Page 1 of 4

Civic coupe EJ2 - lommo special edition

Posted: 28. Oct 2014 15:58
by Controll3d
Niinpä tuli eilen haettua uusi käyttis / "käyttisprojekti". Maltillinen kulutus ja halvat käyttömaksut. Samalla uuteen merkkiin sekaantuminen. :D
Paljoa ei tuosta siis ole tarinoida vielä. Pelkkä käyttis jolle ei tehdä yhtään mitään, juu unohdetaan se heti alkuun. :mrgreen:


Saksasta tuotu 2005 ja ollut tarinan perusteella ainoastaan kahden perheen omistuksessa suomessa. Trafilta haetut tiedot näyttäisi myös tätä tukevan.

Kilometrejä nähnyt jo oman osansa tämäkin yksilö, mutta siihen nähden erittäin hyvässä kunnossa ja yllättävänkin terve peltinen ja hitsaamaton. Ennen ostoa pääsin ihan montussa tarkastamaan pohjan. Muutamaa kohtaa lukuunottamatta näkyi olevan myös ruosteeton. Toisen takakaaren kantissa aavistuksen alkavaa/pintaruostetta. Toinen etulokari vaihdettu ja aavistuksen sävyeroa muuhun autoon verrattuna.

Pääpiirteittään sisusta ehjä, mutta jo hieman kulunut ja likainen. Koko auto käytännössä täysin orggis kunnossa pidetty.

Väriltään viimeisen päälle väärähän tämä on eli pidemmän ajan suunnitelmissa värin vaihto.
Pellin alla tuhnu D15B7, varustelu tasoltaan LSi, värinä Milano Red.

Paljonhan tälle on suunnitelmia ja mitä pitäisi alkaa tekemään ja turhia hipostelemaan.


Jonkinmoista suunnitelma/hankinta listaa:
- Säädettävä alusta (ehkä TA Technix)
- Säädettävät camber/auraus hilppeet
- Vanteet
- Etu- ja takapuskuriin jonkinlaiset lipat/jatkot, Spoon/Mugen/Type-R style?
- Kontin päälle jonkinlainen lippa tai siipi
- Etuvilkut vaihtaa oransseihin
- Etuvalot vaihtoon
- Takavalot vaihtoon, OEM-Look kirkas/punainen?
- Audio vehkeiden päivitys ja asennus
- Vaimennusta! Keneltä jäi takaovet auki?
- Etupenkkit vaihtoon, jotkin kupit/puolikupit
- Takajarru päivitys, rummut -> levyt
- Kattoluukku "päivitys", pelti -> lasi
- Suodatin johonkin vapaammin hengittävään vaihtaa
- Putkiston uusiminen?
- Tekniikanvaihto?

"Akuutti" to-do:
- Puolet sisustan polttimoista pimeänä
- Kattoluukku vetää toiselta kantilta aavistuksen liian sisään, mutta ei tule vedet sisään
- Kunnolliset/paremmat talvirenkaat
- Kunnon pesu sisältä ja ulkoa
- ...

Image

Image

Image

Image

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 28. Oct 2014 17:52
by latemies
hyvän auton valitsit, hondia ei ole koskaan liikaa täällä :D
kyllä musta tuntuu että tämänkin rakentelu taitaa lähteä lapasesta ;)
ei muuta kun moottorinvaihtoa kehiin ja maalaat auton vielä uusiksi ja hienot vanteet ja madallus.

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 28. Oct 2014 19:52
by JonttuK
Juup täältä kans propsit oivasta korivalinnasta :)
Sir tekniikoita saa kohtuu edullisesti esim viherkoskelta tai blazespeediltä, tosin se vaatii paljon muutakin, jarrut, voimansiirto yms.

Tästä tulee varmasti hieno :)

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 29. Oct 2014 12:15
by Controll3d
Näitä coupeja ei taida olla muutenkaan kauheita määriä liikenteessä.

Ensisijaisesti oli hakusessa halpa EG/EK sedan, mutta samalla myös seurannut coupeja. Sattui sitten tämä tulemaan myyntiin lauantai-iltana. Lähellä ja hyvin budjettiin sopivissa rajoissa hintakin... hups, maanantai iltana tämä olikin jo pihassa. Tarina ja aikataulu oli aikalailla sama tuon teinicoupe bemarin kanssa. :mrgreen:


Onneksi hieman rajoittaa täyttä mopon käsistä lähtöä ettei ole tallia käytössä enään, työtön ja tulot tällä hetkellä 0e/kk. :D
Ei uskalla vielä arvailla mitä tästä tulee ja milloin.


Valoja katselin jo ja jäin miettimään olisiko paremmat tuollaiset tummapohjaiset vai kirkkaat depon umpiot
Tummat: http://fullcartuning.com/headlights-honda-civic
Kirkkaat: http://fullcartuning.com/depo-headlights-honda-civic

Tumma pohjaisten puoleen enemmän katsellut. On nuo alkuperäiset rihlatut ja 20 vuotta kiviä vastaan ottaneet sen verran huonot että melkein sama onko valoja päällä. :lol:

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 29. Oct 2014 13:07
by mCoupe
Tummapohjaset ehdottomasti. Itelle tuli just jenkeistä tummat depot preludeen, vielä kun paikalleen sais :)

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 30. Oct 2014 13:08
by joksak
Kyllähän juuri oikea koppa, se sedani onkin hieman tylsä. Näitä ei tosiaan ole Suomessa liikaa liikenteessä.

Tummat umpiot aivan ehdottomasti.

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 30. Oct 2014 21:02
by Controll3d
Tummapohjaiset valot ja "porkkana" vilkut laitettu tilaukseen. Samalla otin myös antennin tulpan. :D
Alkuperäisen (toimimattoman) tilalle pitäisi jokin vahvistettu antenni etsiä sitten.

Tuon mukana tulleen Sonyn soittimen tilalle vaihdettu bemarista "varastettu" Kenwoodin KDC-BT92SD, joka ainakaan tuli ostettu primeraan.

Inspiraatiota haettu netistä myös ja eihän tuo värikään edes lopulta niin paha ole. 8-)

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 31. Oct 2014 19:46
by Insane
No johan alkaa näitä harvinaisempia Civicejä kertymään tälle foorumille :lol: Kaikilla sentään toistaiseksi erilaisia, niin pysyykin harvinaisempina ainakin täällä. Onhan nämä Hondat pirun kivoja kamppeita 8-) Hyvältä vaikuttaa suunnitelmat :)

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 01. Nov 2014 10:04
by Sami_
Coupe on kyllä siisti korimalli, jos itse harkitsisin EG-koppaista projektiksi niin tällainen olis kyllä listan kärjessä.
Suunnitelmat kuullostaa hyvälle - noilla ei voi paljon pieleen mennä :) Ja jos koneswappiin ei tonneja halua tuhlata niin D16Z6 on edelleen ihan hyvä vaihtoehto ;) Muistaakseni siihen swappiin ei tarvitse myöskään kummoisia muutoksia alustaan, olisiko ollut levyt taakse ja paksummat vakaajat. Hinnat noissa tekniikoissa pyörii yleensä 500-1000e akselilla...

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 01. Nov 2014 11:12
by Shineld
D16Z6 on hieman aliarvostettu moottori, mutta siihenkin saa järkevällä työllä ja hinnalla melko hyvin tehoa. Ylläolevien muutosten lisäksi järrupääsylinteri pitää vaihtaa ja vetää johdot (vai johto) VTEC:lle jos käyttää D15B7 johtosarjaa.

Värinä Milano Red on mitä loistavin. Itse tykkään, vaikka maalautin oman coupén yli Formula Red:llä.

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 01. Nov 2014 20:30
by Controll3d
Jonkin verran kerennyt jo näihin perehtyä. Samoin dynämentin foorumeita lueskellu. D16Z6 olis kyllä varteenotettava vaihtoehto ja suht vähällä työllä vielä selviäisi.


Valot oli eilen lähtenyt hollannista, mutta kuriirina UPS. Eli mitä vain voi vielä tapahtua.


Syyläri tähän on onneks vaihdettu. Kuullemma perus laho ollut. :D
Kytkimen työsylinteri näky olevan todella happaman näkönen. Luultavasti tulee vaihtokuntoon lähiaikoina.
Ilmansuodattimen kun tarkastin. Niin ihan puhdas näky olevan, mutta tiiviste oli melko hapero. Viimeisin vaihto muistaakseni huoltokirjan mukaan oli 2010 tai 2011. :lol:


Bemarikin tänään siirretty talviunille vastoinkäymisistä huolimatta. Helmikuun jälkeen ajanut n. 500km (mukaan lukien hakureissu)... muuten ollut rassauksen alla ja tulee olemaan edelleen. Toivottavasti keväällä on sitten täydessä iskussa. :)


Muutama päivä sitten sain edes tarran autoon. Ostin tarran muistaakseni 2012 backwoodsissa silviaan, mutta jäi laittamatta. Meinas olla vähän tiukassa taustapaperi. Pienenä silppuna joutu irrottamaan. :mrgreen:
Image

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 02. Nov 2014 20:02
by Shakini
Minäkin kyllä kannattasin tota D16z6 mottia, toki niihin on nihkeämmin viripalikkaa vrt. tuplanokkaiset, mutta jykkö noikin saa viritettyä ihan kivasti, jos enemmästi meinaa käydä läpi.

Sillä en itsekkään ole viitsinyt alkaa omaani jumppaamaan konetta, tyytyväinen oon tuonkin ESi:n kulkupuoleen jo kevyessä korissa, poislukien mitä pientä nyt on tullut tehtyä. Eikä toisekseen oma älli riitä tuohon moottorin purkuun ja kasaamiseen, saatika sen sisuskalujen muuttoon :D

Epäilen kyl tota jarruhommaa taakse, et levyjä vaatis? Ku eiköstä Sedanissa, hätsissä ja sollissa D16z6 koneella oo ihan vaa rummut? Levyt toki "katu-uskottavammat" :D

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 03. Nov 2014 17:38
by Controll3d
Kukaan oikein ota noista selvää. Varsinkaan lasketaanko sedan ja hatchback näiden coupejen kanssa samaksi mallisarjaksi. EJ1 vertailussa käytettävä jota ei taidata ollaa kuitenkaan koskaan suomessa myyty..?
Pitäsi varmaan marmorilla käydä kysymässä ja samoin konttorilta heidän mielipidettä. Se ei vain ihan ole tämän päivän juttu vielä. :mrgreen:


Tänään irrottelin kilven alus muovin pois. Onhan tuo huomattavasti parempi ilman. Maalipinta hieman parempi tuolla alla oli. Kammottavat reiät jäi tosin puskuriin ja noiden kiinnityspisteiden alta hieman raapinut maaleja. Kilven kiinnitys nyt valmiissa rei'issä tuollaisilla niittimuttereille. Sattui sopivasti olemaan M6 niitit oikean kokoiset.
Image
Image
Image

Tuohon passais varmaan nyt sitten semmonen uuden tyyppinen pikku kilpi aika sopivasti?
Joutuu tosin jonkinlaisia tulppia sitten suunnittelemaan muovin kiinnityspaikkoihin.


Yleiskuva konehuoneesta. Melkoisen kuurauksen kaipaus ja venakoppa uutta maalia.
Image

Akku, parhaat päivät nähnyt. Kivasti nostanu happoja kiinnikkeen ympärille.
Image

Ja se kytkimen työsylinteri :shock:
Image


Laadukkaat talvirenkaat haettu tänään paikallisesta nissani liikkeestä (myyvät vannetukun tavaraa). Nankangin nastarenkaat, en tiedä miten pidon kanssa, mutta taatusti paremmat mitä auton mukana tulleet. Vanteet jos maalailis sitten ihan perus vannekultaan. :)

Koko kylän kävin läpi että löytyis jostain joko jälkiasennus antenni pitkällä johdolla tai sitten antennin jatkojohto, mutta huonolla menestyksellä. Alkuperäisen antennin kun meinasin poistaa kokonaan niin pitää muuttaa takaikkunan lämmittimeen antenni.

Bilteman reissu kait se on tehtävä. Sieltä näkyi niitä löytyvän. Samalla sitten ottaa muutakin "tuunaus" tarviketta.

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 03. Nov 2014 19:33
by JonttuK
Kivan näkönen sylinteri :)
Renkaista sen verran, että paljon noita nankang renkaita on tullut ihmisten autoihin laitettua alle, kovin ovat olleet tyytyväisiä pitoon. Itselläni on myös ollut sekä nasta että kitka versioina nuo ja hyvältähän ne tuntu :)

Ot: goodride rengas on myös hyvä vaikka hinta alhainen onkin.

Re: Civic coupe EJ2

Posted: 03. Nov 2014 19:49
by Mikkozkii
Pyh, sinne mitään mopon moottoreita kannata rueta swappailee. Suoraan vaan h-sarjalainen ja katsastuksessa piettää vaan suun kiinni ja hymyilee ;)