Esen EP3R
Re: Esen EP3R
Käytiinpä tänään katsomassa isän kanssa kemorassa kisa, hyvin näytti ärrä kulkevan ja mitä aikoja kuuntelin niin senkin puolesta onnistui
Re: Esen EP3R
Kiitoksia JonttuK ja Bete
Tosiaan pari viikonloppua sitten tuli käytyä TimeAttack sarjan viimeisessä kilpailussa Kemoralla. Keli ei oikein suosinut ja radan takamutkat olivat todella liukkaat Drifting kisojen jäljiltä.
Brembon taka orkkispalat kestivät huikeat Motoparkin kolme harjoitusessiota sekä Kemoran lämmittelyt ja ensimmäiset aika-ajot Pesämäestä viisastuneena oli onneksi varapalat mukana jotka tuli ruuvattua toisiin aika-ajoihin.
Yhdistettynä tuloksena ensimmäinen sija ajalla 1:33.871 välikelin olosuhteissa. Superlapille rata pääsikin kuivahtamaan ja allekirjoittanut ajamaan ensimmäistä kertaa kuivalla radalla. Superlapilta toinen sija ajalla 1:27.282, ihan ei mennyt kierros nappiin ja bensakin kerkesi kiskolta loppua puolessa välissä hotlappia.
Tämän kauden päätös tulee luultavammin pidettyä Ahvenistolla TimeAttack OMT -kisoissa, jossa rataa ajetaan väärinpäin
Tosiaan pari viikonloppua sitten tuli käytyä TimeAttack sarjan viimeisessä kilpailussa Kemoralla. Keli ei oikein suosinut ja radan takamutkat olivat todella liukkaat Drifting kisojen jäljiltä.
Brembon taka orkkispalat kestivät huikeat Motoparkin kolme harjoitusessiota sekä Kemoran lämmittelyt ja ensimmäiset aika-ajot Pesämäestä viisastuneena oli onneksi varapalat mukana jotka tuli ruuvattua toisiin aika-ajoihin.
Yhdistettynä tuloksena ensimmäinen sija ajalla 1:33.871 välikelin olosuhteissa. Superlapille rata pääsikin kuivahtamaan ja allekirjoittanut ajamaan ensimmäistä kertaa kuivalla radalla. Superlapilta toinen sija ajalla 1:27.282, ihan ei mennyt kierros nappiin ja bensakin kerkesi kiskolta loppua puolessa välissä hotlappia.
Tämän kauden päätös tulee luultavammin pidettyä Ahvenistolla TimeAttack OMT -kisoissa, jossa rataa ajetaan väärinpäin
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Ahvenistolla tuli viime viikonloppuna pyörähdettyä kuluttamassa viimeiset bensat ja renkaat. Liukas ja väärinpäin ajettu rata ei ollut ihan helpoimpia kokemuksia
Mai Angelica
Mölsä Pictures
Mölsä Pictures
Auto lähtee nyt hallille odottamaan ensi kauden päivityksiä. Ensi vuoden parannukset tulevat pääosin liittymään alustaan liittyviin juttuihin ja kehittämään autoa entistä enemmän rata-ajoon sopivaksi. Vanteet laitan pian myyntiin, jos jotakuta foorumilaista Volkit kiinnostaa voi nakata vaikka yvtä
Kiitokset seuraajille, tukijoille ja mekaanikoille tästä kaudesta
Mai Angelica
Mölsä Pictures
Mölsä Pictures
Auto lähtee nyt hallille odottamaan ensi kauden päivityksiä. Ensi vuoden parannukset tulevat pääosin liittymään alustaan liittyviin juttuihin ja kehittämään autoa entistä enemmän rata-ajoon sopivaksi. Vanteet laitan pian myyntiin, jos jotakuta foorumilaista Volkit kiinnostaa voi nakata vaikka yvtä
Kiitokset seuraajille, tukijoille ja mekaanikoille tästä kaudesta
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Jees, oli mukava jutustella ja saada nickille kasvot irl . Projektia on myös seurattu mielenkiinnolla ja ottaen huomioon tähän astisen kehityskaaren, auto tuskin tulee muuttumaan huonompaan suuntaa.
Re: Esen EP3R
Talven hommat nytkähti hieman eteenpäin kun jaksoi käydä hallilla touhuamassa. Asennusnurkkaus tuli siivottua kesän pölyistä sekä järjesteltyä uudet tavarat hyllyyn. Vanteet tuli nypättyä myös irti kun myynnissä ovat
Mustana perjantaina tuli laitettua hieman rahaa kiinni taas harrastukseen. Hybrid Racingiltä tuli 70mm kaasuläppä jossa tuplajako Hondan OEM imusarjoille, tämä korvaa entisen S90:n 70mm kaasuläpän ilman spaceria. Tegiwa sponsoroi hieman myös harrastusta alustan puslien, poikkituen, vaihteiston puslien, pienten varaosien ja pallonivelten muodossa jotka tulikin tilattua väärin koska aikaisemmin oli tullut hankittua myös DC5:sen etutukivarret sekä etuvakaaja. Budduclubin pidennetyt pallonivelet olisi siis EP3:seen joutavana
Vanteiksi tuli myös tilattua Enkein RPF1:set 17x9 ET35 koossa eteen ja 17x7,5 ET48 taakse. Näissä luultavasti kuukausi pari vierähtää kun tehdas tilaukseksi menivät. Penkeiksi olen suunnitellut Recaron Profi SPG -penkkejä, mutta näistä olen vielä hieman epävarma koonsa vuoksi Mahtaako kenelläkään olla kokemusta miten 191cm 90kg kaveri noihin penkkeihin uppoaa?
Kypäräkin tuli päivitettyä ensi kesän rientoihin
Mustana perjantaina tuli laitettua hieman rahaa kiinni taas harrastukseen. Hybrid Racingiltä tuli 70mm kaasuläppä jossa tuplajako Hondan OEM imusarjoille, tämä korvaa entisen S90:n 70mm kaasuläpän ilman spaceria. Tegiwa sponsoroi hieman myös harrastusta alustan puslien, poikkituen, vaihteiston puslien, pienten varaosien ja pallonivelten muodossa jotka tulikin tilattua väärin koska aikaisemmin oli tullut hankittua myös DC5:sen etutukivarret sekä etuvakaaja. Budduclubin pidennetyt pallonivelet olisi siis EP3:seen joutavana
Vanteiksi tuli myös tilattua Enkein RPF1:set 17x9 ET35 koossa eteen ja 17x7,5 ET48 taakse. Näissä luultavasti kuukausi pari vierähtää kun tehdas tilaukseksi menivät. Penkeiksi olen suunnitellut Recaron Profi SPG -penkkejä, mutta näistä olen vielä hieman epävarma koonsa vuoksi Mahtaako kenelläkään olla kokemusta miten 191cm 90kg kaveri noihin penkkeihin uppoaa?
Kypäräkin tuli päivitettyä ensi kesän rientoihin
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Viime päivityksestä onkin hetki joten tässä päivitys nykytilanteeseen. Aikaisemmin mainituista Buddyclubin pallonivelistä DC5 versiot eivät olisi sopineet EP3:sen olkavarteen joten tuli hommattua sovitteet noihin DC5:sen alatukivarsiin. SuperPro:n puslat tuli vaihdettua tukivarsiin ja ripustuksiin vuoden alussa. Eteen tuli casteria lisäävät epäkesko puslat, katsotaan tuottaako parannusta kierrosajoissa
DC5:sen tukivarsien koiranluiden kiinnityspaikka on noin jonkun verran kauempana kuin EP3:sen, joten vakaajaksi tuli asennettua DC5 OEM. Tästä kummiskin ongelmana että 4-1 pakosarjalla keskiosa osuu 1 pytyn runneriin. Pitäisi keksiä muokkaisiko EP3:sen vakaajan sopimaan noihin tukivarsiin vai koittaisiko nostaa DC5:sen vakaajaa keskikohtaa jollain konstilla. Mielipiteitä otetaan vastaan.
Hybrid Racingin kaasuläppä on suunniteltu varmaan johonkin jenkkiversioon missä pitempi vaijeri. Porakoneella vähän sorvasin
Kuljettajan Recaro
Aikaisemmin mainitut Enkein vanteetkin tulivat viime viikonloppuna muutaman kuukauden varotusajalla. Näistä iso kiitos tältäkin foorumilta tutulle Shivarelle ja Laatuvanne.fi:lle! Vanteiden sisäkehä on satuloiden kohdalta kapeampi näissä kuin aikaisemmissa vanteissa joten D2:sen satulat ottaa sisäkehään kiinni
Spoonin satulat huudettu?!
Seuraavaksi katsastus ja viimeistely kesää varten
DC5:sen tukivarsien koiranluiden kiinnityspaikka on noin jonkun verran kauempana kuin EP3:sen, joten vakaajaksi tuli asennettua DC5 OEM. Tästä kummiskin ongelmana että 4-1 pakosarjalla keskiosa osuu 1 pytyn runneriin. Pitäisi keksiä muokkaisiko EP3:sen vakaajan sopimaan noihin tukivarsiin vai koittaisiko nostaa DC5:sen vakaajaa keskikohtaa jollain konstilla. Mielipiteitä otetaan vastaan.
Hybrid Racingin kaasuläppä on suunniteltu varmaan johonkin jenkkiversioon missä pitempi vaijeri. Porakoneella vähän sorvasin
Kuljettajan Recaro
Aikaisemmin mainitut Enkein vanteetkin tulivat viime viikonloppuna muutaman kuukauden varotusajalla. Näistä iso kiitos tältäkin foorumilta tutulle Shivarelle ja Laatuvanne.fi:lle! Vanteiden sisäkehä on satuloiden kohdalta kapeampi näissä kuin aikaisemmissa vanteissa joten D2:sen satulat ottaa sisäkehään kiinni
Spoonin satulat huudettu?!
Seuraavaksi katsastus ja viimeistely kesää varten
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Saiskohan apurungon ja kiinnityskorvallisen/gummilaakerin väliin esim. 5mm latasta palaa mikä nostaisi vakaajaa? Riittäisikö?ese wrote: ↑01. May 2018 18:26DC5:sen tukivarsien koiranluiden kiinnityspaikka on noin jonkun verran kauempana kuin EP3:sen, joten vakaajaksi tuli asennettua DC5 OEM. Tästä kummiskin ongelmana että 4-1 pakosarjalla keskiosa osuu 1 pytyn runneriin. Pitäisi keksiä muokkaisiko EP3:sen vakaajan sopimaan noihin tukivarsiin vai koittaisiko nostaa DC5:sen vakaajaa keskikohtaa jollain konstilla. Mielipiteitä otetaan vastaan.
Samalla korjaantuisi tangon asento, riippuen toki paljonko noiden alapallojen vaihto jo sitä kääntää.
Re: Esen EP3R
En ihan tainnu tajuta mitä tarkotat tuolla. Apurungossahan toi on kiinni ja kiinnityspisteen vienti alemmas olisi vain pahentanut ongelmaa. Otti siis kiinni pakosarjan yläpuolelta. No lääkkeeksi tuli haettua tälläinen
Zof 4-2-1 siis kyseessä. Vielä ennen botnian kisoja käydä penkissä säätämässä kyseinen sarja, keskialue hyppäsi aikaisemmalla kartalla laihalle joten pitäisi olla hyvä muutos rata-ajeluihin
Muutama kuva nykykuosista.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3
Ihan oikein tajusit , itsellä kävi vaan ajatusvirhe, se vakaajan kiinnityshän on apurungon alapuolella joten speisereillä ei luonnollisesti sitä nosteta.
Re: Esen EP3R
Vähän päivitystä. Penkissä lähti noin 10hp verrattuna 4-1 pakosarjaan. Botnialta perus toinen sija tuli haettua hieman paremmalla ajalla kuin viime vuonna. Takavanteet otti kiinni pitkittäistukivarsiin kovissa käännöksissä joten ei tullut ihan täysiä ajettua joka mutkaan
Ahvenisto väärinpäin kuivalla kelillä oli kyllä hauska kokemus. 3mm spacerit tuli laitettua takapäähän niin ei ottanut vanne kiinni varteen kuin pahimmissa töyssyissä. Auto myös pelasin moitteitta, toinen sija taasen
Kuva: Kerli Hintsalu
Motoparkissa kerkesin puoli päivää ajamaan kunnes kuskin puolelta alapallo irtosi tukivarresta ja meno loppui hiekalle. Vetari, alapallo, lokari ja helmat meni rikki. Koitettiin vielä saada ehjää peliä käytetyllä vetarilla mutta todettiin että alapallo ei pysy paikallaan ja auto trailerilla hallille.
Kuva: Mai Angelica
Seuraavana Kemora 16.9
Ahvenisto väärinpäin kuivalla kelillä oli kyllä hauska kokemus. 3mm spacerit tuli laitettua takapäähän niin ei ottanut vanne kiinni varteen kuin pahimmissa töyssyissä. Auto myös pelasin moitteitta, toinen sija taasen
Kuva: Kerli Hintsalu
Motoparkissa kerkesin puoli päivää ajamaan kunnes kuskin puolelta alapallo irtosi tukivarresta ja meno loppui hiekalle. Vetari, alapallo, lokari ja helmat meni rikki. Koitettiin vielä saada ehjää peliä käytetyllä vetarilla mutta todettiin että alapallo ei pysy paikallaan ja auto trailerilla hallille.
Kuva: Mai Angelica
Seuraavana Kemora 16.9
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Olis hauska nähdä dyno lappu tosta uudesta pakosarjasta
Näkisi kuinka paljo keskialueella eroa 4-1 ja 4-2-1 sarjan välillä
Ja muuten autosta ja ajamisesta.
Näkisi kuinka paljo keskialueella eroa 4-1 ja 4-2-1 sarjan välillä
Ja muuten autosta ja ajamisesta.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 26 guests