Masan CRX Si ED9
Re: CRX ED9
Lyhyempiä cnc-alahaarukoita saa iskariin jos ei uskalla noita lyhentää. Myös olkavarsia on mahdollista lyhennellä + niitäkin saa Cnc-koneistettuja lyhyempiä malleja maailmalta. Lyhyemmät olkavarret ois kaikkein kannattavin valinta, ei tarvitsisi miettiä milloin ylätukivarret paukkuu koria/iskaritornia päin jne.. Sais tuentoja hiukan luonnollisempaan asentoon. Sit täytyy tietty ottaa muuttuva camberkulma huomioon.
Re: CRX ED9
Mistähän noita koneistettuja olkavarsia löytyisi? Googletellu ennenkin niitä mutta mitä oon löytäny niin vain nuo Ryane Motorsportsit joiden valmistus on loppunut aikoja sitten. Noissa pyöränlaakerointi on ilmeisesti tuotu vain ylemmäksi, pituus sama.Insa wrote:Lyhyempiä cnc-alahaarukoita saa iskariin jos ei uskalla noita lyhentää. Myös olkavarsia on mahdollista lyhennellä + niitäkin saa Cnc-koneistettuja lyhyempiä malleja maailmalta. Lyhyemmät olkavarret ois kaikkein kannattavin valinta, ei tarvitsisi miettiä milloin ylätukivarret paukkuu koria/iskaritornia päin jne.. Sais tuentoja hiukan luonnollisempaan asentoon. Sit täytyy tietty ottaa muuttuva camberkulma huomioon.
Re: CRX ED9
Voipi olla että puhuin ihan läpiä päähäni, muistaakseni googlessa noita on tullu vastaan. Ja vaikka noissa olisikin pyöränlaakerointia vain nostettu, eikös sekin jo riittäisi helppaamaan ongelmaa? Pyöränlaakeri ylempänä = vanne lähempänä kaarta. Sitä en tiedä kuinka paljon tuota on nostettu, voihan nuo silti paukkua päin koria.
Jossain vastaavia kuitenkin oli vielä myynnissä, muistaakseni kohtalaisen suolaiseen hintaan mutta olishan se ns. "helpoin" ratkaisu.
Jossain vastaavia kuitenkin oli vielä myynnissä, muistaakseni kohtalaisen suolaiseen hintaan mutta olishan se ns. "helpoin" ratkaisu.
Re: CRX ED9
kyllä konemetallin prässillä saa painettua kasaan noita varsia jos tarvii
Re: CRX ED9
Noin olis taas pari iltaa askarreltu kaikkea ei-näkyvää ja näkyvää. Johtotyöt pikkuhiljaa voiton puolella. Takaspoilerin ja lasinpyyhkijän moottorin irroittelin, en tiedä pitäiskö jättää toi spoikka pois vai mitä siihen keksis, joko Mugen-kopio tai B-motorsportin siipi... Pyyhkijä ei mene enää takaisin ja samalla poistuu myös takalasin pissapojan suutin.
UPS ilmoitti pääreleen saapuneen ja pian tulee myös läjä "koristepultteja" konehuoneeseen. Tilattaviksi lähtee myös alumiininen paisuntasäiliö ja jokin matalan mallinen flekti joka siirtyy syylärin toiselle puolelle piiloon.
Hartsan kans ostettiin testiin "Iwata"-kopioruisku, oli sen verran hyvä tarjous paikallisessa että jos ei toimi niin sama heittää koko ruisku jätelavalle. Näin pikaisella vertailulla "saman hintaluokan" biltemalaiseen verrattuna maaliviuhkan muodostus huomattavasti parempi. Kokeillaan maalailla sillä jotain pisteosia ja katsotaan meneekö jatkoon.
Mutta ennen totaaliseen kinkun tuhoamiseen siirtymistä ajattelin pudottaa helmat ja takapuskurin pois jotta näkis mitä niiden alla on muhinut:
Kuskin helma edestä:
Repsikan helma edestä:
Repsikan helma takaa:
Ja bonuksena vielä oikean takanurkan reikä puskurin alla:
Odotin paljastuvan vielä jotain rapeampaa tuolta helmamuovien alta mutta kyllä tuossakin riittää työnsarkaa. Takapuskurin sisältä löytyi hyvä määrä savea/kuraa/ihanmitävaan mikä ei yhtään yllättänyt.
Mutta nyt pari päivää remonttivapaata. Hyvät joulut kaikille!
UPS ilmoitti pääreleen saapuneen ja pian tulee myös läjä "koristepultteja" konehuoneeseen. Tilattaviksi lähtee myös alumiininen paisuntasäiliö ja jokin matalan mallinen flekti joka siirtyy syylärin toiselle puolelle piiloon.
Hartsan kans ostettiin testiin "Iwata"-kopioruisku, oli sen verran hyvä tarjous paikallisessa että jos ei toimi niin sama heittää koko ruisku jätelavalle. Näin pikaisella vertailulla "saman hintaluokan" biltemalaiseen verrattuna maaliviuhkan muodostus huomattavasti parempi. Kokeillaan maalailla sillä jotain pisteosia ja katsotaan meneekö jatkoon.
Mutta ennen totaaliseen kinkun tuhoamiseen siirtymistä ajattelin pudottaa helmat ja takapuskurin pois jotta näkis mitä niiden alla on muhinut:
Kuskin helma edestä:
Repsikan helma edestä:
Repsikan helma takaa:
Ja bonuksena vielä oikean takanurkan reikä puskurin alla:
Odotin paljastuvan vielä jotain rapeampaa tuolta helmamuovien alta mutta kyllä tuossakin riittää työnsarkaa. Takapuskurin sisältä löytyi hyvä määrä savea/kuraa/ihanmitävaan mikä ei yhtään yllättänyt.
Mutta nyt pari päivää remonttivapaata. Hyvät joulut kaikille!
Re: CRX ED9
Johdotukset vielä hieman kesken, sisusta purettu. Mietin paikkaa tuolle suuttimien vastusboksille/resistorille että uskaltaisiko sen jättää tuonne kabiinin puolelle. Lähinnä että lämpeneekö ajossa minkä verran... Kalvot poisteltu sivuikkunoista, takalasista sitten kun luukku lähtee irti. Paljon kaikenlaista näpertelyä vielä johtojen kanssa ennen kuin alkaa tapahtumaan näkyvää.
Myös tuota vakio pa-suodattimen poistamista on tullut suunniteltua. Valmistakin sarjaa saisi rapakon takaa, itsellä ei ole käytännön kokemuksia noista AN-liittimistä:
http://downstarinc.com/Shop/tuckin-fuel-kit.html
Myös tuota vakio pa-suodattimen poistamista on tullut suunniteltua. Valmistakin sarjaa saisi rapakon takaa, itsellä ei ole käytännön kokemuksia noista AN-liittimistä:
http://downstarinc.com/Shop/tuckin-fuel-kit.html
Re: CRX ED9
On nuita ollut, joskin nykyään saatavuudet on mitä on.. Ja hinnat pyörii siinä 1000$ tietämillä parilta.Insa wrote:Voipi olla että puhuin ihan läpiä päähäni, muistaakseni googlessa noita on tullu vastaan. Ja vaikka noissa olisikin pyöränlaakerointia vain nostettu, eikös sekin jo riittäisi helppaamaan ongelmaa? Pyöränlaakeri ylempänä = vanne lähempänä kaarta. Sitä en tiedä kuinka paljon tuota on nostettu, voihan nuo silti paukkua päin koria.
Jossain vastaavia kuitenkin oli vielä myynnissä, muistaakseni kohtalaisen suolaiseen hintaan mutta olishan se ns. "helpoin" ratkaisu.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: CRX ED9
Mystic wrote:On nuita ollut, joskin nykyään saatavuudet on mitä on.. Ja hinnat pyörii siinä 1000$ tietämillä parilta.Insa wrote:Voipi olla että puhuin ihan läpiä päähäni, muistaakseni googlessa noita on tullu vastaan. Ja vaikka noissa olisikin pyöränlaakerointia vain nostettu, eikös sekin jo riittäisi helppaamaan ongelmaa? Pyöränlaakeri ylempänä = vanne lähempänä kaarta. Sitä en tiedä kuinka paljon tuota on nostettu, voihan nuo silti paukkua päin koria.
Jossain vastaavia kuitenkin oli vielä myynnissä, muistaakseni kohtalaisen suolaiseen hintaan mutta olishan se ns. "helpoin" ratkaisu.
Re: CRX ED9
Muutama ilta mennyt askarrellessa tota moottorin johtosarjaa. Yllättävän tuskaista hommaa.
Valmis nippu. Tuohon samaan läpivientiin tulee vielä startin ja laturin plussa-johdot. Seuraavaksi koneen pois vinssaus ja jarruputkikaupoille.
Valmis nippu. Tuohon samaan läpivientiin tulee vielä startin ja laturin plussa-johdot. Seuraavaksi koneen pois vinssaus ja jarruputkikaupoille.
Re: CRX ED9
Taas tapahtunut enemmän ja vähemmän näkyvää. Posti toi läjän PasswordJDM:n koristepultteja ja oem-kiinnikkeitä listoihin. Takajarrut purettu ja ne tosiaan pitäis myös kunnostaa. Testiksi poistin joka tolpasta turhat säätörenkaat. Alajousilautanen kiristää nyt iskarin alapään säädön ja jousi tulee tätä vasten.
Vielä kun sais pudotettua pari senttiä niin alkais oleen hyvä. Lyhyemmät ja jäykemmät jouset sekä iskarien jatketut yläpäät täytyy tilata. Kori nostettiin lavojen päälle näppärästi pumppukärryllä ja moottorinosturilla. Työskentelykorkeus hieman parempi kun alkaa kaaria ja helmoja paikkaamaan.
Edestä pudotettiin poikkipalkit ja pyörien tuennat. Pyöräkotelot pesty ja puhdistettu. Konehuoneen saumat puhdistelin teräsharjalla ja samalla aloin poistamaan ylimääräisiä kiinnikkeitä. Vielä takajarruputkien ja pa-putkien sisälle veto niin pääsisi hiekkapuhaltamaan konehuonetta. Polttoainesuodattimeksi tulee todennäköisesti linja-mallin suodatin noihin vakio letkuihin. Jarruputket täytyy viedä tulipellistä yhtenäisinä läpi vaikkapa läpivientikumella koska katsurisetä näytti punaista läpivientiliitin ehdotukselle, samoin lasinpesurin poisto ei miellyttänyt.
Seuraavaksi ruosteiden paikkaukset ja konehuoneen hitsausta...
Vielä kun sais pudotettua pari senttiä niin alkais oleen hyvä. Lyhyemmät ja jäykemmät jouset sekä iskarien jatketut yläpäät täytyy tilata. Kori nostettiin lavojen päälle näppärästi pumppukärryllä ja moottorinosturilla. Työskentelykorkeus hieman parempi kun alkaa kaaria ja helmoja paikkaamaan.
Edestä pudotettiin poikkipalkit ja pyörien tuennat. Pyöräkotelot pesty ja puhdistettu. Konehuoneen saumat puhdistelin teräsharjalla ja samalla aloin poistamaan ylimääräisiä kiinnikkeitä. Vielä takajarruputkien ja pa-putkien sisälle veto niin pääsisi hiekkapuhaltamaan konehuonetta. Polttoainesuodattimeksi tulee todennäköisesti linja-mallin suodatin noihin vakio letkuihin. Jarruputket täytyy viedä tulipellistä yhtenäisinä läpi vaikkapa läpivientikumella koska katsurisetä näytti punaista läpivientiliitin ehdotukselle, samoin lasinpesurin poisto ei miellyttänyt.
Seuraavaksi ruosteiden paikkaukset ja konehuoneen hitsausta...
Re: CRX ED9
Taas askarreltu eteen päin.
Nyt on etupäässä ylätukivarsilla tarpeeks kääntyvyyttyä. Olka-akseli alkaa seuraavaksi hipoa jouseen kiinni...
Hieman pääsi jo testaamaan uutta hiekkapuhallinta. On vaan sen verran tehokas että minuutin jälkeen tuolla teltassa ei näe mitään. Täytyy ensi kerralla viritellä jonkinlainen ilmanvaihto huippuimurilla.
Nyt on etupäässä ylätukivarsilla tarpeeks kääntyvyyttyä. Olka-akseli alkaa seuraavaksi hipoa jouseen kiinni...
Hieman pääsi jo testaamaan uutta hiekkapuhallinta. On vaan sen verran tehokas että minuutin jälkeen tuolla teltassa ei näe mitään. Täytyy ensi kerralla viritellä jonkinlainen ilmanvaihto huippuimurilla.
Re: CRX ED9
tuossa eilenillalla puhaltelin konehuoneesta maalit pois mutta muutamaan paikkaan pikkuläntti jäi, on siellä vielä tekemistä mutta nyt oli pölynpoisto apuna ei tarssenu oikeastaan keskeyttää ollenkaan puhallusta,
Re: CRX ED9
Hartsa oli tosiaan käyny täräyttään ilmanvaihdon telttaan ja puhaltanu konehuoneen.
Pa-suodatin homma ratkeaa aikalailla an-liittimillä ja billetti linjasuodattimella. Bensakisko täytyy myös päivittää samaan syssyyn. Tähän tyyliin:
Pissapojan säiliön siirrän joko konttiin tai vaihtoehtoisesti yritän muovihitsata alkuperäisen säiliön täyttöputken lyhyemmäksi jolloin säiliö piiloutuisi paremmin. Myös paisuntasäiliöstä on ollut muutama villi idea.
Hirveästi ei ole muuten oikeen tapahtunu. Seuraavan kerran pääsee askartelemaan parin viikon päästä. Peltihommilla ja kemppiliimailulla jatkuu...
Pa-suodatin homma ratkeaa aikalailla an-liittimillä ja billetti linjasuodattimella. Bensakisko täytyy myös päivittää samaan syssyyn. Tähän tyyliin:
Pissapojan säiliön siirrän joko konttiin tai vaihtoehtoisesti yritän muovihitsata alkuperäisen säiliön täyttöputken lyhyemmäksi jolloin säiliö piiloutuisi paremmin. Myös paisuntasäiliöstä on ollut muutama villi idea.
Hirveästi ei ole muuten oikeen tapahtunu. Seuraavan kerran pääsee askartelemaan parin viikon päästä. Peltihommilla ja kemppiliimailulla jatkuu...
Re: CRX ED9
Jahas, taas pari iltaa tehty. Kuskinpuoli alkaa olla helmasta ja takakaarestaan valmis. Kohtalaisen hyvin tuon hatchbacki civicin kaaren sai tuohon menemään. Tarkoitus liimata koriliimalla pistehitsin tilalta ulkokaari sisälokariin ja samaan syssyyn rullata mankelilla. Oikean puolen kaaren joutuu myös vaihtamaan, mätii edellisen omistajan taidokkaan kaarenrullausnäytteen takia.
Muutama kuva:
Alaosat ja takakulma täysin erilaiset civicissä mutta tuon takareunan sai yllättävän hyvin istumaan:
Konehuonetta hitsattu jo tovi ja kaikki ylimääräiset reiät alkaa olemaan tukittu. Iskaritornien kyhmyjäkin pääsi jo aloittelemaan. Täytyy vielä passata konepellin kanssa ennen lopullista hitsaamista.
Muutama kuva:
Alaosat ja takakulma täysin erilaiset civicissä mutta tuon takareunan sai yllättävän hyvin istumaan:
Konehuonetta hitsattu jo tovi ja kaikki ylimääräiset reiät alkaa olemaan tukittu. Iskaritornien kyhmyjäkin pääsi jo aloittelemaan. Täytyy vielä passata konepellin kanssa ennen lopullista hitsaamista.
Re: CRX ED9
Noin tuli kyhmyt valmiiksi. Melkein ehdin saada konehuoneen valmiiksi hitsauksilta mutta tuli kutsu töihin joten noin viikon päästä pääsee jatkamaan.
Tuosta lähti muotoutumaan muutaman konepellin kanssa sovituksen jälkeen:
Valmis. Noin 3-4 milliä jäi väliä korkeimmasta kohtaa konepeltiin:
Sisä ja ulkopuolelle vedän hitsisaumojen päälle koriliiman. Vaatii hieman muotoilua vielä ulkopuolelle että saa siistit. Sueraavaksi voi jo päästä tekemään pohjia ja maalitkin saisi tilata.
Tuosta lähti muotoutumaan muutaman konepellin kanssa sovituksen jälkeen:
Valmis. Noin 3-4 milliä jäi väliä korkeimmasta kohtaa konepeltiin:
Sisä ja ulkopuolelle vedän hitsisaumojen päälle koriliiman. Vaatii hieman muotoilua vielä ulkopuolelle että saa siistit. Sueraavaksi voi jo päästä tekemään pohjia ja maalitkin saisi tilata.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 36 guests