Ae86 3sge beams
Re: Carina TA47
Carinakin saatu tolppien nokasta tiputettu ja näki miten alusta istuu takana. Keulaan tuli tilattua kierreholkit niin pääsee rakentamaan sinne "kynätolppaa", saa tarjota 2.25" kynäjousii. Mitäs porukka miltä tuosta rengastuksesta? Nyt paikoillaan 165/45 kumit, mielessä käynnyt jos laittas vähän korkeampaa kumia, 185/50, 195/50? Vanteet tosiaan 8tuumaset. Pakoputki tuottaa ongelmia jos alkaa vielä tiputtamaan alaspäin, pakosarja laskee sen verran alas että tuntuu jo nyt että osuu koko ajan ,vaikka keula vielä ylhäällä...
Kone alkas olemaan tikissä, vesilinjat saatu loppuun tehtyä ja laatikko väännettyä paikalleen, lortot käy liian rikkaalla, ja tuli free technicsiltä tilattua pienempiä suuttimia, jos sais kohalleen ja päästöjä pääsis ottamaan. Loppuun pari kuvaa vielä
Kone alkas olemaan tikissä, vesilinjat saatu loppuun tehtyä ja laatikko väännettyä paikalleen, lortot käy liian rikkaalla, ja tuli free technicsiltä tilattua pienempiä suuttimia, jos sais kohalleen ja päästöjä pääsis ottamaan. Loppuun pari kuvaa vielä
Re: Carina TA47
Pullakumilla vaan
Re: Carina TA47
Carinaan tuli kumit nyt vaihettua. Paremmat ajaa ja muutenki omaan silmään kivemmat, mitäs porukka mieltä? Koko on nyt 175/65. Takavanteet tuli vaihettua keulaan --> sai paremmin istumaan eestä ja takaa pienemmän ET luvun takia. Etukaaria tuli vähän mankeloitua, että mahtuu pyörimään. Varaa on vielä vähän tiputtaa mutta tuolla mennään nyt. Maalipinta tuli myllytettyä ja vahattua. Loppuun parit kuvat tulvivan kemijoen rannalla
Re: Carina TA47
Kirjotellaas tänneki välistä.
Carinaan sain alalistojen kiinnikkeet hommattua alkuperäisinä maahantuojalta. Ja listat nyt laitettuna paikalleen. Viimekuun loppupuolella oli säätöaika, jossa oli tarkoitus saada dellortot viimisen päälle säätöihin. Ei mennyt kuin strömsöössä. Kolmosen pytty sano sopimuksen irti ja ei tullut säätämisestä mitään. Muissa pystyissä puristuspaineet 10 luokkaa ja kolmosessa 6... Venttiilivälykset kunnossa ja kansipahvikin vaihettiin, ei vaikutusta eli männänrenkaat sieltä taitaa olla menneet. Parin viikonsisään nostaa kone pois ja vaihtaa renkaat. Kuun lopussa olisi tarkoitus mennä käymään KTCEssä näytillä Kemissä, sitä ennen kuntoon saatava...
Muutama kuvakin carinasta
Tuli myös sitten hommattua käyttikseksi Lexuksen is250 vm07, koneena 2.5litran V6. Tarkotus olisi päivitellä tuo omaan silmään mieluisaksi. Teippauttaa ainakin sekä madaltaa ja uutta vannetta.
Mitenkäs porukalla on toiminut nuo ilmajouset talvikäytössä. Esim jos pakkanen kirii alle - 30 asteen? vaiko suosiolla coilit? Jos sattuu löytymään nurkista 19" 5x114.3 jaollista laatuvannetta saa tarjota vaikka yvnä.
Carinaan sain alalistojen kiinnikkeet hommattua alkuperäisinä maahantuojalta. Ja listat nyt laitettuna paikalleen. Viimekuun loppupuolella oli säätöaika, jossa oli tarkoitus saada dellortot viimisen päälle säätöihin. Ei mennyt kuin strömsöössä. Kolmosen pytty sano sopimuksen irti ja ei tullut säätämisestä mitään. Muissa pystyissä puristuspaineet 10 luokkaa ja kolmosessa 6... Venttiilivälykset kunnossa ja kansipahvikin vaihettiin, ei vaikutusta eli männänrenkaat sieltä taitaa olla menneet. Parin viikonsisään nostaa kone pois ja vaihtaa renkaat. Kuun lopussa olisi tarkoitus mennä käymään KTCEssä näytillä Kemissä, sitä ennen kuntoon saatava...
Muutama kuvakin carinasta
Tuli myös sitten hommattua käyttikseksi Lexuksen is250 vm07, koneena 2.5litran V6. Tarkotus olisi päivitellä tuo omaan silmään mieluisaksi. Teippauttaa ainakin sekä madaltaa ja uutta vannetta.
Mitenkäs porukalla on toiminut nuo ilmajouset talvikäytössä. Esim jos pakkanen kirii alle - 30 asteen? vaiko suosiolla coilit? Jos sattuu löytymään nurkista 19" 5x114.3 jaollista laatuvannetta saa tarjota vaikka yvnä.
Re: Carina TA47
Toimii, mutta ränkätähän niitä ei kovin paljoa kannate talvisin, mikäli sellainen mahdollisuus nyt on. Vakioissa ilmajousissa sen puoleen etunsa (en tiedä onko tässäkin), että normaalia pussia ympäröi isompi suojapussi. Tuolloin ei pääse lumi- ja jää ym. p*ska kertymään varsinaisen palkeen ympärille.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Carina TA47
Ei ole vakiona ilmajousii. Mielessä nyt vaan käynnyt jos semmoset tuohon lexsukseen laittaisi, mutta juurikin tuo mietityttää mitenkä talvella toimii kun kumminki käyttöauton virkaa ajaaMystic wrote: ↑11. Jun 2018 10:38Toimii, mutta ränkätähän niitä ei kovin paljoa kannate talvisin, mikäli sellainen mahdollisuus nyt on. Vakioissa ilmajousissa sen puoleen etunsa (en tiedä onko tässäkin), että normaalia pussia ympäröi isompi suojapussi. Tuolloin ei pääse lumi- ja jää ym. p*ska kertymään varsinaisen palkeen ympärille.
Re: Carina TA47
Carinasta tuli kone otettua pois, koska öljypohjantiiviste valskasi öljyt pihalle sekä kolmos pytyssä oli puristuspaineet hävinneet. Noh tiiviste vaihettu ja männänrenkaat vaihettu, kolmos pytyssä oli männänrengas rikki. Luulin että sillä selvisi...
Koneen nakkasin paikalleen ja päräytin käyntiin. Kolmos pytyssä edelleen puristukset 6 luokaa muissa 10.. Ideoita kellään missä vika? Kun kansi oli irti katoin vuotaako venttiilit, ei vuotanu. Onko tosiaan menny horoksi pytty, ehjältä se näytti ja hoonausjäljet oli vielä tallessa..
Koneen nakkasin paikalleen ja päräytin käyntiin. Kolmos pytyssä edelleen puristukset 6 luokaa muissa 10.. Ideoita kellään missä vika? Kun kansi oli irti katoin vuotaako venttiilit, ei vuotanu. Onko tosiaan menny horoksi pytty, ehjältä se näytti ja hoonausjäljet oli vielä tallessa..
Re: Carina TA47
Päivitellääs tätäkin monen kuukauden tauon jälkeen..
Mistähän sitä alottas
Vanhasta tekniikasta levisi sytkäpuoli kesällä. Auto seisontaan ja perverssi idea että turbo kone tähän on saatava eli nyt tulossa 2tg kone keulille, josta löytyy 3t kampura, 89mm wisecoa, ruisku yms. Ahtimeksi Schwitzer. 6 lovinen Leksuksen laatikko on jo löytänyt paikkalleensa. Lukkoperä pitäisi tilailla ja leimasedän vaatimat levyjarrut taakse.
Kori myös kokee muutoksia että japsimallin keulan hilut tuli hommattua, tiettävästi kahdet näitä ainoastaan suomessa Koria muokattu kaarilevikkeille sopivaksi yms.
Tuli myös ta40 farkku carina hommattua. Yzärin lopulla ollu viimeksi leimassa. Varaosa autoksi tai jäärata/liikenteeseen talveksi.
Tekemistä voi myös seurata IGssä: arctic_teqtoys
Loppuun muutamat kuvat.
Mistähän sitä alottas
Vanhasta tekniikasta levisi sytkäpuoli kesällä. Auto seisontaan ja perverssi idea että turbo kone tähän on saatava eli nyt tulossa 2tg kone keulille, josta löytyy 3t kampura, 89mm wisecoa, ruisku yms. Ahtimeksi Schwitzer. 6 lovinen Leksuksen laatikko on jo löytänyt paikkalleensa. Lukkoperä pitäisi tilailla ja leimasedän vaatimat levyjarrut taakse.
Kori myös kokee muutoksia että japsimallin keulan hilut tuli hommattua, tiettävästi kahdet näitä ainoastaan suomessa Koria muokattu kaarilevikkeille sopivaksi yms.
Tuli myös ta40 farkku carina hommattua. Yzärin lopulla ollu viimeksi leimassa. Varaosa autoksi tai jäärata/liikenteeseen talveksi.
Tekemistä voi myös seurata IGssä: arctic_teqtoys
Loppuun muutamat kuvat.
Re: Carina TA47
Pikkuhiljaa.. Koriin alkas olemaan hitsaukset tehtynä. Väri ehotuksia?
"3TGn" sain myös. Pakosarjan laippa pitää pyöräyttää ympäri, että saa turbon yläpuolelle(tilanpuute)
Dumppia yms hilpettä kans tilattu.
Moottorin ohjaus pitäs kans alkaa keksimään. Onko nuo Megat oikeesti niin paskoja mitä huhutaan vai onko kasaajasta kiinni..? Touhutonnin oon tuolle eculle budjetoinut.
Voi tarjota hyväkuntosta välijäähyä ja ecua jos jäänny yli
Re: Carina TA47
Turbohommista olen pihalla kuin lumilinko, mutta ruiskun suhteen luulisin että mega toimii hyvin kun vaan huolella kasaa.
Ei se kalliskaan ecu aina tee autuaaksi, mitä yhden kaverin turboprojektia seurannut. (siihenkin vissiin ruutta vaihtuu)
Mutta väri! Sellainen tumma metallinhohtoinen kupari. Siinä olis sellainen aikalainen orkkisvivahde ilman että ois tylsä.
Rouhea peli kyllä, vanhana nepparilevarimiehenä tykkään.
J
Ei se kalliskaan ecu aina tee autuaaksi, mitä yhden kaverin turboprojektia seurannut. (siihenkin vissiin ruutta vaihtuu)
Mutta väri! Sellainen tumma metallinhohtoinen kupari. Siinä olis sellainen aikalainen orkkisvivahde ilman että ois tylsä.
Rouhea peli kyllä, vanhana nepparilevarimiehenä tykkään.
J
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: Carina TA47
Itse oon noita Maxxecun purkkeja katsonut ja ainakin speksit on kohtalaiset jo Street sarjan purkissa.
Menee pätkäjohtosarjan kanssa alle tuon tonnin.
http://autotune.fi/tuote/1173/maxxecu-s ... tosarjalla
Megahan on huomattavasti halvempi jos on mielenkiintoa ja innostusta alkaa tekemään siitä sopivaa, mutta tähän ei ole henk.koht tietämystä.
Kertokoon viisaammat jos on tietotaitoa, mutta kunhan tarjoilen vaihtoehtoja.
Menee pätkäjohtosarjan kanssa alle tuon tonnin.
http://autotune.fi/tuote/1173/maxxecu-s ... tosarjalla
Megahan on huomattavasti halvempi jos on mielenkiintoa ja innostusta alkaa tekemään siitä sopivaa, mutta tähän ei ole henk.koht tietämystä.
Kertokoon viisaammat jos on tietotaitoa, mutta kunhan tarjoilen vaihtoehtoja.
Tähän +1Mutta väri! Sellainen tumma metallinhohtoinen kupari.
Re: Carina TA47
Ylläolevaa kompaten ääni Maxxecun suuntaan, ominaisuudet on jo moneen tarpeeseen kattavat tuolla Street-versiolla. Perusjutut eli suihkutus ja sytytys sylinterikohtaisesti, riittävästi sisään-/ulostuloja (öljynpaineet ja lämmöt, ahtopaineensäätö yms. , tosin esim. sylinterikohtaiseen pakolämpömittaukseen eivät riitä), tukee suoraan LSU 4.9 anturia, prossu 120Mhz (Megassa 50Mhz?) ja ECU on kunnolla koteloitu asianmukaisilla liittimillä. Lisäksi MTune on vaikuttanut selkeältä ja suht helposti omaksuttavalta.
Kyllähän MS pelaa siinä missä muutkin silloin kun kaikki on tehty asianmukaisesti. Rauta, asennus ja säätötyö. Perinteisestihän ongelmia ovat aiheuttaneet virheet itse purkin kasaustyössä, joiden riski kasvaa jos sellaiseen diy-malliin on päätynyt . Erinäinen säätäminen johtosarjojen, anturointien ja konffaamisen kanssa pätee sitten jo yleisesti jälkiasenteisten EMS:n kanssa, enemmän ja vähemmän.
Omasta mielestä se diy-meininki ja juurta syvemmälle kaivautuminen on kuitenkin tuossa Megassa just se juttu. Oma harrastuksensa jo itsessään. Onhan tuotakin saanut jo iät ajat valmiiksi kasattuna, mutta silloin osa ajatuksesta katoaa ja varsinkin näillä laadukaimmin toteutetuilla paketeilla hintakin alkaa olla lähelle näitä muita.
Kyllähän MS pelaa siinä missä muutkin silloin kun kaikki on tehty asianmukaisesti. Rauta, asennus ja säätötyö. Perinteisestihän ongelmia ovat aiheuttaneet virheet itse purkin kasaustyössä, joiden riski kasvaa jos sellaiseen diy-malliin on päätynyt . Erinäinen säätäminen johtosarjojen, anturointien ja konffaamisen kanssa pätee sitten jo yleisesti jälkiasenteisten EMS:n kanssa, enemmän ja vähemmän.
Omasta mielestä se diy-meininki ja juurta syvemmälle kaivautuminen on kuitenkin tuossa Megassa just se juttu. Oma harrastuksensa jo itsessään. Onhan tuotakin saanut jo iät ajat valmiiksi kasattuna, mutta silloin osa ajatuksesta katoaa ja varsinkin näillä laadukaimmin toteutetuilla paketeilla hintakin alkaa olla lähelle näitä muita.
Re: Carina TA47
Oma tietotaito ei riitä megaa ite kasaamaan. Jos sen laitan niin valmiina pakettina. Maxxeculta tulossa uusi malli, MINI. Vaikutti ihan järkevältä, kaikki ominaisuudet löyty mitä itse tarvin. Hintakaan ei päätä huimaa. Saa nähä mihin kallistuu..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests