Tosiaan koppa on tällä hetkellä ilman mottia, tuohon B16A2 varamoottoriin tein jakopää rempan ja säädin venttiili välykset kuntoon. Samalla asensin tuon S9B vaihteiston siihen. Se alkais olla valmiina nostettavaksi keulille.
Sitä ennen pitää vielä viimeistellä sulakerasian asennus konehuoneesta hanskalokeroon, eli johtojen uudelleen reititystä ja kiinnittelyä vielä tehtävä.
Sitten pitäisi tuolle pienelle ABS rele boxille vielä tehdä kiinnitys pelli tuon sulakerasian paikalle.
Nämä asennukset puhtaasti konehuoneen ulkonäön kohentamiseksi, samalla siirsin etuvalojen johtosarjan lokarin taakse, kun se ennemmin kiersi konehuoneessa iskari tornin vierestä. Tätä valojen johtosarjaa joutui hiukan pidentämään, eli jatkoin tina/kutiste jatkoilla noita johtoja about 25cm, jotta ne ylettyivät tuonne hanskalootaan.
Etuvalojen johtojen reititys;
Samalla kun hanskalokeron takaa oli puhallin ja ilmastoinnin kenno irti niin sain niitä vähän putsailtua.
Sitten alustan päivittelyä edestä, keula kun on autosta pukeilla niin on helppo pävitellä hankittuja osia kiinni ja huoltaa vanhoja.
Eli asensin eteen Hardracen camber varret, koitin mutulla heittää tässä kohtaa aavistuksen lisää kulmaa vanhoihin varsiin verrattuna, otin huomioon, että nostan autoa muutaman sentin tässä samalla.
Sitten tein saman puslien siirron kuin vanhoihinkin varsiin, eli lisäsin hieman caster kulmaa.
Testailin myös joustovarat huvikseni, kun ei ollut iskareita edessä kiinni.
Tässä auto suunnilleen ajokorkeudessa.
Tässä täys sisäänjousto.
Sitten mulla oli nuo käännetyt RT päät myös odottamassa asennusta, niin saa nekin tähän samaan syssyyn kiinni.
Nyt tulevana kesänä olisikin tarkoitus keskittyä ajettavuuden hiomiseen, se kun pitää olla just eikä melkein kun aletaan hakemaan tehoja tuolla ahdetulla motilla.
Iskareista sen verran, että ne tuli purettua ja putsattua. Vaihdoin samalla nuo iskarin pölysuojat uusiin, kun oli päässyt hapertumaan. Etuiskarit valmiit ja taakse pitäisi vielä tehdä sama homma, taakse voisin samalla kokeilla 8kg/mm jousia kun veljellä olisi sopivasti ylimääräisenä sellaiset.
Ja sitten mahdollisia tulevia jarrupäivityksiä varten hommasin ITR 1" jarrupääsylinterin, tämä piti olla bolt-on päivitys, mutta ei se aivan kuitenkaan ollut.
Verrattuna tähän Civicin vakioon 15/16" sylinteriin oli näissä toteutettu tehostajan ja sylinterin välinen tiivistys eritavalla.
Hieman räjäytyskuvia sun muita tutkimalla päätin koittaa tuon asentamista tuon ITR pääsylinterin tiivistettä käyttäen.
Tilasin tiivisteen ja sovitin sitä tehostajan puolelle, niin sehän sopii täydellisesti sinne.
Ainut ongelma enää oli tuo jarrupolkimen tanko joka jäi 7mm lyhyeksi kun tuota sylinteriä mittaili. Eli poljin menisi luultavasti pohjaan ennenkuin jarrut edes ottaisivat vielä kiinni.
Tuohon lääkkeeksi sorvasin tuonne ITR sylinteriin sopivan 12 mm paksun tangon pätkän, siihen viistin kärjen sylinteriin sopivaksi ja toiseen päähän reiän mihin jarrupolkimen tanko sopii, tämä siis korjaa tuon 7mm heiton tangon pituudessa.
ITR tiiviste:
Holkki:
Ilmaus ennen asennusta:
Tässä taitaa olla näin pikaisesti päivitys taas nykyhetkeen.