Prelude BB6 H22A -97

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Kaze » 01. Apr 2018 09:01

Ei tarvitse tuota kaikkea mainittua, pätee lähinnä jos ollaan vaihtamassa vakiojärjestelmästä toiseen kokonaisuudessaan, käsitin että tässä tapauksessa konversio tehdään ohjelmoitavuuden vuoksi (muuten en näe swapissa oikeen itua).

Kaikki tunnistimet ja toimilaitteet kelpaa OBD2:sta sellaisenaan, ainoat mitä tarvitsee on P28/P30/P61/P72-ecu ja OBD1-OBD2A muunnosjohtosarja. Toki määrätyt non-VTEC ecut käy myös aihioksi, solenoidin ohjauksen saa rakennettua niihin jälkeenpäinkin koska isojen EDM/USDM emolevyjen tyyppiä on kahta erilaista (mutta arkkitehtuuriltaan samanlaista) joihin nuo kaikki eri versiot pohjautuu ja piirilevyltä löytyy paikat komponenteille. S300:lla ja Demonilla voi myös määrittää jonkin ecun ylimääräisistä ulostuloista ohjaamaan VTEC-solenoidia komentavaa relettä.

S300:sta tai Demonia käyttäessä ohjainlaitteen tarkalla versiolla ei ole sinänsä väliä. P28 on perinteisesti ollut yleisin natiivi-VTEC ecu ja siten edullisin vaihtoehto. P30 ja P61 eroavat käytännössä vain siinä että niistä löytyy nakutuksentunnistuksen lisäkortti, P72:sta em. lisäksi myös IAB-ohjaus. OBD1 ohjainlaitteissa nakutuksentunnistuksen logiikka tai mikään muukaan parametri ei ole säädettävissä, mikä tarkoittaa sitä ne käyttäyvät aina kuin mihin ne on alunperin konfiguroitu. Eli esim. B16:sen (P30) logiikka ei toimi käytännössä hyvin H22:ssa, eikä edes viritetyssä B16:ssa.

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 01. Apr 2018 10:02

Jälkimmäinen vastaus kuullostaa paremmalta lompakolle :D juu tosiaan p28 ollut vähän mielessä jos tulee edullinen vastaan eli pistetään seurantaan 8-)
To do lista kasvaa enemmä ku kerkee tekemää alta pois... Lämpötila-anturi pitäis vaihtaa (veden orkkis ja öljyn ag:n) kun kumpikaa ei toimi. Suunnittelin vetää kytkimen kautta veden lämmön tuohon ag:n öljynlämpömittarille niin voi kurkata sieltä tarvittaessa lämmön tarkemmin. Kattoluukun napin ledissä alko eilen disco -> vaihtoon. Ja illan kruunas kuskin oven diskantin hiljeneminen kesken ajon eli sen selvittely :D

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Kaze » 01. Apr 2018 12:06

Varman päälle jos haluat pelata, suosittelen ostamaan valmiiksi Demonille tai S300:lle muutetun ohjainlaitteen joltain asiansa osaavalta firmalta kuten esim. HAMotorsport tai Xenocron. Käyttävät ainoastaan hyväkuntoisia ecuja jotka tarkastavat ja huoltavat. Toki jos kolvi pysyy kädessä ja ymmärtää vähintään perusteet niin muutokset voi tehdä itsekkin.

Se päätyykö sitten Hondataan vai Neptune/DemonII:seen on ihan valinta kysymys, molemmilla hoituu käytännössä samat asiat. Itsellä on nykyisin käytössä jälkimmäinen mutta pidän enemmän SManagerin käyttöliittymästä, johtuen luultavasti ihan siitä että sitä on vaan tullut käytettyä huomattavasti pidempään. Hondatan nykyinen markkina-alue politiikka on vaan kömpelö, virallisesti tuoteet pitäisi hankkia joltain EU-alueen diileriltä.

Lisäisin listalle myös laajakaistakontrollerin antureineen (LSU 4.9), jos ei jo ole.

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 02. Apr 2018 18:48

Pitäisi huomenna mennä konttorille tarjoamaan. Kaikki näkyvä pitäis olla vaiheltu kuntoon leimalle (polttimoita iso kasa ja sumarit pois)
Kelitkin onneks hellii
Image

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 03. Apr 2018 14:52

HYLÄTTY sieltä tulla pamahti.. :roll: Käsijarru ei pitänyt tarpeeks. Noh onkos sitten vinkkivitosia miten saada kässäri pitämään? Vaijeria kiristetty kahvan päästä ja ei ole kireydestä kiinni :(
Muuten kyllä kehu kuntoa hyväks ja ens leimalla suositteli kuskin alapallon vaihtoa (ei tullut huomautusta).

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 03. Apr 2018 21:22

Nyt pajotuksen jälkee vaihettu uudet palat ja liut ja ei vaan pidä... Onko uuet satulat viimene mahdollisuus? :roll:

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by kotte » 03. Apr 2018 21:41

Onko niissä kalipereissa säätöä sille käsijarrulle? :?:

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 03. Apr 2018 22:03

No kun ei mun mielestä ole... Jenkkilän maalta sais 140e kunnostettuja tänne päi mut jos tän leiman taikois noilla. 1kN puuttu voimaa ja parani tuolla herkistelyllä jo mutta persdyno ei kerro kN arvoo kässärille... :D

Jeba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 50
Joined: 31. Mar 2016 18:08

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Jeba » 04. Apr 2018 06:40

Harvemmin käsijarrua kiristetään kahvan päästä vaan satulasta. En kyllä tiedä kyseisen auton käsijarrun toimintaa mut esim civic:ssä mäntää pyörittämällä.

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 04. Apr 2018 07:03

Ilmeisesti tuossa on joku automaattinen säätö(?) ja se ei taho oikee pelata.. Eli sen pitäs säätää kässäriä jotenkin siellä satulan sisällä käyttöjarrun mukaan. Löytyy vähän huonosti mitään infoo tosta..
Noh eniveis tänää uutta yritystä, jos ei niin rapakon takaa satulaa tilaukseen. Kunnostetut satulat ~145€ ja siitä ylöspäin + mahd. verot ja tullit.

Edit: Ajoaikaa 8/-19 saatu 8-)

User avatar
mCoupe
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 676
Joined: 01. Feb 2013 09:15
Location: Kuusamo

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by mCoupe » 04. Apr 2018 18:36

Tiedoksi että vasen satula ei kovin vanha ole mutta oikea kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa sen käsijarrun takia.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 04. Apr 2018 21:25

mCoupe wrote:
04. Apr 2018 18:36
Tiedoksi että vasen satula ei kovin vanha ole mutta oikea kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa sen käsijarrun takia.
Juu no toi on hyvä tietää! Kiitän 8-)
Nyt kun leima haettu niin ehkä viikonloppuna kokeilla asentaa us parkit ja mahdollisesti hieroo vannetta alle. Vaihtoehtoina mukana tulleet bbs replicat 7.5x17 tai audi peelers replicat 8x18 :roll:

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 271
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani / Kuusamo
Contact:

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by AleksiKoppine » 04. Apr 2018 21:30

US parkit?

18” ei meinaa sopia millään järki kumilla taakse rullamattomaan kaareen.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

Rottenquad
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 04. Apr 2018 22:20

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Rottenquad » 04. Apr 2018 22:36

Aikanaan pähkäilin ba-koppaisen luden kanssa, että mikä vittu on kun käsijarru ei pidä sitten millään. Viaksi selvisi liian kireälle vedetyt käsijarruvaijerit. Satuloissahan on sisällä räikkätyylinen automaattisäätö, joka säätää käsijarrua, kun palat kuluvat ja jos vaijerit ovat liian kireällä ei räikkä pääse kääntymään. Löysää ensin vaijerit ja tarkista, että molempien satuloiden käsijarrulinkut vapautuvat kokonaan käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa. Seuraavaksi paina jarrupoljin pohjaan ja kisko muutama kerta käsijarrua. Nyt voit kiristää vaijerista ns. löysät pois. Ei toki liikaa kuitenkaan.

Näillä ohjeilla vältin itse aikoinaan satulakaupoille lähtemisen. (eihän se toki sitä tarkoita, etteikö sieltä voisi olla satulakin mahdollisesti rikki...)

Simonitsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 27. Mar 2018 15:43

Re: Prelude BB6 H22A -97

Post by Simonitsi » 04. Apr 2018 22:57

AleksiKoppine wrote:
04. Apr 2018 21:30
US parkit?

18” ei meinaa sopia millään järki kumilla taakse rullamattomaan kaareen.
Kuva on huono mut siis vilkut palaa parkkeina Image
Keskittävät lätyt tuli hommattua taakse niin alkuun mennään varmaan noilla mitkä mukanakin tuli. Ajokorkeutta hipostella sitten ajan saatossa.
Rottenquad wrote:
04. Apr 2018 22:36
Aikanaan pähkäilin ba-koppaisen luden kanssa, että mikä vittu on kun käsijarru ei pidä sitten millään. Viaksi selvisi liian kireälle vedetyt käsijarruvaijerit. Satuloissahan on sisällä räikkätyylinen automaattisäätö, joka säätää käsijarrua, kun palat kuluvat ja jos vaijerit ovat liian kireällä ei räikkä pääse kääntymään. Löysää ensin vaijerit ja tarkista, että molempien satuloiden käsijarrulinkut vapautuvat kokonaan käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa. Seuraavaksi paina jarrupoljin pohjaan ja kisko muutama kerta käsijarrua. Nyt voit kiristää vaijerista ns. löysät pois. Ei toki liikaa kuitenkaan.

Näillä ohjeilla vältin itse aikoinaan satulakaupoille lähtemisen. (eihän se toki sitä tarkoita, etteikö sieltä voisi olla satulakin mahdollisesti rikki...)
Ok, täytyykin tällä ohjeella vielä kokeilla jos saisi elvytettyä 8-)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests