Carina TA47

Omien autoprojektien esittely.
turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 25. Apr 2018 12:23

Carinakin saatu tolppien nokasta tiputettu ja näki miten alusta istuu takana. Keulaan tuli tilattua kierreholkit niin pääsee rakentamaan sinne "kynätolppaa", saa tarjota 2.25" kynäjousii. Mitäs porukka miltä tuosta rengastuksesta? Nyt paikoillaan 165/45 kumit, mielessä käynnyt jos laittas vähän korkeampaa kumia, 185/50, 195/50? Vanteet tosiaan 8tuumaset. Pakoputki tuottaa ongelmia jos alkaa vielä tiputtamaan alaspäin, pakosarja laskee sen verran alas että tuntuu jo nyt että osuu koko ajan ,vaikka keula vielä ylhäällä...
Kone alkas olemaan tikissä, vesilinjat saatu loppuun tehtyä ja laatikko väännettyä paikalleen, lortot käy liian rikkaalla, ja tuli free technicsiltä tilattua pienempiä suuttimia, jos sais kohalleen ja päästöjä pääsis ottamaan. Loppuun pari kuvaa vielä 8-)

Image
Image

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 116
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Carina TA47

Post by Sammyboi » 25. Apr 2018 15:38

Pullakumilla vaan :thumbsup:

Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 11. May 2018 14:14

Keulaan tuli nyt värkätyä nuo säädettävät tolpat. Tolpan runkoa lyhennettiin 4cm ja kierreholkki päälle. Patruunaksi tuli e9 corollan Kybin patruuna.
Image
Image
Image
Huomenna olisi tarkotus käyttää leimasedällä auto. Vakio vanteet paikalleen.
Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 12. May 2018 17:54

Leima tuli aamulla haettua, ja kesävalssit tuli nakattua alle. Ens viikolla hommailla uutta kumia ja myllytys vehkeet, jos sais maalipinnan elvytettyä.
Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 18. May 2018 18:37

Carinaan tuli kumit nyt vaihettua. Paremmat ajaa ja muutenki omaan silmään kivemmat, mitäs porukka mieltä? Koko on nyt 175/65. Takavanteet tuli vaihettua keulaan --> sai paremmin istumaan eestä ja takaa pienemmän ET luvun takia. Etukaaria tuli vähän mankeloitua, että mahtuu pyörimään. Varaa on vielä vähän tiputtaa mutta tuolla mennään nyt. Maalipinta tuli myllytettyä ja vahattua. Loppuun parit kuvat tulvivan kemijoen rannalla
Image
Image
Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 11. Jun 2018 09:40

Kirjotellaas tänneki välistä.
Carinaan sain alalistojen kiinnikkeet hommattua alkuperäisinä maahantuojalta. Ja listat nyt laitettuna paikalleen. Viimekuun loppupuolella oli säätöaika, jossa oli tarkoitus saada dellortot viimisen päälle säätöihin. Ei mennyt kuin strömsöössä. Kolmosen pytty sano sopimuksen irti ja ei tullut säätämisestä mitään. Muissa pystyissä puristuspaineet 10 luokkaa ja kolmosessa 6... Venttiilivälykset kunnossa ja kansipahvikin vaihettiin, ei vaikutusta eli männänrenkaat sieltä taitaa olla menneet. Parin viikonsisään nostaa kone pois ja vaihtaa renkaat. Kuun lopussa olisi tarkoitus mennä käymään KTCEssä näytillä Kemissä, sitä ennen kuntoon saatava...
Muutama kuvakin carinasta
Image
Image

Tuli myös sitten hommattua käyttikseksi Lexuksen is250 vm07, koneena 2.5litran V6. Tarkotus olisi päivitellä tuo omaan silmään mieluisaksi. Teippauttaa ainakin sekä madaltaa ja uutta vannetta.
Mitenkäs porukalla on toiminut nuo ilmajouset talvikäytössä. Esim jos pakkanen kirii alle - 30 asteen? vaiko suosiolla coilit? Jos sattuu löytymään nurkista 19" 5x114.3 jaollista laatuvannetta saa tarjota vaikka yvnä.
Image

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15445
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Oulu
Contact:

Re: Carina TA47

Post by Mystic » 11. Jun 2018 10:38

turska wrote:
11. Jun 2018 09:40
Mitenkäs porukalla on toiminut nuo ilmajouset talvikäytössä. Esim jos pakkanen kirii alle - 30 asteen? vaiko suosiolla coilit?
Toimii, mutta ränkätähän niitä ei kovin paljoa kannate talvisin, mikäli sellainen mahdollisuus nyt on. Vakioissa ilmajousissa sen puoleen etunsa (en tiedä onko tässäkin), että normaalia pussia ympäröi isompi suojapussi. Tuolloin ei pääse lumi- ja jää ym. p*ska kertymään varsinaisen palkeen ympärille.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Editor @ Tuning.fi, Japanese Performance and Japtoys network.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 11. Jun 2018 12:51

Mystic wrote:
11. Jun 2018 10:38
turska wrote:
11. Jun 2018 09:40
Mitenkäs porukalla on toiminut nuo ilmajouset talvikäytössä. Esim jos pakkanen kirii alle - 30 asteen? vaiko suosiolla coilit?
Toimii, mutta ränkätähän niitä ei kovin paljoa kannate talvisin, mikäli sellainen mahdollisuus nyt on. Vakioissa ilmajousissa sen puoleen etunsa (en tiedä onko tässäkin), että normaalia pussia ympäröi isompi suojapussi. Tuolloin ei pääse lumi- ja jää ym. p*ska kertymään varsinaisen palkeen ympärille.
Ei ole vakiona ilmajousii. Mielessä nyt vaan käynnyt jos semmoset tuohon lexsukseen laittaisi, mutta juurikin tuo mietityttää mitenkä talvella toimii kun kumminki käyttöauton virkaa ajaa :D

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 21. Jun 2018 20:08

Carinasta tuli kone otettua pois, koska öljypohjantiiviste valskasi öljyt pihalle sekä kolmos pytyssä oli puristuspaineet hävinneet. Noh tiiviste vaihettu ja männänrenkaat vaihettu, kolmos pytyssä oli männänrengas rikki. Luulin että sillä selvisi...
Koneen nakkasin paikalleen ja päräytin käyntiin. Kolmos pytyssä edelleen puristukset 6 luokaa muissa 10.. Ideoita kellään missä vika? Kun kansi oli irti katoin vuotaako venttiilit, ei vuotanu. Onko tosiaan menny horoksi pytty, ehjältä se näytti ja hoonausjäljet oli vielä tallessa..
Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 16. Dec 2018 03:16

Päivitellääs tätäkin monen kuukauden tauon jälkeen..
Mistähän sitä alottas :D
Vanhasta tekniikasta levisi sytkäpuoli kesällä. Auto seisontaan ja perverssi idea että turbo kone tähän on saatava 8-) eli nyt tulossa 2tg kone keulille, josta löytyy 3t kampura, 89mm wisecoa, ruisku yms. Ahtimeksi Schwitzer. 6 lovinen Leksuksen laatikko on jo löytänyt paikkalleensa. Lukkoperä pitäisi tilailla ja leimasedän vaatimat levyjarrut taakse.
Kori myös kokee muutoksia että japsimallin keulan hilut tuli hommattua, tiettävästi kahdet näitä ainoastaan suomessa 8-) Koria muokattu kaarilevikkeille sopivaksi yms.
Tuli myös ta40 farkku carina hommattua. Yzärin lopulla ollu viimeksi leimassa. Varaosa autoksi tai jäärata/liikenteeseen talveksi.
Tekemistä voi myös seurata IGssä: arctic_teqtoys
Loppuun muutamat kuvat.
Image Image Image Image Image Image

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 22. Jan 2019 20:33

Image

Image

Pikkuhiljaa.. Koriin alkas olemaan hitsaukset tehtynä. Väri ehotuksia?
"3TGn" sain myös. Pakosarjan laippa pitää pyöräyttää ympäri, että saa turbon yläpuolelle(tilanpuute)
Dumppia yms hilpettä kans tilattu.
Moottorin ohjaus pitäs kans alkaa keksimään. Onko nuo Megat oikeesti niin paskoja mitä huhutaan vai onko kasaajasta kiinni..? Touhutonnin oon tuolle eculle budjetoinut.
Voi tarjota hyväkuntosta välijäähyä ja ecua jos jäänny yli

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 277
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: Carina TA47

Post by Tsun-Tee » 23. Jan 2019 07:49

Turbohommista olen pihalla kuin lumilinko, mutta ruiskun suhteen luulisin että mega toimii hyvin kun vaan huolella kasaa.
Ei se kalliskaan ecu aina tee autuaaksi, mitä yhden kaverin turboprojektia seurannut. (siihenkin vissiin ruutta vaihtuu)

Mutta väri! 😀 Sellainen tumma metallinhohtoinen kupari. Siinä olis sellainen aikalainen orkkisvivahde ilman että ois tylsä.

Rouhea peli kyllä, vanhana nepparilevarimiehenä tykkään. 🙂
J
...olen sairas, en kipeä...
p. oso-s27so7o
tanskain(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 116
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Carina TA47

Post by Sammyboi » 23. Jan 2019 08:37

Itse oon noita Maxxecun purkkeja katsonut ja ainakin speksit on kohtalaiset jo Street sarjan purkissa.

Menee pätkäjohtosarjan kanssa alle tuon tonnin.

http://autotune.fi/tuote/1173/maxxecu-s ... tosarjalla

Megahan on huomattavasti halvempi jos on mielenkiintoa ja innostusta alkaa tekemään siitä sopivaa, mutta tähän ei ole henk.koht tietämystä.

Kertokoon viisaammat jos on tietotaitoa, mutta kunhan tarjoilen vaihtoehtoja.
Mutta väri! 😀 Sellainen tumma metallinhohtoinen kupari.
Tähän +1

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Carina TA47

Post by Kaze » 26. Jan 2019 08:33

Ylläolevaa kompaten ääni Maxxecun suuntaan, ominaisuudet on jo moneen tarpeeseen kattavat tuolla Street-versiolla. Perusjutut eli suihkutus ja sytytys sylinterikohtaisesti, riittävästi sisään-/ulostuloja (öljynpaineet ja lämmöt, ahtopaineensäätö yms. , tosin esim. sylinterikohtaiseen pakolämpömittaukseen eivät riitä), tukee suoraan LSU 4.9 anturia, prossu 120Mhz (Megassa 50Mhz?) ja ECU on kunnolla koteloitu asianmukaisilla liittimillä. Lisäksi MTune on vaikuttanut selkeältä ja suht helposti omaksuttavalta.

Kyllähän MS pelaa siinä missä muutkin silloin kun kaikki on tehty asianmukaisesti. Rauta, asennus ja säätötyö. Perinteisestihän ongelmia ovat aiheuttaneet virheet itse purkin kasaustyössä, joiden riski kasvaa jos sellaiseen diy-malliin on päätynyt :). Erinäinen säätäminen johtosarjojen, anturointien ja konffaamisen kanssa pätee sitten jo yleisesti jälkiasenteisten EMS:n kanssa, enemmän ja vähemmän.

Omasta mielestä se diy-meininki ja juurta syvemmälle kaivautuminen on kuitenkin tuossa Megassa just se juttu. Oma harrastuksensa jo itsessään. Onhan tuotakin saanut jo iät ajat valmiiksi kasattuna, mutta silloin osa ajatuksesta katoaa ja varsinkin näillä laadukaimmin toteutetuilla paketeilla hintakin alkaa olla lähelle näitä muita.

turska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 02. May 2015 23:21
Location: Rovaniemi

Re: Carina TA47

Post by turska » 26. Jan 2019 20:38

Oma tietotaito ei riitä megaa ite kasaamaan. Jos sen laitan niin valmiina pakettina. Maxxeculta tulossa uusi malli, MINI. Vaikutti ihan järkevältä, kaikki ominaisuudet löyty mitä itse tarvin. Hintakaan ei päätä huimaa. Saa nähä mihin kallistuu..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests