Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Omien autoprojektien esittely.
Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Anttihhhh » 21. Jun 2017 13:57

kuvat ei näy ainakaa mulle :O
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 21. Jun 2017 14:58

Anttihhhh wrote:
21. Jun 2017 13:57
kuvat ei näy ainakaa mulle :O
Nyt pitäisi näkyä :?: :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 29. Jul 2017 11:57

Muutamat olevinaan paremmat kuvat nykytilanteesta näin heti alkuun:

Image

Image

Image

Image

Image

Juuh elikkäs tuli nuo 5Zigenit viskattua Kuopioon ja samantienhän niitä piti alle testailla.

Image

Image

Image

Ja aikalailla samantien tein myös päätösen että ei jatkoon. Takana pitäis olla yksinkertaisesti enemmän lippiä ja muutenkin jotenkin liian "ohuet" tähän koriin. Äkkiseltään tuntuivat aikalailla samanpainoisiltakin nykyisten JiiÄrrien kanssa joten ei maksa vaivaa, etenkin kun pitäisi pinnapulttien & spacereiden kanssa kikkailla että saisi edes tyydyttävästi istumaan.
Nämä tulikin jo varailtua kaverihintaan eräälle foorumilaiselle joten taidan välttyä kunnostamisen vaivaltakin :)
Muutenkin viimeaikoina on vannepolitiikan suhteen alkanut entistä enemmän himoita kirjainnumeroyhdistelmää RPF01 :P

Samalla reissulla tuli myös moottoriöljyt vaihdettua ja yritettiinpä se öljykuulerikin asentaa mutta kiristäessä sandwhichplatea korkkas osa öljynsuodattimenjalan kierteistä joten jäi sitten tällä kertaa asentamatta :facepalm: Varmaan pitää muutenkin poistaa toi alkuperäinen vesi/öljy lämmönvaihtohässäkkä niin sais kirrattua sämpylälaipan ihan rautakierteille alumiinin sijaan. Äkkiseltään tuntuis varmemmalta ratkaisulta jo ihan rata-ajoakin ajatellen...

Mutta seuraavassa päivityksessä luvassa jälleen vähän isompaa muutosta ulkonäköön. Juttua ja kuvia luvassa siis siitä kunhan saadaan eka paketti Suomeen ja kamat asenneltua. Tarkoitus ois myös pyörähtää Elokuun puolella Heinjoella Kalis Street Car Challengessa joten jospa sieltäkin jotain :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Mystic » 04. Aug 2017 15:09

^ Samaa mieltä; hieman turhan "keveähköt" lookiltaan särmikkääseen/jykevään koppaan. Pelastaisi paljon reilusti leveämpänä, mutta se jossittelu nyt ei tässä tilanteessa paljon auta. :D RPF01 toimii varmasti, mutta onko se sitten taas jo vähän tylsä? Saisi ainakin korkeintaan olla sitten jotain muuta kuin hopeat. Ovatko NT03+M tai jos lompakko kestää, niin RS05RR pois suljettuja vaihtoehtoja?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Kaze » 17. Aug 2017 10:33

En tiedä mutta omaan makuun nuo 5Zigenit teki piristävän tuulahduksen viimevuosien tuningmuodin massavirrassa :). Ehkä aavistuksen enemmän kumia vanteen päällä olisi muuttanut "ohutta" ilmettä? Jotkut jäykkärunkoiset semit/ sporttikumit tekee muutenkin ajettavuudelle ihmeitä.

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 17. Aug 2017 17:39

Mystic: Enpä mä näitä vannehommia ole vielä kovin pitkälle miettinyt. Ei sinällään vielä tarvetta uusille vanteille, koska nämäkin tuli vähän herätteenä ostettua mallin, hinnan ja speksien ollessa kohtuulliset. Katsotaan sitten tarkemmin mitä laitetaan, kun oikeasti kyllästyy :D

Kaze: Totta, mutta ehkäpä enemmän itseä häiritsi tuo puolien kapeus verrattuna korin kokoon tjs. :? Ja semeillä sitä mennään nykyisinkin. Nyt siis alla Federalin 595RS-Rt jotka tuli todettua viime viikonloppuna ihan päteviksi renkaiksi myös radalla :thumbsup: Seuraavaksi menossa testiin varmaankin Advanin AD08 kunhan noista Federaleista pinnat kulahtaa. Taitaapa taakse vaihtua profiilikin samalla hiukan isompaan jos nykyisillä vanteilla jatketaan...

Eniveis! Nämä vanteet oli ja meni ja väittäisin että löysivät melko hyvän kodin erään foorumilaisen kulkineesta 8-) Hän kertonee lisää sitten kun sen aika tulee :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 02. Sep 2017 09:58

Päivitellääs kertaalleen ennen talvilepoa.

Tosiaan Kalis Street Car Challengessa tuli pyörähdettyä ja kotiin viemisinä tuli katuauto-luokan toinen sija & Motonetin 30€ lahjakortti. :D Vajaan 20 auton kisassa siis ihan ok suoritus ja autokin pelasi hienosti läpi päivän.

Image

Aikalailla jäi kyytiä vielä varastoon mutta siitä huolimatta tuli murskattua oma kierrosennätys ko. radalla melko kirkkaasti :thumbsup: Enskerralla kun säätää hieman takaiskareita jäykemmiksi ja katsoo rengaspaineet edes sinnepäin niin luulisi että muutama kymmenys on ainakin vielä pois otettavissa.

Mutta sitten siihen lupaamaani ulkonäkö päivitykseen ja sen suhteen kuvat kertonee enemmän kuin sanat:

Image

Image

Image

Image

Eli CF-konepelti :P Tuli Heinäkuun lopussa ko. pelti vastaan internetsin syövereistä sellaiseen hintaan että ei voinut kieltäytyä vaikka rahatilanne ei mikään paras ollutkaan :lol: Oli juuri se hamuamani malli eikä se yleisemmin näissä nähty, överi ja IMO ruma Seibonin TT :mrgreen: Valmistajahan tälle on joku Kiinalainen mutta siitä huolimatta istuvuus oli hyvä ja melko laadukkaan oloisestikin valmistettu. Ilmeisesti myös ihan alkuperäistä designia kopioinnin sijaan joten senkin puolesta :thumbsup: Painoa tälle kertyy arviolta n. puolet alkuperäisestä ja skuupillisena poistaa konehuoneesta turhia lämpöjäkin.

Nythän se sitten huutaa myös takapäähän jotain hiilaria mutta eiköhän siihen syksy/talvi akselilla jotain keksitä. Päälimmäisenä mielessä on pyörinyt GTR-siipi Autoselect tai Nismo tyylisellä hiilarilaudalla... :?
Last edited by Sami_ on 02. Sep 2017 16:29, edited 1 time in total.
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

thebe
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 46
Joined: 05. Apr 2014 16:18
Location: Rovaniemi

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by thebe » 02. Sep 2017 15:07

On kyllä tyylikäs peitto:) :thumbsup:

Tomson
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 24
Joined: 25. May 2017 19:56

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Tomson » 02. Sep 2017 18:16

Sopii muuten yllättävänkin hyvin tuon värin kanssa :thumbsup:

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Kaze » 02. Sep 2017 19:22

Asiallisen näköinen kuituluukku, erityisesti tuo poistokanava ja sen sijoitus vaikuttaa hyvältä ja on juuri sopivan kliini, samantyylistä olen itsekkin kaavaillut. Oliko tämä tarkalleen ottaen kenen valmiste ja kuuluko valikoimaan muidenkin automerkkien konepeitot? Oletan että pelkkä pinta on hiilikuitua? Sikäli ei ole väliä, itselle kelpaa lasikuituinenkin.

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 03. Sep 2017 10:16

^ Suurella todennäköisyydellä JSK-Racingin valmiste. Näyttää löytyvän aika kattavasti tarjontaa myös muille merkeille, Hondat mukaan luettuna :thumbsup: Runko tosiaan lasikuitua ja pinnaltaan hiilaria mutta taitanee olla enemmän sääntö kuin poikkeus näissä halvemman pään "CF"-kamoissa. Eikä itsellenikään ollut niin just, tärkeämpi oli tuo poistoaukko kun näiden konetilat käy jo vakiona turhan kuumana.
Mutta kiitoksia kommenteista, näköjään jengi alkaa taas syksyn myötä aktivoitua kirjoittelemaan myös foorumeille :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 22. Jan 2018 11:00

Image

Jees....autolla tuli ajeltua edellisten postauksien mukaisessa kondiksessa pitkälle syksyyn ja seisontaan siirtyessä Taivaslinjan rakentelujen suhteen tuli pieni stoppi kun piti välistä käyttis Bemareita huoltaa ja katsastaa. Tietty ihan kokonaan ei autoa kuitenkaan tullut unohdettua ja silmä kovana tuli tsuumailtua ja hommailtua erinäisiä osasia tulevaisuuden varalle.
Prioriteettilistalla ensimmäisenä oli tuo jo aiemmin mainitsemani takasiipi ja sellainen tulikin hommattua vuodenvaihteen tienoilla. Hiilarilaudan hommasin EPRacingilta ja on siis alkujaan Autoselect-japsiputkan R33 GeeTeeÄrrään suunnittelema ns. "Devil Wing". Toimiakseen tämä tietty tarvii GTR-siiven alaosan ja sen ongelman ratkaisin tilaamalla GTR-siiven lasikuitukopion Garageshopista.

Image

Viikonloppuna tuota sätöstä tulikin jo kokeiltua auton perään ja onneksi vaikuttaa vähän siltä että suuremmilta muokkauksilta ja leikkimisiltä lasikuidun kanssa vältytään, sillä siipi istuu ihan kohtuullisesti jo tässä vaiheessa. Tyylillisesti tämä on kyllä täyttä timanttia omiin silmiin 8-) (Varoitus: Kuvanlaatu Ultra HD. Kamerasta loppu akku, tsori hei. )

Image

Image

Image

Siiven etuosaan olisi vielä tarkoitus toteuttaa säätö-mahdollisuus tuolle laudalle liikkua ylemmäs tai alemmas tarpeen tai oman mielen näin vaatiessa (downforce, bro! :mrgreen:) Myös hiilariset "päätylevyt" on tuloillaan.

Muutoin lähitulevaisuudessa tälle olisi tarkoitus tehdä/asennella:

- Vaihteistoille vähän järeämpää tukikumia
- eteen uttta jarrupalaa (EBC Yellowstuff?)
- Hiilaripeltiin Aerocatch-lukot
- "Uusi" öljynsuodattimen jalka öljyjäähyineen
- Maalailla viimeinkin nuo ovien ja kontin välit
- Sisustaan uutta RRS Mokkaruoria & hiilarinen vaihdekepinnuppi
- Rakentaa ilmansuodattimelle järkevämpi kotelo
- jne.

Mutta päivitellään näistä sitten kun päiviteltävää tulee. Koitan ottaa vähän parempia kuvia kokonaisuudesta tuon siiven kanssa kunhan se löytää lopullisesti paikkansa tuosta kontin päältä :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 03. Apr 2018 14:11

Päivitellääs.

Siipi on saanut vihdoin hieman väriä niskaansa. Aikalailla vesissä hiomista ja lopullista maalia vaille valmis tuote. Tätä joutuikin hieromaan/sovittelemaan ennakoitua enemmän joten ainakin toistaiseksi jätettiin laudan säätömahdollisuus toteuttamatta.

Image

Takaiskareiden säätömahdollisuutta taas ei voinut jättää tekemättä, joten tilasin HSDlta extenderit jäykkyyden säätönuppeihin ja tein pari hassua reikää hattuhyllyyn. Eipähän tarvitse enää ratapäivillä tapella takapenkin kanssa parin klikin vuoksi :D

Image

Vaihdelaatikon liikehdintäkin lienee nykyään jäykempää, sillä wanhan ja väsähtäneen OEM-tukikumin tilalle vaihdettiin Silver Projectin polyurtsinen versio.

Image

Image

Nuo jo viimekesänä homaamani KTSn Roll Center raidetangonpäätkin löysi vihdoin tiensä paikalleen.

Image

Myös uudet jarrupalat tuli jo hommattua ja päädyin sitten tuohon aiemmin mainitsemaani EBCn YellowStuff-palaan.
Image

Saas nähdä miten nopealla aikataululla ruuvataan Ferodoa tms. alle sikäli mikäli nämä kestää sen minkä Internetsifakta lupaa :mrgreen: :facepalm:

Viimeisimpänä vaan ei vähäisempänä muutoksena hiilaripelli on saanut aerocatchit. Jos vaikka loppuisi se hyppely yli ~130km/h nopeuksissa :?

Image

Mutta nämä tällä erää. Tälle keväälle olisi aikeissa vielä asennella tuo öljyjäähy, jarrupalat & maalailla nuo luukkujen välit sekä spoileri. Sittenpä sitä pääsisikin "niputtamaan" ja laatikko-sekä moottoriöljyn vaihdon kautta valmistelemaan katsastukseen. Pienenä päämääränä olisi että tätä pääsisi ulkoiluttamaan tänävuonna Kajjaanissa Backwoods Cruisingissa taas vuoden tauon jälkeen :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 06. Jun 2018 19:09

Eipä ole jaksanut päivitellä taas hetkeen mutta tässä muutamat fotot siitä missä nykyään mennään:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image

Image

Eli auto saatu viimein ajoon ja kevään checklistillä olleet asiat öljyjäähyn asennusta lukuunottamatta tehty. Ensimmäinen testilenkki tuli heitettyä akselilla Kuopio - Backwoods Cruising - Kuopio ja hyvin tuntui auto rokkaavan. Itse tapahtuma oli ihan jees, tosin hieman jopa yllätti Niisanin saama huomio & ihmetyksen määrä vaikkei mikään varsinainen näyttelyauto olekkaan :)
Tästä todisteena tuli viime viikonloppuna taas käytyä ratailemassa Kalis Street Car Challengessa josta kotiinviemisinä jälleen katuauto-luokan (ja koko tapahtuman) toinen sija. Hävisin sitten voittajalle 0,03s mutta sitäkin positiivisempaa oli että oma kisasuoritus parani viimevuodesta ~0,6s vaikka takarenkaat alkaa olla jo elämänsä ehtoopuolella. Seuraavaksi olisikin tarkoitus päivitellä ko. renkaat uusiin ja pykälää leveämpiin (235/40) niin pääsee ratailemaan vähän isommille(kin) areenoille. Tarkoituksena olisi tälle kesälle ajaa ainakin yksi Timeattack.fi kisa mutta katsotaan vielä että miten ja missä.
Muutoin ei itse autolle ole mitään ihmeempiä muutoksia suunniteltu tälle kesälle ellei tietty jotain antaudu tms. No vanteiden lakkausta kuitenkin miettinyt josko kiiltäväpintaisena toimisi nykyistä mattapintaa paremmin. Enstalvena nuo JRt ois kuitenkin tarkoitus päivitellä johonkin mahdollisesti Japanialaisiin laatuvanteisiin niin saapa nähdä tuleeko tehtyä. Toisaalta taas nämä voisi säilyttää ratailuvanteiksi niin siinä mielessähän tuo olisi vaikka sama kokeilla...
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_

Post by Sami_ » 15. Aug 2018 15:50

Jees! Täällä ei mitään hirveitä rakentelu päivityksiä mutta päivitellään kuulumiset kuitenkin.
Eli pari viikkoa edellisen päivityksen jälkeen takarenkaiden profiili muuttui astetta leveämmäksi (235/40 / Federal 595 RS-R), keulaan ilmestyi TRS hinauslenkki ja ilmanottoa muokattiin hieman järkevämmäksi.

Image

Näillä eväin lähdettiin sitten ensimmäistä kertaa kokeilemaan Timeattack.fi häppeninkejä Motoparkin Radalle.com festareille. Alun sekavan radan opetteluvaiheen ja ruuhkaisten aika-ajo sessioiden jälkeen lopputulos oli ihan tyydyttävä - Club yli 3000cc toinen sija. Periaatteessa kuitenkin luokkavoitto "voittajan" ollessa sarjan ulkopuolinen kuski & muutenkin täysin omassa luokassaan ~700hv Porschella :mrgreen: Omaan parhaaseen kierrosaikaan (Superlapilla) en sitten ollutkaan niin tyytyväinen. Etenkin näin jälkikäteen hieman harmittaa kun vasta kisan jälkeen tuli huomattua että pitkin päivää autoa vaivanneet tyhjäkäyntiongelmat johtui imusarjan letkun aiheuttamasta ahtovuodosta :facepalm:

Motoparkin rähinöiden jälkeen otin sitten seuraavaksi tavoitteeksi Kalis Street Car Challenge #2:n, mutta kerkesinpä tässä välissä suunnittelemaan hieman tulevaisuuden kuvioitakin ja hankkimaan pari pikkuvikaista pakosarjaa aihioksi seuraavaa kautta ajatellen.

Image

Ideana olisi korjaila vauriot kummastakin ja ajella ensi kaudella hieman suuremmalla pakopesällä ja ulkoisella hukkaportilla. Hyviä pinnoiteita/lämpökääreitä pakosarjaan saa ehdotella :?

Kaliksen kisoja varten moottori ja vaihdelaatikko sai vielä uudet öljyt. Moottoriin kaadettiin Comman 5W-50 Motorsporttia ja lootaan Castrolin 75w-90 Syntraxit.
Heinjoella auto toimikin taas vähintään tyydyttävästi ja tuloksena tapahtumasta voitto sekä nopein aika luonnollisesti. Oma ennätyskin jälleen ja taas tuli vajaat 0,5s leikattua pois edellisestä kilpailusuorituksesta.
Wanhat eturenkaat loppuikin sitten tämän leikin jälkeen joten laitoin vielä kertaalleen uudet samanlaiset tulemaan. Ajetaan nyt vielä kierros RS-Riä loppuun ja vaihdetaan sitten renkaat joihinkin toisiin.

Image


Image

Kuvat: (c) Ossi Neijonen

Tästä sitten onkin hyvä lähteä kohti Kemoran Timeattack.fi kisoja :D Alunperin siis näin ei pitänyt käydä mutta sen verran pahasti houkuttelee tuo motorsportti että käydään nyt ainakin kokemusmielessä vielä kertaalleen kisaamassa ja uusi rata opettelemassa. Todennäköisesti se myös jäänee viimeiseksi kisaksi tälle kaudelle. Ahvenistolla olisi tietty vielä yhdet TA-kisat lokakuun alussa mutta ennen sitä taidan laittaa auton seisontaan ja aloitan kehittelemään jo ensi kauden settejä.
Toiveissa olisi ajaa ensi vuonna lähes koko Timeattack.fi siisöni niin auton tulevat muutoksetkin keskittynee noihin ympyröihin. Luvassa ainakin siis kaarta kabiiniin, muutoksia moottori setuppiin sekä alustaan. Varmaan aika paljon muutakin luvassa mutta katsotaan mihin kaikkeen aika ja raha riittää :lol: ;)
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests