Esen EP3R
Re: Esen EP3R
Ihme röllejä Imusarja tuli tosiaan istutettua viime viikolla. Tiivisteiksi tuli muoviset tiivisteet kannen ja imusarjan väliin, sekä myös kaasuläpälle ja adapteriin. Idea on ettei niin paljon lämpöä siirtyisi kannesta itse imusarjaan.
Asennettuna. Seuraavaksi piti ruveta leikkelemään tilaa lukkopeltiin koska vakio imusarja on huomattavasti lyhyempi verrattuna tähän. Brittipojat ovat selvinneet vain noin 20-30cm mittaisella leikkuulla, mutta minulla hieman toisin kävi:
Luultavasti porttaus hieman kasvattanut pittuuta tai kone jäi hieman eri asentoon mitä normaalisti tukikumien asentelun jälkeen. Mene ja tiedä eipä tuosta ongelmaa ole kuhan mahtuu olemaan paikallaan. Pitää vielä hitsata tuo aukko keskeltä umpeen.
Sovittelua, hyvin mahtuu. Lukkopellin lisäksi sai muokata hieman johtosarjaa ja vacuumi- sekä vesiletkuja duunailla uusiks. Tällä hetkellä vakio kaasuläppä kiinni mutta kiikarissa 70mm läppä joka mätsää imusarjan halkaisijaan. Injenin CAI:n laitoin myyntiin koska lyhyempi ja paksumpi pitäisi toimia tässä setupissa paremmin. Varsinaista Hot Air Intakea ei ole tulossa mutta saman tyylinen jolle pitää järjestää kylmä ilma. Venttiilikopalle ja yleensäkkin koko konehuoneelle on tarkoitus tehdä pientä siistimistä.
Aikaisemmin kuvissa olleet jakkaratkin tuli heitettyä paikoilleen.
Hyvät on istua verrattuna Biimarcoihin. Halusinkin juuri tuollaisen vähän korkeamman reisituen ettei lähes 100 kiloinen ukko lähde niin helposti kaarteessa penkistä irti Aikaisemmin mainitsin että hommat loppuis kesken mutta ennemminkin hyvällä mallilla aletaan olla ensi ajokautta ajatellen. Muutama muu idea Civicin parrannuksiin tuli keksittyä ja niistä lisää hieman myöhemmin
Asennettuna. Seuraavaksi piti ruveta leikkelemään tilaa lukkopeltiin koska vakio imusarja on huomattavasti lyhyempi verrattuna tähän. Brittipojat ovat selvinneet vain noin 20-30cm mittaisella leikkuulla, mutta minulla hieman toisin kävi:
Luultavasti porttaus hieman kasvattanut pittuuta tai kone jäi hieman eri asentoon mitä normaalisti tukikumien asentelun jälkeen. Mene ja tiedä eipä tuosta ongelmaa ole kuhan mahtuu olemaan paikallaan. Pitää vielä hitsata tuo aukko keskeltä umpeen.
Sovittelua, hyvin mahtuu. Lukkopellin lisäksi sai muokata hieman johtosarjaa ja vacuumi- sekä vesiletkuja duunailla uusiks. Tällä hetkellä vakio kaasuläppä kiinni mutta kiikarissa 70mm läppä joka mätsää imusarjan halkaisijaan. Injenin CAI:n laitoin myyntiin koska lyhyempi ja paksumpi pitäisi toimia tässä setupissa paremmin. Varsinaista Hot Air Intakea ei ole tulossa mutta saman tyylinen jolle pitää järjestää kylmä ilma. Venttiilikopalle ja yleensäkkin koko konehuoneelle on tarkoitus tehdä pientä siistimistä.
Aikaisemmin kuvissa olleet jakkaratkin tuli heitettyä paikoilleen.
Hyvät on istua verrattuna Biimarcoihin. Halusinkin juuri tuollaisen vähän korkeamman reisituen ettei lähes 100 kiloinen ukko lähde niin helposti kaarteessa penkistä irti Aikaisemmin mainitsin että hommat loppuis kesken mutta ennemminkin hyvällä mallilla aletaan olla ensi ajokautta ajatellen. Muutama muu idea Civicin parrannuksiin tuli keksittyä ja niistä lisää hieman myöhemmin
Last edited by ese on 03. Sep 2017 17:44, edited 2 times in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Katoin eka että rinkelimersun logot penkeissä Mut tässä projektissa on hyvä meiniki, asiallisia muutoksia ja muutenkin siisti EP hätsi - I like it
Re: Esen EP3R
Kiitoksia. Sama tuli itellä ekana mieleen kun kuvan penkeistä näinSami_ wrote:Katoin eka että rinkelimersun logot penkeissä Mut tässä projektissa on hyvä meiniki, asiallisia muutoksia ja muutenkin siisti EP hätsi - I like it
Niin niistä ideoista mitä tuli mieleen: Ideana oli tosiaan tehdä intake joka ei imisi ilmaa vaihdelaatikon/motin päältä joten ainut vaihtoehto oli viritellä se kuskin puolen etuvalon taakse. Tästä innostuneena vedinkin 50mm2 kaapelin takakonttiin. Jälkiviisaana sanottakoon että 35mm2 olisi ollut varmasti helpompi vedettävä paksuutensa vuoksi, mutta anyway tehty mikä tehty. Kaapeli vedettiin koko matkalla suojaputkeen. Tällä pyritään ehkäisemään kaapelin hankautumista rikki. Telineen väänsin viime viikonloppuna akulle.
Kun se oli valmis tajusin että olinhan minä ostanut pienen sammuttimenkin joten eikun lisää rautaa telineeseen.
Vähän mallailua miten sopii. Sulakeboxille pitää vielä keksiä paikka joten sillekkin joutuu vielä varmaan jonkun lisäpalikan tekemään telineeseen. Sulakkeeksi tulee 200A sulake mallia hidas.
Opiskelijan budjettiin mahtui myös tinojen maalaus. Paikallisessa maalauspuljussa käytin nuo rotat maalattavana RAL 5003 värillä ja kirkkaalla lakalla. Tällä Oneplussan peruna kameralla väri kyllä muuttuu todella paljon eri valaistuksessa.
Lähimpänä oikeaa väriä jolle vanteet näyttävät on mielestäni tämä kuva (vaikka pimeässä otettukin):
Pientä valittamista löytyi työnjäljestä..
Keskikupit jäi itselle maalattavaksi, hoidellaan pois tässä talven aikana jahka keretään. Vanhat Nankangit pyöräytettiin vielä päälle kun pintaa oli kohtalaisesti, joten suditellaan nämäkin nyt alku kesästä pois ja kunnon rengasta sitten kehiin Kaasuläpästä oli puhetta ja aika pitkän speksailun ja eri foorumien lukemisen jälkeen päädyin S90 Pro 70mm kaasuläppään. Aikaisemmin tuo läppä on kulkenut Japspeedin nimellä mutta nykyään ainakaan Japspeed ei valmista kyseistä läppää. Oma läppä tuli malesiasta joten luultavasti jonkinlainen replica (evt). K20A.orgista ei kummiskaan löytynyt kuin yksi vastaus jossa sanottiin että S90 läppä jumittelisi ja muut olivat positiivisia joten uskaltauduin tilaamaan kyseisen läpän. Jos jumittaa se on sen ajan murhe. Ostetaan uutta sitten tilalle
Hienosti on kyllä koneistettu. Invidian rännikin ois vissiin menossa kaupaksi, joten pitäs myös ruveta uutta ränniä vääntämään. Olisi tarkoitus tehdä 3" putkisto kahdella vaimentimella joten kysyisinkin onko porukalla kokemusta motonetin tai jostain muista tarvike vaimentimista?
Last edited by ese on 03. Sep 2017 17:48, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
No invidia meni. Joten tulipa käytyä ihmettelemässä Bilteman tarjontaa..ese wrote:Invidian rännikin ois vissiin menossa kaupaksi, joten pitäs myös ruveta uutta ränniä vääntämään. Olisi tarkoitus tehdä 3" putkisto kahdella vaimentimella joten kysyisinkin onko porukalla kokemusta motonetin tai jostain muista tarvike vaimentimista?
3" tuumaisia putkia kasa. Mutkia ja pari suoraa sekä yksi soikea että pyöreä vaimennin. Matkalle kaksi laippaa mallia V-Band ja yksi o2 anturin paikka. Onniselta löytyi myös supistuskartio jolla sai kasvatettua putkiston kolmeen tuumaan pakosarjan jälkeen.
Siispä harjoittelemaan. Ei ole aikasemmin tullut hitsattua pakoputkia mutta netistä löytyi hyviä vinkkejä rakenteluun MIG:in kanssa. Vähän harjoitteluksi aluksi meni mutta muhvilliset mutkat helpottaa kummasti työskentelyä.
"Decat" "Testpipe" Mitä näitä nyt on.
Pöntöt läjässä. Viimeisen mutkan mallausta.
V-panta liitos. Keskiputkeakin hieman jo aloittelin mutta jäi yhtä 60 asteen mutkaa vaille.
Kaasuläpän kasvettua 70 milliin vaati adapteri hieman kairausta jotta ei jää ilmaa jarruttelemaan.
Ei tullut dremelillä oikeen mitään, joten viisaampien pakeille.
Kaveri vesileikkasi oikeaan kokoon.
Tulispa jo kesä
Last edited by ese on 03. Sep 2017 17:50, edited 3 times in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Jotain tullu taas aikaseks. Pakoputken sain muutama viikko sitten hitsailtua kasaan ja koeponnistettua. Aika kovat äänet jäi kahdella bilteman vaimentimella joten päätin ostaa vielä kolmannen vaimentimen katalysaattorin tilalle. Maavarakin jäi vajaaseen neljään senttiin ensimmäisellä yrittämällä niin tuli tehtyä uudestaan ensimmäisen laippaliitoksen pari ensimmäistä mutkaa. Tulevaisuudessa en kyllä lähde tekemään pakoputkea autoon jossa on tasainen lattia
In the making..
Keskiputki ja väliputki valmiina.
Akkutelineestä olikin kuva jo muutama viikko takaperin mutta innostuin tekemään uuden. Ensimmäinen versio otti hieman itseensä kun joutui niin paljon hitsailemaan. Opettelua tämäkin.
Sulakeboksi on piilossa akkukotelon takana. Teline maalataan mustalla ryppymaalilla jahka sellaista jostain löydän.
Auto tuli myös niputettua kasaan ja kesävanteita testattiin.
Tekemätön imuputki osuu suoraan paluu vesiletkuun joten sille piti järjestää hieman tilaa.
Kiikutin kaverin kaverille tig hitsattavaksi niin tulee hieman parempi sauma mitä migillä.
Testilenkkikin tuli heitettyä ja kaikki tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Lopuksi tuli vielä annettua kunnon pesu hyvinkin pölyttyneelle ja testilenkillä rapautuneelle pinnalle. Otin muutaman pikaräpsyn järkkärillä.
Seuraavaksi sitten katsastukseen valmistautuminen. Onko porukalla kokemusta näistä Mastonin ja Bilteman ryppymaaleista venttiilikopassa? Sitä vaan mietin pysyykö nuo tavarat miten hyvin kiinni kun tuota VHT:n Wrinkleä ei taida saada enää mistään. Ja pitäs myös päättää musta vai punainen Vai joku muu?
In the making..
Keskiputki ja väliputki valmiina.
Akkutelineestä olikin kuva jo muutama viikko takaperin mutta innostuin tekemään uuden. Ensimmäinen versio otti hieman itseensä kun joutui niin paljon hitsailemaan. Opettelua tämäkin.
Sulakeboksi on piilossa akkukotelon takana. Teline maalataan mustalla ryppymaalilla jahka sellaista jostain löydän.
Auto tuli myös niputettua kasaan ja kesävanteita testattiin.
Tekemätön imuputki osuu suoraan paluu vesiletkuun joten sille piti järjestää hieman tilaa.
Kiikutin kaverin kaverille tig hitsattavaksi niin tulee hieman parempi sauma mitä migillä.
Testilenkkikin tuli heitettyä ja kaikki tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Lopuksi tuli vielä annettua kunnon pesu hyvinkin pölyttyneelle ja testilenkillä rapautuneelle pinnalle. Otin muutaman pikaräpsyn järkkärillä.
Seuraavaksi sitten katsastukseen valmistautuminen. Onko porukalla kokemusta näistä Mastonin ja Bilteman ryppymaaleista venttiilikopassa? Sitä vaan mietin pysyykö nuo tavarat miten hyvin kiinni kun tuota VHT:n Wrinkleä ei taida saada enää mistään. Ja pitäs myös päättää musta vai punainen Vai joku muu?
Last edited by ese on 03. Sep 2017 17:56, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Bilteman versio on ihan pätevää tavaraa, kestävyydestä en vielä osaa sanoa mitään.. Mustaa ei taida olla enää Bilteman valikoimissa.
Re: Esen EP3R
Pitää biltemasta käydä hakemassa pullo kun mainostavat esim kansiin tuota maalia Ei lue ainakaan max lämpötilaa maalille mutta kokeillaan
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Oijoih! Koskaan en ole tykännyt Ep korisarjan hondista, mutta tää on kyllä todella siisti yksilö. Ja siistiä, että oot lähtenyt virittelemään ja hakemaan vähän tehoja irti. Entisenä Fn2 omistajana, jäi harmittamaan, kun en koskaan lähtenyt sitä kutittelemaan. Nykyään ex honda on siirtynyt "mystic" Jonille huostaan ja helliin käsiin uskon, että Joni taikoo siitä vielä jotain kaunista. On nuo vtec koneet ja niiden äänet mahtavia. Jatka samaan tahtiin...
Instagram.com/Jakonen
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Re: Esen EP3R
Kiitoksia rojak. Näistä on suht helppoa koittaa kutitella lisää kun ei tarvitse lähteä konetta aukomaan (vielä) Tegiwa-Importsilta tuli tilattua vähän tarpeita kesän rientoihin. Pari öljynsuodatinta ja tiivisteitä sekä Bloxin ilmanotto kitti. Intakeputkikin tuli haettua hitsarilta niin pääsi senkin asentamaan paikalleen.rojak wrote:Oijoih! Koskaan en ole tykännyt Ep korisarjan hondista, mutta tää on kyllä todella siisti yksilö. Ja siistiä, että oot lähtenyt virittelemään ja hakemaan vähän tehoja irti. Entisenä Fn2 omistajana, jäi harmittamaan, kun en koskaan lähtenyt sitä kutittelemaan. Nykyään ex honda on siirtynyt "mystic" Jonille huostaan ja helliin käsiin uskon, että Joni taikoo siitä vielä jotain kaunista. On nuo vtec koneet ja niiden äänet mahtavia. Jatka samaan tahtiin...
Tuli käärittyä putki tuolla lämpöä heijastavalla teipillä, sillä pitäisi saada imuilman lämpöjä hieman alemmas. Ylävesiletku kun on sentin päässä hohkamassa lämmintä. On kyllä aika iso suodatin
Tuli tehtyä myös tollanen ilmanohjain lukkopellin alle joka ohjaa maskiin tulevan kylmän ilmavirran suodatinta kohti. Tarkoitus olis vielä tehdä 3,5" intakeputki mutta niin isoa putkea ei löydy biltemasta eikä mutunetistä :/ Mahtaako kukaan tietää mistä mahtais löytyä tuollasia mutkia kohtuu hintaan?
Auto on taas liikenteessä ja seuraavaksi pitäisikin harrastaa pientä pesua ja detailinkia niin saadaan taas auton ulkopinta kiiltämään
Last edited by ese on 03. Sep 2017 17:59, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Itse oon tilaillut jotain mm. täältä: http://www.do88.se/fi/ese wrote:Tarkoitus olis vielä tehdä 3,5" intakeputki mutta niin isoa putkea ei löydy biltemasta eikä mutunetistä :/ Mahtaako kukaan tietää mistä mahtais löytyä tuollasia mutkia kohtuu hintaan?
En tiedä onko halvin mut ainakin inhimilliset hinnat ja hyvä valikoima.
Re: Esen EP3R
Kiitoksia vinkistä. 3.5" mutkia löytyi vielä mutuneteistä uudeltamaalta niin sain järkättyä niitä Savon suuntaanKaze wrote:Itse oon tilaillut jotain mm. täältä: http://www.do88.se/fi/ese wrote:Tarkoitus olis vielä tehdä 3,5" intakeputki mutta niin isoa putkea ei löydy biltemasta eikä mutunetistä :/ Mahtaako kukaan tietää mistä mahtais löytyä tuollasia mutkia kohtuu hintaan?
En tiedä onko halvin mut ainakin inhimilliset hinnat ja hyvä valikoima.
Vähän takapakkia otti katsastaminen. Muutoskatsastus kyllä onnistui mutta hylsy tuli kuppipenkeistä. Katsastusinssi totesi että toimita hyväksyntää penkeistä. Noh valmistaja ei ainakaan voi todeta sitä että penkit olisivat hyväksyttäjä autoon ja Honda tuumaa että eivät voi kirjoittaa lupalappua koska ei ole alkuperäinen Hondan penkki. Ihan ymmärrettäviä syitä molemmat mutta mahtaako kenelläkään olla samanlaisia kokemuksia näistä uudemmista autoista joihin vaativat joka osalta tyyppihyväksyntöjä?
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
ese wrote:Ihan ymmärrettäviä syitä molemmat mutta mahtaako kenelläkään olla samanlaisia kokemuksia näistä uudemmista autoista joihin vaativat joka osalta tyyppihyväksyntöjä?
On ja se on vaan asia minkä kanssa on opittava elämään, jos näitä haluaa (siviilivehkeinä) rakentaa. Sen takia määrättyjä orkkisosia ei kannata hävittää/ myydä.
Re: Esen EP3R
Juu, onneksi ei oo sitä ongelmaa että orkkisosia hävittäsin Mutta taistelu jatkuu katotaan mitä tästä tuleeKaze wrote:On ja se on vaan asia minkä kanssa on opittava elämään, jos näitä haluaa (siviilivehkeinä) rakentaa. Sen takia määrättyjä orkkisosia ei kannata hävittää/ myydä.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Taistelu oli lyhyt, niimpä vakiopenkit tyydyttiin ruuvaamaan takaisin. Vielä ei saanut sovittua myllytys aikatauluja yhteen, joten auton päälle tuli levitettyä pelkkä vaha.ese wrote:Juu, onneksi ei oo sitä ongelmaa että orkkisosia hävittäsin Mutta taistelu jatkuu katotaan mitä tästä tulee
Tämä kaunis helatorstai menikin mukavasti auton penkityksen parissa ja nyt on taas auto säädetty nykyiselle kokoonpanolle. Imuilman lämpöjen kanssa oli penkissä hieman ongelmaa kun huitelivat koko dynottelun ajan yli +30-asteessa. Ulkoilman lämpötila oli noin +20-astetta. Sainkin muutaman hyvän idean alan harrastajilta suodattimen kotelointiin liittyen. Lopputulokseksi olin ehkä hieman pettynyt tulokseen, mutta silti tyytyväinen että auto toimii. Tavoitteeksi olin asettanut 200hp/pyöriltä ja siitähän jäätiin siis 1hp
242.7hp / 232.3Nm
Ylempänä puhdas veto ja alempana vertailu viime vuotiseen
Kai tästä voisi tehdä joka vuotisen tavan?
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:00, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Nuo imulämmöt on kyllä ihan odottevia kun suodatin on moottoritilassa (varsinkaan jos eristystä ja ilman tuloa ei ole tehty kunnolla), mutta omasta mielestä tuollainen +10 astetta ulkolämpötilan päälle ei ole vielä paha, saati ongelma. Lämmin päivä kuitenkin ollut, eikä minkäänlaista ajoviimaa.
Ei kannata noiden pyörätehojen absoluuttisiin numeroarvoihin takertua, k.o. penkki antaa huomattavasti pienempiä lukemia kuin monet muut. Linjassaan olevat tehot ja väännöt putkiviri-K20:stä, niitä on tuossa penkissä jokunen ajettu, eli vertailupohjaa on enemmän kuin tarpeeksi.
Ei kannata noiden pyörätehojen absoluuttisiin numeroarvoihin takertua, k.o. penkki antaa huomattavasti pienempiä lukemia kuin monet muut. Linjassaan olevat tehot ja väännöt putkiviri-K20:stä, niitä on tuossa penkissä jokunen ajettu, eli vertailupohjaa on enemmän kuin tarpeeksi.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests