Masan CRX Si ED9

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 13. Mar 2016 14:26

Hommat nytkähtäny taas parin illan/yön aikana eteen päin ja näkyvääkin alkaa tapahtua.

Moottoritilassa olevat apurunkopalkit sai kevyen käsittelyn. Näistäkin ylimääräiset kolot, reiät ja tulpat pois.
Kuvassa taaemman palkin tilanne parin kittauksen jälkeen:

Image

Sama palkki maalissa:

Image

Image


Ja sama käsittely etummaiselle palkille:

Image

Sitten konehuoneen puolelle jatkamaan. Helposti 3 päivää sai laskea kittien hinkkaamiseen ja lisäkittauksiin ennen kuin alkoi laatu riittää itselle.

Image

Maaliksi moottoritilaan valikoitui vaalean ruskea joka olikin purkin väriä vaaleampi sävyinen vaan eipä tuo haitannut. Yllättävän hyvä peittävyys vaikka noinkin vaalea väri. Tölkissä testiksi 2 kerrosta maalia ja 2 lakkaa.

Image

Maalatessa tuli kuitenkin todettua että paskaa maalia, 5 purkkia meni ja 4/5 purkista räki satunnaisesti. Lakkaa meni reilu 3 kerrosta. Semmonen siittä sitten tuli:

Image

Image

Image


Seuravaksi pyöränkoteloiden ja keulan osittainen maalaaminen mustalla ruosteenestolla...

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 15. Mar 2016 22:57

Updatea: Jarrutehostin olis tarkoitus kääntää ylösalaisin että alipaineletkun saa kulkemaan piilossa alakautta. Tehostimen kuorelle mennyt joskus jarrunestettä ja näytti hetken aika heikolta pelastaa. Hiekkapuhallus, filleri ja pakkelit yöksi kovettumaan.

Image

Image

Väriksi sama beige kun muualla, kultaiseksi vai joku muu väri?

Samalla tuli mallattua ajovaloa paikalleen uusin pultein. Myös noihin umpioihin jokin väri? Musta? Vai puhdistelisiko vaan ja jättäisi orkkispinnalle...?

Image

Image

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: CRX ED9

Post by Ren » 16. Mar 2016 06:14

Tehostin samalla beigellä ja valot orkkiskuosiin. :thumbsup:
Mitsubishi Lancer Evolution V

User avatar
mCoupe
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 676
Joined: 01. Feb 2013 09:15
Location: Kuusamo

Re: CRX ED9

Post by mCoupe » 16. Mar 2016 09:57

Beigellä tehostin ja valot mustalla pohjalla 8-) Hyvältä näyttää työnjälki!
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: CRX ED9

Post by Jonsba » 16. Mar 2016 13:46

Hienoa tekemistä, mutta noi iskaritornien korokkeet on ihan kammot mun silmään :o no kaikkea ei voi saada jos tälläsestä överi matalan haluaa, annetaan vähän anteeksi sillä perusteella.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: CRX ED9

Post by jalmari » 16. Mar 2016 23:57

Jätä lamput orggis kuosiin :thumbsup: Jotenkin hauska OEM henkinen vivahde säilyy mun mielestä niiden ansiosta, vaikka muuten onkin pannuhuone ihan viimesen päälle.

P.S. kyttäsin tätä sun tekelettä Instagramissa ja seuraavaks huomasinkin oman romuni pannuhuonetta siveleväni neekerintukkalaikalla...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 18. Mar 2016 15:08

Juu, lamput nyt jätän orkkis väriin aluksi. Ne on helppo myöhemminki maalata jos siltä tuntuu. Jarrutehostin beigellä vaikka toi kultanenkin kutkuttelis...
Jonsba wrote:Hienoa tekemistä, mutta noi iskaritornien korokkeet on ihan kammot mun silmään :o no kaikkea ei voi saada jos tälläsestä överi matalan haluaa, annetaan vähän anteeksi sillä perusteella.
Niin, olka-akselit lyhentämällä ei olis tarvinnu noita korokkeita värkätä. Kukaan ei vaan suostunu hitsaan mulle niitä olka-akseleita niin päätin tehdä näin. Omaan silmään ihan välttävät, pahempiakin tullu netissä vastaan. :lol:

Onko porukalla tietoa liittyen Energy Suspensionin pusliin; löytyy punaista ja mustaa puslaa mutta onko näillä mitään muuta eroa kuin väri?

Tuunanen
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 2
Joined: 02. Feb 2014 11:15

Re: CRX ED9

Post by Tuunanen » 18. Mar 2016 15:23

Kerrankin tiedän johonkin asiaan vastauksen. ES puslat on kaikki samanlaisia.
Honda Civic Type-R EP3 '03

Tuunanen
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 2
Joined: 02. Feb 2014 11:15

Re: CRX ED9

Post by Tuunanen » 18. Mar 2016 19:04

Omat kun tilasin niin empä löytänyt totakaan tietoa. Onneksi omassa on niin kova ääni ja räminä ajaessa että en ole huomannu narinaa niistäkin. 8-)
Honda Civic Type-R EP3 '03

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 18. Mar 2016 21:28

HiTec wrote:Mustissa puslissa on grafiittia joka vähentää narinaa, punaisissa ei ole.
Hyvä tieto. :thumbsup: Mustat lähtee tuleen.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 26. Mar 2016 23:15

Taas jotain askarreltu:

Image

Image

Image

Hitsaushommilla jatkuu. Kaarimankelin kans tuli probleema, ei mahdu kaaren sisään mitenkään päin. Vielä kun lainavehje niin ei voi customoida. Joutuu tekeen lyhyemmän siirtovarren rullan päähän että saa kaaret pokattua ja koriliiman väliin.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 10. May 2016 00:13

Pientä päivitystä. Viikonloppuna pyörähdin tallipaikalla. Motivaatio ei riittäny hitsailuihin tällä kertaa. Pyyhkijänvivuston asentelin valmiiksi, samoin moottorin. Lisäksi Bensalinjat takaisin paikoilleen ja osa sähköistä että pääsisi seuraavaksi tekemään eteen jarrulinjat.

Image

Kaarimankelien kanssa tullu kirottua, nyt menossa toinen laina-mankeli jonka korjasin ja modifioin lyhyemmäksi. Ei mahdu siltikään kaaren sisään. Täytyy siirtää koko mankelin kiinnitystä tuohon spacer-lättyyn...

Image

Image

Raha ja motivaatio hieman hukassa mutta nyt kun sai taas hieman näkyvää aikaiseksi niin eiköhän se siittä. Kova yritys saada liikkumaan ennen juhannusta. "To do"- ja osalistat pitkiä mutta yritetään puristaa...

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 25. May 2016 00:33

Taas askarreltu muutama ilta. Pohjien teko käynnissä ja kaaretkin saatu takaa jotenkin rutattua.

Image

Jotain stance-juttujakin soviteltu. Jossain vaiheessa näpsäyttää ostoskoriin uudet alatukivarret taakse.

Kattoluukkua aloin valmisteleen maalausta varten ja tiivisteen poiston jälkeen näytti tältä. :facepalm:

Image

Ei jatkoon. Jostain sitten keksiä uusi...

Vinkkejä tuohon maalauksen valmisteluun, lähinnä vanhan maalipinnan puhki hionta/mattaaminen. Mikä on "riittävä" karheus? Nyt käyty läpi kaikki maalattavat peltipinnat 280 karhunkielellä, puskurit/muoviosat 400 paperilla. Muoviosiin tartunta-aine ja filleri...?

User avatar
AslaMonTTi
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 674
Joined: 23. Jul 2012 18:40
Location: Kajaani

Re: CRX ED9

Post by AslaMonTTi » 25. May 2016 18:54

^ Maalaushommissa riippuu paljon se minkälaista maalia käytät. Jos akryylilla maalaa, nii riittää kun käy kaikki pinnat läpi 500, paljaisiin peltikohtiin filleriä ja maalit niskaan. Vesiohteisen maalin kans suosittelen vetämään fillerin joka paikkaan ja käymään kertaleen vaikka 600 vielä läpi ja ei sais maalattava pinta olla mistään kohtaan puhki, jos pohjamaalikin on vesiohenteista. Filleri käy hyvin muoviosien tartunta aineena, mutta voi erikseenki vetää tartuna-aineen alle jos siltä tuntuu.
Silikonin poistoaineella kannattaa käydä kaikki osat vielä ennen maalausta läpi, että ei ala maalit elämään omaa elämää maalauksen jälkeen.
Toivottavasti tässä tuli tarpeeksi vinkkejä.. ^_^
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o

Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 25. May 2016 22:43

AslaMonTTi wrote:^ Maalaushommissa riippuu paljon se minkälaista maalia käytät. Jos akryylilla maalaa, nii riittää kun käy kaikki pinnat läpi 500, paljaisiin peltikohtiin filleriä ja maalit niskaan. Vesiohteisen maalin kans suosittelen vetämään fillerin joka paikkaan ja käymään kertaleen vaikka 600 vielä läpi ja ei sais maalattava pinta olla mistään kohtaan puhki, jos pohjamaalikin on vesiohenteista. Filleri käy hyvin muoviosien tartunta aineena, mutta voi erikseenki vetää tartuna-aineen alle jos siltä tuntuu.
Silikonin poistoaineella kannattaa käydä kaikki osat vielä ennen maalausta läpi, että ei ala maalit elämään omaa elämää maalauksen jälkeen.
Toivottavasti tässä tuli tarpeeksi vinkkejä.. ^_^
Aika hyvin tuli vinkkiä.
Tuolla automaalinetin paketilla ajattelin maalailla. Ilmeisesti vesiohenteinen maali...?

Image

Muoviosiin ajattelin laittaa eka tartunta-aineen ja sitten fillerin. Ja paljaisiin pelteihin ensin pohjamaali ennen filleriä.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests