Mazzeyn PS13 Silvia

Omien autoprojektien esittely.
Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 17. Oct 2015 17:13

Huoh :lol: En meinannut nyt tällä "aitoudella" mitään maailmanmuuttavaa, perjaatteessa laitoin puoliajatuksissani tuonkin lausahduksen. Budjettivanteitahan nämä rotat on, mutta lukemani perusteella ihan välttävät, ja käyttävät myös radalla. Nyt tulee kummiskin joku mölisemään näistä hajonneista rotista. Tuo "aito" lause sopis joo paremmin jos puhuttais jostain Workeista tai Rays'seista, pahoittelen kovasti. Joo, väri on hirveä punasessa kopassa, ja korkea kuin traktori. Tässä nyt ei vaan montaa asiaa voi kerralla tehdä kun tallipaikkaa ei ole, ja takapihalla rupee oleen vähän kylmä mitään suurempaa näpertää.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 84
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Jyväskylä

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Emetus » 17. Oct 2015 18:51

Oon erilainen nuori ja sanon, että omasta mielestä kunnolla pestynä nuo valkoset vanteet sopis aika nätisti. Korkeudesta sanon sen verran, että en tiiä missä asut, mutta ainaki täälläpäin tuon korkunen ois ajomukavuuden kannalta paras, kun puskuri tai pohja ei raapis jatkuvasti Suomen hyväkuntoista tietä :lol:.

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by JonttuK » 17. Oct 2015 19:25

Rotat ei oo sen kummemmat kun jiiärrätkään. Samanlaisia ne on laadultaan.
Sama asia kun että jotkut moittii d2 alustoja ja ylistää bc racinkiä, laadultaan myös samanlaisia nekin.
En muuten väittäisi näin, mutta kun omistan nuo kaikki merkit :)

Mutta joo, sopii kans mielestäni valkoiset vanteet tähän.
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 18. Oct 2015 02:10

Siitähän sä sit Jonttu myyt mulle näppäränä poikana jommankumman alustam, BR tai D2 :D

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by JonttuK » 18. Oct 2015 09:22

Mazzey wrote:Siitähän sä sit Jonttu myyt mulle näppäränä poikana jommankumman alustam, BR tai D2 :D
Ei taida sopia säxään :)

Edit.
Ja en kehuskellut kun sanoin omistavani nuo merkit. Ihmettelin vain miksi jr vanteet olisivat huonompia kuin rotat :)
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mystic » 18. Oct 2015 13:10

Ei taida ko. merkeillä näillä ajoilla olla mitään käytännön eroa; Rota on ollut pidempään markkinoilla, vaikka JR:n aikaisempi historia muiden halpamerkkien kautta huomioitaisiinkin, joten siinä mielessä ovat päässeet vähän paremmin eroon "lapsenvioista" ja laadunvalvonta/asiakaspalvelu toimii hieman jouhevammin. :P

Hyvät nuo on; ns. varma valinta ja ei taineet olla kalliitkaan. 8-) Pidät nyt vain toistaiseksi tuon värin nuissa ja maalaukseen menevistä rahoista investoit ensimmäisenä säädettävään alustaan (minun varastosta saattaisi löytyä parikin hieman huokeampaa vaihtoehtoa). Jeesustellaan sitten lisää. :lol:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 21. Mar 2016 21:36

No nostellaas taas pitkästä aikaa.
Autolle ei monesta syystä nyt talven aikana oikeen mitään tapahtunut, mitä nyt nardin ratin ostelin ja konehuoneessa näpersin. Suurinpana syynä tähän ehkä toisen auton osto (Lexus is200 :roll: ), ja tallipaikan puute. Tuli tuossa vaikka ja mitä näprättyäkin talvella.

Sitten syy miksi nostan taas ilman suurempaa aihetta. Nissani ei suostu lähtemään käyntiin sitten kirveelläkään! Vielä marraskuussa lähti hienosti käyntiin jne, mutta ekojen pakkasten jälkeen en ole enään käyntiin saanut. Koitetaan selittää mahd yksinkeraisesti.

Muutaman kerran saattaa hörähtää, ja käy parisekunttia eikä nosta kierroksia, ja sitten sammuu vastaamatta kaasuun. Tämänjälkeen hörähtää muutamankerran mutta ei sano enään mitään.
Samoin öljynseassa oli pirusti bensaa, öljyt vaihdettu mutta taitaa kärytä taas.
Koitettu toisella eculla, cassilla (nokka ehjä), suuttimien etuvastuksella, puolilla, tulpilla, ja acclla. Kipinää saa, ja suuttimet suihkii hienosti. Nyt viimeisimpänä asiana ostin 630cc dekat noiden vanhojen 550cc ford motorsporttien tilalle jotka oli vähän kyseenalaiset. Eipä auttanut asiaan yhtään. Suuttimien etuvastus on nyt samalla ohitettu.

Tuo bensan öljyjensekaanpääsy huolettaa ja ihmettää, voisko olla että valuu vaan mäntienpäältä pikkuhiljaa alas, vai pitääkö nostaa kansi ilman kummempaa ihmettelyä ylös... Pelko perseessä oon jo haljennutta(neita) mäntää pyöritelly mielessä, tai sitten kannentiivistettä.

Ecussa tosiaan ohjelma samoille kilkkeille kun mulla on, mutta nyt erona nuo dekat. Ei nyt jumalauta pitäis niin paljoa sekottaa ettei käyntiin lähtisi, ei tosin lähtenyt niillä vanhoillakaan...

Apua kaivattais nyt kovasti, hinku saada ajoon kesäksi on todella kova, mutta taitaa kesän ajot jäädä haaveeksi jos on mitään isompaa just nyt, rupeaa motivaatio oleen täysi nolla :evil:

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Ren » 22. Mar 2016 07:17

Kerta kipinää ja bensaa tulee ni kannattaa varmaa ens töiksee mitata puristukset. Ei varmaa jaon tarkastuskaa ois pahitteeks samalla.
Mitsubishi Lancer Evolution V

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 22. Mar 2016 11:28

Näin se pitää tehdä. Saa nähdä koska on ajossa jos joutuu remonttia ruveta tässävaiheessa tehdä, ajossa olisi jo moneen otteeseen jos se tallipaikka olisi jostain heltynyt, mutta nocando.

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Adan » 22. Mar 2016 12:16

Jos kipinää ja bensaa tulee niin mahtanevat tulla ihan väärään aikaan. Ei mäntien nyt ittekseen luulis halkeilevan, jos on vain seisonut. Mutta yhdyn edelliseen, jaon ja puristuspaineiden tarkistus kertoo jo paljon.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 04. Aug 2016 13:19

Olipas tippunut. Noh, ei anneta haitata. Säxän sain keväällä käymään, en enään edes muista mikä oli vialla. Vaihdeltiin tulpat, vagipuolat, ja muutama huohutusletku ja rokkasi. Toukokuun lopulla leimasin, hylky tuli päästöistä ja raidetankon päästä. Raidetangonpään vaihdoin samana päivänä ja seuraavana päivänä sain puhtaat päästölaput muualta ja konttorilta puhdas leima.

Koko kesän sai leipää ja muutakin rokkia, varauksella nostin ahdot täysiin ( 8-) ) mitä tuo t28 hyrrä jaksoi painaa, piikkipaine about 1,5b josta tippui baariin.

Sähköflektit laitoin anturin kautta imeen, ja tuulitunnelit sun muut viskot heitin roskalavalle.

Sitten rupesi pikkuhilaa kuulumaan naputus entistä korkeempana, ja kytkinkin rupesi luistamaan ja vikoilla vedoilla menikin jo käyttökelvottomaksi. Päätimpä sitten työntää nissanin vihdoin saatuun tallipaikkaan levolle. Seuraava homma on nostaa kone ylös, ja keksiä mitä tilalle. On tiedossa yksi Ca18det takokamoilla, joka todnäk löytää paikalleen kunhan saan käyttöauton myytyä tai vaihdettua halvempaan. Jos jotakuta kiinnostaa Lexus Is200 -2000 250tkm ajettuna niin yv.

Samalla pitää ahdin uusia, melkoinen päittäis ja sivuttaisvälys, ei kuitenkaan ollut ottanut kompurakoteloon eikä pakopesään kiinni. Jotain isompaa olisi tarkotus laittaa kun perus t28r, ehkä gt30, tai hx35. Suunnitelmat auki ja katsotaan tarjonnan ja rahatilanteen mukaan :D

Image

Image

Semmosta. Laitetaan lisää postia kun edistyy 8-)

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Anttihhhh » 04. Aug 2016 18:29

35 superia itte suosittelen, 4krpm täydet ahdot rupee keräämään jostai kolmesta tonnista :) nokat ku säätäisin itelle ni varmaa alempaataki sais heräämään ja vetää 7800rpm asti :P
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

User avatar
tuomas-k
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 10
Joined: 02. Nov 2015 19:30
Location: lappajärvi

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by tuomas-k » 05. Aug 2016 09:46

Anttihhhh wrote:35 superia itte suosittelen, 4krpm täydet ahdot rupee keräämään jostai kolmesta tonnista :) nokat ku säätäisin itelle ni varmaa alempaataki sais heräämään ja vetää 7800rpm asti :P
onko sun holsetti millä pakopesällä?
200sx -90 kesäauto

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Anttihhhh » 07. Aug 2016 10:52

tuomas-k wrote:
Anttihhhh wrote:35 superia itte suosittelen, 4krpm täydet ahdot rupee keräämään jostai kolmesta tonnista :) nokat ku säätäisin itelle ni varmaa alempaataki sais heräämään ja vetää 7800rpm asti :P
onko sun holsetti millä pakopesällä?
Kaikki aina kysyy :D 35 superi on 8# pesällä :)
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Mazzeyn S13 säxä -91

Post by Mazzey » 22. Sep 2016 11:44

Tsädäm ja silirimpsis. Nyt puri eilen joku ihmeen motivaatiokärpänen kerta käyttiksen ruosteetkin saatiin paikkailtua. Hetken siinä röökiä polteltuani ja muutaman bissen nautittua päätin että nyt nylppäsen jumalmoottorin ( :lol: ) irti kehdostaan. Erittäin suurella todennäköisyydellä olin ensimmäinen joka tähän koppaan sen on tehnyt (Ajettu kuitenkin jo 199tkm :roll: )

Sitä pidemmittä puheilla itse hommaan. Olin sähkösarjan ja syylärit, coolerit jne purkanut jo edestä pois. Laatikon jätin paikalleen ja pultit irroittelin. Sitten vielä puhaltimelle menevät letkut irti ja muutamat alipainepaskat edestä pois ja oli valmis nostettavaks. Nosteltiin ja ihmeteltiin että jumalauta kun ei nouse sit millään, mutta siinä hetken tiirailun jälkeen selvis et laatikko olikin vielä yhdellä ylhäältä kiinni, tullut varmaan taas kesken irroituksien jotain helvetin tärkeetä että unohtunu sekin :lol:
Image

Kone nousi vihdoin ylös, ja tuli aika tuttu käry samalla kun nosturia veivasi ylöspäin :lol:

Image

Kytkin tosiaan meni aika rikki tossa loppukesästä, toistan, aika rikki... :lol:

Image
Image

Haisee koko halli samalta paskalta. Hyi.

Ahdinkin on tosiaan tosi loppu, pitkittäisvälystä oli senverran että kun heiluttaa eestaas niin kolina käy keskiössä...

Image

Rupes ilta hämärtään ja kaljat loppumaan niin ajattelin jättää loput huomiselle. Jumalmoottori jäi katselemaan tyhjää hallia nosturin nokkaan tyytyväisenä

Image

Tänään duunista päästyä irrottelen öljypohjan ja kattelen mitä kaikkee laakerit on syönyt, tai onko niitä jäljellä enään ollenkaan.

Palailalan tänään, tai huomenissa kuvien kera taas asiaan 8-)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests