Mazzeyn PS13 Silvia

Omien autoprojektien esittely.
Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 14. Jun 2015 14:06

Morjes taas. Kaikkee pientä tullut ropailtua, enimmäkseen purettua, ja korjailtua. Valojensäätöboksin korjailin, josta oli jokainen kuusi piuhaa poikki. Vanhan omistajan paineilmatorvisysteemin purin, on joku nähny vaivaa ja rahaa johonkin helvetin alppitorvisysteemiin, kolme torvea... Raineri alpex, made in italy ;) Mitä nyt ebaysta tutkailin niin kahden torven sarja makso jo satasta. Hyi vittu, roskiin --> :lol: Samalla tuli shortshifteri haettua, ja asenneltua. Oli muuten aivan saatanan tiukassa tuo vakio keppijuttu laatikonpäällä kiinni. Ennen asentelua mietin että ei tää oo kun tunnin homma, lopulta menikin sitten 5. Ai että tuo on ihanan tuntunen tuohon väljään vakiokeppiin verrattuna :twisted: Nyt kun se on kiinni, niin rupes kyl pitään jotain ihme räminää/resonointia korkeilla kierroksilla, pitää vielä tänään ottaa irti ja kattoo että mikähätänä :lol:

Sitten vielä yksjuttu, pariviestiä taaksepäin kerkesin mennä sanoon ettei rämise tai kolise. Ei olis pitäny mennä sanoon :lol: Ensin peljästyin että eivittu, ne alakerranlaakeritko siellä nyt, mutta tarkemmalla kuuntelulla mahtaakin kuulua imupuolelta venttilikopanalta... Pitää ottaa irti ja ihmetellä. Räminä kuuluu 1,500-2500 alueilla, ja häviää kun jengattaa enemmän.

Nytkun tuon kolinan saa kuriin, ja saa tilin niin osteleen ainakin se maffi. Sitten katellaan miten ja mistä jatketaan :thumbsup:

Noh, kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli!

User avatar
Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 266
Joined: 13. May 2012 14:30
Location: Mikkeli

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Zimbabwe » 15. Jun 2015 15:53

Taitaa olla ominaisuus ainakin noissa halvoissa shiftereissä tuo pärinä, tiedä sitten noista kunnollisista :lol:

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 12. Jul 2015 14:21

Moroste taas. Tässä nyt ei ole nissanille mitään tehty vieläkään. Ei ole kevari kelleen kelvannu niin ei ole ollut fygyä laitella. Nismo seisoi tossa suurinpiirteensä kuukauden, ja eilen käynnistelin ja ajoin pienen lenkin tallipaikan pihalla... Jep. Vedot kateissa ja röpöttää pahemmin kun meikäläisen husse :lol: Tulpat vaihtelin, ja toimi parit vedot ok. Nyt hukkaa välillä yhden pytyn, tai ainakin kuulostais siltä.... Tosiaan ihan omituinen vika, välillä kiertää, välillä ei ollenkaan. Varsinkin ~3000rpm rötäys on aivan kamalaa, laskee kaasun ja hivuttaa hiljalleen kaasua niin kiertää taas, mutta seuraavalla kerralla jää taas rötäämään tuohon 3krpm kohdalle. Allaolevalla videolla kun kuvaan mittaria, ja kun rupeee nissani rötäämään niin on kaasu pohjassa.

https://www.youtube.com/watch?v=c3PjtJG ... e=youtu.be

Mikämikämikä?? Mistä rupeen vikaa ettimään, puolat mulla ois tuolla toiset, tosin niidenkään toimivuudesta en tosiaan ole varma.... Tulpat on tosiaan alle kilsan ajetut :x

-Kiitänkumarran jos joku guru sais vähän ohjeistettua. Saa toki paikanpäällekkin tulla neuvomaan ja ropaamaan jos kiinnostaa... Pirkanmaan s13 gurut tervetuloa!

Miro
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 67
Joined: 11. Jul 2015 15:27

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Miro » 13. Jul 2015 12:41

Ittellä oli saman tyyppistä vikaa ja löi lieskaa takaa :D Itsellä oli ahtoputki irti, vika vois olla myös maffissa.
IG: giantmiro

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Raze » 13. Jul 2015 20:51

Eikun ilmamassamäärämittarin langat puhistaen. Jos ei helpota niin etsisi vikaa bensapuolelta, seossuhde mittari olisi hyvä niinkuin sanoin mutta yksi mahdollisuus voisi olla myös p-pumppu.
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 31. Jul 2015 17:57

Jep, vika oli kuin olikin Maffissa... Taino, tiedä näitä. Nyt käy taas suhtkoht hyvin, mutta välillä rupee röpöttään taas tuohon 3k kohdille. Saa nähä, nyt lähtee seuraavaksi kuitenkin ostoslistalle Z32 maf, ~600cc suuttimet, walbroa, välijäähykittiä, laakerisarja alakertaan, takokanget ja männät. Tosin, noille tehoille mitä tästä nyt otetaan ulos ei välttämättä takokonetta edes tarvisi, mutta oman mielenrauhan ja kestävyyden takaamiseks. Sitkun kone kasassa niin Zuikille säätöön. Pitänee varmaan laajakaistakin tässä talvenaikana ostaa, mutta onnex tosiaan synttärit joulukuussa, aukeaa säästövakuutustilit ja sunmuuta :?

Pientä tullut ostettuakin, torstaina kävin tämmöset hakemassa yksityiseltä

Image

Eli alapuolinen pakosarja ja 3" outletti. Viel pitäis hommata 3" downi ja 3" catbackki. Mahdollisesti myös 3" katti. Meneekö leimalta/päästöistä tuommosella kolmentuuman rännillä jos laittaa jonkunsortin "hyperkisamadafakinteho" katalysaattorin, vai pitääkö jumpata vakioputki aina leimalle...

Tuli tuossa yksviikonloppu innostuttua ja poltettua kumia (YOLO, You only left one...), samalla halkes vakiopakosarja :lol: Lukkoperänkin osto olis jossainvaiheessa suunnitteilla, samoten vanteet pitäis jostain saada. Mut näihin tunnelmiin, päivitellään lisää kun jotain tapahtuu!

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 05. Sep 2015 14:58

Mooooe.

Nyt on nissanille tehty ja vähän enemmänkin. Elikkäs tosiaan tuo aikasemmin ostamani pakosarja ja downpipe sai kaveriksi 3" rosterirännin alusta loppuun. En varmaan tiedä muuta niin paljon aikaavievää asiaa kun vaihtaa koko putkisto autoon takapihalla pukkien varassa. Hyi mitä hommia.

Samalla tuli muutakin kilkettä. Elikkäs bensapumppu vaihtui walbroon, maffi vaihtui ja tilalle tuli RB maf, suuttimiksi 510cc, ja ecun vaihdoin nistunelliseen. Elikkäs nyt on nistune ja ohjelmisto. Itsehän en kyllä sitä uskalla säätää mihinkään suuntaan mutta osaaviakin onneksi löytyy. Tuo nistune on nyt säädetty vanhalla omistajalla melkein samoille kilkkeille kun itsellä. Itseltä puuttuu iso cooleri ja ahdot itsellä 0,4b vähemmän. Tuo coolerikin tulee ensi tai sitäseuraavalla viikolla, ja ahdot jätän varmaan tuohon kilon kohdille.

Sitten vielä ongelmaan. Rötäilee nyt 5k paikkeilla, tulpat katselen kunhan sade lakkaa ja koitan vanhoilla. Tuskin vielä tarvitsisi vageja ostaa? Mul on tuol kyl toiset vakiopuolatkin mutta eriasia onko ne toimivat. Tänjälkeen voisin cassin ja pakonokan puolikuun + boorit kattoo. Mitä vielä kannataa katsoa ja ottaa huomioon? Mulla rupee meneen hermo tän värkin kanssa, kertaakaan ei oo mun aikana kiertäny puhtaasti punarajalle, vaan nykii ja pompottelee. :x

Samoten tuo shifterin rätinä on ihan vitun karseen kuulonen. Kellään mitään ideaa millä sen sais kuriin? Vaihdoin vakiokepistä sen puslankin joka tulee sinne haarukkaan mutta ei vaikutusta. Koneen tyynytkin kyl aika löysät että voisko esim putki rätistä laatikkoon kiinni? Saa nähä kun pääsee taas joskus nosturille.

Mut ny muutamat kuvat, laittakaa kommenttia, ehdotuksia, ja vinkkejä tuolle helvetin rötäämiselle ;D

Image

Image

Image

Image

Copyright
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 44
Joined: 16. Feb 2015 21:48
Location: Kirkkonummi

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Copyright » 05. Sep 2015 16:44

En varmaan tiedä muuta niin paljon aikaavievää asiaa kun vaihtaa koko putkisto autoon takapihalla pukkien varassa.
Kokeile automaattilaatikon vaihtamista pukkien varassa yksin. Voin sanoo et meinas itku tulla :lol:

Mutta tuohon rötäämiseen voi olla monta syytä, tässä nyt muutama: Tulpat, puolat + puolan johdot, Maffi + maffin johdot, Lambda + lambdan johdot, Cassi, väärä jako, väärin säädetty, bensapumpus tuskin vikaa kun uusi on mutta bensapumpun letkut ja piuhat, maadotukset, ahtovuoto, imuvuoto, tukkonen putkisto ( paitsi jos seki kerta uus nii tuskin siellä vikaa ), puristukset kannatta myös katella.

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Raze » 06. Sep 2015 10:10

Tuo nistune on nyt säädetty vanhalla omistajalla melkein samoille kilkkeille kun itsellä. Itseltä puuttuu iso cooleri ja ahdot itsellä 0,4b vähemmän.
Ja tämäkin lause särähtää omaan korvaan tuohon rötäämiseen liittyen. Kai olet menossa edes säätämään auton kuitenkin penkkiin kun olet saanut vaihettua coolerin yms etkä vain ajele entisen ecun omistajan säädöillä?
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 06. Sep 2015 12:22

Joo, tottakai auto mennään säädättämään koolerin oston jälkeen. Nyt vain kiinnostaisi tietää että johtuuko rätäys tosiaan tuosta, vai loppuuko kipinä jo kesken... Mutta coolerin oston jälkeen taas lisää tarinaa.

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 13. Oct 2015 10:29

Jooh. Eli rötäys johtui paskaksi sulaneista puolista. Puolista tosiaan puuttui nuo kärjet kokonaan jousien päistä, joiden pitäisi osua tulppaan. Oli heitelly irtokipinää tulpille... :D Kaikista puolista sisäosat sulaneet. Ihmettelen vain miten ei ollu syttyny palaan koko paska :lol: Mites muuten, kävi sellanen outo juttu että koitin piruuttaan bleediä kiinni, mutta huonolla menestyksellä. Vaikka bleedi oli melkein kiinni (taino, ahdot siis bleedinpuolelta pienimmällä), nousi silti 1,5baariin. Tästä jatkui helvetillinen rötäys joka sitten johtui irtipamahtaneesta ahtoputkesta. Tänjälkeen kun putki saatiin kiinni niin toimi aina 5krpm hyvin, kunnes täydet ahdot tuli peliin ja rupes rötään. Otin sit bleedin irti, ja vedin uuden letkun kompuralta kellolle ilman bleediä, mutta silti ahdot nousee sinne puoleentoistabaariin... Voisko kello olla jumissa? En oo kerenny viel tarkemmin tutkimaan.

Koolerikin tuli jokuaikasitten. Se on nyt mallailtu paikoilleen. Enään kiinnikkeiden teko ja sit saa pultata kiinni.

Image

Voi olla että itse cooleri vaihtuu jossainvaiheessa "hieman" matalampaan.

Image

Tässä nyt on käyty kauppaa Rotan 18" vanteista, joissa specsit 9,5", ja 8,5". Nuo tulee todennäkösesti haettua tässä lähiviikkoina. Vanteidenjälkeen pistetään tekniikka kuntoon lopullisesti. Alustaa mietitään hetikun tekniikka on tosiaan kunnossa. Saa kyllä tarjota halpaa coilisarjaa jos joltain ylimääräsenä löytyy :) Suunnitelmat muuttuu, ja nälkä tosiaan kasvaa syödessä... :lol: Takokoneesta hierottu kauppaa, ja siihen kylkeen mietitty HX35 ulkosella hukkiksella. Talvella rupee tapahtumaan, kunhan vaan saa tallipaikan nyt jostain. Viereisellä paikkakunnalla olisi 300m2 lämmin halli jota tarkotus mennä kaveriporukan kanssa katsomaan, ja ehkä jopa vuokraamaan... ;)

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 17. Oct 2015 12:28

Vanteet hankittu.

Image

Image

Image

Image

Elikkäs ihka-aidot (:D) Rota GTR 18 tuumasina, ja 8,5" + 9,5" leveinä. Väri tuskin tulee pysyyn valkosena, eli talvella tai keväällä vaihtaa pulverissa väriään. Alustaa olis auto vieläkin vailla, mutta just nyt ei ole varaa taas upottaa tonnia alustaan. Jos jollakulla käytettynä joku coilisarja pyörii niin pistähän yv :)
Last edited by Mazzey on 05. Jan 2016 09:43, edited 1 time in total.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Sammyboi » 17. Oct 2015 14:47

Aidot rotat. Ja donkki. Parempi oli ennen vanteita tai hommaa se alusta

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 17. Oct 2015 15:43

Asian voi aitoina ilmaista, parempi nuo kuin esmes jr. Alusta tulee talven aikana, ja niinku oon montakertaa todennut auto menee talvenaikana atomeiksi ja palikkaa vaihtuu suurinpiirtein, öö... kaikki.
Ja donkki.
Mitähän meinaat donkilla tarkottaa? :lol: Autohan odottaa nyt vaan tallipaikkaa, ja on tällähetkellä siirtokunnossa, eli pientä näpräämistä enimmäkseen sisustaan maksimissaan ennen tallia. Täältä tuppukylästä nyt vaan sattuu olemaan helvetin vaikea saada vapaata hallitilaa mistään :evil:

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Sami_ » 17. Oct 2015 16:54

Mazzey wrote:Asian voi aitoina ilmaista, parempi nuo kuin esmes jr.
Samalla logiikalla voi sanoa että mulla on aidot Japan Racingit :mrgreen: Ja ihan näin mielenkiinnosta mikä tekee mielestäsi ROTAsta niin paljon paremman? Tunnetumpi Brändi? Eniveis ihan siistit vanteet, paremmin sopivaa väriä vaan niihin ja lähemmäs tonttia niin hyvä tulee :thumbsup:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests