Nissan Skyline R33 GTS-t
Nissan Skyline R33 GTS-t
Moro vaan.
Jonkun verran foorumia seuranneena niin voihan tuota itsekki tehdä pienen projekti topikin omasta kulkineesta.
Kyseessähän on vuoden -95 R33 GTS-t Skyline. Auto tuli mulle -09 vuonna, ostohetkellä auto oli täysin vakio alustaa ja vanteita lukuun ottamatta.
Auto osto hetkellä / entisen omistajan ottama kuva
Ensimmäisiä paranuksia mitä tuli tehtyä niin oli auton myllytys ja vanteitten uudelleen maalaus / kunnostus ja tietenki madallus. Madalluskaan ei ihan ongelmitta mennyt, alustan silloista virkaa hoiti Tein josta yllättäin oli kaikki säädöt jumissa. Madallusta suoritettaessa meni yks taka iskarin alasilmukka poikki joten alusta vaihtui samantien D2:seen
Samaisena kesänä vanteet saivat uuden värin. Pakoputken loppu osa vaihtui kans.
2010-2012Talvi seisonta venyi sitten noin parin vuoden mittaiseksi ja auto oli taas ajossa 2013 loppukesänä.
Tällä kertaa Skyline saikin jo pikkasen enemmän uutta osaa. Vanteet vaihtuivat 18" tuumasiin RH ZW3:siin. Ostohetkellä vanteet olivat 8,5/9,5-18 ja nyt taka lipat siirty eteen ja taakse tuli uudet. Nykyiset speksit ovat 9,5/10-18
Tekniikka saikin sitten vähän enemmän. Alakerta pysyi toistaiseksi vakiona, kannen tiivistettäkään ei lähdetty vaihtaan.
Mutta polttoaine puolelle vaihtu walbron255 pumppu, paineen säätimeksi Fuelab ja suuttimiksi 1000cc ev14:set
Pako puolelle tuli rosterinen kiinapakosarja, Holset Hx35Super, 60mm hukkaportti ja 3" putki alusta loppuun 2kpl vaimentimia.
Imupuolelle tulisitten 100mm imuputki sienisuodattimella, iso välijäähdytin, greddy-style imusarja ja isompi kaasuläppä. Sitten jotain pientä kuten säädettävät nokkapyörät, 2kpl pakonokkia, alusyyläriä ja splitfiren puolat. Ja moottoriohjauksen virkaa hoitaa Vipec.
2013 vuoden loppu kesän kuvia.
2013-2014 talveksi auto laitettiin takaisin talliin joka onkin sitten kestänyt tähän päivään asti. Jostain tuli päähän pisto Skylineen vois alkaa vaihtamaan R33 GTR:n keulan osat ja taka kyljet. (Että sellanen pikku homma)
Ensitöikseen tuli heivattua lasikuituinen etu puskurin pois, jonka tilalle tuli englannista pikkuvikainen aito muovinen puskuri. Sitten alkoi alkuperäisten etu lokareiden metsästys toinen löytyi suomesta esv:ltä pikkuvikainen sekin ja toinen täysin ehjä englannista. Lokareita paikoilleen laittaessa tuli sitten huomattua että ei ne ihan noin vain passaakkaan paikoilleen, lokareiden alle tulee muutaman sentin "korotus" listat, joten sellaset meni myös hommaukseen, australian ebaysta löyty ne. Yllättäin konepelti on GTS-t:ssä keskikohdalta matalemmalla ja etu laidasta lyhempi. Joten konepelti meni myös vaihtoon, kukaan ei lähettänyt mulle alkuperäistä joten päätin tilata Seibonilta alkuperäisen näköisen hiilikuitupellin, mutta ei sekään passannut vielä suoraan paikoilleen, lisäksi piti vielä hommata konepellin saranat ja lukko tukirautoineen ja alkuperäinen maski. Ajovalojen taakse piti vielä hommata jatkopalat, mutta DNSF:ltä sain mitat joten tein ne itse. Ja jotain pieniä tukiraudan muokkauksi joutui tekemään.
Keulan osat soviteltuna paikoilleen, näistä ei hirveenä löydy projekti kuvia joten jatkossa alkaa tulemaan enemmän kuvia, myös uudet vanteet sovituksessa.
Taka kylkien vaihto onkin sitten vähän isompi homma, lasikuitu ei ollut etes vaihtoehto. Yllätyksenä tuli että Skylineen oli joskus japanissa vaihdettu vänkärin puolen koko pintapelti, ruoste suojaksesta ei ollut tietoakaan joten kaikki samat mukavasti ruosteessa. Onneksi mun hommaamat kylkipellin vaihtuvat isommalta alueelta joten saa kaikki ruostekohdat vaihdettua. Pinta pelti irrotettu.
Kaikki ruostekohdat vaihdettu / puhdistettu. Sisälokarin vaihtoin Gtr:n leveämpään.
Sisäpuoli tuli maalattua sitten lähes alkuperäisellä sävyllä, myös pintapellin puoli.
Seuraavaksi oli pintapellin liimaus / hitsaus ja sai se vielä hiontavärit päälle. Antenni reikä sai lähteä.
Saman tein toiselle puolelle, sisälokarin vaihto oli pikkasen työläänpi kun polttoaineen täyttöputki oli edessä, joten siinä vähän oikasin enkä vaihtanut täyttöputken kohtaan vaan jatkoin lokaria vierestä. Samanlain maalasin sisäpuolet.
Molemmat pintapellit on tällä hetkellä kiinni ja lommot / saumat on kitattu. Hiontavärit pitäisi laittaa seuraavaksi ja liipata kori maalaus kuntoon. Eli auto on tällä hetkellä tässä kunnossa.
Toivottavasti aloitus postaus oli tarpeeksi kattava että ei tuu heti kommenttia että vois ensin tehdä jotain ennenkuin tekee projekti topikin
Tästä jatketaan kunhan projektia saadaan eteenpäin.
Jonkun verran foorumia seuranneena niin voihan tuota itsekki tehdä pienen projekti topikin omasta kulkineesta.
Kyseessähän on vuoden -95 R33 GTS-t Skyline. Auto tuli mulle -09 vuonna, ostohetkellä auto oli täysin vakio alustaa ja vanteita lukuun ottamatta.
Auto osto hetkellä / entisen omistajan ottama kuva
Ensimmäisiä paranuksia mitä tuli tehtyä niin oli auton myllytys ja vanteitten uudelleen maalaus / kunnostus ja tietenki madallus. Madalluskaan ei ihan ongelmitta mennyt, alustan silloista virkaa hoiti Tein josta yllättäin oli kaikki säädöt jumissa. Madallusta suoritettaessa meni yks taka iskarin alasilmukka poikki joten alusta vaihtui samantien D2:seen
Samaisena kesänä vanteet saivat uuden värin. Pakoputken loppu osa vaihtui kans.
2010-2012Talvi seisonta venyi sitten noin parin vuoden mittaiseksi ja auto oli taas ajossa 2013 loppukesänä.
Tällä kertaa Skyline saikin jo pikkasen enemmän uutta osaa. Vanteet vaihtuivat 18" tuumasiin RH ZW3:siin. Ostohetkellä vanteet olivat 8,5/9,5-18 ja nyt taka lipat siirty eteen ja taakse tuli uudet. Nykyiset speksit ovat 9,5/10-18
Tekniikka saikin sitten vähän enemmän. Alakerta pysyi toistaiseksi vakiona, kannen tiivistettäkään ei lähdetty vaihtaan.
Mutta polttoaine puolelle vaihtu walbron255 pumppu, paineen säätimeksi Fuelab ja suuttimiksi 1000cc ev14:set
Pako puolelle tuli rosterinen kiinapakosarja, Holset Hx35Super, 60mm hukkaportti ja 3" putki alusta loppuun 2kpl vaimentimia.
Imupuolelle tulisitten 100mm imuputki sienisuodattimella, iso välijäähdytin, greddy-style imusarja ja isompi kaasuläppä. Sitten jotain pientä kuten säädettävät nokkapyörät, 2kpl pakonokkia, alusyyläriä ja splitfiren puolat. Ja moottoriohjauksen virkaa hoitaa Vipec.
2013 vuoden loppu kesän kuvia.
2013-2014 talveksi auto laitettiin takaisin talliin joka onkin sitten kestänyt tähän päivään asti. Jostain tuli päähän pisto Skylineen vois alkaa vaihtamaan R33 GTR:n keulan osat ja taka kyljet. (Että sellanen pikku homma)
Ensitöikseen tuli heivattua lasikuituinen etu puskurin pois, jonka tilalle tuli englannista pikkuvikainen aito muovinen puskuri. Sitten alkoi alkuperäisten etu lokareiden metsästys toinen löytyi suomesta esv:ltä pikkuvikainen sekin ja toinen täysin ehjä englannista. Lokareita paikoilleen laittaessa tuli sitten huomattua että ei ne ihan noin vain passaakkaan paikoilleen, lokareiden alle tulee muutaman sentin "korotus" listat, joten sellaset meni myös hommaukseen, australian ebaysta löyty ne. Yllättäin konepelti on GTS-t:ssä keskikohdalta matalemmalla ja etu laidasta lyhempi. Joten konepelti meni myös vaihtoon, kukaan ei lähettänyt mulle alkuperäistä joten päätin tilata Seibonilta alkuperäisen näköisen hiilikuitupellin, mutta ei sekään passannut vielä suoraan paikoilleen, lisäksi piti vielä hommata konepellin saranat ja lukko tukirautoineen ja alkuperäinen maski. Ajovalojen taakse piti vielä hommata jatkopalat, mutta DNSF:ltä sain mitat joten tein ne itse. Ja jotain pieniä tukiraudan muokkauksi joutui tekemään.
Keulan osat soviteltuna paikoilleen, näistä ei hirveenä löydy projekti kuvia joten jatkossa alkaa tulemaan enemmän kuvia, myös uudet vanteet sovituksessa.
Taka kylkien vaihto onkin sitten vähän isompi homma, lasikuitu ei ollut etes vaihtoehto. Yllätyksenä tuli että Skylineen oli joskus japanissa vaihdettu vänkärin puolen koko pintapelti, ruoste suojaksesta ei ollut tietoakaan joten kaikki samat mukavasti ruosteessa. Onneksi mun hommaamat kylkipellin vaihtuvat isommalta alueelta joten saa kaikki ruostekohdat vaihdettua. Pinta pelti irrotettu.
Kaikki ruostekohdat vaihdettu / puhdistettu. Sisälokarin vaihtoin Gtr:n leveämpään.
Sisäpuoli tuli maalattua sitten lähes alkuperäisellä sävyllä, myös pintapellin puoli.
Seuraavaksi oli pintapellin liimaus / hitsaus ja sai se vielä hiontavärit päälle. Antenni reikä sai lähteä.
Saman tein toiselle puolelle, sisälokarin vaihto oli pikkasen työläänpi kun polttoaineen täyttöputki oli edessä, joten siinä vähän oikasin enkä vaihtanut täyttöputken kohtaan vaan jatkoin lokaria vierestä. Samanlain maalasin sisäpuolet.
Molemmat pintapellit on tällä hetkellä kiinni ja lommot / saumat on kitattu. Hiontavärit pitäisi laittaa seuraavaksi ja liipata kori maalaus kuntoon. Eli auto on tällä hetkellä tässä kunnossa.
Toivottavasti aloitus postaus oli tarpeeksi kattava että ei tuu heti kommenttia että vois ensin tehdä jotain ennenkuin tekee projekti topikin
Tästä jatketaan kunhan projektia saadaan eteenpäin.
Last edited by Tuukk4 on 13. Jun 2016 20:51, edited 2 times in total.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Siis wau! Hienoa työtä ja rohkeita tekoja!
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Pakko arvostaa, nyt tuloo hyvää.
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Seurantaan, v*tun hyvä! <3
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Oikeesti tosi hieno:)
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Vaivaa on nähty! ISOT ihailut sinne suuntaan!
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Mukava lukia topikkia kun muitakin kiinnostaa. Toistaseksi ei oo viimeisen kuvan jälkeen tapahtunut mitään pikkasen piha hommat kotona hidastaa projektin etenemistä mutta kyllä se vielä etenee. Kesälomat on vielä edessä päin.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Tästä on tulossa jotain niin kaunista Nyt toivon vaan että joku päivä nään oulun liikenteessä tämän
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Nyt ois koko korin päälle hiontavärit vedetty ja seuraavaksi alkas hirvee hiominen, jospa tähänki vielä värin sais päälle.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Nyt näyttää hyvälle! Onko lopullisesta pintaväristä vielä ajatusta?
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
No on se hyvä että Tuukkakin on jaksanu sen verran rankentamisilta käydä koneella että on jonnekkin viittinyt vähän tilannepäivitystä laittaa. Skyllen jalostustahti näyttää hyvältä ja lopputuloskaan ei varmsati petä. Talveksi ajoon?
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Väri tulee pysymään edelleen valkoisena ja vanteet kultaisina, eli väri maailmaan ei ole tulossa muutoksia.
Mihin Sammuboi on kadonnu ku ei näkynyt. Joo ei oo paljoo päivityksiä tullut tehtyä kun ei oo ollut käytössä mitään kuvapalvelu
jota osais meikäläinen käyttää, nyt on.
Mihin Sammuboi on kadonnu ku ei näkynyt. Joo ei oo paljoo päivityksiä tullut tehtyä kun ei oo ollut käytössä mitään kuvapalvelu
jota osais meikäläinen käyttää, nyt on.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Mä oon ollu Japanissa viimeset kolme kuukautta. Huomenna lento takas. Pitää tulla jutustelee, kuhan kerkee asettumaan taas Ouluun.
Hyvä ettei mitään liian radikaalia oo tulossa niin pysyy paketti siistinä.
Hyvä ettei mitään liian radikaalia oo tulossa niin pysyy paketti siistinä.
Re: Nissan Skyline r33 GTSt
Homma etenee, tuli mietittyä tota konepeltiä että jättäiskö sen kuitenkin hiilikuitu pinnalle?
Eipä ajatus valkoisesta autosta ja mustasta konepellistä sitten kuitenkaan houkuttanut yhtään. Nyt ois kaikki keulan osat saatu maalattua.
Etulipasta tuli sitten mattamusta kuten orkkis GTR:ssä. Katotaan jääkö vai tuleeko siitäkin valkoinen.
Eipä ajatus valkoisesta autosta ja mustasta konepellistä sitten kuitenkaan houkuttanut yhtään. Nyt ois kaikki keulan osat saatu maalattua.
Etulipasta tuli sitten mattamusta kuten orkkis GTR:ssä. Katotaan jääkö vai tuleeko siitäkin valkoinen.
Last edited by Tuukk4 on 03. Oct 2015 10:18, edited 1 time in total.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests