Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Random $hit
Hiilariosat yllätti laadullaan, oli melko hyvin istuvaa kamaa eikä tarvinut juurikaan tapella sopivuuden kanssa Samalla ilmanohjaimet aka tupakkimuovit uudistuivat hieman ja ovat nykyään siis silkinhohtomustat niin sopivat paremmin kokonaisuuteen.
Kytkinkin löysi tiensä huudeille ja on siis malliltaan massalevyllinen Xtreme Clutchin stage 1.
Riittänee ainakin toistaiseksi...
Hiilariosat yllätti laadullaan, oli melko hyvin istuvaa kamaa eikä tarvinut juurikaan tapella sopivuuden kanssa Samalla ilmanohjaimet aka tupakkimuovit uudistuivat hieman ja ovat nykyään siis silkinhohtomustat niin sopivat paremmin kokonaisuuteen.
Kytkinkin löysi tiensä huudeille ja on siis malliltaan massalevyllinen Xtreme Clutchin stage 1.
Riittänee ainakin toistaiseksi...
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Jäi viikonlopun ACS/TCS välistä joten oli hyvää aikaa keskittyä pieneen laatikko-ja alusta remppaan.
Ei ollut ihan niin pieni operaatio irroittaa/kiinnittää laatikkoa, kun alkuun oli kelaillut (ne ylempien pulttien paikat ) mutta muuten sujui kytkimen vaihto onneksi ihan kivuttomasti & ainakin jatkossa tietää millainen työmaa on tiedossa jos/kun irroittamaan joutuu
Entisestä kytkimestä ei tullut kuvaa nappastua mutta melko finaaliin oli päässyt. Ei tietty mikään suuri ylläri kun OEM-setti ja perus BPU-modit. Loppukesästä/syksystä tuo vähän luistelikin jo.
Lootan noston jälkeen joutikin HICASin poistoon ja sehän meni noin suurinpiirtein tällä kaavalla:
Reilusti lämpöä:
Ja väkivaltaa kymmenminuuttinen =
Turhat rojut ja liittimet mäkeen:
Ja uutta kamaa tilalle:
Yks vähemmän turha liitin tosin tuli kieputeltua takaisin, oli nimittäin ABS-anturien johto
Ei ollut ihan niin pieni operaatio irroittaa/kiinnittää laatikkoa, kun alkuun oli kelaillut (ne ylempien pulttien paikat ) mutta muuten sujui kytkimen vaihto onneksi ihan kivuttomasti & ainakin jatkossa tietää millainen työmaa on tiedossa jos/kun irroittamaan joutuu
Entisestä kytkimestä ei tullut kuvaa nappastua mutta melko finaaliin oli päässyt. Ei tietty mikään suuri ylläri kun OEM-setti ja perus BPU-modit. Loppukesästä/syksystä tuo vähän luistelikin jo.
Lootan noston jälkeen joutikin HICASin poistoon ja sehän meni noin suurinpiirtein tällä kaavalla:
Reilusti lämpöä:
Ja väkivaltaa kymmenminuuttinen =
Turhat rojut ja liittimet mäkeen:
Ja uutta kamaa tilalle:
Yks vähemmän turha liitin tosin tuli kieputeltua takaisin, oli nimittäin ABS-anturien johto
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Vähän on topikin päivittäminen jäänyt mutta näin pikakelauksella nykypäivään. Eli auto saatiin liikenteeseen päivää ennen Backwoods Cruiseja ja oli esilläkin Japtoysin zonella (jos joku sattui huomaamaan ) Vähänhän siinä lakkapinnassa on sanomista (edelleen vaiheessa) mutta muuten ihan jees reissu, kiitoksia osallisille
Muutoksista sen verran, että viimeaikoina ne on keskittynyt lähinnä tekniikkaan ja tulevaan ahdinpäivitykseen. Jakopää vesipumppuineen on tehty, PLX laajakaista kytketty, Walbron 255HP hyrrää tankissa ja puolat päivittyi Benchmarkkeihin. Ahtimeksi tulee näillä näkymin joku lowmount TD06 variaatio mutta siitä lisää sitten syksyllä/loppuvuodesta. Tälle kesälle tyydyin nostamaan ahdot @ 0.8bar HKSn kellolla ja kohtapuoliin ilmansuodatin vaihtuu vielä Blitzin SUS Power Core-malliseen joten eiköhän se riitä tälle kesää tekniikan osalta.
Sisustaan tuli pari pientä muutosta myös. Replica Nardi väistyi mokkaisen "OMP"in tieltä kun halusin vähän syvemmän ratin ja vaihdekepinnuppikin vaihtui paremmin värimaailmaan sopivaan. Pitänee vielä tuo ruma ahtopaine-tellinki vaihtaa johonkin siistimpään niin sisustaan saa aika tyytyväinen olla.
Loppuun vielä tänään otettu hätäinen räpsy äässist:
Kuvia lisää joskus kesäkuun puolella kunhan saan aikaiseksi järjestää jonkunlaisen fotosuutin. Toivotaan että myöhemmin kesällä saisi jotain rata-matskuakin jos/kun sinne asti pääsee
Muutoksista sen verran, että viimeaikoina ne on keskittynyt lähinnä tekniikkaan ja tulevaan ahdinpäivitykseen. Jakopää vesipumppuineen on tehty, PLX laajakaista kytketty, Walbron 255HP hyrrää tankissa ja puolat päivittyi Benchmarkkeihin. Ahtimeksi tulee näillä näkymin joku lowmount TD06 variaatio mutta siitä lisää sitten syksyllä/loppuvuodesta. Tälle kesälle tyydyin nostamaan ahdot @ 0.8bar HKSn kellolla ja kohtapuoliin ilmansuodatin vaihtuu vielä Blitzin SUS Power Core-malliseen joten eiköhän se riitä tälle kesää tekniikan osalta.
Sisustaan tuli pari pientä muutosta myös. Replica Nardi väistyi mokkaisen "OMP"in tieltä kun halusin vähän syvemmän ratin ja vaihdekepinnuppikin vaihtui paremmin värimaailmaan sopivaan. Pitänee vielä tuo ruma ahtopaine-tellinki vaihtaa johonkin siistimpään niin sisustaan saa aika tyytyväinen olla.
Loppuun vielä tänään otettu hätäinen räpsy äässist:
Kuvia lisää joskus kesäkuun puolella kunhan saan aikaiseksi järjestää jonkunlaisen fotosuutin. Toivotaan että myöhemmin kesällä saisi jotain rata-matskuakin jos/kun sinne asti pääsee
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Tuli asenneltua tämä viikonloppuna joten pieni päivitys lienee paikoillaan.Sami_ wrote:kohtapuoliin ilmansuodatin vaihtuu vielä Blitzin SUS Power Core-malliseen joten eiköhän se riitä tälle kesää tekniikan osalta.
Hommahan alkoi perinteisesti sillä että wanha OEM-kotelohässäkkä purkuun ja samalla MAF irti puhdistusta varten (ja joo konehuone on vähän kakkainen, sori)
Koska asennuksella haettiin muutakin (olevinaan ) kuin lisäpuhinaa niin tuli vedettyä tuollainen 3" haitariputki OEM ahtoputken läpiviennistä etupuskurin taakse haukkaamaan vähän raittiimpaa ilmaa.
Sitten vähän alupeltiä leikkelemään sopivaan muotoon, muutama kiinnike sinne tänne, MAF ja loput kamat paikoilleen sekä alupellille pakollinen kuorrutus kullitetulla NASA-teipillä, lopputulos:
Tarkoituksena oli vielä rakentaa jonkunlainen kattopala tuohon suotimen päälle mutta loppui sekä pelti että teippi joten tehdään sitten myöhemmin loppuun kun molempia taas löytyy.
Tämän lisäksi viikonloppuna tuli korjattua etupuskurin kiinnike ja asennettua vähän kirkkaammat polttimot.
Siinä touhutessa tuli myös idea että josko rakentaisi vielä kesän aikana tähän jonkunlaiset jatkot sivuhelmojen alle niin saisi tuon kylkilinjan vähän yhtenäisemmäksi (=suoremmaksi). Jotain tämän tyylistä olisi siis hakusessa:
Eräät muoviset BMW-merkkiset sivuhelmat olisikin jo tiedossa tähän projektiin silvottavaksi jos vain tuttu katsoo niiden olevan turhat omaan käyttöön
Ja niin...vaikka edellisessä viestissä spekuloin että ahtimesta lisää juttua syksyllä niin joutuu vähän vetämään takaisin. Selailin alkuviikosta eri vaihtoehtoja sekä kokoonpanoja ja lopulta löytyikin mieleinen (ja vieläpä suhteellisen hyvään hintaan) niin laitoin sitten samantien tilaten niin ei tarvitse enää arpoa. Lowmountia edelleen mutta ei ole TD06. Palaillaan sen suhteen asiaan kun ilmaantuu kotiovelle
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Eikös toi "nasa" teippi ole väärälläpuolella peltiä? vai eikö tarkoitus olekkaan heijastaa lämpöä pois päin...
Toyota Crown Athele GRS184
-Toyota bB
Ex. Glanza v ep91, Toyota altezza gita, Toyota altezza beams, Nissan Cedric y34, Toyota Soarer jzz30, Nissan skyline r33 sedan....
-Toyota bB
Ex. Glanza v ep91, Toyota altezza gita, Toyota altezza beams, Nissan Cedric y34, Toyota Soarer jzz30, Nissan skyline r33 sedan....
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
^ On se tietty myös moottorin puolelta teipattu Sisäpuolella lähinnä siksi kun tuo pelti jää toistaiseksi näkyviin...ei näytä niin rujolta tjs.
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Heijastaa kylmää ilmaa takaisinSami_ wrote:^ On se tietty myös moottorin puolelta teipattu Sisäpuolella lähinnä siksi kun tuo pelti jää toistaiseksi näkyviin...ei näytä niin rujolta tjs.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
^ No se
Tuli tuota asennusta vähän paranneltua kun rupesi teipin päät irtoilemaan taitoskohdista. Hain Biltemasta tuollaista yleismallista reunalistaa ja puristelin paikoilleen. Ei irtoile enää ja on huomattavasti siistimpikin noin.
Ahtopainemitskullekin tuli uusi kaulus-mallinen ständi. Ei tämäkään nyt mikään ihan hienoin ole mutta hieman sirompi kuin se perus potta mikä tuli mittarin mukana.
Ja sitten asiaan - tämäkin löysi tiensä kotiin
Eli ahdin on Turbobanditin TB58. Pitäisi riittää kirkkaasti tavoitteisiin ja on spekseiltään aikalailla sitä mitä etsittiin, T3 laipalla, sisäinen hukkis jne. V-bandin myötä tosin joutuu uuden outletin tai DPn rakentamaan mutta se annettakoon anteeksi kun ei tämän asentamisella vielä ihan mikään kiirekkään ole. Päivitystä varten kun on vielä hommattava ainakin kasa tiivisteitä, Z32 MAF, silikoniputkia ja varmaan samalla öljykuulerikin. Syksyyn/talvelle siis varmaan menee
Tuli tuota asennusta vähän paranneltua kun rupesi teipin päät irtoilemaan taitoskohdista. Hain Biltemasta tuollaista yleismallista reunalistaa ja puristelin paikoilleen. Ei irtoile enää ja on huomattavasti siistimpikin noin.
Ahtopainemitskullekin tuli uusi kaulus-mallinen ständi. Ei tämäkään nyt mikään ihan hienoin ole mutta hieman sirompi kuin se perus potta mikä tuli mittarin mukana.
Ja sitten asiaan - tämäkin löysi tiensä kotiin
Eli ahdin on Turbobanditin TB58. Pitäisi riittää kirkkaasti tavoitteisiin ja on spekseiltään aikalailla sitä mitä etsittiin, T3 laipalla, sisäinen hukkis jne. V-bandin myötä tosin joutuu uuden outletin tai DPn rakentamaan mutta se annettakoon anteeksi kun ei tämän asentamisella vielä ihan mikään kiirekkään ole. Päivitystä varten kun on vielä hommattava ainakin kasa tiivisteitä, Z32 MAF, silikoniputkia ja varmaan samalla öljykuulerikin. Syksyyn/talvelle siis varmaan menee
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Pientä tilannepäivitystä.
Kesä ajeltu menemään ja tuntuu että Datsun rokkaa nyt paremmin kuin koskaan. Ainoa ongelma tähän asti ollut pieni ahtojen karkailu korkeammilla kierroksilla tuon Intaken asennuksen jälkeen mutta tämäkin probleema korjaantui pyörittämällä hukkiksen tankoa hieman pidemmäksi.
Radallakin tuli pyörähdettyä ja siitä todistusaineistoa täsä:
Eka piti mennä motoparkkiin ajelemaan rävellä.comiin mutta kun aikataulut jne. ei oikein natsannut niin piti turvautua tuttuun ja pienehköön Heinjoen rataan. Hauskaa kuitenkin oli ja ajotaidotkin koheni takavedolla ajamisen suhteen ihan kiitettävästi. Ex Accordilla kovaa ajaminen oli aika aika lastenleikkiä tähän verrattuna Parhaat vedot ei valitettavasti tallentunut kameralle mutta personal best tuli ko. radalla tehtyä niin kai siihen ihan tyytyväinen voi olla
Kierroksia autolle tuli noin päälle 60 ja kesti aikalailla mukisematta, joten senkin suhteen
Tuon session jälkeen alkoikin sitten 1½ kesää ajetut NS2Rt olla sen verran ehtoon puolella että loput käytiin piirtämässä katuun Neuvostoliitossa
Uutta gummia olikin sitten valmiiksi varastossa mallia Federal 595 RS-R ja koko sama 225/40R18
Ensituntumaltaan nämä on hieman pehmeämmät verrattuna Nankangeihin ja siten siedettävämmät katuajossa. Pitoakin tuntuis olevan ihan jees mutta siitä saanee selvyyden vasta kunnon ratasession jälkeen.
Muutoin on lähinnä tilailtu tarvittavaa tilpehööriä tulevaa ahdinpäivitystä varten ja harrastettu hifistelyä tyyliin:
Genuine ofc. Mutta jatkamme tästä taas myöhemmin -->
Kesä ajeltu menemään ja tuntuu että Datsun rokkaa nyt paremmin kuin koskaan. Ainoa ongelma tähän asti ollut pieni ahtojen karkailu korkeammilla kierroksilla tuon Intaken asennuksen jälkeen mutta tämäkin probleema korjaantui pyörittämällä hukkiksen tankoa hieman pidemmäksi.
Radallakin tuli pyörähdettyä ja siitä todistusaineistoa täsä:
Eka piti mennä motoparkkiin ajelemaan rävellä.comiin mutta kun aikataulut jne. ei oikein natsannut niin piti turvautua tuttuun ja pienehköön Heinjoen rataan. Hauskaa kuitenkin oli ja ajotaidotkin koheni takavedolla ajamisen suhteen ihan kiitettävästi. Ex Accordilla kovaa ajaminen oli aika aika lastenleikkiä tähän verrattuna Parhaat vedot ei valitettavasti tallentunut kameralle mutta personal best tuli ko. radalla tehtyä niin kai siihen ihan tyytyväinen voi olla
Kierroksia autolle tuli noin päälle 60 ja kesti aikalailla mukisematta, joten senkin suhteen
Tuon session jälkeen alkoikin sitten 1½ kesää ajetut NS2Rt olla sen verran ehtoon puolella että loput käytiin piirtämässä katuun Neuvostoliitossa
Uutta gummia olikin sitten valmiiksi varastossa mallia Federal 595 RS-R ja koko sama 225/40R18
Ensituntumaltaan nämä on hieman pehmeämmät verrattuna Nankangeihin ja siten siedettävämmät katuajossa. Pitoakin tuntuis olevan ihan jees mutta siitä saanee selvyyden vasta kunnon ratasession jälkeen.
Muutoin on lähinnä tilailtu tarvittavaa tilpehööriä tulevaa ahdinpäivitystä varten ja harrastettu hifistelyä tyyliin:
Genuine ofc. Mutta jatkamme tästä taas myöhemmin -->
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Off-season on tämän kärryn osalta lähtenyt käyntiin joten sen kunniaksi pienen pientä päivitystä. Eli loppukesä tuli ajeltua ja mitään ihmeempiä muutoksia ei autolle enää tullut. Öljyt vaihtu lähemmäs syksyä mentäessä 5w-40 Castroliin ja tuunasin epähuomiossa etupuskuria hieman katukivetykseen Vahinko ei sinänsä ollut suuri kun puskuri oli jo ennestään hieman p*skoutunut joten tästä selvittiin lähinnä mielipahalla - kuiduttamaanpa sitä joutuu kuitenkin.
Edellisvuosien tyyliin listaisin tässä kohtaa suunnitelmia tulevalle talvelle mutta tällä kertaa en jaksa tehdä niin, koska jo edellisistä päivityksistä lienee selvä että pääpaino tulee olemaan tuolla tekniikan puolella. Toki muutakin muutosta on luvassa ja niistä lienee foorumilaisia eniten kiinnostavimpana Aero-paketti joka pitää sisällään etusplitterin, helmojen jatkeet & takadifuusorin.
Etusplitteriä tulikin jo hahmoteltua ja huonohko tiiserikuvakin tuli napsittua:
Varhainen vedos vielä mutta lienee aika lähellä lopullista tuotetta noin ulkomuodoltaan.
Alkujaan meinasin että hommaisin nämä aftermarkettina (tai helmojen jatkeet & takadifuusorin) mutta päädyin sitten mielummin siihen vaihtoehtoon että nuo suunnitellaan & väännetään itse muovista. Teettää enemmän työtä mutta saapahan ainakin muotoihin ja omiin visioihin paremmin sopivat setit
Edellisvuosien tyyliin listaisin tässä kohtaa suunnitelmia tulevalle talvelle mutta tällä kertaa en jaksa tehdä niin, koska jo edellisistä päivityksistä lienee selvä että pääpaino tulee olemaan tuolla tekniikan puolella. Toki muutakin muutosta on luvassa ja niistä lienee foorumilaisia eniten kiinnostavimpana Aero-paketti joka pitää sisällään etusplitterin, helmojen jatkeet & takadifuusorin.
Etusplitteriä tulikin jo hahmoteltua ja huonohko tiiserikuvakin tuli napsittua:
Varhainen vedos vielä mutta lienee aika lähellä lopullista tuotetta noin ulkomuodoltaan.
Alkujaan meinasin että hommaisin nämä aftermarkettina (tai helmojen jatkeet & takadifuusorin) mutta päädyin sitten mielummin siihen vaihtoehtoon että nuo suunnitellaan & väännetään itse muovista. Teettää enemmän työtä mutta saapahan ainakin muotoihin ja omiin visioihin paremmin sopivat setit
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Pientä päivitystä, josko joulun jälkeen sitten vähän isompaa? Mutta ahtimen vaihdon kanssa taisteltu ja nyt alkaa hommat olla sen osalta kuosissa haista paska-tyylisiä asennuksia lukuunottamatta.
Fyysiseltä kooltaan tuo nyt ei mikään ihan kauhean iso ole verrattuna vakioon, mutta sen verran kuitenkin että alkaa jo tilat aika pahasti ahdistamaan tuon vakiopakosatsin kanssa.
Sinne se kuitenkin lopulta saatiin mahdutettua ja auto käyntiinkin DPn + outletin modifionnin, vesilinjojen uudelleen reitityksen, custom öljytulon rakennuksen (tuo teräspunosletku ei todellakaan jää tuohon ) ja noin tuhannen klemmarin kiristämisen jälkeen.
Vielä pitäisi pakoputkeen lisätä vähän joustoa, vaihtaa MAF (Z32) + suuttimet (JECS), asentaa Nistunetettu ECU ja tietysti hieman viimeistellä niin saisi viedä Datsunin säätöön. Tavoitteena olisi että nämä saataisiin tehtyä joulupyhinä niin voisi sitten alkuvuodesta käyttää autoa penkissä Pääsisi sitten ja toivottavasti hyvin mielin keskittymään tuohon exteeriöörin paranteluun
Fyysiseltä kooltaan tuo nyt ei mikään ihan kauhean iso ole verrattuna vakioon, mutta sen verran kuitenkin että alkaa jo tilat aika pahasti ahdistamaan tuon vakiopakosatsin kanssa.
Sinne se kuitenkin lopulta saatiin mahdutettua ja auto käyntiinkin DPn + outletin modifionnin, vesilinjojen uudelleen reitityksen, custom öljytulon rakennuksen (tuo teräspunosletku ei todellakaan jää tuohon ) ja noin tuhannen klemmarin kiristämisen jälkeen.
Vielä pitäisi pakoputkeen lisätä vähän joustoa, vaihtaa MAF (Z32) + suuttimet (JECS), asentaa Nistunetettu ECU ja tietysti hieman viimeistellä niin saisi viedä Datsunin säätöön. Tavoitteena olisi että nämä saataisiin tehtyä joulupyhinä niin voisi sitten alkuvuodesta käyttää autoa penkissä Pääsisi sitten ja toivottavasti hyvin mielin keskittymään tuohon exteeriöörin paranteluun
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Pieni tilannepäivitys. Eli auto on vihdoin ja viimeinkin menossa dynoon säätöön tulevalla viikolla
Alkuvuodesta homma hieman vastusti kun ensimmäisestä suutinsetistä yksi osoittautui vialliseksi niin joutui sitten vielä kertaalleen tekemään saman homman uudelleen uusilla suuttimilla (555cc/Z-Power). Toisaalta ihan hyvä niin sai samalla uusittua kaasuläppäkotelon tiivisteen, imusarjan puoleiset o-renkaat ja parit bensaletkut haprastuneiden tilalle.
Muutoin hommat on sujuneet ihan kohtuu kivuttomasti ja kaikki tarpeelliset komponentit on nyt paikoillaan (Z32 MAF/ECU/MBC)
Ja kuten kuvasta voi päätellä niin myös puoliensuojalevy on vaihtunut vähän hengittävämpään malliin ja parit muoviset OEM-letkut silikonisiin. Huonommin voi sitten päätellä että Kiina SSQV-dumppi on vaihtunut Blitzin SuperSound-malliseen (tästä kiitokset Mazzeylle!) ja että ahdin on nykyään "suojattu" hieman muokattuja OEM-lämpösuojapeltejä apuna käyttäen. Tulevaisuudessa tuonne olisi tarkoitus vielä mahduttaa kerääjäsäiliö jonnekkin ja varmaan se öljykuulerikin jos meinaa radalla pidempään ajella.
Etupuskimen korjaamistakin on hieman aloiteltu ja pientä kikkaa tehty sinne tänne mutta näistä lisää sitten Dynotuksien jälkeen. Ilmoitellaan sitten seuraavassa viestissä kuinka paljon sitä tehohävikkiä vakioon verrattuna on tullut ja miten se Datsun sinne leipoi
Alkuvuodesta homma hieman vastusti kun ensimmäisestä suutinsetistä yksi osoittautui vialliseksi niin joutui sitten vielä kertaalleen tekemään saman homman uudelleen uusilla suuttimilla (555cc/Z-Power). Toisaalta ihan hyvä niin sai samalla uusittua kaasuläppäkotelon tiivisteen, imusarjan puoleiset o-renkaat ja parit bensaletkut haprastuneiden tilalle.
Muutoin hommat on sujuneet ihan kohtuu kivuttomasti ja kaikki tarpeelliset komponentit on nyt paikoillaan (Z32 MAF/ECU/MBC)
Ja kuten kuvasta voi päätellä niin myös puoliensuojalevy on vaihtunut vähän hengittävämpään malliin ja parit muoviset OEM-letkut silikonisiin. Huonommin voi sitten päätellä että Kiina SSQV-dumppi on vaihtunut Blitzin SuperSound-malliseen (tästä kiitokset Mazzeylle!) ja että ahdin on nykyään "suojattu" hieman muokattuja OEM-lämpösuojapeltejä apuna käyttäen. Tulevaisuudessa tuonne olisi tarkoitus vielä mahduttaa kerääjäsäiliö jonnekkin ja varmaan se öljykuulerikin jos meinaa radalla pidempään ajella.
Etupuskimen korjaamistakin on hieman aloiteltu ja pientä kikkaa tehty sinne tänne mutta näistä lisää sitten Dynotuksien jälkeen. Ilmoitellaan sitten seuraavassa viestissä kuinka paljon sitä tehohävikkiä vakioon verrattuna on tullut ja miten se Datsun sinne leipoi
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
D(yno)-Day #1:
Tästäkin jo muutama viikko aikaa mutta päivitellääs hieman väliaikatietoja kun autoa on viimeinkin saatu hieman säädettyä (säätäjä vaihtui kertaalleen kun kaverin suosittelema tyyppi piti "hieman" huonosti yhteyttä ja aikaa ei lopulta saatu sovittua ).Lopulta kuitenkin sessio saatiin järkättyä @ NP Racing / Sami Vatanen joten auto trailerille ja nokka kohti Joensuuta.
Penkissäpä sitten heti kättelyssä osoittautui perus NGKn BCPR7ES tulpat riittämättömäksi tähän kokoonpanoon ja ne vaihtui sopivammalla lämpöarvolla olevaan settiin. Tämän jälkeen auto sitten toimikin hienosti siihen asti, kunnes yksi suutin päätti sanoa sopimuksensa irti ennen hienosäätövaihetta joten homma jäi hieman kesken.
Takaiskusta huolimatta voi ihan tyytyväinen olla: auton voimavarat tuli aikalailla selviksi ja käyrät vaikuttaa erittäin lupaavilta. Teholukemat jotkut saattaa jo tietääkin mutta virallistetaan ne sitten kun auto on saatu "lopullisiin" säätöihin Suuttimet onkin jo vaihdettu vastaavaanlaiseen settiin joten uuteen yritykseen pääsee ihanhetikohtanyt
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Taas yksi tylsä postaus ilman kuvia mutta eipä sille ulkonäölle mitään ole tapahtunutkaan joten
D(yno)-Day #2:
Toiseen vetoon lähdettiinkin heti pari päivää tuon edellisen postauksen jälkeen...vaan eipä lähdetykkään kun Datsun oli toista mieltä. Aamulla kun oli tarkoitus startata kohti Joensuuta & säätöä niin auto rupesi pyörimään taas viidellä ja sessio oli pakko peruuttaa.
Pienen tutkimisen jälkeen vikadiagnoosi oli taas se sama mikä oli jo aiemman dynosession keskeyttänyt, eli yksi suutin oli JÄLLEEN pimeänä. No siinä sitten pienen ketutuksen alaisena mittailtiin ja puhdisteltiin suuttimien johtosarjan liittimiä, hieman paranneltiin maadoituspisteitä, vaihdettiin bensansuodatin ja lopulta vaihdettiin se suutinkin yhteen varalla olleeseen ja taas rokkas - ja on onneksi rokannut myös tähän asti.
Säätöönkin lopulta päästiin viimeviikolla ja jopa ihan ajamalla mentiin ja tultiin Penkissä kaikki toimi hyvin ja hienosäädöt saatiin ajeltua. Laputkin olisi mutta en ole vielä intoutunut niitä kuvailemaan/skannaamaan (ja tuskin edes niitä tähän topikkiin postaan), mutta sanottakoon että huipputeho lukemat kirjataan tätä nykyä n. 400hp/500nm. Muutokset huomioon ottaen voinee ihan tyytyväinen olla
Seuraavaks sitten voikin ottaa auton ajoon, ihmetellä menoa vähän aikaa ja jatkaa muiden hommien työstämistä. Päällimäisenä mielessä on tuon lärpäkesetin loppuun valmistaminen ja yleinen siistiminen sieltä täältä
D(yno)-Day #2:
Toiseen vetoon lähdettiinkin heti pari päivää tuon edellisen postauksen jälkeen...vaan eipä lähdetykkään kun Datsun oli toista mieltä. Aamulla kun oli tarkoitus startata kohti Joensuuta & säätöä niin auto rupesi pyörimään taas viidellä ja sessio oli pakko peruuttaa.
Pienen tutkimisen jälkeen vikadiagnoosi oli taas se sama mikä oli jo aiemman dynosession keskeyttänyt, eli yksi suutin oli JÄLLEEN pimeänä. No siinä sitten pienen ketutuksen alaisena mittailtiin ja puhdisteltiin suuttimien johtosarjan liittimiä, hieman paranneltiin maadoituspisteitä, vaihdettiin bensansuodatin ja lopulta vaihdettiin se suutinkin yhteen varalla olleeseen ja taas rokkas - ja on onneksi rokannut myös tähän asti.
Säätöönkin lopulta päästiin viimeviikolla ja jopa ihan ajamalla mentiin ja tultiin Penkissä kaikki toimi hyvin ja hienosäädöt saatiin ajeltua. Laputkin olisi mutta en ole vielä intoutunut niitä kuvailemaan/skannaamaan (ja tuskin edes niitä tähän topikkiin postaan), mutta sanottakoon että huipputeho lukemat kirjataan tätä nykyä n. 400hp/500nm. Muutokset huomioon ottaen voinee ihan tyytyväinen olla
Seuraavaks sitten voikin ottaa auton ajoon, ihmetellä menoa vähän aikaa ja jatkaa muiden hommien työstämistä. Päällimäisenä mielessä on tuon lärpäkesetin loppuun valmistaminen ja yleinen siistiminen sieltä täältä
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Vähän taas vierähtänyt aikaa edellisestä postauksesta mutta on täällä jotain saatu aikaankin. Tuossa toukokuun puolella auto kävi vielä katsastuksessa ja samalla talven tekniset muutokset merkautettiin otteeseen. Tämän jälkeen tulikin sitten pari viikkoa vaan ajeltua ja fiilisteltyä auton uusia voimavaroja
Kesäkuun alun tienoilla sitten alkoikin pieni preppailu kesän ratailuja silmällä pitäen ja laitoin 15-rivisen, termostaatillisen öljyjäähysetin tilaukseen. Tämä on toistaiseksi vielä asentamatta mutta menee kiinni enskuussa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kuin myös perus Biltema-mallin öljynlämpömitsku. Näiden lisäksi tilaukseen meni myös KTSn Roll Center-raidetangonpäät kun katsastuksessa alkuperäisissä huomattiin ihan skidisti välystä.
Sittenpä iski kesäloma päälle ja sen kunniaksi laitoin ilmoittautumista Kalis Car Showhun kun tarkoituksena oli viettää osa lomasta Kuopiossa. Sai samalla sitten erinomaisen syyn korjata jo viimekesästä lähtien risana ollut etupuskin ja sovitella tuo keskeneräinen aero-setti paikoilleen.
Hieman yllättäen tuli myös "uudet" vanteet ostettua tulevaisuuden varalle kun malli miellytti ja hinta oli kohdallaan
Kyseessä siis 5Zigenin FN01R-Ct ja spekseiltään 18x8,5/+30. Tarkoitus olisi siis kunnostaa nämä ja maalailla jollain "nätimmällä" pronssilla. Pitänee vielä käyttää näitä auton alla ja miettiä mennäänkö näillä vai jatketaanko JR-linjalla.
Kaliksen lähestyessä ja puskuria korjaillessa tuli myös duunailtua hieman lisäjäähdytystä etujarruille ja etupuskurien aukoilta menee tätä nykyä 50mm haitariputket myös jarrujen läheisyyteen.
Niin ja siellä Kaliksessakin tuli tosiaan pyörähdettyä mutta homman mennessä aikalailla skeidanjauhannan puolelle ei kuvia tullut tietenkään napsittua mutta tässä pari hätäistä napsua eiliseltä.
Likainenhan se mutta saanee selvää uudistuneesta ulkonäöstä. Alkaa omaan silmään olla kokonaisuus ihan jees Taakse tulee tosin vielä jonkunlainen difuusori kunhan saa aikaiseksi hommattua lisää matskua ja suunniteltua lopullisen mallin mutta mennään nyt näin vähän aikaa...
Kesäkuun alun tienoilla sitten alkoikin pieni preppailu kesän ratailuja silmällä pitäen ja laitoin 15-rivisen, termostaatillisen öljyjäähysetin tilaukseen. Tämä on toistaiseksi vielä asentamatta mutta menee kiinni enskuussa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kuin myös perus Biltema-mallin öljynlämpömitsku. Näiden lisäksi tilaukseen meni myös KTSn Roll Center-raidetangonpäät kun katsastuksessa alkuperäisissä huomattiin ihan skidisti välystä.
Sittenpä iski kesäloma päälle ja sen kunniaksi laitoin ilmoittautumista Kalis Car Showhun kun tarkoituksena oli viettää osa lomasta Kuopiossa. Sai samalla sitten erinomaisen syyn korjata jo viimekesästä lähtien risana ollut etupuskin ja sovitella tuo keskeneräinen aero-setti paikoilleen.
Hieman yllättäen tuli myös "uudet" vanteet ostettua tulevaisuuden varalle kun malli miellytti ja hinta oli kohdallaan
Kyseessä siis 5Zigenin FN01R-Ct ja spekseiltään 18x8,5/+30. Tarkoitus olisi siis kunnostaa nämä ja maalailla jollain "nätimmällä" pronssilla. Pitänee vielä käyttää näitä auton alla ja miettiä mennäänkö näillä vai jatketaanko JR-linjalla.
Kaliksen lähestyessä ja puskuria korjaillessa tuli myös duunailtua hieman lisäjäähdytystä etujarruille ja etupuskurien aukoilta menee tätä nykyä 50mm haitariputket myös jarrujen läheisyyteen.
Niin ja siellä Kaliksessakin tuli tosiaan pyörähdettyä mutta homman mennessä aikalailla skeidanjauhannan puolelle ei kuvia tullut tietenkään napsittua mutta tässä pari hätäistä napsua eiliseltä.
Likainenhan se mutta saanee selvää uudistuneesta ulkonäöstä. Alkaa omaan silmään olla kokonaisuus ihan jees Taakse tulee tosin vielä jonkunlainen difuusori kunhan saa aikaiseksi hommattua lisää matskua ja suunniteltua lopullisen mallin mutta mennään nyt näin vähän aikaa...
Last edited by Sami_ on 21. Jun 2017 14:56, edited 1 time in total.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 55 guests