Mazzeyn PS13 Silvia
Re: Mazzeyn S13 säxä -91
Hups... Taas meni vähän kauemmin kuin piti tässä päivittelyssä. Noh, asiaan!
Säxästä purin öljypohjan pois ja katselin vähän mitä näkyy.
Runkolaakeri hyvässä hapessa
Eli aika finito. Kampuran kauloissa olevat jäljet tuntuu ihan kynnellä, ja yks mikä kummastutti niin runkolaakerit oli pahemmassa kunnossa kuin kangenlakrut. Jotain mutua tuolla koneessa on pyörinyt kun tuo yksi runkolaakeri on melkein halki
Sitten itse asiaan miksi tulin päivittämään. Tämä projekti jää, yllätys yllätys nyt taka-alalle. Piti käyttis myydä että saa tämän kuntoon, mutta mitä kävikään, tilalle tuli toinen turpodatsuni
Elikkäs perjantaina käytiin vaihtokaupoilla. Pihaan tuli PS13 Silvia. Sr20det ja manuaali. Jännintä tässä on se että swapattu lhd:ksi Mitä pikasella tutkailulla selvisi niin on BC tolppaa edessä, teiniä takana, rst pakosarjaa, rst outlettia ja 3" catbackia. Vakio outlet paikoillaan. Tekniikaltaan siis vakio putkistoa lukuunottamatta. Myyjän mukaan on nistunen lastu mutta ecussa ei ainakaan ollut korttia
Toinen hauska juttu oli kun myyjä kertoi että jotain pikkuvikaa kun vähän nykii ja on hengetön, no olihan se, paukkui ja poksui kiihdyttäessä ahdoilla. Kotiin päästyä heti tankki auki ja walbro tilalle ja sehän soi kuin kello!
Toinen mikä vähän nauratti kun kertoi että putki kolisee laatikkoon kiinni ja pitää ikävää resonointia tietyillä kierroksilla. Tutkailin auton alle niin en osumakohtaa löytänyt sitten mistään. Ihmettelin samalla miksi ahtaa vain 0,6kiloa vaikka kuinka ruuvasi bleediä. Katsoin vähän tarkemmin ahtimelle niin hukkaportti roikkui vapaana tangonvarassa ja helisi siinä niin perkeleesti Kiinnilaitettua lähdin koeajolle musitamatta että säätelin bleediä niin 1,5kiloa ahtoa ja fuelcut ja rattiakin taisi sattua kun siihen kolahdin
Vähän tuossa on korihommaa, muunmuassa takakaaret tehty karmeasti noita sexcortin pullistuksia varten ja muutamia ruostehommia. Pitää ostaa levittävät takakyljet talven mittaan. Nuo säxässä olleet vanteet heitin testinä alle, muuten ihan ok mutta takavanteet jää 50mm kaareen Ostetaan siis 2kpl 4x114.3 40-50mm leveät pulttispacerit.
Näihin tunnelmiin, palaillaan kun keretään!
Säxästä purin öljypohjan pois ja katselin vähän mitä näkyy.
Runkolaakeri hyvässä hapessa
Eli aika finito. Kampuran kauloissa olevat jäljet tuntuu ihan kynnellä, ja yks mikä kummastutti niin runkolaakerit oli pahemmassa kunnossa kuin kangenlakrut. Jotain mutua tuolla koneessa on pyörinyt kun tuo yksi runkolaakeri on melkein halki
Sitten itse asiaan miksi tulin päivittämään. Tämä projekti jää, yllätys yllätys nyt taka-alalle. Piti käyttis myydä että saa tämän kuntoon, mutta mitä kävikään, tilalle tuli toinen turpodatsuni
Elikkäs perjantaina käytiin vaihtokaupoilla. Pihaan tuli PS13 Silvia. Sr20det ja manuaali. Jännintä tässä on se että swapattu lhd:ksi Mitä pikasella tutkailulla selvisi niin on BC tolppaa edessä, teiniä takana, rst pakosarjaa, rst outlettia ja 3" catbackia. Vakio outlet paikoillaan. Tekniikaltaan siis vakio putkistoa lukuunottamatta. Myyjän mukaan on nistunen lastu mutta ecussa ei ainakaan ollut korttia
Toinen hauska juttu oli kun myyjä kertoi että jotain pikkuvikaa kun vähän nykii ja on hengetön, no olihan se, paukkui ja poksui kiihdyttäessä ahdoilla. Kotiin päästyä heti tankki auki ja walbro tilalle ja sehän soi kuin kello!
Toinen mikä vähän nauratti kun kertoi että putki kolisee laatikkoon kiinni ja pitää ikävää resonointia tietyillä kierroksilla. Tutkailin auton alle niin en osumakohtaa löytänyt sitten mistään. Ihmettelin samalla miksi ahtaa vain 0,6kiloa vaikka kuinka ruuvasi bleediä. Katsoin vähän tarkemmin ahtimelle niin hukkaportti roikkui vapaana tangonvarassa ja helisi siinä niin perkeleesti Kiinnilaitettua lähdin koeajolle musitamatta että säätelin bleediä niin 1,5kiloa ahtoa ja fuelcut ja rattiakin taisi sattua kun siihen kolahdin
Vähän tuossa on korihommaa, muunmuassa takakaaret tehty karmeasti noita sexcortin pullistuksia varten ja muutamia ruostehommia. Pitää ostaa levittävät takakyljet talven mittaan. Nuo säxässä olleet vanteet heitin testinä alle, muuten ihan ok mutta takavanteet jää 50mm kaareen Ostetaan siis 2kpl 4x114.3 40-50mm leveät pulttispacerit.
Näihin tunnelmiin, palaillaan kun keretään!
Re: Mazzeyn S13 & PS13
Silvia
Re: Mazzeyn S13 & PS13
Taas jotain tapahtunut. Pahimpia / näkyvimpiä virheitä korissa alettu kittaileen. Etulokarissa oli kolhu josta maalit lähtenyt, todnäk jäänyt joskus konepellin tanko väliin. Tähän vedettiin kitit, kuten myös takakylkeen. Kuvia en valmiista tuotoksista ottanut, mutta laajalta alueelta kitattiin. Takakylki nyt ei täydellinen ole, mutta ei tarvitsekaan sillä kuitukyljet tulee päälle jossainvaiheessa.
Tilailin myös aamulla kampuran etustefan, ja venttiilikopan tiivisteen. Vuotaa tuo etustefa tällähetkellä todella rajusti, joten se olisi tarkoitus vaihtaa tulevana viikonloppuna jos vaan kerkeäisi huomiseks vielä tuleen
Näihin tunnelmiin, multa sais muuten ostaa nuo Rota Gtr vanteet kumeineen pois, 18" 8.75"/9,5" leveet, et't muistaakseni 27 ja 35 tai 30. Tarkistan kun vaihdan alta pois. Samoten ca18det osaa ylimääräisenä, mm. 630cc dekat, rb maf jne jne...
Tilailin myös aamulla kampuran etustefan, ja venttiilikopan tiivisteen. Vuotaa tuo etustefa tällähetkellä todella rajusti, joten se olisi tarkoitus vaihtaa tulevana viikonloppuna jos vaan kerkeäisi huomiseks vielä tuleen
Näihin tunnelmiin, multa sais muuten ostaa nuo Rota Gtr vanteet kumeineen pois, 18" 8.75"/9,5" leveet, et't muistaakseni 27 ja 35 tai 30. Tarkistan kun vaihdan alta pois. Samoten ca18det osaa ylimääräisenä, mm. 630cc dekat, rb maf jne jne...
Re: Mazzeyn S13 & PS13
Taas vähän hiljasempaa ollut mutta pistetään pientä välipäivitystä.
Tuli tosiaan käytyä Kaanaassa 29.10 ensimmäistä kertaa ajamassa luisua radalla. Pientä ajolinjojen hakua ja alustansäätöä ja saatiin meneen jo kahva edellä, eihän siitä oikein mitään tullut mutta mentiin kuitenkin Auto toimi hyvin, mitä nyt ajot loppui siihen että ahtoputkeen suli reikä mutta muuten oikein hyvin
Nyt lähtee tosiaan pieni välivaihe nissanin kanssa, purkasin pakosarjan ja ahtimen pois kun vuoti outletin ja pakopesän välistä, mutta mitä kävikään. Tilasin samalla sit 750cc suuttimet, z32 maffin, topmount pakosarjan, ja ulkosen hukkiksen. Ahtimeksi olen nyt vähän miettinyt kahta vaihtoehtoa, joko Borgwarnerin s200sx-e, tai Turbobanditin TB60.
Kaikkee muutakin näprätty, muunmuassa sen etustefan vaihtelin, ja senkin vain todetakseni että myös takastefa vuotaa Sitten tosiaan vanhan omistajan jäljiltä oli putkisto niinkin järkevä että oli kaikki muut putkiston osat vaihdettu isompiin, paitsi downpipe oli vakio niinkuin myös katti. Eli suoraan 3" outletilta vakio downpipelle ja kauhea porrastus. Ilmankos oli jotenkin hieman vaisun oloinen alarekisteristä, ja puutui ylhäällä. Tähän tuli säxästä 3" downpipe kisakatilla ja johan muuttui luonne, ihme että yksi putkenpätkä vaikuttaa noin kovin auton luonteeseen
Eilen otin venttiilikopan auki ja istutin Gktechiltä ostamani rockerarmstopperit paikalleen. Samalla vaihtui venankopantiivisteet ja venankoppa vaihtoi väriä kirkkaankeltaiseksi.
Ensiviikolla lisää kun saadaan vähän kilkkeitä paikoilleen
Tuli tosiaan käytyä Kaanaassa 29.10 ensimmäistä kertaa ajamassa luisua radalla. Pientä ajolinjojen hakua ja alustansäätöä ja saatiin meneen jo kahva edellä, eihän siitä oikein mitään tullut mutta mentiin kuitenkin Auto toimi hyvin, mitä nyt ajot loppui siihen että ahtoputkeen suli reikä mutta muuten oikein hyvin
Nyt lähtee tosiaan pieni välivaihe nissanin kanssa, purkasin pakosarjan ja ahtimen pois kun vuoti outletin ja pakopesän välistä, mutta mitä kävikään. Tilasin samalla sit 750cc suuttimet, z32 maffin, topmount pakosarjan, ja ulkosen hukkiksen. Ahtimeksi olen nyt vähän miettinyt kahta vaihtoehtoa, joko Borgwarnerin s200sx-e, tai Turbobanditin TB60.
Kaikkee muutakin näprätty, muunmuassa sen etustefan vaihtelin, ja senkin vain todetakseni että myös takastefa vuotaa Sitten tosiaan vanhan omistajan jäljiltä oli putkisto niinkin järkevä että oli kaikki muut putkiston osat vaihdettu isompiin, paitsi downpipe oli vakio niinkuin myös katti. Eli suoraan 3" outletilta vakio downpipelle ja kauhea porrastus. Ilmankos oli jotenkin hieman vaisun oloinen alarekisteristä, ja puutui ylhäällä. Tähän tuli säxästä 3" downpipe kisakatilla ja johan muuttui luonne, ihme että yksi putkenpätkä vaikuttaa noin kovin auton luonteeseen
Eilen otin venttiilikopan auki ja istutin Gktechiltä ostamani rockerarmstopperit paikalleen. Samalla vaihtui venankopantiivisteet ja venankoppa vaihtoi väriä kirkkaankeltaiseksi.
Ensiviikolla lisää kun saadaan vähän kilkkeitä paikoilleen
Last edited by Mazzey on 04. Dec 2016 18:49, edited 1 time in total.
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Ei mennyt nuo osahankinnatkaan ihan putkeen, mutta ei niistä sen enempää Pakosarjan ja hukkiksen palautin.
Sitten asiaan, eli säxä on nyt MYYTY. Nyt keskitytään siis vain Silviaan. Ei siinä, päivitellään kun saan tavaraa kiinni!
Sitten asiaan, eli säxä on nyt MYYTY. Nyt keskitytään siis vain Silviaan. Ei siinä, päivitellään kun saan tavaraa kiinni!
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Taas jäänyt päivittely tosi vähälle kun on tuolla intin kurkkumoposalaateissa tetsannut tammikuusta asti. Ei siinä, asiaan taas!
Suunnitelmat muuttui ahtimen suhteen, kun tilaamani s200sxe borggilainen ei sit koskaan mulle asti tullutkaan. Rahat takas ja toista tilalle.
Laitoin facebookkiin kirpparipalstalle että ostetaan turpo, ja samana päivänä löytykin siis mulle just passelin hintanen ja olonen setti.
Eurasta hain eilen Holseenin hx35 superin, Japspeedin topmount pakosatsin ja Turbosmartin 38mm hukkiksen. Kaikki uusia eikä maksanut kun uuden holsetin verran Tosin tuosta hukkiksesta en ole täysin satavarma onko aito, mutta kai se kopiollakin pelaa.
Koettelin kalikoita jo vähän kiinnikin hahmottaakseni miten outletin toteutan, ja vähän ahtoputkillekkin katselin paikkoja.
Sinne se uppoaa, vähän sai jarruputkia väännellä että mahtui paikalleen mutta muuten oikein passelisti.
Tosissaan, samalla suunniteltu tulevaa ulkokuorta. Tarkotus olis nyt tässä kevään/alkukesän aikana laittaa nyt ensin ajokuntoon ja käydä säätämässä jne ja senjälkeen miettiä korisarjaa. Tekniikasta puuttuu vielä tosissaan ison välijäähyn asennus, ahtoputkien veto, öljy ja vesilinjojen veto, outletin ja downpipen teko/muokkaus, ja kytkin. Leimatakin pitäisi kun loppui tammikuussa mutta en koe olevan ongelma paikallisella konttorilla mistä säxäkin läpäisi lukuisten puutteiden kanssa
Ulkokuoreen palatakseni oon pyöritellyt tosissaan mielessäni Spirit rei style satsia, levittäviä takakylkiä ja etulokareita. Väri pysyy metallinhohtovalkosena johon lisätään tilkka sinistä flakea tuomaan vähän hohtoa. Nämä tosin saattaa mennä ensitalvelle mutta sen näkee ajan ja rahatilanteen mukaan
Sisustaankin on jotain kamaluuksia tehty, vielä sisustahommia olisi RHD ratinympärysmuovien löytäminen, takakontin verhoilujen löytäminen, polkimien uudelleenkiinnitys tulipeltiin (Vanhan omistajan kaasupolkimen kiinnitys popniiteillä ei oikein vakuuta), ja muuta hipoilua. Pari juttua pitäisi verhoilla ja kuppipenkin kiinnitys siistiä.
Mut näihin kuviin ja tunnelmiin, katsotaan taas kun kerkeää jotain tekemään Loppuun vielä keväinen keulakuva
Suunnitelmat muuttui ahtimen suhteen, kun tilaamani s200sxe borggilainen ei sit koskaan mulle asti tullutkaan. Rahat takas ja toista tilalle.
Laitoin facebookkiin kirpparipalstalle että ostetaan turpo, ja samana päivänä löytykin siis mulle just passelin hintanen ja olonen setti.
Eurasta hain eilen Holseenin hx35 superin, Japspeedin topmount pakosatsin ja Turbosmartin 38mm hukkiksen. Kaikki uusia eikä maksanut kun uuden holsetin verran Tosin tuosta hukkiksesta en ole täysin satavarma onko aito, mutta kai se kopiollakin pelaa.
Koettelin kalikoita jo vähän kiinnikin hahmottaakseni miten outletin toteutan, ja vähän ahtoputkillekkin katselin paikkoja.
Sinne se uppoaa, vähän sai jarruputkia väännellä että mahtui paikalleen mutta muuten oikein passelisti.
Tosissaan, samalla suunniteltu tulevaa ulkokuorta. Tarkotus olis nyt tässä kevään/alkukesän aikana laittaa nyt ensin ajokuntoon ja käydä säätämässä jne ja senjälkeen miettiä korisarjaa. Tekniikasta puuttuu vielä tosissaan ison välijäähyn asennus, ahtoputkien veto, öljy ja vesilinjojen veto, outletin ja downpipen teko/muokkaus, ja kytkin. Leimatakin pitäisi kun loppui tammikuussa mutta en koe olevan ongelma paikallisella konttorilla mistä säxäkin läpäisi lukuisten puutteiden kanssa
Ulkokuoreen palatakseni oon pyöritellyt tosissaan mielessäni Spirit rei style satsia, levittäviä takakylkiä ja etulokareita. Väri pysyy metallinhohtovalkosena johon lisätään tilkka sinistä flakea tuomaan vähän hohtoa. Nämä tosin saattaa mennä ensitalvelle mutta sen näkee ajan ja rahatilanteen mukaan
Sisustaankin on jotain kamaluuksia tehty, vielä sisustahommia olisi RHD ratinympärysmuovien löytäminen, takakontin verhoilujen löytäminen, polkimien uudelleenkiinnitys tulipeltiin (Vanhan omistajan kaasupolkimen kiinnitys popniiteillä ei oikein vakuuta), ja muuta hipoilua. Pari juttua pitäisi verhoilla ja kuppipenkin kiinnitys siistiä.
Mut näihin kuviin ja tunnelmiin, katsotaan taas kun kerkeää jotain tekemään Loppuun vielä keväinen keulakuva
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Olipahan tippunut taas, minkäs voit kun ei intistä kerkeä :'D
Saatu taas jonkinverran eteenpäin. Myönnän että teen nyt hitaasti mutta aika ei yksinkertaisesti riitä
Ahtoputket, välijäähyn ja ahtimen linjat valmiita. Ensviikonloppuna tarkotus tehdä pakoputki loppuun.
Kytkimeksi hain act'n kuuslapasen jousittamattoman sintterin vauhtipyörineen ja asetelmineen, Race!
On korisarjastakin ollut kauppaa, ja taitaa originin tekelettä tulla sit kuitenkin ainakin tähänhätään.
Sisustaa tosissaan tehty vähän persoonallisemmaksi, onneksi on sisko joka osaa verhoilla
Kaikki ahtimen linjat tein ihan an liittimilä. Öljynpaluusta lähtien.
Ei pitäisi enään ihan törkeän kauaa mennä että tämän saa ajokuntoon. Toivottavasti ainakaan. Leimalle ensin, senjälkeen kytkimen vaihtoa ja säätöön. Kyllä tämä tästä
Saatu taas jonkinverran eteenpäin. Myönnän että teen nyt hitaasti mutta aika ei yksinkertaisesti riitä
Ahtoputket, välijäähyn ja ahtimen linjat valmiita. Ensviikonloppuna tarkotus tehdä pakoputki loppuun.
Kytkimeksi hain act'n kuuslapasen jousittamattoman sintterin vauhtipyörineen ja asetelmineen, Race!
On korisarjastakin ollut kauppaa, ja taitaa originin tekelettä tulla sit kuitenkin ainakin tähänhätään.
Sisustaa tosissaan tehty vähän persoonallisemmaksi, onneksi on sisko joka osaa verhoilla
Kaikki ahtimen linjat tein ihan an liittimilä. Öljynpaluusta lähtien.
Ei pitäisi enään ihan törkeän kauaa mennä että tämän saa ajokuntoon. Toivottavasti ainakaan. Leimalle ensin, senjälkeen kytkimen vaihtoa ja säätöön. Kyllä tämä tästä
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Vie kotiin tyttö näytille niin siskokin tajuaa että ei sateenkaari kuosi olekkaan broidin lemppari
Jos oon väärällä linjalla niin sori. Tulee automaattisesti kun oon niin vanhanaikanen
Hiljaa hyvä tulee
Jos oon väärällä linjalla niin sori. Tulee automaattisesti kun oon niin vanhanaikanen
Hiljaa hyvä tulee
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Haha, sillonkun emännän kanssa vielä yhdessä olin niin kattoi sekin vähän kieroon tuota mun sisustaa Siskolle läväytin kuitenkin vaan että mahd räikeellä kankaalla mitä ikinä vaan löydät, ja sehän löysi
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Oon kyllä kateellinen, kun sulla on PS13 ja mulla vaan wannabe PS13
kaikinpuolin hieno vehje
Re: Mazzeyn PS13 Silvia
Äiti, musta tuli pokemon.
Jepjoo, korisarja tuli perille, ja tuli samalla pulttailtua se kiinni.
Originin Agressive satsi. Ai jumalauti kun huutaa isompaa ja leveempää vannetta, mutta ei makeaa mahantäydeltä, ainakaan vielä. Armeija loppuu torstaina, viikko lomailua ja senjälkeen töihin, joten alkaa tällekin ehkä tapahtumaan jotain. Nuo neppiskaaret lähtee aivan ensimmäisenä. Korisatsin sutaisin nopeasti paukulla suurinpiirtein samansävyiseksi kuin koppa, taisiis ainakin spraypullon korkin mukaan, mutta aivan eri sävyähän se sitten kuitenkin oli. ajetaan tää kesä nyt tuollasena ja keskitytään ajamiseen. Hetikun v-band adapteri kehtaa mulle saapua, saa tehtyä downpipen jonkajälkeen tän räkkylän pitäis käydä. Katsoo nyt koska kerkiää katsastukseen
Keulan "suoristin" samalla. Katselin joitain vanhoja kuvia ja mietin että kylläpäs näyttää keula vinkkeliltä, ja siellähän oli toinen etuvalo 3cm korkeammalla kuin toinen, tuli nekin vensklattua kondikseen. Näihin kuviin ja tunnelmiin, ehrotuksia ja haukkuja otetaan vastaan
Jepjoo, korisarja tuli perille, ja tuli samalla pulttailtua se kiinni.
Originin Agressive satsi. Ai jumalauti kun huutaa isompaa ja leveempää vannetta, mutta ei makeaa mahantäydeltä, ainakaan vielä. Armeija loppuu torstaina, viikko lomailua ja senjälkeen töihin, joten alkaa tällekin ehkä tapahtumaan jotain. Nuo neppiskaaret lähtee aivan ensimmäisenä. Korisatsin sutaisin nopeasti paukulla suurinpiirtein samansävyiseksi kuin koppa, taisiis ainakin spraypullon korkin mukaan, mutta aivan eri sävyähän se sitten kuitenkin oli. ajetaan tää kesä nyt tuollasena ja keskitytään ajamiseen. Hetikun v-band adapteri kehtaa mulle saapua, saa tehtyä downpipen jonkajälkeen tän räkkylän pitäis käydä. Katsoo nyt koska kerkiää katsastukseen
Keulan "suoristin" samalla. Katselin joitain vanhoja kuvia ja mietin että kylläpäs näyttää keula vinkkeliltä, ja siellähän oli toinen etuvalo 3cm korkeammalla kuin toinen, tuli nekin vensklattua kondikseen. Näihin kuviin ja tunnelmiin, ehrotuksia ja haukkuja otetaan vastaan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests