Civic EM2 Coupe
Re: Civic EM2 Coupe
Tässä kesää odotellessa ja inspiraatiota... Laitetaan tästäkin turhakkeesta tämä "wintermode" lookki. Alla näin talvisin pyörii nuo Honda originaali 15" kammotukset
Jospa tämä olisi jossain fitmentissä backwoods cruising tapahtuma aikaan... Vanteet vieläkin harkinnassa Kohta täytyy pyytää mustilta apuja ennen kuin tulee kiire....
Jospa tämä olisi jossain fitmentissä backwoods cruising tapahtuma aikaan... Vanteet vieläkin harkinnassa Kohta täytyy pyytää mustilta apuja ennen kuin tulee kiire....
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Kyllä tuohon lääke löytyy tarvittaessa. Minä voin hyppiä jousille Kajaaniin, jos tosiaan "fitmentti" yms. on silloin ajallaan kunnossa.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Civic EM2 Coupe
Kylläpäs osaa vastustaa tämän Hondan kanssa... Mielen osoituksena tällä kertaa Honda tiputti pakoputkensa matkan varrelle Pikaisen tuumailun/tuskailun jälkeen eiku hitsikonetta hakemaan 40km päästä ja tietysti se lanka oli lopppu, joten sitäkin piti kiireesti lähteä kaupasta hakemaan. Jatkosuunnitelmia ei juurikaan ollut, mutta tallista tarttui mukaan kourallinen erilaisia "vaimentimia" sovitusta varten. Iltahan kuluikin sitten "rattoisasti" hallilla zoomaillen, mutta kuvan vaimennin oli ainoa, joka mahtui paikalle kohtuudella. Tulihan siihen vähän meteliä, mutta onpahan Hondassa nyt korin värinen putki
"Hyvä tuli" Onpahan muuten v*tun rapanen auto Ja näyttipä siltä, että edellinen omistaja leikkonut puskuria huojuvalla kädellä ja alkuperäinenkin vaimennin oli hitsattu jonkin sortin sovitteilla kiinni.
Onhan tuohon tullut tehtyä muutakin nypläystä, mutta pitää heittää autosta pari räpsyä sitten kun saa aikaiseksi...
"Hyvä tuli" Onpahan muuten v*tun rapanen auto Ja näyttipä siltä, että edellinen omistaja leikkonut puskuria huojuvalla kädellä ja alkuperäinenkin vaimennin oli hitsattu jonkin sortin sovitteilla kiinni.
Onhan tuohon tullut tehtyä muutakin nypläystä, mutta pitää heittää autosta pari räpsyä sitten kun saa aikaiseksi...
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Vihdoinkin paketti löysi ehjänä perille muutaman Oulun terminaali lenkin jälkeen Ja nyt on taas muutama lisätäyte Hondan osahyllyllä. Nyt sitten odotellaan "innolla" asennusta...
Yritetään viikon loppuun mennessä saada nuo asenneltua ja auto pestyä
Yritetään viikon loppuun mennessä saada nuo asenneltua ja auto pestyä
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Heitetään nyt muutama kuva tämän hetkisestä lookista...
Viime aikaiset päivitykset:
- Molot kilpitelineet edestä ja takaa poistettu
- Mugen kyltti maskista sai kenkää
- Ajovalon pesurit ja letkut hävitetty
- Ylikirkkaat parkkilamput asennettu
- Sumuvalot lisätty keulaan
- Tuuliohjaimet asennettu
- Putkistoa osittain uusittu (edellinen tippui tielle )
- Onhan tuonne konehuoneeseen ja sisustaan tullut väriä kaikenlaisilla pikkupalikoilla, mutta kukapa niitä nyt jaksaa alkaa erikseen kuvaamaan ja selostamaan
Vanteet todennäköisesti vaihtuu ensi talveksi tai ainakin ne tuolla tallissa odottaisi, kunhan saisi kumit päälle.
Tajuttoman kirkkaita nykyään nuo led valot Kuvassa ainoastaan parkit ja sumuvalot päällä ja molemmissa ledit. Yllättävän hyvin valaisee...
Kovasti polttelisi jo heittää tuo säädettävä alustasarja alle, mutta täytyy vielä malttaa odotella, että saa kesärenkaat alle. Kieltämättä on kyllä tullut mielenkiintoista vannetarjontaa ensi kesäksi, mutta katsotaan miten käy
Viime aikaiset päivitykset:
- Molot kilpitelineet edestä ja takaa poistettu
- Mugen kyltti maskista sai kenkää
- Ajovalon pesurit ja letkut hävitetty
- Ylikirkkaat parkkilamput asennettu
- Sumuvalot lisätty keulaan
- Tuuliohjaimet asennettu
- Putkistoa osittain uusittu (edellinen tippui tielle )
- Onhan tuonne konehuoneeseen ja sisustaan tullut väriä kaikenlaisilla pikkupalikoilla, mutta kukapa niitä nyt jaksaa alkaa erikseen kuvaamaan ja selostamaan
Vanteet todennäköisesti vaihtuu ensi talveksi tai ainakin ne tuolla tallissa odottaisi, kunhan saisi kumit päälle.
Tajuttoman kirkkaita nykyään nuo led valot Kuvassa ainoastaan parkit ja sumuvalot päällä ja molemmissa ledit. Yllättävän hyvin valaisee...
Kovasti polttelisi jo heittää tuo säädettävä alustasarja alle, mutta täytyy vielä malttaa odotella, että saa kesärenkaat alle. Kieltämättä on kyllä tullut mielenkiintoista vannetarjontaa ensi kesäksi, mutta katsotaan miten käy
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
^ Paranee kokoajan! Roudataanko vanteet sovitettavaksi?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
- Tuppurainen
- SUPPORTER
- Posts: 337
- Joined: 04. Nov 2014 22:01
- Location: Laitila
Re: Civic EM2 Coupe
Vaikka Toyotakuski olenkin, silti haluaisin ajaa tuota
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Re: Civic EM2 Coupe
Niinhän ne kaikki Toyota kuskit haluais ajaa kaikkea muuta ku sitä ToyotaaTuppurainen wrote:Vaikka Toyotakuski olenkin, silti haluaisin ajaa tuota
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Civic EM2 Coupe
mCoupe wrote:Niinhän ne kaikki Toyota kuskit haluais ajaa kaikkea muuta ku sitä ToyotaaTuppurainen wrote:Vaikka Toyotakuski olenkin, silti haluaisin ajaa tuota
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Civic EM2 Coupe
Tuppurainen wrote:Vaikka Toyotakuski olenkin, silti haluaisin ajaa tuota
Tosiaan Nissani kuski kun olen, niin tämä Hondahan vaihtaa omistajaa sopivasta summasta tai kun sopiva skylle sattuu kohdalle... Toyota on ollut itsellä aina se epäsuosituin merkki japsiautoista Jotenkin se sisustuksen suunnittelu ei oikein nappaa + muutenkin vähän "pappahtavia"
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Tänään vihdoinkin jaksoi/kiinnosti alkaa vaihtamaan tuo kannentiiviste Hondaan. Kaikkihan sujui oikein hyvin, kunnes laturin virtakaapelin kiinnityspultti katkesi laturin sisälle
Vaihtoon ja huoltoon meni:
- Öljyt + suodatin
- Kannentiiviste
- Kansipultit
- Venttilikopantiiviste
- Pako- ja imusarjan tiivisteet
- Venttiilien tarkistus/säätö
- Termostaatti
- Pari lämpötila-anturia
- Jäähdytinnesteet + huuhtelu
- Jakohihnasrj + vesipumppu
- A/C huolto
- Laturin hiilet
Heitetään muutama kuva päivän touhuiluista...
Venttiilien välykset tuli tuossa mitattua/säädettyä samalla.
Jakopään hilut ei olleet juurikaan kuluneet. (viime kesänä vaihdettu) Samalla työllä menee uudet paikalleen
Kansi lähti helposti ilman ongelmia. Karstaahan sinne oli kertynyt ihan kivasti... 2 sylinterin kohdalta oli vuotanut tiivisteen alapuolelta ja 3 sylinterissä tiivisteen yläpuolelta. Tiiviste oli selvästi päässyt "elämään" 2 ja 3 sylintereiden kohdilla.
Hieman karstan poistoa ja puhdistusta. Harmi, kun ei tullut otettua kannesta ja lohkosta kuvaa, kun olivat valmiina kasaukseen. Kohtuu löysään kiristetään nuo kansipultit 67NM lopullinen kiristys
Uudet jakopään hilppeet paikalleen.
Laturin sijoitus Hondassa on niin perseestä, puhumattakaan tuosta siipimutteri kiristyksestä.
Laturin korjauksesta ei tullut otettua kuvia johtuen tajuttomasta hermoromahduksesta, josta löytyi kaikki mahdolliset kirosanat mitä maa päällään kantaa. Kuvassa näkyvä pultin pätkä katkesi laturin sisälle... Jonka vuoksi piti purkaa koko laturi atomeiksi ja kaikkihan tietää miten vanha hapettunut ja ruostunut laturi suostuu purkaantumaan Ensinnäkin hiilethän siinä saman tien mureni ja h*lvetin hapettuneet juotokset irtosi säätimestä. Noh, eipä siinä kello oli jo yli 6 illalla ja varaosaliikkeet kiinni jo aikaa sitten, eiku puhelin käteen ja soittamaan varaosaliikkeen omistajalle, että saa varaosia. Onneksi hiilet löytyi heti hyllystä ja maksoihan ne sentään 1,50€ Ja sitten virtakaapelin kiinnityspultin kanssa sai taistella kohtuu työläästi, vanhaan kiinnityspulttiin piti porata täysin suoraan ja keskelle reikä ja tehdä M6 kierteet ja toivoa että pysyy paikallaan liiman kanssa... Kun laturi oli kasassa ja uusien hiilien sokka oli vedetty irti, niin loput kuvassa näkyvät "ylimääräiset" osat pistivät pöydän reunalla silmään Kaiken lisäksi laturi oli jumissa, mutta siihen auttoi lievä väkivaltainen kumivasaran lyönti Noita "ylimääräisiä" osia en alkanut enää laittamaan paikalleen, joten tuurilla mentiin. Vähän jännitti laittaa akkukaapeleita kiinni saati käynnistää autoa, että mitä tapahtuu. Hyvinhän se meni kuitenkin, 14,7 oli latausjännite... Toivotaan, että kestää
Koko touhuilussa meni syömättä yhtään mitään n. 11 tuntia, josta suurin osa meni tuon h*lvetin laturin kanssa taisteluun ja osien pesuun pesukoneessa. Lisäksi tuli maalailtua moottorin osia tuossa samassa rytäkässä.
Toivotaan, että pysyy kasassa edes vähän aikaa Ainakin koeajossa tuntui toimivan täydellisesti ja moottori käy huomattavasti sileämmin.
Onhan tuohon tullut tuo alustakin ja vanteet vaihdettua, mutta eipä nyt siitä sen enempää...
Vaihtoon ja huoltoon meni:
- Öljyt + suodatin
- Kannentiiviste
- Kansipultit
- Venttilikopantiiviste
- Pako- ja imusarjan tiivisteet
- Venttiilien tarkistus/säätö
- Termostaatti
- Pari lämpötila-anturia
- Jäähdytinnesteet + huuhtelu
- Jakohihnasrj + vesipumppu
- A/C huolto
- Laturin hiilet
Heitetään muutama kuva päivän touhuiluista...
Venttiilien välykset tuli tuossa mitattua/säädettyä samalla.
Jakopään hilut ei olleet juurikaan kuluneet. (viime kesänä vaihdettu) Samalla työllä menee uudet paikalleen
Kansi lähti helposti ilman ongelmia. Karstaahan sinne oli kertynyt ihan kivasti... 2 sylinterin kohdalta oli vuotanut tiivisteen alapuolelta ja 3 sylinterissä tiivisteen yläpuolelta. Tiiviste oli selvästi päässyt "elämään" 2 ja 3 sylintereiden kohdilla.
Hieman karstan poistoa ja puhdistusta. Harmi, kun ei tullut otettua kannesta ja lohkosta kuvaa, kun olivat valmiina kasaukseen. Kohtuu löysään kiristetään nuo kansipultit 67NM lopullinen kiristys
Uudet jakopään hilppeet paikalleen.
Laturin sijoitus Hondassa on niin perseestä, puhumattakaan tuosta siipimutteri kiristyksestä.
Laturin korjauksesta ei tullut otettua kuvia johtuen tajuttomasta hermoromahduksesta, josta löytyi kaikki mahdolliset kirosanat mitä maa päällään kantaa. Kuvassa näkyvä pultin pätkä katkesi laturin sisälle... Jonka vuoksi piti purkaa koko laturi atomeiksi ja kaikkihan tietää miten vanha hapettunut ja ruostunut laturi suostuu purkaantumaan Ensinnäkin hiilethän siinä saman tien mureni ja h*lvetin hapettuneet juotokset irtosi säätimestä. Noh, eipä siinä kello oli jo yli 6 illalla ja varaosaliikkeet kiinni jo aikaa sitten, eiku puhelin käteen ja soittamaan varaosaliikkeen omistajalle, että saa varaosia. Onneksi hiilet löytyi heti hyllystä ja maksoihan ne sentään 1,50€ Ja sitten virtakaapelin kiinnityspultin kanssa sai taistella kohtuu työläästi, vanhaan kiinnityspulttiin piti porata täysin suoraan ja keskelle reikä ja tehdä M6 kierteet ja toivoa että pysyy paikallaan liiman kanssa... Kun laturi oli kasassa ja uusien hiilien sokka oli vedetty irti, niin loput kuvassa näkyvät "ylimääräiset" osat pistivät pöydän reunalla silmään Kaiken lisäksi laturi oli jumissa, mutta siihen auttoi lievä väkivaltainen kumivasaran lyönti Noita "ylimääräisiä" osia en alkanut enää laittamaan paikalleen, joten tuurilla mentiin. Vähän jännitti laittaa akkukaapeleita kiinni saati käynnistää autoa, että mitä tapahtuu. Hyvinhän se meni kuitenkin, 14,7 oli latausjännite... Toivotaan, että kestää
Koko touhuilussa meni syömättä yhtään mitään n. 11 tuntia, josta suurin osa meni tuon h*lvetin laturin kanssa taisteluun ja osien pesuun pesukoneessa. Lisäksi tuli maalailtua moottorin osia tuossa samassa rytäkässä.
Toivotaan, että pysyy kasassa edes vähän aikaa Ainakin koeajossa tuntui toimivan täydellisesti ja moottori käy huomattavasti sileämmin.
Onhan tuohon tullut tuo alustakin ja vanteet vaihdettua, mutta eipä nyt siitä sen enempää...
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Ootko ihan varma että tuo on oikea kiristysmomentti (mistä katottu?)
Etkä käyttäny kantta koneistajalla?
Etkä käyttäny kantta koneistajalla?
Re: Civic EM2 Coupe
^ Arvot tuli tarkastettua useammasta korjaamo-ohjelmistosta sekä aina kansipahvin mukana tulee myös valmistajan antamat kiristysohjeet. Koneistamolla ei tarvinut kantta käyttää, koska mittailun mukaan ei ollut kieroutta mihinkään suuntaan (eihän tuo nyt kuumana ole käynytkään missään vaiheessa, lämmöt vähän heitteli yli puolen/alle puolen mittarissa...).
Autohan on tosiaan niin aktiivisessa käytössä, että sillä ei ole aikaa seistä tallissa turhaan edes kokonaista päivää Siksi tämä auto suurimmalta osin pysyykin lain kirjoissa vanteiden tms. suhteen eli ei ole tarkoitus laittaa mitään poliisimagneetteja ainakaan toistaiseksi
Autohan on tosiaan niin aktiivisessa käytössä, että sillä ei ole aikaa seistä tallissa turhaan edes kokonaista päivää Siksi tämä auto suurimmalta osin pysyykin lain kirjoissa vanteiden tms. suhteen eli ei ole tarkoitus laittaa mitään poliisimagneetteja ainakaan toistaiseksi
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Civic EM2 Coupe
Moottoripesu suoritettu nyt uudemman kerran... Kyllä se sieltä puhdistuu hitaasti mutta varmasti, kun jaksaisi vielä muutaman kerran jynssätä harjan kanssa läpi Tiettyjä osia ei ole nyt edes yritettykään puhdistaa, kun uudet tulossa jenkeistä
Liuotinpesu + vaahtokylpy
Tuli siitä nyt taas vähän puhtaampi, mutta pesuhommat jatkuu uusien osien/"lisävarusteiden" saavuttua. Mukavampi tehdä taas laajoja remontteja konehuoneen puolelle, kun on puhtaampaa ja raikas sitruunainen tuoksu
Liuotinpesu + vaahtokylpy
Tuli siitä nyt taas vähän puhtaampi, mutta pesuhommat jatkuu uusien osien/"lisävarusteiden" saavuttua. Mukavampi tehdä taas laajoja remontteja konehuoneen puolelle, kun on puhtaampaa ja raikas sitruunainen tuoksu
- Neliveto jäänyt päälle -
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests