Thanks. Tilaukseen lähtiMystic wrote:^ "Fender washer"; perään sitten vain kokoluokka, jos pitää olla joku nimenomainen.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=fe ... r&_sacat=0
H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Jaahas. Hommat jatku taas kontin telineiden turaamisella.
Tota ilmanotto kaukaloa leikkelin vähän nätimmin ja putsailin päältä.
Otin töistä lainaan tommosen muovisen laikan ihan vaan kokeilumielessä. Oli yllättävän hyvä kaikenmoisen paskan putsailussa. Maali lähti hyvin mutta pelti ei ohene eikä kipinä lennä.
Turvatankille tukea etureunaan.
Semmonen tuli. Tarkkasilmäsimmät huomaa että tuli siinä sivussa turailtua keruusäiliölle paikka tonne oikeeseen reunaan. Uskoisin että siirtopumppu jaksaa tonne pumppailla vaikka onkin vähän korkeemmalla. Sijotuspaikka tuli noin ylös siksi että pumppu on varmasti alempana, tommonen 044 kun ei vissiin oo imevä.
Syylärin teline sai vielä viimeisen pokkiputken etureunaan ja kiinnityskorvakkeet.
Lopuks purin kaikki roinat pois kontista. Oli akkuteline aika paskamainen irrottaa. Oli kiinni kahella pultilla ja alla oli varmuudeks vielä koriliimat.
Seuraava vaihe olis varmaan kontin pohjan putsailu ja maalaus.
Tota ilmanotto kaukaloa leikkelin vähän nätimmin ja putsailin päältä.
Otin töistä lainaan tommosen muovisen laikan ihan vaan kokeilumielessä. Oli yllättävän hyvä kaikenmoisen paskan putsailussa. Maali lähti hyvin mutta pelti ei ohene eikä kipinä lennä.
Turvatankille tukea etureunaan.
Semmonen tuli. Tarkkasilmäsimmät huomaa että tuli siinä sivussa turailtua keruusäiliölle paikka tonne oikeeseen reunaan. Uskoisin että siirtopumppu jaksaa tonne pumppailla vaikka onkin vähän korkeemmalla. Sijotuspaikka tuli noin ylös siksi että pumppu on varmasti alempana, tommonen 044 kun ei vissiin oo imevä.
Syylärin teline sai vielä viimeisen pokkiputken etureunaan ja kiinnityskorvakkeet.
Lopuks purin kaikki roinat pois kontista. Oli akkuteline aika paskamainen irrottaa. Oli kiinni kahella pultilla ja alla oli varmuudeks vielä koriliimat.
Seuraava vaihe olis varmaan kontin pohjan putsailu ja maalaus.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Viikonloppuna oli inspiraatio päällä ja sen inspiraation kohteena oli välillä Nissan.
Turvakaaria väännettiin eteenpäin ja kuskille tehtiin penkin kiinnikkeet lattiaan. Kaarethan ei ole sääntöjen mukaiset, mutta tehty kuitenkin niin että ei varmasti ensimmäisenä irtoa vaikka auto karkais kunnolla metsähallituksen puolelle.
Myös katin patti, joka leikeltiin irti lattiasta jo ajat sitten, sai uudet pellit. Kuvia ei paljoa kertyny tällä kertaa.
Aika hierominen oli että sai kuskinpenkin tarpeeks taakse ja alas mutta sinne se sitte lopulta löys paikkansa.
Kaarista puuttuu oikeestaan enää oviputket. Kattoristikko jätetään todennäkösesti tekemättä tähän. Suoran putken tosin pääkaaren ja etupoikkiputken väliin pääsee sulattelemaan vielä möhemminkin kiinni jos siltä tuntuu.
Apparille vielä täytyy tehä penkille kiinnikkeet ja pari muuta pientä hitsaushommaa lattiaan niin sisältä alkas olee hitsauksien osalta melko valmista.
Onko hyviä vinkkejä kojelaudan leikkelyyn että menis nätisti turvakaarien ympärille ilman ylikokosia reikiä?
Turvakaaria väännettiin eteenpäin ja kuskille tehtiin penkin kiinnikkeet lattiaan. Kaarethan ei ole sääntöjen mukaiset, mutta tehty kuitenkin niin että ei varmasti ensimmäisenä irtoa vaikka auto karkais kunnolla metsähallituksen puolelle.
Myös katin patti, joka leikeltiin irti lattiasta jo ajat sitten, sai uudet pellit. Kuvia ei paljoa kertyny tällä kertaa.
Aika hierominen oli että sai kuskinpenkin tarpeeks taakse ja alas mutta sinne se sitte lopulta löys paikkansa.
Kaarista puuttuu oikeestaan enää oviputket. Kattoristikko jätetään todennäkösesti tekemättä tähän. Suoran putken tosin pääkaaren ja etupoikkiputken väliin pääsee sulattelemaan vielä möhemminkin kiinni jos siltä tuntuu.
Apparille vielä täytyy tehä penkille kiinnikkeet ja pari muuta pientä hitsaushommaa lattiaan niin sisältä alkas olee hitsauksien osalta melko valmista.
Onko hyviä vinkkejä kojelaudan leikkelyyn että menis nätisti turvakaarien ympärille ilman ylikokosia reikiä?
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Pientä päivitystä Nissanin osalta.
Viikonloppuna mietittiin vaihdekepin siirtoa taaemmaksi että ylettyy kuskinpenkiltä hämmentämään. Eri vaihtoehtojen jälkeen päädyin touhuamaan erillisen kepin välitangolla.
Aihioksi otin eräästä drifteri S13 Nissanista vaihtoon menneen reaktiotangon.
Ensimmäisestä kehitysversiosta tuli tollanen. Välitanko vaatii muokkausta vielä monella tapaa mutta ton tyylinen siitä tulee.
Ennen keppitouhuja siirsin myös orkkis käsijarrun kardaanitunnelin toiselle puolelle.
Viikonloppuna mietittiin vaihdekepin siirtoa taaemmaksi että ylettyy kuskinpenkiltä hämmentämään. Eri vaihtoehtojen jälkeen päädyin touhuamaan erillisen kepin välitangolla.
Aihioksi otin eräästä drifteri S13 Nissanista vaihtoon menneen reaktiotangon.
Ensimmäisestä kehitysversiosta tuli tollanen. Välitanko vaatii muokkausta vielä monella tapaa mutta ton tyylinen siitä tulee.
Ennen keppitouhuja siirsin myös orkkis käsijarrun kardaanitunnelin toiselle puolelle.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Jaahas, hetki vierähtäny edellisestä postauksesta...Nissanin kanssa on pidetty ihan tietosesti taukoa nyt pitkään, jotain pientä on tapahtunut edellisen päivityksen jäljiltä ja suunnitelmat on muuttunu ulkonäön suhteen täysin. Rotat ja kaikki widebody-kamat laitoin kiertoon. Siitä lisää kunhan kyseiseen kippoon taas palaa mielenkiinto.
Celican viime talvinen projektointi tyssäsi sekin rahan ja inspiksen loppumiseen, tuntuu myös ettei ylimäärästä aikaa oo viime kuukausina ollu. Nyt kuitenkin Celica siirtyi himatallista kimppatalliin ja tässä viimesen kuukauden aikana on otettu kiinni viime talvena tekemättä jääneitä juttuja (kesän -16 Celica seisoi kokonaan).
Vesiputket on nyt vedelty edestä taakse, pumpun paikka tehty sinne letkujen väliin, syylärin hipostelut tehty ja bensapuolikin alkaa olemaan kuosissa. Eli pahimmat ois jo selätetty, enää lähinnä sähköjä tekemättä ja muutamia osan takasin kiinnipulttauksia.
Ylävesiletkun muokattu lähtö
Ilmanpoistoa...
Etuvanteiden sovitusta. Alle siis tulossa ameriikkahenkiset 15" Centerlinet.
Muokattu kaasuläppä.
Tallinvaihto ja pukit alle.
Hämärä kuva vesilinjoista jotka siis kulkee apparin puolella lattiaa myöden. Ei pitäisi häiritä silmää kun saa orkkismaton vielä päälle.
Takakontin asennuksia.
Sen verran uudet vesiputket vei tilaa edestä että joutui hukkiksen screamerin tekemään uusiksi.
Syyläriteline koteloituna ja flektien kanssa.
Siinäpä nopea pikakelaus tähän hetkeen. Viimeisen kuvan jälkeen esim. Bilteman 044-kopio vaihtui aitoon Bosch-tuotteeseen ja muuta pientä. Lähiviikkoina tarkoitus saada viimoset tavarat kiristeltyä paikoilleen ja kokeilla käyntiin, jatektaan kunhan jotain taas tapahtuu.
-H
Celican viime talvinen projektointi tyssäsi sekin rahan ja inspiksen loppumiseen, tuntuu myös ettei ylimäärästä aikaa oo viime kuukausina ollu. Nyt kuitenkin Celica siirtyi himatallista kimppatalliin ja tässä viimesen kuukauden aikana on otettu kiinni viime talvena tekemättä jääneitä juttuja (kesän -16 Celica seisoi kokonaan).
Vesiputket on nyt vedelty edestä taakse, pumpun paikka tehty sinne letkujen väliin, syylärin hipostelut tehty ja bensapuolikin alkaa olemaan kuosissa. Eli pahimmat ois jo selätetty, enää lähinnä sähköjä tekemättä ja muutamia osan takasin kiinnipulttauksia.
Ylävesiletkun muokattu lähtö
Ilmanpoistoa...
Etuvanteiden sovitusta. Alle siis tulossa ameriikkahenkiset 15" Centerlinet.
Muokattu kaasuläppä.
Tallinvaihto ja pukit alle.
Hämärä kuva vesilinjoista jotka siis kulkee apparin puolella lattiaa myöden. Ei pitäisi häiritä silmää kun saa orkkismaton vielä päälle.
Takakontin asennuksia.
Sen verran uudet vesiputket vei tilaa edestä että joutui hukkiksen screamerin tekemään uusiksi.
Syyläriteline koteloituna ja flektien kanssa.
Siinäpä nopea pikakelaus tähän hetkeen. Viimeisen kuvan jälkeen esim. Bilteman 044-kopio vaihtui aitoon Bosch-tuotteeseen ja muuta pientä. Lähiviikkoina tarkoitus saada viimoset tavarat kiristeltyä paikoilleen ja kokeilla käyntiin, jatektaan kunhan jotain taas tapahtuu.
-H
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Jatkan vaikka kiusallani tähän kirjottelua.
Edellisen postauksen jälkeen on tapahtunut Celican kohdalla edistystä.
Kaikki tavarat ruuvailtiin paikalleen ja katseltiin muuten mestat kuntton, näistä työvaiheista ei paljon kuvia tullu otettua.
Auto saatiin käyntikuntton ja jäähdytinnesteet kiertämään oikein ym.
Tuli hommattua TIG hitsauskone ja sillä treenaillessani kolvailin kasaan ilmanputsarille sovitekäyrän.
Lopputulos näytti tältä:
Ajoa tälle kesälle on tullut varmaan vajaan 1000km, joka päiväisenä työmatkakulkineena tämä on toiminut mulla nyt.
Jäähdytysjärjestelmä toimii epäilyistä huolimatta kohtuullisesti, kovemmissa nopeuksissa ilmeisesti alkaa ilmankierto häiriintymään, koska lämmöt tuppaa nousemaan ja kuuma ilma kiertää kontista autoon sisälle hattuhyllyn/takapenkin välistä. Matka-ajoa kun en juurikaan harrasta, ei tämä ominaisuus häiritse niin paljoa että tarttis alkaa tekemään muutoksia ennen talvea.
Perjantaina käytiin Vantaa cruisingissa pyörähtämässä ja tuli siinä kokeiltua vahingossa kuinka ne takarenkaat pyörii joutavaa:
Youtube video 1
Youtube video 2
Youtube video 3
Semmosta tällä kertaa, seuraavan kerran autolle tehään jotain todennäkösesti vasta kun ajokausi loppuu. S13 projektiakin varmaan pitäis jatkaa pikkuhiljaa...
Edellisen postauksen jälkeen on tapahtunut Celican kohdalla edistystä.
Kaikki tavarat ruuvailtiin paikalleen ja katseltiin muuten mestat kuntton, näistä työvaiheista ei paljon kuvia tullu otettua.
Auto saatiin käyntikuntton ja jäähdytinnesteet kiertämään oikein ym.
Tuli hommattua TIG hitsauskone ja sillä treenaillessani kolvailin kasaan ilmanputsarille sovitekäyrän.
Lopputulos näytti tältä:
Ajoa tälle kesälle on tullut varmaan vajaan 1000km, joka päiväisenä työmatkakulkineena tämä on toiminut mulla nyt.
Jäähdytysjärjestelmä toimii epäilyistä huolimatta kohtuullisesti, kovemmissa nopeuksissa ilmeisesti alkaa ilmankierto häiriintymään, koska lämmöt tuppaa nousemaan ja kuuma ilma kiertää kontista autoon sisälle hattuhyllyn/takapenkin välistä. Matka-ajoa kun en juurikaan harrasta, ei tämä ominaisuus häiritse niin paljoa että tarttis alkaa tekemään muutoksia ennen talvea.
Perjantaina käytiin Vantaa cruisingissa pyörähtämässä ja tuli siinä kokeiltua vahingossa kuinka ne takarenkaat pyörii joutavaa:
Youtube video 1
Youtube video 2
Youtube video 3
Semmosta tällä kertaa, seuraavan kerran autolle tehään jotain todennäkösesti vasta kun ajokausi loppuu. S13 projektiakin varmaan pitäis jatkaa pikkuhiljaa...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests