H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Omien autoprojektien esittely.
H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 31. Jan 2016 12:47

Mystic wrote:^ "Fender washer"; perään sitten vain kokoluokka, jos pitää olla joku nimenomainen.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=fe ... r&_sacat=0
:thumbsup: Thanks. Tilaukseen lähti 8-)

H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 09. Feb 2016 09:12

Jaahas. Hommat jatku taas kontin telineiden turaamisella.

Tota ilmanotto kaukaloa leikkelin vähän nätimmin ja putsailin päältä.

Image
Image
Otin töistä lainaan tommosen muovisen laikan ihan vaan kokeilumielessä. Oli yllättävän hyvä kaikenmoisen paskan putsailussa. Maali lähti hyvin mutta pelti ei ohene eikä kipinä lennä.

Image
Turvatankille tukea etureunaan.
Image
Semmonen tuli. Tarkkasilmäsimmät huomaa että tuli siinä sivussa turailtua keruusäiliölle paikka tonne oikeeseen reunaan. Uskoisin että siirtopumppu jaksaa tonne pumppailla vaikka onkin vähän korkeemmalla. Sijotuspaikka tuli noin ylös siksi että pumppu on varmasti alempana, tommonen 044 kun ei vissiin oo imevä.

Image
Syylärin teline sai vielä viimeisen pokkiputken etureunaan ja kiinnityskorvakkeet.

Image
Lopuks purin kaikki roinat pois kontista. Oli akkuteline aika paskamainen irrottaa. Oli kiinni kahella pultilla ja alla oli varmuudeks vielä koriliimat.

Seuraava vaihe olis varmaan kontin pohjan putsailu ja maalaus.

H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 15. Feb 2016 10:45

Viikonloppuna oli inspiraatio päällä ja sen inspiraation kohteena oli välillä Nissan.

Turvakaaria väännettiin eteenpäin ja kuskille tehtiin penkin kiinnikkeet lattiaan. Kaarethan ei ole sääntöjen mukaiset, mutta tehty kuitenkin niin että ei varmasti ensimmäisenä irtoa vaikka auto karkais kunnolla metsähallituksen puolelle.

Myös katin patti, joka leikeltiin irti lattiasta jo ajat sitten, sai uudet pellit. Kuvia ei paljoa kertyny tällä kertaa.

Image
Image

Aika hierominen oli että sai kuskinpenkin tarpeeks taakse ja alas mutta sinne se sitte lopulta löys paikkansa.

Kaarista puuttuu oikeestaan enää oviputket. Kattoristikko jätetään todennäkösesti tekemättä tähän. Suoran putken tosin pääkaaren ja etupoikkiputken väliin pääsee sulattelemaan vielä möhemminkin kiinni jos siltä tuntuu.

Apparille vielä täytyy tehä penkille kiinnikkeet ja pari muuta pientä hitsaushommaa lattiaan niin sisältä alkas olee hitsauksien osalta melko valmista.

Onko hyviä vinkkejä kojelaudan leikkelyyn että menis nätisti turvakaarien ympärille ilman ylikokosia reikiä?

H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 17. Feb 2016 11:02

Pientä päivitystä Nissanin osalta.

Viikonloppuna mietittiin vaihdekepin siirtoa taaemmaksi että ylettyy kuskinpenkiltä hämmentämään. Eri vaihtoehtojen jälkeen päädyin touhuamaan erillisen kepin välitangolla.

Image
Aihioksi otin eräästä drifteri S13 Nissanista vaihtoon menneen reaktiotangon.

Image
Ensimmäisestä kehitysversiosta tuli tollanen. Välitanko vaatii muokkausta vielä monella tapaa mutta ton tyylinen siitä tulee.

Ennen keppitouhuja siirsin myös orkkis käsijarrun kardaanitunnelin toiselle puolelle.

H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 14. Mar 2017 22:54

Jaahas, hetki vierähtäny edellisestä postauksesta...Nissanin kanssa on pidetty ihan tietosesti taukoa nyt pitkään, jotain pientä on tapahtunut edellisen päivityksen jäljiltä ja suunnitelmat on muuttunu ulkonäön suhteen täysin. Rotat ja kaikki widebody-kamat laitoin kiertoon. Siitä lisää kunhan kyseiseen kippoon taas palaa mielenkiinto.


Celican viime talvinen projektointi tyssäsi sekin rahan ja inspiksen loppumiseen, tuntuu myös ettei ylimäärästä aikaa oo viime kuukausina ollu. Nyt kuitenkin Celica siirtyi himatallista kimppatalliin ja tässä viimesen kuukauden aikana on otettu kiinni viime talvena tekemättä jääneitä juttuja (kesän -16 Celica seisoi kokonaan).

Vesiputket on nyt vedelty edestä taakse, pumpun paikka tehty sinne letkujen väliin, syylärin hipostelut tehty ja bensapuolikin alkaa olemaan kuosissa. Eli pahimmat ois jo selätetty, enää lähinnä sähköjä tekemättä ja muutamia osan takasin kiinnipulttauksia.

Image
Ylävesiletkun muokattu lähtö

Image
Ilmanpoistoa...

Image
Image
Etuvanteiden sovitusta. Alle siis tulossa ameriikkahenkiset 15" Centerlinet.

Image
Muokattu kaasuläppä.

Image
Tallinvaihto ja pukit alle.

Image
Hämärä kuva vesilinjoista jotka siis kulkee apparin puolella lattiaa myöden. Ei pitäisi häiritä silmää kun saa orkkismaton vielä päälle.

Image
Takakontin asennuksia.

Image
Sen verran uudet vesiputket vei tilaa edestä että joutui hukkiksen screamerin tekemään uusiksi.

Image
Image
Syyläriteline koteloituna ja flektien kanssa.



Siinäpä nopea pikakelaus tähän hetkeen. Viimeisen kuvan jälkeen esim. Bilteman 044-kopio vaihtui aitoon Bosch-tuotteeseen ja muuta pientä. Lähiviikkoina tarkoitus saada viimoset tavarat kiristeltyä paikoilleen ja kokeilla käyntiin, jatektaan kunhan jotain taas tapahtuu.

-H

H.V.R
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 33
Joined: 28. Feb 2014 20:14
Location: HVNK
Contact:

Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22

Post by H.V.R » 20. Aug 2017 11:00

Jatkan vaikka kiusallani tähän kirjottelua.

Edellisen postauksen jälkeen on tapahtunut Celican kohdalla edistystä.

Kaikki tavarat ruuvailtiin paikalleen ja katseltiin muuten mestat kuntton, näistä työvaiheista ei paljon kuvia tullu otettua.
Auto saatiin käyntikuntton ja jäähdytinnesteet kiertämään oikein ym.


Tuli hommattua TIG hitsauskone ja sillä treenaillessani kolvailin kasaan ilmanputsarille sovitekäyrän.
Image
Image


Lopputulos näytti tältä:
Image
Image
Image


Ajoa tälle kesälle on tullut varmaan vajaan 1000km, joka päiväisenä työmatkakulkineena tämä on toiminut mulla nyt.
Jäähdytysjärjestelmä toimii epäilyistä huolimatta kohtuullisesti, kovemmissa nopeuksissa ilmeisesti alkaa ilmankierto häiriintymään, koska lämmöt tuppaa nousemaan ja kuuma ilma kiertää kontista autoon sisälle hattuhyllyn/takapenkin välistä. Matka-ajoa kun en juurikaan harrasta, ei tämä ominaisuus häiritse niin paljoa että tarttis alkaa tekemään muutoksia ennen talvea.

Perjantaina käytiin Vantaa cruisingissa pyörähtämässä ja tuli siinä kokeiltua vahingossa kuinka ne takarenkaat pyörii joutavaa:
Youtube video 1
Youtube video 2
Youtube video 3


Semmosta tällä kertaa, seuraavan kerran autolle tehään jotain todennäkösesti vasta kun ajokausi loppuu. S13 projektiakin varmaan pitäis jatkaa pikkuhiljaa...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests