Esen EP3R
Re: Esen EP3R
Mukavasti tämäkin kesä lähtenyt taas käyntiin. Penkityksen jälkeen vaivasi hieman pakoputken vuotaminen mutta se tuli korjattua pakoputkitahnalla. Ensimmäinen V-panta laippa ei aivan kunnolla ole kohdistettu ja muutenkin liikkuu tuo keskipätkä aika paljon varsinkin täydessä kiihdytyksessä. Aluksi oli Jaska Reisingin replica Engine Torque Damper kiinni mutta sillä täristi niin hurjasti liikennevaloissa että tyydyin ruuvaamaan sen irti.
Muutama kuva parin viikon takaa:
Sulaneiden Nankangien tilalle tuli ostettua Yokohaman Advan Neovat 225/45 R17 koossa kun näitä niin edullisesti saa nykyään. Takana voi tuotta hieman päänvaivaa mahtuminen mutta koitetaan keksiä jotain.
Myös jotain uutta ja noh.. erilaista? Tuli keksittyä autoon. Varmasti tulee jakamaan mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Vähän on vielä mietintämyssyssä jätänkö tarrat paikalleen.
Tämän kesän ensimmäinen tapahtuma allekirjoittaneella olikin Kuopion tuttu ja turvallinen Kalis Car Show, joka osoittautui melkoiseksi pannukakuksi vesisateen takia. Muutama kollega kävi autoa ihmettelemässä mutta paljon muualle ei sateensuojasta kiinnostanut lähteä.
Katsastuksessa inssi huomasi pienen välyksen apukuskin puoleisessa etuiskarissa. Laakeria aluksi epäiltiin mutta vika osoittautuikin laakerissa lepäävään tukiholkkiin.
Nyt auto jää hetkeksi lepäämään tunkeille. Ohjelmassa on vielä ainakin auraussäätöpulttien vaihto taakse ja takakontin fiksaus, kun jäi jumiin. Kai sitä vielä jotain palikkaa tulee tilattua ennen Radalle.com Motoparkkia
Muutama kuva parin viikon takaa:
Sulaneiden Nankangien tilalle tuli ostettua Yokohaman Advan Neovat 225/45 R17 koossa kun näitä niin edullisesti saa nykyään. Takana voi tuotta hieman päänvaivaa mahtuminen mutta koitetaan keksiä jotain.
Myös jotain uutta ja noh.. erilaista? Tuli keksittyä autoon. Varmasti tulee jakamaan mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Vähän on vielä mietintämyssyssä jätänkö tarrat paikalleen.
Tämän kesän ensimmäinen tapahtuma allekirjoittaneella olikin Kuopion tuttu ja turvallinen Kalis Car Show, joka osoittautui melkoiseksi pannukakuksi vesisateen takia. Muutama kollega kävi autoa ihmettelemässä mutta paljon muualle ei sateensuojasta kiinnostanut lähteä.
Katsastuksessa inssi huomasi pienen välyksen apukuskin puoleisessa etuiskarissa. Laakeria aluksi epäiltiin mutta vika osoittautuikin laakerissa lepäävään tukiholkkiin.
Nyt auto jää hetkeksi lepäämään tunkeille. Ohjelmassa on vielä ainakin auraussäätöpulttien vaihto taakse ja takakontin fiksaus, kun jäi jumiin. Kai sitä vielä jotain palikkaa tulee tilattua ennen Radalle.com Motoparkkia
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:13, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Motoparkista selvitty. Allekirjoittaneelle tämä olikin jo viides kerta peräkkäin, että kai tämä alkaa olla jo jonkinlainen joka vuotinen pyhiinvaellusmatka. Aikaisemmin tässäkin topicissa oli puhetta TimeAttack kisoihin osallistumisesta mutta ei rahkeet riittäneet kahteen ensimmäiseen kilpailuun joten tänne oli pakko osallistua. Ennen reissua tuli korjattua takapäästä jumittanut aurauspultti. Vaihdoin varmuuden vuoksi molemmat, toisella puolella lähti kevyesti naputtelemalla mutta kuskin puolelta pitikin purkaa ripustukset jatkokäsittelyyn. Vanha pusla pois sahatun pultin kera ja uutta tilalle. Kiitos Jamille joka vaihtoi Nankankejen tilalle Yokohaman kumit.
Sitten hirveellä kiireellä kamat kasaan ja pyörien suuntaukseen 50km päähän. Aika mielenkiintonen vehje oli kyllä ajaa kun takapyörissä haritusta 12°.
Lauantai aamuna tihkutti hieman vettä mutta rata pysyi onneksi koko päivän kuivana. Ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa apukuskin peili osui Club-luokan hidasteisiin mutta pysyi onneksi paikallaan. Joona duunasi jesarilla peilin kuntoon ja siitä sitten ensimmäisiin lajitteluihin joista tuloksena 01:46.465. Aika paljon virheitä tuli tehtyä mutta kokoajan tuntui vauhti paranevan. Viime vuotiseen OOA-vuoroihin verrattuna aika parantuikin jo lähes 4 sekunttia. Toisiin lajitteluihin säädettiin hieman iskarien jäykkyyksiä ja ne menivätkin jo paremmin. Tuloksena 01:45.046 kierrosaika ja rupesi homma jo jotenkin toimimaan. Tässä vaiheessa 5-sija yhdistetystä lajitteluista mutta iso etumatka edellä ajaviin kilpakumppaneihin. Superlapille sitten ryhdistäydyttiin ja mentiinkin sen mitä vehkeet kulki.
Kierrosajaksi saatiin 01:44.614 ja tuloksena 5-sija kymmenestä osallistujasta. Suolenkille mentäessä huomaa selvästi miten mutka menee leveäksi. Huonot kengät tarttui jarrupolkimen reunaan eikä meinannut keretä jarrulle joten siitä tuli ainakin muutama kymppä takkiin.
Loppujen lopuksi omasta mielestäni onnistunut viikonloppu ensimmäistä kertaa kisaan osallistuvalle ja toista kertaa radalla ajavalle. Seuraaviin kisoihin lähdetäänkin sitten Motorsport liikkeen kautta joka myy oikeanlaisia kenkiä
Kiitokset mukana olleille: Jami (Shivare), Joona, Tomi (Latukka) ja Api
Vielä pari fotoa mitä löytynyt netistä:
Kuvaaja Valtteri Eklund
Sitten hirveellä kiireellä kamat kasaan ja pyörien suuntaukseen 50km päähän. Aika mielenkiintonen vehje oli kyllä ajaa kun takapyörissä haritusta 12°.
Lauantai aamuna tihkutti hieman vettä mutta rata pysyi onneksi koko päivän kuivana. Ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa apukuskin peili osui Club-luokan hidasteisiin mutta pysyi onneksi paikallaan. Joona duunasi jesarilla peilin kuntoon ja siitä sitten ensimmäisiin lajitteluihin joista tuloksena 01:46.465. Aika paljon virheitä tuli tehtyä mutta kokoajan tuntui vauhti paranevan. Viime vuotiseen OOA-vuoroihin verrattuna aika parantuikin jo lähes 4 sekunttia. Toisiin lajitteluihin säädettiin hieman iskarien jäykkyyksiä ja ne menivätkin jo paremmin. Tuloksena 01:45.046 kierrosaika ja rupesi homma jo jotenkin toimimaan. Tässä vaiheessa 5-sija yhdistetystä lajitteluista mutta iso etumatka edellä ajaviin kilpakumppaneihin. Superlapille sitten ryhdistäydyttiin ja mentiinkin sen mitä vehkeet kulki.
Kierrosajaksi saatiin 01:44.614 ja tuloksena 5-sija kymmenestä osallistujasta. Suolenkille mentäessä huomaa selvästi miten mutka menee leveäksi. Huonot kengät tarttui jarrupolkimen reunaan eikä meinannut keretä jarrulle joten siitä tuli ainakin muutama kymppä takkiin.
Loppujen lopuksi omasta mielestäni onnistunut viikonloppu ensimmäistä kertaa kisaan osallistuvalle ja toista kertaa radalla ajavalle. Seuraaviin kisoihin lähdetäänkin sitten Motorsport liikkeen kautta joka myy oikeanlaisia kenkiä
Kiitokset mukana olleille: Jami (Shivare), Joona, Tomi (Latukka) ja Api
Vielä pari fotoa mitä löytynyt netistä:
Kuvaaja Valtteri Eklund
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:14, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Vähän on hiljasta ollut tässä topikissa kun ei ole kummoisia jaksanut tehdä sitten Motoparkin kisan. Kesällä ei oikein muuta ole tullut tehtyä kuin tankattua ja öljyä lisätty Alastaroon ei tällä keretty vielä rälläämään mutta nyt olisi tarkoitus käydä kokeilemassa Botnialla miten siellä pärjätään TimeAttack kilpailuissa.
Nardi Personalin ratti tuli hankittua ja se tuli heitettyä paikalleen HKB:n Momo Boss kitin kera.
Tinat saikin aika aimo annoksen rautaa jarrupölyn muodossa joten ne tuli hinkattua puhtaaksi ValetPRO:n Dragons Breathilla.
Myös tallikauden osalta paketteja alkaa tipahtelemaan jo postiin.
Tuli siis ostettua 4-1 pakosarja Zof Motorsportsilta. Muita moottorimodeja tuskin tulee lukuunottamatta öljypohjan loiskelevyjä. Vaihdelaatikkoon ostin käyttämättömän Torsenin LSD:n, kun edukkaasti sain. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa jo ostosta asti rallattaneet laakerit. Suunnitelmissa myös vaihtaa alustaan polyuretaani puslat sekä raidetangot jotta saadaan geometria paremmaksi rata-ajoa ajatellen.
Eiköhän tässä ole opiskelijan budjetille jo ihan tarpeeksi
Nardi Personalin ratti tuli hankittua ja se tuli heitettyä paikalleen HKB:n Momo Boss kitin kera.
Tinat saikin aika aimo annoksen rautaa jarrupölyn muodossa joten ne tuli hinkattua puhtaaksi ValetPRO:n Dragons Breathilla.
Myös tallikauden osalta paketteja alkaa tipahtelemaan jo postiin.
Tuli siis ostettua 4-1 pakosarja Zof Motorsportsilta. Muita moottorimodeja tuskin tulee lukuunottamatta öljypohjan loiskelevyjä. Vaihdelaatikkoon ostin käyttämättömän Torsenin LSD:n, kun edukkaasti sain. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa jo ostosta asti rallattaneet laakerit. Suunnitelmissa myös vaihtaa alustaan polyuretaani puslat sekä raidetangot jotta saadaan geometria paremmaksi rata-ajoa ajatellen.
Eiköhän tässä ole opiskelijan budjetille jo ihan tarpeeksi
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:16, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Botnialla käyty kilpailemassa hyvässä kelissä. Aamu alkoikin mukavan rapsakassa säässä kun auton mittari näytti lähtiessä 1 asteen pakkasta. Vapaissa harjoituksissa tuli hieman tutustuttua paikalliseen sepeliin mutta isoimmilta vahingoilta onneksi vältyttiin
Toisten aika-ajojen jälkeen kaasuläppä jäi jumimaan, syylliseksi osoittautui kadonnut mutteri rungosta. Onneksi varaosamutteri löytyi kilpakumppanilta niin ei jäänyt päivä kesken. Tässä vaiheessa paras aika oli 02:02.556.
Superlapilla tuli muutama virhe ja neljäs sija ajalla 02:02.137.
Ensi kauteen lähdetäänkin sitten tosissaan yrittämään joten jotain pienempiä ja suurempia muutoksia tulee talven aikana. Kiitokset mukana olleille mekaanikoille Latukalle ja Joonalle.
Kuvat http://www.facebook.com/elpuercosi
Toisten aika-ajojen jälkeen kaasuläppä jäi jumimaan, syylliseksi osoittautui kadonnut mutteri rungosta. Onneksi varaosamutteri löytyi kilpakumppanilta niin ei jäänyt päivä kesken. Tässä vaiheessa paras aika oli 02:02.556.
Superlapilla tuli muutama virhe ja neljäs sija ajalla 02:02.137.
Ensi kauteen lähdetäänkin sitten tosissaan yrittämään joten jotain pienempiä ja suurempia muutoksia tulee talven aikana. Kiitokset mukana olleille mekaanikoille Latukalle ja Joonalle.
Kuvat http://www.facebook.com/elpuercosi
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Tuli tämä bongattua botniaringillä tosiaan livenäki, siisti laitos ja hyvin näytti kulkevanki
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Esen EP3R
Budjetilla kun tehdään niin hankintojen laatu korostuu, erinomaisia täsmäostoja .ese wrote: Tuli siis ostettua 4-1 pakosarja Zof Motorsportsilta. Muita moottorimodeja tuskin tulee lukuunottamatta öljypohjan loiskelevyjä. Vaihdelaatikkoon ostin käyttämättömän Torsenin LSD:n, kun edukkaasti sain. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa jo ostosta asti rallattaneet laakerit. Suunnitelmissa myös vaihtaa alustaan polyuretaani puslat sekä raidetangot jotta saadaan geometria paremmaksi rata-ajoa ajatellen.
Eiköhän tässä ole opiskelijan budjetille jo ihan tarpeeksi
Noista suuntauskuvista jäin miettii että millaisiin arvoihin kulmat on ruuvattu? Kovaan mutka-ajoon olisin saattanut kääntää etupyöriä enemmän pakkaselle camberien osalta (jos säätömahdollisuudet sallii), sortaa/ aliohjaa huomattavasti vähemmän kun saa koko kulutuspinnan käyttöön. Kulkusuunnassa etupäähän sit vähän haritusta/ nolliin. Toki silmä ja kuva helposti hämää.
Re: Esen EP3R
Kiitoksia, ei huonomman näkönen Coupe sullakaanTuopponen wrote:Tuli tämä bongattua botniaringillä tosiaan livenäki, siisti laitos ja hyvin näytti kulkevanki
Hankintoihin saa aika hyviä vinkkejä kun katselee Teidän asiantuntijoiden postauksia eri foorumeillaKaze wrote:
Budjetilla kun tehdään niin hankintojen laatu korostuu, erinomaisia täsmäostoja .
Noista suuntauskuvista jäin miettii että millaisiin arvoihin kulmat on ruuvattu? Kovaan mutka-ajoon olisin saattanut kääntää etupyöriä enemmän pakkaselle camberien osalta (jos säätömahdollisuudet sallii), sortaa/ aliohjaa huomattavasti vähemmän kun saa koko kulutuspinnan käyttöön. Kulkusuunnassa etupäähän sit vähän haritusta/ nolliin. Toki silmä ja kuva helposti hämää.
Kuvat ei tässä tapauksessa hämää. Ongelma tosiaan tässä kopassa tuon McPhersonin kanssa että tarvitsee lyhyemmät raidetangot kun madaltaa. Ongelma on kyllä ollut jo tiedossa alkukesästä asti ja lääkkeetkin siihen ostettuna, mutta asiaan ei ole vielä kerennyt perehtyä Talven aikana tämäkin ongelma saadaan korjattua
Vannesetuppikaan ei ole sieltä järkevimmästä päästä, joten nuo tinatkaan tuskin ensi kesänä pyörii alla
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Taisin tän kerran nikkilän abc:llä nähdä.
Etucamberia ei kai näissä liiaksi kannata kääntää niin saa vetopitoja suorallekin.
Muistaakseni itselleni etuvetoseen tarjottiin pari milliä haritusta ja 1.5 - 2 asteen camberia eteen.. Takavetosessa eri kun ne etupyörät ei tee muutakuin jarruttaa..
Etucamberia ei kai näissä liiaksi kannata kääntää niin saa vetopitoja suorallekin.
Muistaakseni itselleni etuvetoseen tarjottiin pari milliä haritusta ja 1.5 - 2 asteen camberia eteen.. Takavetosessa eri kun ne etupyörät ei tee muutakuin jarruttaa..
Re: Esen EP3R
Ei kyllä tuo Nikkilä sano mulle mitään Suurimmaksi osaksi tulee Kuopiossa päristeltyäKremilin wrote:Taisin tän kerran nikkilän abc:llä nähdä.
Etucamberia ei kai näissä liiaksi kannata kääntää niin saa vetopitoja suorallekin.
Muistaakseni itselleni etuvetoseen tarjottiin pari milliä haritusta ja 1.5 - 2 asteen camberia eteen.. Takavetosessa eri kun ne etupyörät ei tee muutakuin jarruttaa..
Geometria asetuksista sen verran että noin kolmea astetta järestään taitavat kaikissa EP3:sissa käyttää etupäässä johtuen alustasta ja painojakaumasta. Mutkanopeus on näiden valtti. Normaalissa tieliikenteessähän ratakulmat ovat hirveitä ajettavia mutta taidan tämän projektin kanssa keskittyä enemmän ratailuun
- Dry Front Camber: -3 degrees
Dry Rear Camber: -1.75 degrees
Front Total Toe: -2mm (Toe Out)
Rear Total Toe: -1mm (Toe Out)
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Juu vaikuttaa ihan hyvältä, tuosta on ainakin hyvä lähteä liikenteeseen. Mulla on EK:ssa vajaa kolme astetta edessä, kaarrekäytös oikein maukas eikä mitään ongelmaa vetopidossa, ainakaan ratanopeuksissa. Onhan se vähän EP3:sta kevyempi mutta about saman tehoinen kuin tämäkin, rengastus on vastaavasti 195/55/15 (AD08R:t) ja tasauspyörästö mallia torsen.ese wrote: Geometria asetuksista sen verran että noin kolmea astetta järestään taitavat kaikissa EP3:sissa käyttää etupäässä johtuen alustasta ja painojakaumasta. Mutkanopeus on näiden valtti. Normaalissa tieliikenteessähän ratakulmat ovat hirveitä ajettavia mutta taidan tämän projektin kanssa keskittyä enemmän ratailuun
Näitä arvoja ollaan tällä hetkellä hakemassa.
- Dry Front Camber: -3 degrees
Dry Rear Camber: -1.75 degrees
Front Total Toe: -2mm (Toe Out)
Rear Total Toe: -1mm (Toe Out)
Re: Esen EP3R
Jos 17" tarkoitus pysyä, niin täältä löytyy ainakin yksi tarkoituksenmukainen RE30 setuppi jahka toinen pari rantautuu muutaman viikon sisään Japanista.ese wrote:Vannesetuppikaan ei ole sieltä järkevimmästä päästä, joten nuo tinatkaan tuskin ensi kesänä pyörii alla
Jahka mies pysyy samassa vedossa kuin menneellä kaudella, niin hyvää lupaavat tulevat ostokset!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Esen EP3R
Päivitelläämpäs tätäkin topikkia välillä. Auto tuli laitettua seisontaan lokakuussa ja pari kuukautta menikin tekemättä autolle mitään. Mysticiltä tulikin ostettua eteen vähän isommat jarrut ja penkit. Joulualejen aikaan tilasin Tegiwalta Odysseyn PC680 akun, tarkoitus asentaa akku konehuoneeseen apurungon päälle.
Pyhien aikaan olikin jo aika ruveta touhuamaan auton parissa. Kone tuli tiputettua apurunkoineen päivineen alas.
Imusarjan, pakosarjan ja syylärin joutu purkamaan että mahtuu räpläämään. Ilmastointi tuli tyhjennettyä jo aikaisemmin syksyllä joten otin vain letkut kompressorista irti. Tarkoitus oli ehkä purkaa ilmastointi kokonaan mutta taidan jättää kuitenkin paikalleen koska ei noista hiluista kummiskaan kummosta rahaa saa
Vaihteisto jatkokäsittelyyn. Lukon asennus ja laakereiden uusinta.
Ja moottori pukille helpottamaan loiskelevyjen asentamista. Kytkimen joutu purkamaan että saa telineeseen kiinni. Venttiilikoppa tarkoitus myös maalata punaisella ryppymaalilla Siistimistä ja puhdistelua tullaan myös toteuttamaan moottoriin ja konehuoneeseen
Pyhien aikaan olikin jo aika ruveta touhuamaan auton parissa. Kone tuli tiputettua apurunkoineen päivineen alas.
Imusarjan, pakosarjan ja syylärin joutu purkamaan että mahtuu räpläämään. Ilmastointi tuli tyhjennettyä jo aikaisemmin syksyllä joten otin vain letkut kompressorista irti. Tarkoitus oli ehkä purkaa ilmastointi kokonaan mutta taidan jättää kuitenkin paikalleen koska ei noista hiluista kummiskaan kummosta rahaa saa
Vaihteisto jatkokäsittelyyn. Lukon asennus ja laakereiden uusinta.
Ja moottori pukille helpottamaan loiskelevyjen asentamista. Kytkimen joutu purkamaan että saa telineeseen kiinni. Venttiilikoppa tarkoitus myös maalata punaisella ryppymaalilla Siistimistä ja puhdistelua tullaan myös toteuttamaan moottoriin ja konehuoneeseen
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:20, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Natsaako vai joutuuko laihdutuskuurille?ese wrote:Mysticiltä tulikin ostettua eteen vähän isommat jarrut ja penkit.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Esen EP3R
Hyvin imas mitä kerkes kokeillaMystic wrote:Natsaako vai joutuuko laihdutuskuurille?
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Re: Esen EP3R
Kuukaudessa hieman kerennyt tapahtua joten päivitelläämpä hieman tilannetta. Vaihdelaatikko tuli otettua ensimmäisenä työnalle.
Molempien akselien laakerit ja tiivisteet tuli vaihdettua OEM tuotteisiin. Lukoksi tuli JDM mallin Civicissä sekä Integrassa oleva Torsen -lukko.
Suurimmat liat pois pestynä ja kasaan liimattuna.
Moottorin takana oleva poikkituki oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Yhdestä kohdasta jo ruostunut puhki sekä muutenkin vähän haperon oloista tavaraa. Kiinnityspisteet oli vielä kohtalaisessa kunnossa joten selvisi pelkällä putken vaihdolla. Perus huonekaluputkea motonetistä ja hitsata kasaan.
Kaveri vielä soodapuhaltaa tuon ja pari muutakin osaa niin saa vetää väriin Raidetangot tuli myös muokkailtua sopivaksi jotta etupäähän saisi camberia. Ylempänä vakio, alempana pari lyhennettyä.
Moottoria tuli myös pestyä ja suurempia paskoja pois rapsuteltua. Öljynpaineenanturin juuresta oli ampunut öljyä sinne sun tänne joten tuli tehtyä uusi tiivistys Hondabondilla. Tämä kun on nykyään kesäauto niin lohkolämmittemellekkään ei ole tarvetta joten elementti tuli irrotettua ja tulpattua.
Venttiilikoppastakin oli jo maalia lähtenyt kävelemään joten se tuli ehostettua.
AN10 -nippa huohotusjärjestelmälle.
"Pullat uunissa"
Nettiä selatessa tuli ihastutta SHG Motorworksin DC5 olleessa huohotushässäkästä ja tästä innostuneena päätin kokeilla mitenkä onnistus vastaavanlainen tehdä.. pellistä. No luulisi senkin toimivan kun vesikään ei tullut vielä läpi
Saumat tosiaan laatua Ese Motorworks Venttiilikoppaan valitsin AN10 liittimen vähän isomman kokonsa vuoksi ja motista säiliöön tulevan linjaan AN8 liittimen. Suodatinta en ole vielä lyönyt lukkoon mutta luultavasti jonkinlainen vaahtomuovipalanen voisi ajaa asiansa.
Moottori ja vaihteisto tuli myös yhtenäistettyä. Kytkinlevy tuli keskitettyä hylsyllä ja työntömitalla.
Vähän myös testailua mitenkä huohotinsäiliö sopii vaihteiston päälle.
Aikaisemmin haetut Briden replica penkit meni takaisin Mysticille ja uudet punaiset jossainvaiheessa tulossa
Sokerina pohjalla näin pitkän viestin päätteeksi tuli löydettyä nettivaraosasta vanteet.
Volkin TE37:t siis täysin samassa koossa kuin edelliset Rotat (17x8,5 ET30). Voi ainakin joku todeta että aika yksipuoleinen on allekirjoittaneen vannemaku jos tämän topicin vanteita katsoo
Toiminnan täyteinen kuukausi siis.. Vielä pari niin johan se alkaa kevät olla parhaimmillaan ja luultavasti tämäkin kevääksi valmistuu
Molempien akselien laakerit ja tiivisteet tuli vaihdettua OEM tuotteisiin. Lukoksi tuli JDM mallin Civicissä sekä Integrassa oleva Torsen -lukko.
Suurimmat liat pois pestynä ja kasaan liimattuna.
Moottorin takana oleva poikkituki oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Yhdestä kohdasta jo ruostunut puhki sekä muutenkin vähän haperon oloista tavaraa. Kiinnityspisteet oli vielä kohtalaisessa kunnossa joten selvisi pelkällä putken vaihdolla. Perus huonekaluputkea motonetistä ja hitsata kasaan.
Kaveri vielä soodapuhaltaa tuon ja pari muutakin osaa niin saa vetää väriin Raidetangot tuli myös muokkailtua sopivaksi jotta etupäähän saisi camberia. Ylempänä vakio, alempana pari lyhennettyä.
Moottoria tuli myös pestyä ja suurempia paskoja pois rapsuteltua. Öljynpaineenanturin juuresta oli ampunut öljyä sinne sun tänne joten tuli tehtyä uusi tiivistys Hondabondilla. Tämä kun on nykyään kesäauto niin lohkolämmittemellekkään ei ole tarvetta joten elementti tuli irrotettua ja tulpattua.
Venttiilikoppastakin oli jo maalia lähtenyt kävelemään joten se tuli ehostettua.
AN10 -nippa huohotusjärjestelmälle.
"Pullat uunissa"
Nettiä selatessa tuli ihastutta SHG Motorworksin DC5 olleessa huohotushässäkästä ja tästä innostuneena päätin kokeilla mitenkä onnistus vastaavanlainen tehdä.. pellistä. No luulisi senkin toimivan kun vesikään ei tullut vielä läpi
Saumat tosiaan laatua Ese Motorworks Venttiilikoppaan valitsin AN10 liittimen vähän isomman kokonsa vuoksi ja motista säiliöön tulevan linjaan AN8 liittimen. Suodatinta en ole vielä lyönyt lukkoon mutta luultavasti jonkinlainen vaahtomuovipalanen voisi ajaa asiansa.
Moottori ja vaihteisto tuli myös yhtenäistettyä. Kytkinlevy tuli keskitettyä hylsyllä ja työntömitalla.
Vähän myös testailua mitenkä huohotinsäiliö sopii vaihteiston päälle.
Aikaisemmin haetut Briden replica penkit meni takaisin Mysticille ja uudet punaiset jossainvaiheessa tulossa
Sokerina pohjalla näin pitkän viestin päätteeksi tuli löydettyä nettivaraosasta vanteet.
Volkin TE37:t siis täysin samassa koossa kuin edelliset Rotat (17x8,5 ET30). Voi ainakin joku todeta että aika yksipuoleinen on allekirjoittaneen vannemaku jos tämän topicin vanteita katsoo
Toiminnan täyteinen kuukausi siis.. Vielä pari niin johan se alkaa kevät olla parhaimmillaan ja luultavasti tämäkin kevääksi valmistuu
Last edited by ese on 03. Sep 2017 18:29, edited 1 time in total.
R #26284
IG: esevaan
IG: esevaan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 37 guests