Nissan Skyline R33 GTS-t
Posted: 21. Jun 2015 23:44
Moro vaan.
Jonkun verran foorumia seuranneena niin voihan tuota itsekki tehdä pienen projekti topikin omasta kulkineesta.
Kyseessähän on vuoden -95 R33 GTS-t Skyline. Auto tuli mulle -09 vuonna, ostohetkellä auto oli täysin vakio alustaa ja vanteita lukuun ottamatta.
Auto osto hetkellä / entisen omistajan ottama kuva
Ensimmäisiä paranuksia mitä tuli tehtyä niin oli auton myllytys ja vanteitten uudelleen maalaus / kunnostus ja tietenki madallus. Madalluskaan ei ihan ongelmitta mennyt, alustan silloista virkaa hoiti Tein josta yllättäin oli kaikki säädöt jumissa. Madallusta suoritettaessa meni yks taka iskarin alasilmukka poikki joten alusta vaihtui samantien D2:seen
Samaisena kesänä vanteet saivat uuden värin. Pakoputken loppu osa vaihtui kans.
2010-2012Talvi seisonta venyi sitten noin parin vuoden mittaiseksi ja auto oli taas ajossa 2013 loppukesänä.
Tällä kertaa Skyline saikin jo pikkasen enemmän uutta osaa. Vanteet vaihtuivat 18" tuumasiin RH ZW3:siin. Ostohetkellä vanteet olivat 8,5/9,5-18 ja nyt taka lipat siirty eteen ja taakse tuli uudet. Nykyiset speksit ovat 9,5/10-18
Tekniikka saikin sitten vähän enemmän. Alakerta pysyi toistaiseksi vakiona, kannen tiivistettäkään ei lähdetty vaihtaan.
Mutta polttoaine puolelle vaihtu walbron255 pumppu, paineen säätimeksi Fuelab ja suuttimiksi 1000cc ev14:set
Pako puolelle tuli rosterinen kiinapakosarja, Holset Hx35Super, 60mm hukkaportti ja 3" putki alusta loppuun 2kpl vaimentimia.
Imupuolelle tulisitten 100mm imuputki sienisuodattimella, iso välijäähdytin, greddy-style imusarja ja isompi kaasuläppä. Sitten jotain pientä kuten säädettävät nokkapyörät, 2kpl pakonokkia, alusyyläriä ja splitfiren puolat. Ja moottoriohjauksen virkaa hoitaa Vipec.
2013 vuoden loppu kesän kuvia.
2013-2014 talveksi auto laitettiin takaisin talliin joka onkin sitten kestänyt tähän päivään asti. Jostain tuli päähän pisto Skylineen vois alkaa vaihtamaan R33 GTR:n keulan osat ja taka kyljet. (Että sellanen pikku homma)
Ensitöikseen tuli heivattua lasikuituinen etu puskurin pois, jonka tilalle tuli englannista pikkuvikainen aito muovinen puskuri. Sitten alkoi alkuperäisten etu lokareiden metsästys toinen löytyi suomesta esv:ltä pikkuvikainen sekin ja toinen täysin ehjä englannista. Lokareita paikoilleen laittaessa tuli sitten huomattua että ei ne ihan noin vain passaakkaan paikoilleen, lokareiden alle tulee muutaman sentin "korotus" listat, joten sellaset meni myös hommaukseen, australian ebaysta löyty ne. Yllättäin konepelti on GTS-t:ssä keskikohdalta matalemmalla ja etu laidasta lyhempi. Joten konepelti meni myös vaihtoon, kukaan ei lähettänyt mulle alkuperäistä joten päätin tilata Seibonilta alkuperäisen näköisen hiilikuitupellin, mutta ei sekään passannut vielä suoraan paikoilleen, lisäksi piti vielä hommata konepellin saranat ja lukko tukirautoineen ja alkuperäinen maski. Ajovalojen taakse piti vielä hommata jatkopalat, mutta DNSF:ltä sain mitat joten tein ne itse. Ja jotain pieniä tukiraudan muokkauksi joutui tekemään.
Keulan osat soviteltuna paikoilleen, näistä ei hirveenä löydy projekti kuvia joten jatkossa alkaa tulemaan enemmän kuvia, myös uudet vanteet sovituksessa.
Taka kylkien vaihto onkin sitten vähän isompi homma, lasikuitu ei ollut etes vaihtoehto. Yllätyksenä tuli että Skylineen oli joskus japanissa vaihdettu vänkärin puolen koko pintapelti, ruoste suojaksesta ei ollut tietoakaan joten kaikki samat mukavasti ruosteessa. Onneksi mun hommaamat kylkipellin vaihtuvat isommalta alueelta joten saa kaikki ruostekohdat vaihdettua. Pinta pelti irrotettu.
Kaikki ruostekohdat vaihdettu / puhdistettu. Sisälokarin vaihtoin Gtr:n leveämpään.
Sisäpuoli tuli maalattua sitten lähes alkuperäisellä sävyllä, myös pintapellin puoli.
Seuraavaksi oli pintapellin liimaus / hitsaus ja sai se vielä hiontavärit päälle. Antenni reikä sai lähteä.
Saman tein toiselle puolelle, sisälokarin vaihto oli pikkasen työläänpi kun polttoaineen täyttöputki oli edessä, joten siinä vähän oikasin enkä vaihtanut täyttöputken kohtaan vaan jatkoin lokaria vierestä. Samanlain maalasin sisäpuolet.
Molemmat pintapellit on tällä hetkellä kiinni ja lommot / saumat on kitattu. Hiontavärit pitäisi laittaa seuraavaksi ja liipata kori maalaus kuntoon. Eli auto on tällä hetkellä tässä kunnossa.
Toivottavasti aloitus postaus oli tarpeeksi kattava että ei tuu heti kommenttia että vois ensin tehdä jotain ennenkuin tekee projekti topikin
Tästä jatketaan kunhan projektia saadaan eteenpäin.
Jonkun verran foorumia seuranneena niin voihan tuota itsekki tehdä pienen projekti topikin omasta kulkineesta.
Kyseessähän on vuoden -95 R33 GTS-t Skyline. Auto tuli mulle -09 vuonna, ostohetkellä auto oli täysin vakio alustaa ja vanteita lukuun ottamatta.
Auto osto hetkellä / entisen omistajan ottama kuva
Ensimmäisiä paranuksia mitä tuli tehtyä niin oli auton myllytys ja vanteitten uudelleen maalaus / kunnostus ja tietenki madallus. Madalluskaan ei ihan ongelmitta mennyt, alustan silloista virkaa hoiti Tein josta yllättäin oli kaikki säädöt jumissa. Madallusta suoritettaessa meni yks taka iskarin alasilmukka poikki joten alusta vaihtui samantien D2:seen
Samaisena kesänä vanteet saivat uuden värin. Pakoputken loppu osa vaihtui kans.
2010-2012Talvi seisonta venyi sitten noin parin vuoden mittaiseksi ja auto oli taas ajossa 2013 loppukesänä.
Tällä kertaa Skyline saikin jo pikkasen enemmän uutta osaa. Vanteet vaihtuivat 18" tuumasiin RH ZW3:siin. Ostohetkellä vanteet olivat 8,5/9,5-18 ja nyt taka lipat siirty eteen ja taakse tuli uudet. Nykyiset speksit ovat 9,5/10-18
Tekniikka saikin sitten vähän enemmän. Alakerta pysyi toistaiseksi vakiona, kannen tiivistettäkään ei lähdetty vaihtaan.
Mutta polttoaine puolelle vaihtu walbron255 pumppu, paineen säätimeksi Fuelab ja suuttimiksi 1000cc ev14:set
Pako puolelle tuli rosterinen kiinapakosarja, Holset Hx35Super, 60mm hukkaportti ja 3" putki alusta loppuun 2kpl vaimentimia.
Imupuolelle tulisitten 100mm imuputki sienisuodattimella, iso välijäähdytin, greddy-style imusarja ja isompi kaasuläppä. Sitten jotain pientä kuten säädettävät nokkapyörät, 2kpl pakonokkia, alusyyläriä ja splitfiren puolat. Ja moottoriohjauksen virkaa hoitaa Vipec.
2013 vuoden loppu kesän kuvia.
2013-2014 talveksi auto laitettiin takaisin talliin joka onkin sitten kestänyt tähän päivään asti. Jostain tuli päähän pisto Skylineen vois alkaa vaihtamaan R33 GTR:n keulan osat ja taka kyljet. (Että sellanen pikku homma)
Ensitöikseen tuli heivattua lasikuituinen etu puskurin pois, jonka tilalle tuli englannista pikkuvikainen aito muovinen puskuri. Sitten alkoi alkuperäisten etu lokareiden metsästys toinen löytyi suomesta esv:ltä pikkuvikainen sekin ja toinen täysin ehjä englannista. Lokareita paikoilleen laittaessa tuli sitten huomattua että ei ne ihan noin vain passaakkaan paikoilleen, lokareiden alle tulee muutaman sentin "korotus" listat, joten sellaset meni myös hommaukseen, australian ebaysta löyty ne. Yllättäin konepelti on GTS-t:ssä keskikohdalta matalemmalla ja etu laidasta lyhempi. Joten konepelti meni myös vaihtoon, kukaan ei lähettänyt mulle alkuperäistä joten päätin tilata Seibonilta alkuperäisen näköisen hiilikuitupellin, mutta ei sekään passannut vielä suoraan paikoilleen, lisäksi piti vielä hommata konepellin saranat ja lukko tukirautoineen ja alkuperäinen maski. Ajovalojen taakse piti vielä hommata jatkopalat, mutta DNSF:ltä sain mitat joten tein ne itse. Ja jotain pieniä tukiraudan muokkauksi joutui tekemään.
Keulan osat soviteltuna paikoilleen, näistä ei hirveenä löydy projekti kuvia joten jatkossa alkaa tulemaan enemmän kuvia, myös uudet vanteet sovituksessa.
Taka kylkien vaihto onkin sitten vähän isompi homma, lasikuitu ei ollut etes vaihtoehto. Yllätyksenä tuli että Skylineen oli joskus japanissa vaihdettu vänkärin puolen koko pintapelti, ruoste suojaksesta ei ollut tietoakaan joten kaikki samat mukavasti ruosteessa. Onneksi mun hommaamat kylkipellin vaihtuvat isommalta alueelta joten saa kaikki ruostekohdat vaihdettua. Pinta pelti irrotettu.
Kaikki ruostekohdat vaihdettu / puhdistettu. Sisälokarin vaihtoin Gtr:n leveämpään.
Sisäpuoli tuli maalattua sitten lähes alkuperäisellä sävyllä, myös pintapellin puoli.
Seuraavaksi oli pintapellin liimaus / hitsaus ja sai se vielä hiontavärit päälle. Antenni reikä sai lähteä.
Saman tein toiselle puolelle, sisälokarin vaihto oli pikkasen työläänpi kun polttoaineen täyttöputki oli edessä, joten siinä vähän oikasin enkä vaihtanut täyttöputken kohtaan vaan jatkoin lokaria vierestä. Samanlain maalasin sisäpuolet.
Molemmat pintapellit on tällä hetkellä kiinni ja lommot / saumat on kitattu. Hiontavärit pitäisi laittaa seuraavaksi ja liipata kori maalaus kuntoon. Eli auto on tällä hetkellä tässä kunnossa.
Toivottavasti aloitus postaus oli tarpeeksi kattava että ei tuu heti kommenttia että vois ensin tehdä jotain ennenkuin tekee projekti topikin
Tästä jatketaan kunhan projektia saadaan eteenpäin.