Prelude JDM BB8 SiR -98

Omien autoprojektien esittely.
AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 19. May 2018 19:04

Alusta jumppa takana, leima paperissa ja säätäminen jatkuu:

Virtalukonpohja katkoi virtoja kesken ajon. Onneksi Britanniasta löytyi Ebay:n kautta pränikkä tilalle.

Jarrupalat oli loppunu takaa oikealta mystisesti ja vaihdettaessa uusia ilmeni ongelmia kun mäntä sisässä ei mennyt vasemmalle taakse uusilla paloilla satula paikalleen... :cry:

Käsijarru yritti myös jäädä kantamaan, mutta voi johtua seisomisesta.

Oikea taka coili rupes vittuilemaan säädettäessä kesämittaan. Piti purkaa tolppa pois ja säätää voimalla ruuvipenkissä.
Tolppa ja kierteet säilyi onneksi ehjänä. Yksi kipale säätöleukoja kyllä onnistuttiin vääntämään rullalle.

Viiteen kuukauteen ajettuna 200km onko tämä nyt muuttunut harrasteautoksi?
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 14. Jun 2018 20:57

Kesäloma eikä mitään muuta tekemistä?

SiRistä korjattu molemmat takasatulat uusilla tiivisteillä, rapsuteltu männistä ruosteet pois ja ilmattu.

Image

Uusien oem-palojen kaveriksi kateltiin Ferodon-levyt ja molemmille puolille on vaihdetta pyöränlaakerit.

Image

Ainoana ropleemana autossa on mystinen satunnainen kolina perässä, mutta tutkitaan sitä huomenna. (Mystinen kolina oli onneksi löyhälle jäänyt koiranluun mutteri)

Auto olis vihdoin semmosessa kunnossa että sillä kehtaa ajaa vaikkei se mikään nätti ole.
Jos keskittys loppu kesän ajamaan ja palais syksyllä aiheeseen: etujarrut ja pakoputkisto.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 15. Sep 2018 11:45

Jos keskittys loppu kesän ajamaan
Ei keskitytty:

Ensin kuoli akku ja sen perään startti (molemmat tosin alkuperäisiä)
Samalla uusin maakaapelit molemmille edellä mainituille.

Jännityksellä kohti uusia vikoja.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 26. Jan 2019 17:31

Päivitetäämpä tännekkin jotain joskus:

Auto on tuossa seisonut Joulukuun puolivälistä ihme vian takia:

Toistuvasti auto sammuu ajosta yhtäkkiä eikä lähde käyntiin ennen kuin antaa olla 1h - 1,5h.
Tulpista päätellen ei saa bensaa. Kolvasin tuossa pääreleen kontaktit uusiksi, mutta ei apua.

Ei kellään olisi valistunutta arvausta? bensiinipumppu?
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by -saku- » 26. Jan 2019 22:59

Identtiset oireet oli mulla eräässä coupe accordissa, kun virranjakajan sisältä oli sytytysyksikkö hajonnut, motonetista uus tilalle ja hyvin toimi sen jälkeen :)

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 153
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by Kaze » 27. Jan 2019 08:46

Sama tuli mieleen noista kuvatuista oireista. Yksi hyvä tuntomerkki sytytysmoduulin pimentymiselle on mittariston kierroslukusignaalin katoaminen.

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 27. Jan 2019 11:54

-saku- wrote:
26. Jan 2019 22:59
Identtiset oireet oli mulla eräässä coupe accordissa, kun virranjakajan sisältä oli sytytysyksikkö hajonnut, motonetista uus tilalle ja hyvin toimi sen jälkeen :)
Tämä voisi olla kokeilemisen arvoinen idea. Tosin vaihdoin koko virranjakajan 30tkm sitten. Toki jos ei ole siinä niin on korkea aika kalustaa vanha varalle. :lol:
Kaze wrote:
27. Jan 2019 08:46
Sama tuli mieleen noista kuvatuista oireista. Yksi hyvä tuntomerkki sytytysmoduulin pimentymiselle on mittariston kierroslukusignaalin katoaminen.
Kierroslukumittari tosiaan pomppaa ja mykistyy täysin kun kone sammuu. Todella kettumainen vika kun pitää aina ajaa vika päälle ja sitten on noin tunti aikaa tehdä diagnostiikkaa (pihalla) ennenkuin vika poistuu.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 20. Feb 2019 10:16

Sytkäyksikön vaihto vaikuttaa auttaneen.

Ashukin tarvike jakaja tosiaan vaihdettu paikalleen pari vuotta sitten ja sen yksikkö näytti jo päälle päin hyvin valmiilta:
Image

Ashukin tarvikeyksiköstä ei merkintöjä löytynyt niin piti purkaa alkuperäinen virranjakaja joka kertoi komponentin olevan Hitachin valmistama E12-303 yksikkö. Tällä koodilla löytyi jo sopivaa palikkaa paikallisen Motonetin hyllystä. Korvaavaa komponenttia oli paranneltu omalla jäähdytys elementillä johon toimitettiin vielä lämmönsiirtotahnat mukaan. Tämä paketti sitten jäähdyttää itsensä virranjakajan runkoon.

Kiitoksia valistuneista arvauksista 8-)
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 08. Apr 2019 18:51

Pikku hiljaa pitäs koppeutua taas maalaamolle alkaa olemaan sen verran valoisaa jo iltaisin että sattuu silimään tuo vihreä etupuskuri :cry:

Image
Image

Jos joku sattuu bongaamaan Hondan alkuperäiset tuuliohjaimet myynnistä jossain kohtuu likellä niin voisi vinkata.
Viimeisetkin kiinnikkeet antoi periksi vänkärinpuolella, eikä kuskin puolen versiokaan kovin hääviltä näytä.

Ulkoasun kruunasi Kajaanin Prisman autopesu jonka kuivain ajeli spoilerista yli (ei mittaa kontin korkeutta näköjään enää kuin yhdestä kohtaa...) Rekkulaa vaan kehiin.

Mietityttää että pitäsiköhän hävittää koko spoileri. Valkoinen näytti jotenkin paremmalta ilman sitä :?:
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 262
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani
Contact:

Re: Prelude JDM BB8 SiR -98

Post by AleksiKoppine » 24. May 2019 17:59

Image

Kaikennäköisen ihme vitkuttelun jälkeen näppäsin viime viikon torstaina ennen BWC:tä puskurin irti ja kiikutin maalamolle.

Tänään se sitten saatiin paikalleen ja vaatii vielä hienosäätöä jota ei jaksettu sateessa alkaa värkkäämään (harrastetilat ois edelleen kova sana :facepalm:

Sitten vois alkaa miettimään vanteita ehdotuksia otetaan vastaan 8-)
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests