Masan CRX Si ED9
Re: CRX ED9
Hommat nytkähtäny taas parin illan/yön aikana eteen päin ja näkyvääkin alkaa tapahtua.
Moottoritilassa olevat apurunkopalkit sai kevyen käsittelyn. Näistäkin ylimääräiset kolot, reiät ja tulpat pois.
Kuvassa taaemman palkin tilanne parin kittauksen jälkeen:
Sama palkki maalissa:
Ja sama käsittely etummaiselle palkille:
Sitten konehuoneen puolelle jatkamaan. Helposti 3 päivää sai laskea kittien hinkkaamiseen ja lisäkittauksiin ennen kuin alkoi laatu riittää itselle.
Maaliksi moottoritilaan valikoitui vaalean ruskea joka olikin purkin väriä vaaleampi sävyinen vaan eipä tuo haitannut. Yllättävän hyvä peittävyys vaikka noinkin vaalea väri. Tölkissä testiksi 2 kerrosta maalia ja 2 lakkaa.
Maalatessa tuli kuitenkin todettua että paskaa maalia, 5 purkkia meni ja 4/5 purkista räki satunnaisesti. Lakkaa meni reilu 3 kerrosta. Semmonen siittä sitten tuli:
Seuravaksi pyöränkoteloiden ja keulan osittainen maalaaminen mustalla ruosteenestolla...
Moottoritilassa olevat apurunkopalkit sai kevyen käsittelyn. Näistäkin ylimääräiset kolot, reiät ja tulpat pois.
Kuvassa taaemman palkin tilanne parin kittauksen jälkeen:
Sama palkki maalissa:
Ja sama käsittely etummaiselle palkille:
Sitten konehuoneen puolelle jatkamaan. Helposti 3 päivää sai laskea kittien hinkkaamiseen ja lisäkittauksiin ennen kuin alkoi laatu riittää itselle.
Maaliksi moottoritilaan valikoitui vaalean ruskea joka olikin purkin väriä vaaleampi sävyinen vaan eipä tuo haitannut. Yllättävän hyvä peittävyys vaikka noinkin vaalea väri. Tölkissä testiksi 2 kerrosta maalia ja 2 lakkaa.
Maalatessa tuli kuitenkin todettua että paskaa maalia, 5 purkkia meni ja 4/5 purkista räki satunnaisesti. Lakkaa meni reilu 3 kerrosta. Semmonen siittä sitten tuli:
Seuravaksi pyöränkoteloiden ja keulan osittainen maalaaminen mustalla ruosteenestolla...
Re: CRX ED9
Updatea: Jarrutehostin olis tarkoitus kääntää ylösalaisin että alipaineletkun saa kulkemaan piilossa alakautta. Tehostimen kuorelle mennyt joskus jarrunestettä ja näytti hetken aika heikolta pelastaa. Hiekkapuhallus, filleri ja pakkelit yöksi kovettumaan.
Väriksi sama beige kun muualla, kultaiseksi vai joku muu väri?
Samalla tuli mallattua ajovaloa paikalleen uusin pultein. Myös noihin umpioihin jokin väri? Musta? Vai puhdistelisiko vaan ja jättäisi orkkispinnalle...?
Väriksi sama beige kun muualla, kultaiseksi vai joku muu väri?
Samalla tuli mallattua ajovaloa paikalleen uusin pultein. Myös noihin umpioihin jokin väri? Musta? Vai puhdistelisiko vaan ja jättäisi orkkispinnalle...?
Re: CRX ED9
Beigellä tehostin ja valot mustalla pohjalla Hyvältä näyttää työnjälki!
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: CRX ED9
Hienoa tekemistä, mutta noi iskaritornien korokkeet on ihan kammot mun silmään no kaikkea ei voi saada jos tälläsestä överi matalan haluaa, annetaan vähän anteeksi sillä perusteella.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: CRX ED9
Jätä lamput orggis kuosiin Jotenkin hauska OEM henkinen vivahde säilyy mun mielestä niiden ansiosta, vaikka muuten onkin pannuhuone ihan viimesen päälle.
P.S. kyttäsin tätä sun tekelettä Instagramissa ja seuraavaks huomasinkin oman romuni pannuhuonetta siveleväni neekerintukkalaikalla...
P.S. kyttäsin tätä sun tekelettä Instagramissa ja seuraavaks huomasinkin oman romuni pannuhuonetta siveleväni neekerintukkalaikalla...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: CRX ED9
Juu, lamput nyt jätän orkkis väriin aluksi. Ne on helppo myöhemminki maalata jos siltä tuntuu. Jarrutehostin beigellä vaikka toi kultanenkin kutkuttelis...
Onko porukalla tietoa liittyen Energy Suspensionin pusliin; löytyy punaista ja mustaa puslaa mutta onko näillä mitään muuta eroa kuin väri?
Niin, olka-akselit lyhentämällä ei olis tarvinnu noita korokkeita värkätä. Kukaan ei vaan suostunu hitsaan mulle niitä olka-akseleita niin päätin tehdä näin. Omaan silmään ihan välttävät, pahempiakin tullu netissä vastaan.Jonsba wrote:Hienoa tekemistä, mutta noi iskaritornien korokkeet on ihan kammot mun silmään no kaikkea ei voi saada jos tälläsestä överi matalan haluaa, annetaan vähän anteeksi sillä perusteella.
Onko porukalla tietoa liittyen Energy Suspensionin pusliin; löytyy punaista ja mustaa puslaa mutta onko näillä mitään muuta eroa kuin väri?
Re: CRX ED9
Kerrankin tiedän johonkin asiaan vastauksen. ES puslat on kaikki samanlaisia.
Honda Civic Type-R EP3 '03
Re: CRX ED9
Omat kun tilasin niin empä löytänyt totakaan tietoa. Onneksi omassa on niin kova ääni ja räminä ajaessa että en ole huomannu narinaa niistäkin.
Honda Civic Type-R EP3 '03
Re: CRX ED9
Hyvä tieto. Mustat lähtee tuleen.HiTec wrote:Mustissa puslissa on grafiittia joka vähentää narinaa, punaisissa ei ole.
Re: CRX ED9
Taas jotain askarreltu:
Hitsaushommilla jatkuu. Kaarimankelin kans tuli probleema, ei mahdu kaaren sisään mitenkään päin. Vielä kun lainavehje niin ei voi customoida. Joutuu tekeen lyhyemmän siirtovarren rullan päähän että saa kaaret pokattua ja koriliiman väliin.
Hitsaushommilla jatkuu. Kaarimankelin kans tuli probleema, ei mahdu kaaren sisään mitenkään päin. Vielä kun lainavehje niin ei voi customoida. Joutuu tekeen lyhyemmän siirtovarren rullan päähän että saa kaaret pokattua ja koriliiman väliin.
Re: CRX ED9
Pientä päivitystä. Viikonloppuna pyörähdin tallipaikalla. Motivaatio ei riittäny hitsailuihin tällä kertaa. Pyyhkijänvivuston asentelin valmiiksi, samoin moottorin. Lisäksi Bensalinjat takaisin paikoilleen ja osa sähköistä että pääsisi seuraavaksi tekemään eteen jarrulinjat.
Kaarimankelien kanssa tullu kirottua, nyt menossa toinen laina-mankeli jonka korjasin ja modifioin lyhyemmäksi. Ei mahdu siltikään kaaren sisään. Täytyy siirtää koko mankelin kiinnitystä tuohon spacer-lättyyn...
Raha ja motivaatio hieman hukassa mutta nyt kun sai taas hieman näkyvää aikaiseksi niin eiköhän se siittä. Kova yritys saada liikkumaan ennen juhannusta. "To do"- ja osalistat pitkiä mutta yritetään puristaa...
Kaarimankelien kanssa tullu kirottua, nyt menossa toinen laina-mankeli jonka korjasin ja modifioin lyhyemmäksi. Ei mahdu siltikään kaaren sisään. Täytyy siirtää koko mankelin kiinnitystä tuohon spacer-lättyyn...
Raha ja motivaatio hieman hukassa mutta nyt kun sai taas hieman näkyvää aikaiseksi niin eiköhän se siittä. Kova yritys saada liikkumaan ennen juhannusta. "To do"- ja osalistat pitkiä mutta yritetään puristaa...
Re: CRX ED9
Taas askarreltu muutama ilta. Pohjien teko käynnissä ja kaaretkin saatu takaa jotenkin rutattua.
Jotain stance-juttujakin soviteltu. Jossain vaiheessa näpsäyttää ostoskoriin uudet alatukivarret taakse.
Kattoluukkua aloin valmisteleen maalausta varten ja tiivisteen poiston jälkeen näytti tältä.
Ei jatkoon. Jostain sitten keksiä uusi...
Vinkkejä tuohon maalauksen valmisteluun, lähinnä vanhan maalipinnan puhki hionta/mattaaminen. Mikä on "riittävä" karheus? Nyt käyty läpi kaikki maalattavat peltipinnat 280 karhunkielellä, puskurit/muoviosat 400 paperilla. Muoviosiin tartunta-aine ja filleri...?
Jotain stance-juttujakin soviteltu. Jossain vaiheessa näpsäyttää ostoskoriin uudet alatukivarret taakse.
Kattoluukkua aloin valmisteleen maalausta varten ja tiivisteen poiston jälkeen näytti tältä.
Ei jatkoon. Jostain sitten keksiä uusi...
Vinkkejä tuohon maalauksen valmisteluun, lähinnä vanhan maalipinnan puhki hionta/mattaaminen. Mikä on "riittävä" karheus? Nyt käyty läpi kaikki maalattavat peltipinnat 280 karhunkielellä, puskurit/muoviosat 400 paperilla. Muoviosiin tartunta-aine ja filleri...?
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: CRX ED9
^ Maalaushommissa riippuu paljon se minkälaista maalia käytät. Jos akryylilla maalaa, nii riittää kun käy kaikki pinnat läpi 500, paljaisiin peltikohtiin filleriä ja maalit niskaan. Vesiohteisen maalin kans suosittelen vetämään fillerin joka paikkaan ja käymään kertaleen vaikka 600 vielä läpi ja ei sais maalattava pinta olla mistään kohtaan puhki, jos pohjamaalikin on vesiohenteista. Filleri käy hyvin muoviosien tartunta aineena, mutta voi erikseenki vetää tartuna-aineen alle jos siltä tuntuu.
Silikonin poistoaineella kannattaa käydä kaikki osat vielä ennen maalausta läpi, että ei ala maalit elämään omaa elämää maalauksen jälkeen.
Toivottavasti tässä tuli tarpeeksi vinkkejä.. ^_^
Silikonin poistoaineella kannattaa käydä kaikki osat vielä ennen maalausta läpi, että ei ala maalit elämään omaa elämää maalauksen jälkeen.
Toivottavasti tässä tuli tarpeeksi vinkkejä.. ^_^
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: CRX ED9
Aika hyvin tuli vinkkiä.AslaMonTTi wrote:^ Maalaushommissa riippuu paljon se minkälaista maalia käytät. Jos akryylilla maalaa, nii riittää kun käy kaikki pinnat läpi 500, paljaisiin peltikohtiin filleriä ja maalit niskaan. Vesiohteisen maalin kans suosittelen vetämään fillerin joka paikkaan ja käymään kertaleen vaikka 600 vielä läpi ja ei sais maalattava pinta olla mistään kohtaan puhki, jos pohjamaalikin on vesiohenteista. Filleri käy hyvin muoviosien tartunta aineena, mutta voi erikseenki vetää tartuna-aineen alle jos siltä tuntuu.
Silikonin poistoaineella kannattaa käydä kaikki osat vielä ennen maalausta läpi, että ei ala maalit elämään omaa elämää maalauksen jälkeen.
Toivottavasti tässä tuli tarpeeksi vinkkejä.. ^_^
Tuolla automaalinetin paketilla ajattelin maalailla. Ilmeisesti vesiohenteinen maali...?
Muoviosiin ajattelin laittaa eka tartunta-aineen ja sitten fillerin. Ja paljaisiin pelteihin ensin pohjamaali ennen filleriä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 36 guests