että rakensin sitten sen kokonaan uusiksi.
Lähes kaikki saumat hitsattuna.
Runkopalkeille suojaa
Kori lähössä puhallukseen/maalaukseen 10.4.2014 joka on vielä kesken. Tosin tämä on minusta riippumaton tekijä koska homma on ulkoistettu.
Hiekkapuhallettavaksi lähti myös irto-osia jotka ovat jo saapuneet takaisin maalattuina. Näistä kirjoitan myöhemmin lisää.
''Homma lähti taas lapasesta''
Re: Kebab Garage Silvia S14
Aluksi et tää on yks perusprojekti lisää mut tässähän olikin sellane rakentamisen meininki no, tätä pitää alkaa seuraan jatkossakin mielenkiinnolla et millasta tulee..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Kebab Garage Silvia S14
Vöörd mai mään!Zugu wrote:Aluksi et tää on yks perusprojekti lisää mut tässähän olikin sellane rakentamisen meininki no, tätä pitää alkaa seuraan jatkossakin mielenkiinnolla et millasta tulee..
Nissan, Designed to improve your performance.
Re: Kebab Garage Silvia S14
Näitä lisää!
Re: Kebab Garage Silvia S14
Pitkäänhän tätä on ihmetelty, liekkö tuolla mun äsääxän ostolla vaikutusta rakennusintoon
-
- SUPPORTER
- Posts: 245
- Joined: 08. Aug 2013 23:03
- Location: Mikkeli
Re: Kebab Garage Silvia S14
Taaveliin, Mutta pintavärin maalaaja on vielä auki. Sä?eetukainen wrote:Kenelles tää nyt lähti maalaukseen?
--------------------------------------------------------------------------------------
Takakelkka tuli kasattua tuossa jokin aika sitten. Alustasarjaa tuli myös mallailtua.
Valitsin BC:ltä RM-sarjan iskarit joissa etupäässä on hieman erilainen rakenne, ns. ''inverted'', eli iskari on ylösalaisin ja tällä saadaan McPherson-iskareissa jämäkämpi runko ja vähemmän jousittamatonta massaa.
Vaihdoin sarjaan myös taakse pillowballit yläpäihin kun muuten olisi tullut kumisilla yläpäillä. Sekä jouset astetta jäykempiin vakioiden ollessa 8/6, nyt tuli 10/8.
Sisustan osia tuli myös värjäiltyä jonkin verran, kattopahvi muuttui harmaasta mustaksi...
...ja ovipaneelit tummui lähes mustaksi.
Kori varmaan on ensiviikonloppuna takaisin kotitallissa niin pääsee niputtamaan. Kojetalauta pitäisi vielä nukata mutta nukkauskone ja nukatkit on vielä vaiheessa.
Olisiko porukalla muuten kiinnostusta tuohon nukkaamiseen jos sitä alkaisi tekemään pienenä sivubisneksenä?
Tuulilasia kävin kyselemässä ja vähän ketuttaa että sitä ei saa ilman sellaista vihreitä raitaa siinä yläreunassa..
No, katsotaan jos se ei siitä silmille hyppäisi niin hirveesti.
Tämä koko viikonloppu menikin sitten oikeastaan tallissa pasianssia pelatessa työkoneilla. Perjantaina tuli ovesta, nosto-auton kuskin mukaan ''ikkunasta'', siirrettyä 4000kg lisää rautaa sisälle. Eli nykyisen NC-sorvin lisäksi tuli NC-jyrsin sekä manuaalijyrsin varsin isolla työstöalueella. Huomattavasti mukavampi vääntää kalliit billettipalikat itse .
Vielä riittää järjesteltävää
''Homma lähti taas lapasesta''
Re: Kebab Garage Silvia S14
Kyllä kateus iskee. Noilla vehkeillä tekee vaikka moottorin tyhjästä.
Autokin näyttää komealta.
Autokin näyttää komealta.
Re: Kebab Garage Silvia S14
No nyt on kyl esimerkilliset vehkeet tallissa Oispa itelläkin tommoset, ni ties mitäkaikkee oisin jo kerenny omaan nissaniin valmistaa
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Kebab Garage Silvia S14
Juu, eihän noissa koneissa muuta mutta ainut tällähetkellä toimiva kone on tuo Elliott- manuaalijyrsin.
Nuo kaksi automaatiokonetta on ollut ajastaan jääneillä ohjauksilla ja sähkö-osilla, nyt kuitenkin lähes kaikki osat päivitetty molempiin sinne puolelle.
Koneiden rauta on kunnossa mutta sähköt on vielä laittamatta molempiin. Tuo Dyna mechatronicsin NC-jyrsin on kaverin projekti ja tuo Stanko NC-sorvi on sitten mun projekti.
Ohjelmaksi molempiin tuli Mach3 ja pääsuorittimeksi Vitalsystemsin DSP 8-akselin ohjain. Molemmissa koneissa on työkalunvaihtajat ja sorvissa lisäksi hydraulinen pakka ja sähköinen kärkipylkkä joiden avulla saadaan laitteet tekemään itsenäistä sarjatuotantoa.
Töiden puolesta on myös mahdollisuus särmätä sekä laserleikata. Että ei tässä voi oikeastaan juuri muualle kun peiliin katsoa jos jotakin ei saa aikaseksi.
Koneista ei viitsi raapustaa enempää kun tämä nyt kerta on autofoorumi. Voin toki raapustaa tallista/kalustosta enemmän jos porukalla on kiinnostusta ja ylläpito on myötämielinen.
Saas nähdä miten tämän nissanipojektin motivaatio riittää. Ensinnäkin maalarilla tuntuu vielä kestävän,
ja tuli tuossa poltettua kortti aika reteesti, käräjille meni ja rikosnimikkeeksi tuli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Taajamassa 50km/h-alueella 102km/h(-3) mondeon tutkaan. Poliisi vittuili että pitäisi mennä jonnekkin muualle kokeilemaan kuinka auto kulkee, vastasin siihen että jos olisin kyseisen suoran päästä laskenut lappu lattiassa niin tutkan kohdalla olisi ollut lähemmäs 200km/h vauhtia. Autona siis 750 e38. Tuontyyppisellä autolla ajaneet kyllä tietää miten helposti tulee ajettua huomaamatta ylinopeuksia varsinkin jos ei pälyile mittaria kokoajan.
Nuo kaksi automaatiokonetta on ollut ajastaan jääneillä ohjauksilla ja sähkö-osilla, nyt kuitenkin lähes kaikki osat päivitetty molempiin sinne puolelle.
Koneiden rauta on kunnossa mutta sähköt on vielä laittamatta molempiin. Tuo Dyna mechatronicsin NC-jyrsin on kaverin projekti ja tuo Stanko NC-sorvi on sitten mun projekti.
Ohjelmaksi molempiin tuli Mach3 ja pääsuorittimeksi Vitalsystemsin DSP 8-akselin ohjain. Molemmissa koneissa on työkalunvaihtajat ja sorvissa lisäksi hydraulinen pakka ja sähköinen kärkipylkkä joiden avulla saadaan laitteet tekemään itsenäistä sarjatuotantoa.
Töiden puolesta on myös mahdollisuus särmätä sekä laserleikata. Että ei tässä voi oikeastaan juuri muualle kun peiliin katsoa jos jotakin ei saa aikaseksi.
Koneista ei viitsi raapustaa enempää kun tämä nyt kerta on autofoorumi. Voin toki raapustaa tallista/kalustosta enemmän jos porukalla on kiinnostusta ja ylläpito on myötämielinen.
Saas nähdä miten tämän nissanipojektin motivaatio riittää. Ensinnäkin maalarilla tuntuu vielä kestävän,
ja tuli tuossa poltettua kortti aika reteesti, käräjille meni ja rikosnimikkeeksi tuli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Taajamassa 50km/h-alueella 102km/h(-3) mondeon tutkaan. Poliisi vittuili että pitäisi mennä jonnekkin muualle kokeilemaan kuinka auto kulkee, vastasin siihen että jos olisin kyseisen suoran päästä laskenut lappu lattiassa niin tutkan kohdalla olisi ollut lähemmäs 200km/h vauhtia. Autona siis 750 e38. Tuontyyppisellä autolla ajaneet kyllä tietää miten helposti tulee ajettua huomaamatta ylinopeuksia varsinkin jos ei pälyile mittaria kokoajan.
''Homma lähti taas lapasesta''
Re: Kebab Garage Silvia S14
Anna mennä vain, jos näyttää kiinnostusta/kyselyitä herättävän.Aparaatti wrote:Koneista ei viitsi raapustaa enempää kun tämä nyt kerta on autofoorumi. Voin toki raapustaa tallista/kalustosta enemmän jos porukalla on kiinnostusta ja ylläpito on myötämielinen.
.. Niin ja asiallinen projekti, seurantaan! Toivottavasti motivaatio riittää!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Kebab Garage Silvia S14
Nyt menee kyllä OT:ks mut oli sulla alla minkälaine puimuri tahansa et kyllä huomaamattas aja taajamassa 50 alueella yli satasta. Ei siinä jos vedättelee mut aika turha mun mielestä ruveta selittää tapausta sillä ettei huomannu.Aparaatti wrote:Taajamassa 50km/h-alueella 102km/h(-3) mondeon tutkaan. Poliisi vittuili että pitäisi mennä jonnekkin muualle kokeilemaan kuinka auto kulkee, vastasin siihen että jos olisin kyseisen suoran päästä laskenut lappu lattiassa niin tutkan kohdalla olisi ollut lähemmäs 200km/h vauhtia. Autona siis 750 e38. Tuontyyppisellä autolla ajaneet kyllä tietää miten helposti tulee ajettua huomaamatta ylinopeuksia varsinkin jos ei pälyile mittaria kokoajan.
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Kebab Garage Silvia S14
Ot:na tämäkin menee mutta kyllä tollasella isolla"oikeesti isolla" autolla äkkiä tulee ajettua melkosiakin ylinopeuksia kun ääntäkään sisälle ei kuulu ja vauhtikaan ei tunnu missään ja kaikki muuttujat kun on oikein niin tollasia äkkiä käy. Iso auto, hyvä fiilis ja taustalla pauhaa norjalaista viikinki metallia niin äkkiä siinä kaupungissa saattaa olla 100 lasissa.Ren wrote:Nyt menee kyllä OT:ks mut oli sulla alla minkälaine puimuri tahansa et kyllä huomaamattas aja taajamassa 50 alueella yli satasta. Ei siinä jos vedättelee mut aika turha mun mielestä ruveta selittää tapausta sillä ettei huomannu.Aparaatti wrote:Taajamassa 50km/h-alueella 102km/h(-3) mondeon tutkaan. Poliisi vittuili että pitäisi mennä jonnekkin muualle kokeilemaan kuinka auto kulkee, vastasin siihen että jos olisin kyseisen suoran päästä laskenut lappu lattiassa niin tutkan kohdalla olisi ollut lähemmäs 200km/h vauhtia. Autona siis 750 e38. Tuontyyppisellä autolla ajaneet kyllä tietää miten helposti tulee ajettua huomaamatta ylinopeuksia varsinkin jos ei pälyile mittaria kokoajan.
Re: Kebab Garage Silvia S14
Enpä mä sitä sillä selittele. Enkä ''vedätellyt'', tiesin kyllä että ylinopeutta oli mutta se että vauhtia oli noinkin paljon tuli itsellekkin vähän yllätyksenä. Eipä tuo vauhti tosiaan tunnu isolla autolla saatika kuulu toisin kun jollakin vähän pienemmällä kotterolla. Lähinnä kyseenalaistan sitä että nimikkeeksi tuli törkeä vaarantaminen, mitään akuuttia vaaraa mielestäni ei tuossa tilanteessa ollut. No mutta käräjillä sitten jälkipuinnit.Nall3 wrote:Ot:na tämäkin menee mutta kyllä tollasella isolla"oikeesti isolla" autolla äkkiä tulee ajettua melkosiakin ylinopeuksia kun ääntäkään sisälle ei kuulu ja vauhtikaan ei tunnu missään ja kaikki muuttujat kun on oikein niin tollasia äkkiä käy. Iso auto, hyvä fiilis ja taustalla pauhaa norjalaista viikinki metallia niin äkkiä siinä kaupungissa saattaa olla 100 lasissa.Ren wrote:Nyt menee kyllä OT:ks mut oli sulla alla minkälaine puimuri tahansa et kyllä huomaamattas aja taajamassa 50 alueella yli satasta. Ei siinä jos vedättelee mut aika turha mun mielestä ruveta selittää tapausta sillä ettei huomannu.Aparaatti wrote:Taajamassa 50km/h-alueella 102km/h(-3) mondeon tutkaan. Poliisi vittuili että pitäisi mennä jonnekkin muualle kokeilemaan kuinka auto kulkee, vastasin siihen että jos olisin kyseisen suoran päästä laskenut lappu lattiassa niin tutkan kohdalla olisi ollut lähemmäs 200km/h vauhtia. Autona siis 750 e38. Tuontyyppisellä autolla ajaneet kyllä tietää miten helposti tulee ajettua huomaamatta ylinopeuksia varsinkin jos ei pälyile mittaria kokoajan.
Sitten itse asiaan. Tänään on tullut järjesteltyä tavaraa lähinnä eikä tullut tehtyä mitään sen kummempaa. Tuleva viikonloppu menee samoissa puitteissa. Vähän olen suunnitellut Silviaan tulevia osia ja jarruiksi tulee kiinan isojarrusarja. Eteen varmaan kelluvilla levyillä 6- tai 8-mäntäisillä satuloilla. Taakse voisi ujuttaa getarin jarrut taikka sovittaa wilwoodit.
Korisarjaksi katellut samaa 100mm levittävää kun Rintasen kilpurissa on. Eli tämä:
http://www.aerokit.eu/eng/product.php?product_id=101
Saas nähdä miten vanteiden käy, tällähetkellä löytyy XXR 522 vanteet, edessä 8.5''-18'' ET35 ja takana 9.5''-18'' ET18. Pitää tekasta/tilata pultattavat spacerit varmaan ja katsella sitten miltä vanteet näyttää sarjan kanssa. Käytännössä tuo tarkottaisi nykyisillä tukivarsien pituuksilla taakse 50mm lättyjä per puoli, eteen varmaan enemmänkin että päästäisi lähelle kaaren tasaa. Voi olla että jää tuo homma tekemättä. Ihan vaan jo sen puolesta että jousittamaton massa lisääntyy liikaa. Aiheellisempi olisi varmaan ostaa toisenlaiset vanteet.
Moottori pitäisi ostaa yksityiseltä taikka moottorituonnista. Saa tarjota jos nurkista löytyy. Eli black top SR.
GK Tech:iltä ausseista pitäisi tilailla myös jonkin verran hilua. Lähinnä etu- sekä takanavat jossain vaiheessa. Tukivarsia pitäisi myös katsella uusiksi.
Paljon on pikkuhilua mitä tarvitsee keräillä. Isoa alusyyläriä, perän lukkoa, hydraulikäsijarrua, sisustaan rattia, penkkiä yms. lista on loputon.
Moottorin osalta suunnitelma alkuun on niin että tuohon ostettavaan moottoriin ei laiteta muuta kun rocker stopperit jotka löytyy jo hyllystä. Sitten muuten myös kaikki samat hilut mitä aikaisemmassa kokoonpanossa oli.
Myöhemmin tarkoituksena olisi hommata SR20VE- koneen kansi jotta saataisiin virtaavuutta sekä kierrätettyä moottoria pikkasen enemmän. Tällä kannella myös paukkujärjestelmä olisi hieman järkevämpi. Samalla sitten rakentaa koneen uusiksi.
Näistä siis suurin osa tulevaisuuden suunnitelmia ja ideana on nyt lyödä autoa nippuun vakio-osilla kun itse ''ydin'' eli kori ja alustan suurimmat osat vastaa toiveitani, näiden ympärille on sitten helppo vaihdella jälkikäteen osia. Rahaa menee sen verta paljon jo yllämainittuihin osiin että kaikki tavara ei varmasti lähde samaan aikaan tilaukseen.
Erilaisia näkemyksiä korisarjan, vanteiden yms. ratkaisuiden kanssa olisi kiva kuulla. Kaikki toki tekisi mieli tehdä itse mutta jossakin se kannattavuuden raja menee kun on paljon muutakin tekemistä. Ja aika moni homma menee harjoitteluksi kumminkin, ja esim. kuidun kanssa ei riitä mielenkiinto alkaa pläräämään.
Tuli aika sekavaa tekstiä mutta eipä tässä koko illan tallissa tinnerikäryissä olleena juuri parempaan pysty
''Homma lähti taas lapasesta''
Re: Kebab Garage Silvia S14
Noniin, nyt olis seuraava vaihe sitten edessä. Käväsin eilen kattomassa koria ja tiistaina se todennäkösesti tulee takaisin tänne. Hyvää jälkeä oli ja pitäisi kopan nyt kestää.
Nyt kun kori tulee kotiin takaisin laitan alustan suurimmilta osiltaan nippuun ja sitten voisi alkaa katselemaan maalausta ja korisarjaa. Armeijaan lähtö on tosiaan vähän yli kuukauden päästä niin saas nähdä miten tässä käy.
Nyt kun kori tulee kotiin takaisin laitan alustan suurimmilta osiltaan nippuun ja sitten voisi alkaa katselemaan maalausta ja korisarjaa. Armeijaan lähtö on tosiaan vähän yli kuukauden päästä niin saas nähdä miten tässä käy.
''Homma lähti taas lapasesta''
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests