Civic coupe EJ2 - lommo special edition
Posted: 28. Oct 2014 15:58
Niinpä tuli eilen haettua uusi käyttis / "käyttisprojekti". Maltillinen kulutus ja halvat käyttömaksut. Samalla uuteen merkkiin sekaantuminen.
Paljoa ei tuosta siis ole tarinoida vielä. Pelkkä käyttis jolle ei tehdä yhtään mitään, juu unohdetaan se heti alkuun.
Saksasta tuotu 2005 ja ollut tarinan perusteella ainoastaan kahden perheen omistuksessa suomessa. Trafilta haetut tiedot näyttäisi myös tätä tukevan.
Kilometrejä nähnyt jo oman osansa tämäkin yksilö, mutta siihen nähden erittäin hyvässä kunnossa ja yllättävänkin terve peltinen ja hitsaamaton. Ennen ostoa pääsin ihan montussa tarkastamaan pohjan. Muutamaa kohtaa lukuunottamatta näkyi olevan myös ruosteeton. Toisen takakaaren kantissa aavistuksen alkavaa/pintaruostetta. Toinen etulokari vaihdettu ja aavistuksen sävyeroa muuhun autoon verrattuna.
Pääpiirteittään sisusta ehjä, mutta jo hieman kulunut ja likainen. Koko auto käytännössä täysin orggis kunnossa pidetty.
Väriltään viimeisen päälle väärähän tämä on eli pidemmän ajan suunnitelmissa värin vaihto.
Pellin alla tuhnu D15B7, varustelu tasoltaan LSi, värinä Milano Red.
Paljonhan tälle on suunnitelmia ja mitä pitäisi alkaa tekemään ja turhia hipostelemaan.
Jonkinmoista suunnitelma/hankinta listaa:
- Säädettävä alusta (ehkä TA Technix)
- Säädettävät camber/auraus hilppeet
- Vanteet
- Etu- ja takapuskuriin jonkinlaiset lipat/jatkot, Spoon/Mugen/Type-R style?
- Kontin päälle jonkinlainen lippa tai siipi
- Etuvilkut vaihtaa oransseihin
- Etuvalot vaihtoon
- Takavalot vaihtoon, OEM-Look kirkas/punainen?
- Audio vehkeiden päivitys ja asennus
- Vaimennusta! Keneltä jäi takaovet auki?
- Etupenkkit vaihtoon, jotkin kupit/puolikupit
- Takajarru päivitys, rummut -> levyt
- Kattoluukku "päivitys", pelti -> lasi
- Suodatin johonkin vapaammin hengittävään vaihtaa
- Putkiston uusiminen?
- Tekniikanvaihto?
"Akuutti" to-do:
- Puolet sisustan polttimoista pimeänä
- Kattoluukku vetää toiselta kantilta aavistuksen liian sisään, mutta ei tule vedet sisään
- Kunnolliset/paremmat talvirenkaat
- Kunnon pesu sisältä ja ulkoa
- ...
Paljoa ei tuosta siis ole tarinoida vielä. Pelkkä käyttis jolle ei tehdä yhtään mitään, juu unohdetaan se heti alkuun.
Saksasta tuotu 2005 ja ollut tarinan perusteella ainoastaan kahden perheen omistuksessa suomessa. Trafilta haetut tiedot näyttäisi myös tätä tukevan.
Kilometrejä nähnyt jo oman osansa tämäkin yksilö, mutta siihen nähden erittäin hyvässä kunnossa ja yllättävänkin terve peltinen ja hitsaamaton. Ennen ostoa pääsin ihan montussa tarkastamaan pohjan. Muutamaa kohtaa lukuunottamatta näkyi olevan myös ruosteeton. Toisen takakaaren kantissa aavistuksen alkavaa/pintaruostetta. Toinen etulokari vaihdettu ja aavistuksen sävyeroa muuhun autoon verrattuna.
Pääpiirteittään sisusta ehjä, mutta jo hieman kulunut ja likainen. Koko auto käytännössä täysin orggis kunnossa pidetty.
Väriltään viimeisen päälle väärähän tämä on eli pidemmän ajan suunnitelmissa värin vaihto.
Pellin alla tuhnu D15B7, varustelu tasoltaan LSi, värinä Milano Red.
Paljonhan tälle on suunnitelmia ja mitä pitäisi alkaa tekemään ja turhia hipostelemaan.
Jonkinmoista suunnitelma/hankinta listaa:
- Säädettävä alusta (ehkä TA Technix)
- Säädettävät camber/auraus hilppeet
- Vanteet
- Etu- ja takapuskuriin jonkinlaiset lipat/jatkot, Spoon/Mugen/Type-R style?
- Kontin päälle jonkinlainen lippa tai siipi
- Etuvilkut vaihtaa oransseihin
- Etuvalot vaihtoon
- Takavalot vaihtoon, OEM-Look kirkas/punainen?
- Audio vehkeiden päivitys ja asennus
- Vaimennusta! Keneltä jäi takaovet auki?
- Etupenkkit vaihtoon, jotkin kupit/puolikupit
- Takajarru päivitys, rummut -> levyt
- Kattoluukku "päivitys", pelti -> lasi
- Suodatin johonkin vapaammin hengittävään vaihtaa
- Putkiston uusiminen?
- Tekniikanvaihto?
"Akuutti" to-do:
- Puolet sisustan polttimoista pimeänä
- Kattoluukku vetää toiselta kantilta aavistuksen liian sisään, mutta ei tule vedet sisään
- Kunnolliset/paremmat talvirenkaat
- Kunnon pesu sisältä ja ulkoa
- ...