Prelude BB6 H22A -97
Re: Prelude BB6 H22A -97
Ei tarvitse tuota kaikkea mainittua, pätee lähinnä jos ollaan vaihtamassa vakiojärjestelmästä toiseen kokonaisuudessaan, käsitin että tässä tapauksessa konversio tehdään ohjelmoitavuuden vuoksi (muuten en näe swapissa oikeen itua).
Kaikki tunnistimet ja toimilaitteet kelpaa OBD2:sta sellaisenaan, ainoat mitä tarvitsee on P28/P30/P61/P72-ecu ja OBD1-OBD2A muunnosjohtosarja. Toki määrätyt non-VTEC ecut käy myös aihioksi, solenoidin ohjauksen saa rakennettua niihin jälkeenpäinkin koska isojen EDM/USDM emolevyjen tyyppiä on kahta erilaista (mutta arkkitehtuuriltaan samanlaista) joihin nuo kaikki eri versiot pohjautuu ja piirilevyltä löytyy paikat komponenteille. S300:lla ja Demonilla voi myös määrittää jonkin ecun ylimääräisistä ulostuloista ohjaamaan VTEC-solenoidia komentavaa relettä.
S300:sta tai Demonia käyttäessä ohjainlaitteen tarkalla versiolla ei ole sinänsä väliä. P28 on perinteisesti ollut yleisin natiivi-VTEC ecu ja siten edullisin vaihtoehto. P30 ja P61 eroavat käytännössä vain siinä että niistä löytyy nakutuksentunnistuksen lisäkortti, P72:sta em. lisäksi myös IAB-ohjaus. OBD1 ohjainlaitteissa nakutuksentunnistuksen logiikka tai mikään muukaan parametri ei ole säädettävissä, mikä tarkoittaa sitä ne käyttäyvät aina kuin mihin ne on alunperin konfiguroitu. Eli esim. B16:sen (P30) logiikka ei toimi käytännössä hyvin H22:ssa, eikä edes viritetyssä B16:ssa.
Kaikki tunnistimet ja toimilaitteet kelpaa OBD2:sta sellaisenaan, ainoat mitä tarvitsee on P28/P30/P61/P72-ecu ja OBD1-OBD2A muunnosjohtosarja. Toki määrätyt non-VTEC ecut käy myös aihioksi, solenoidin ohjauksen saa rakennettua niihin jälkeenpäinkin koska isojen EDM/USDM emolevyjen tyyppiä on kahta erilaista (mutta arkkitehtuuriltaan samanlaista) joihin nuo kaikki eri versiot pohjautuu ja piirilevyltä löytyy paikat komponenteille. S300:lla ja Demonilla voi myös määrittää jonkin ecun ylimääräisistä ulostuloista ohjaamaan VTEC-solenoidia komentavaa relettä.
S300:sta tai Demonia käyttäessä ohjainlaitteen tarkalla versiolla ei ole sinänsä väliä. P28 on perinteisesti ollut yleisin natiivi-VTEC ecu ja siten edullisin vaihtoehto. P30 ja P61 eroavat käytännössä vain siinä että niistä löytyy nakutuksentunnistuksen lisäkortti, P72:sta em. lisäksi myös IAB-ohjaus. OBD1 ohjainlaitteissa nakutuksentunnistuksen logiikka tai mikään muukaan parametri ei ole säädettävissä, mikä tarkoittaa sitä ne käyttäyvät aina kuin mihin ne on alunperin konfiguroitu. Eli esim. B16:sen (P30) logiikka ei toimi käytännössä hyvin H22:ssa, eikä edes viritetyssä B16:ssa.
Re: Prelude BB6 H22A -97
Jälkimmäinen vastaus kuullostaa paremmalta lompakolle juu tosiaan p28 ollut vähän mielessä jos tulee edullinen vastaan eli pistetään seurantaan
To do lista kasvaa enemmä ku kerkee tekemää alta pois... Lämpötila-anturi pitäis vaihtaa (veden orkkis ja öljyn ag:n) kun kumpikaa ei toimi. Suunnittelin vetää kytkimen kautta veden lämmön tuohon ag:n öljynlämpömittarille niin voi kurkata sieltä tarvittaessa lämmön tarkemmin. Kattoluukun napin ledissä alko eilen disco -> vaihtoon. Ja illan kruunas kuskin oven diskantin hiljeneminen kesken ajon eli sen selvittely
To do lista kasvaa enemmä ku kerkee tekemää alta pois... Lämpötila-anturi pitäis vaihtaa (veden orkkis ja öljyn ag:n) kun kumpikaa ei toimi. Suunnittelin vetää kytkimen kautta veden lämmön tuohon ag:n öljynlämpömittarille niin voi kurkata sieltä tarvittaessa lämmön tarkemmin. Kattoluukun napin ledissä alko eilen disco -> vaihtoon. Ja illan kruunas kuskin oven diskantin hiljeneminen kesken ajon eli sen selvittely
Re: Prelude BB6 H22A -97
Varman päälle jos haluat pelata, suosittelen ostamaan valmiiksi Demonille tai S300:lle muutetun ohjainlaitteen joltain asiansa osaavalta firmalta kuten esim. HAMotorsport tai Xenocron. Käyttävät ainoastaan hyväkuntoisia ecuja jotka tarkastavat ja huoltavat. Toki jos kolvi pysyy kädessä ja ymmärtää vähintään perusteet niin muutokset voi tehdä itsekkin.
Se päätyykö sitten Hondataan vai Neptune/DemonII:seen on ihan valinta kysymys, molemmilla hoituu käytännössä samat asiat. Itsellä on nykyisin käytössä jälkimmäinen mutta pidän enemmän SManagerin käyttöliittymästä, johtuen luultavasti ihan siitä että sitä on vaan tullut käytettyä huomattavasti pidempään. Hondatan nykyinen markkina-alue politiikka on vaan kömpelö, virallisesti tuoteet pitäisi hankkia joltain EU-alueen diileriltä.
Lisäisin listalle myös laajakaistakontrollerin antureineen (LSU 4.9), jos ei jo ole.
Se päätyykö sitten Hondataan vai Neptune/DemonII:seen on ihan valinta kysymys, molemmilla hoituu käytännössä samat asiat. Itsellä on nykyisin käytössä jälkimmäinen mutta pidän enemmän SManagerin käyttöliittymästä, johtuen luultavasti ihan siitä että sitä on vaan tullut käytettyä huomattavasti pidempään. Hondatan nykyinen markkina-alue politiikka on vaan kömpelö, virallisesti tuoteet pitäisi hankkia joltain EU-alueen diileriltä.
Lisäisin listalle myös laajakaistakontrollerin antureineen (LSU 4.9), jos ei jo ole.
Re: Prelude BB6 H22A -97
Pitäisi huomenna mennä konttorille tarjoamaan. Kaikki näkyvä pitäis olla vaiheltu kuntoon leimalle (polttimoita iso kasa ja sumarit pois)
Kelitkin onneks hellii
Kelitkin onneks hellii
Re: Prelude BB6 H22A -97
HYLÄTTY sieltä tulla pamahti.. Käsijarru ei pitänyt tarpeeks. Noh onkos sitten vinkkivitosia miten saada kässäri pitämään? Vaijeria kiristetty kahvan päästä ja ei ole kireydestä kiinni
Muuten kyllä kehu kuntoa hyväks ja ens leimalla suositteli kuskin alapallon vaihtoa (ei tullut huomautusta).
Muuten kyllä kehu kuntoa hyväks ja ens leimalla suositteli kuskin alapallon vaihtoa (ei tullut huomautusta).
Re: Prelude BB6 H22A -97
Nyt pajotuksen jälkee vaihettu uudet palat ja liut ja ei vaan pidä... Onko uuet satulat viimene mahdollisuus?
Re: Prelude BB6 H22A -97
Onko niissä kalipereissa säätöä sille käsijarrulle?
Re: Prelude BB6 H22A -97
No kun ei mun mielestä ole... Jenkkilän maalta sais 140e kunnostettuja tänne päi mut jos tän leiman taikois noilla. 1kN puuttu voimaa ja parani tuolla herkistelyllä jo mutta persdyno ei kerro kN arvoo kässärille...
Re: Prelude BB6 H22A -97
Harvemmin käsijarrua kiristetään kahvan päästä vaan satulasta. En kyllä tiedä kyseisen auton käsijarrun toimintaa mut esim civic:ssä mäntää pyörittämällä.
Re: Prelude BB6 H22A -97
Ilmeisesti tuossa on joku automaattinen säätö(?) ja se ei taho oikee pelata.. Eli sen pitäs säätää kässäriä jotenkin siellä satulan sisällä käyttöjarrun mukaan. Löytyy vähän huonosti mitään infoo tosta..
Noh eniveis tänää uutta yritystä, jos ei niin rapakon takaa satulaa tilaukseen. Kunnostetut satulat ~145€ ja siitä ylöspäin + mahd. verot ja tullit.
Edit: Ajoaikaa 8/-19 saatu
Noh eniveis tänää uutta yritystä, jos ei niin rapakon takaa satulaa tilaukseen. Kunnostetut satulat ~145€ ja siitä ylöspäin + mahd. verot ja tullit.
Edit: Ajoaikaa 8/-19 saatu
Re: Prelude BB6 H22A -97
Tiedoksi että vasen satula ei kovin vanha ole mutta oikea kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa sen käsijarrun takia.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Prelude BB6 H22A -97
Juu no toi on hyvä tietää! Kiitän
Nyt kun leima haettu niin ehkä viikonloppuna kokeilla asentaa us parkit ja mahdollisesti hieroo vannetta alle. Vaihtoehtoina mukana tulleet bbs replicat 7.5x17 tai audi peelers replicat 8x18
-
- SUPPORTER
- Posts: 271
- Joined: 04. May 2015 07:57
- Location: Kajaani / Kuusamo
- Contact:
Re: Prelude BB6 H22A -97
US parkit?
18” ei meinaa sopia millään järki kumilla taakse rullamattomaan kaareen.
18” ei meinaa sopia millään järki kumilla taakse rullamattomaan kaareen.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
-
- BEGINNER
- Posts: 6
- Joined: 04. Apr 2018 22:20
Re: Prelude BB6 H22A -97
Aikanaan pähkäilin ba-koppaisen luden kanssa, että mikä vittu on kun käsijarru ei pidä sitten millään. Viaksi selvisi liian kireälle vedetyt käsijarruvaijerit. Satuloissahan on sisällä räikkätyylinen automaattisäätö, joka säätää käsijarrua, kun palat kuluvat ja jos vaijerit ovat liian kireällä ei räikkä pääse kääntymään. Löysää ensin vaijerit ja tarkista, että molempien satuloiden käsijarrulinkut vapautuvat kokonaan käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa. Seuraavaksi paina jarrupoljin pohjaan ja kisko muutama kerta käsijarrua. Nyt voit kiristää vaijerista ns. löysät pois. Ei toki liikaa kuitenkaan.
Näillä ohjeilla vältin itse aikoinaan satulakaupoille lähtemisen. (eihän se toki sitä tarkoita, etteikö sieltä voisi olla satulakin mahdollisesti rikki...)
Näillä ohjeilla vältin itse aikoinaan satulakaupoille lähtemisen. (eihän se toki sitä tarkoita, etteikö sieltä voisi olla satulakin mahdollisesti rikki...)
Re: Prelude BB6 H22A -97
Kuva on huono mut siis vilkut palaa parkkeinaAleksiKoppine wrote: ↑04. Apr 2018 21:30US parkit?
18” ei meinaa sopia millään järki kumilla taakse rullamattomaan kaareen.
Keskittävät lätyt tuli hommattua taakse niin alkuun mennään varmaan noilla mitkä mukanakin tuli. Ajokorkeutta hipostella sitten ajan saatossa.
Ok, täytyykin tällä ohjeella vielä kokeilla jos saisi elvytettyäRottenquad wrote: ↑04. Apr 2018 22:36Aikanaan pähkäilin ba-koppaisen luden kanssa, että mikä vittu on kun käsijarru ei pidä sitten millään. Viaksi selvisi liian kireälle vedetyt käsijarruvaijerit. Satuloissahan on sisällä räikkätyylinen automaattisäätö, joka säätää käsijarrua, kun palat kuluvat ja jos vaijerit ovat liian kireällä ei räikkä pääse kääntymään. Löysää ensin vaijerit ja tarkista, että molempien satuloiden käsijarrulinkut vapautuvat kokonaan käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa. Seuraavaksi paina jarrupoljin pohjaan ja kisko muutama kerta käsijarrua. Nyt voit kiristää vaijerista ns. löysät pois. Ei toki liikaa kuitenkaan.
Näillä ohjeilla vältin itse aikoinaan satulakaupoille lähtemisen. (eihän se toki sitä tarkoita, etteikö sieltä voisi olla satulakin mahdollisesti rikki...)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests