Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4
Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4
Dodiin jos viimmeen ja vihroon tästä jotaki kirjoottaas...
Eli hommasin 2013 kesällä Ruotsista kyseisen auton ennen kuin oli edes korttia taskussa ja auton läpikäyminenhän alkoi jo tuolloin. Ensimmäisenä autosta löytyy muutama ikävä miinus, alla oli mallia kiina madallusjouset joiden kanssa auto makasi iskarin kumien varassa ja moottorin takimmainen T-korva oli entinen.
Eli ne meni ensimmäisenä vaihtoon uusi alkuperäinen hondan T-korva ja vakio iskarit -40mm jousilla. Ja sitten meni nuo vanteet vaihtoon, kun oli omaan makuun liian isot ja kumit oli muutenkin loppuun ajetut.
Vetareihin piti vaihtaa kummallekkin puolelle ulommat suojakumit, ku oli päässy repiämään.
Kaikkea pientä kivaa sai tämän kans puuhata mutta isoo plussa auton korista ja alustasta, kun ei oo ruoste päässy hyökkäämään
Auton kilpiin saaminen oli kyllä yks painajaanen tuon moottorin takia kun ei siitä ollu ruottin puolelta vielä minkäämmoista merkintää ottees ja vielä kaiken lisäksi tuo A1 eli 90 luvun alkupuolen moottori, mutta kyllä sen sitte vänkäämällä ja eri konttoria kokeilemalla lopuksi sai kilpiin
Näillä ajettiin kesä 2014.
Sitten taas talviunilta herättiin tähän vuoteen ja osia oli talven aikana vähän haalittu kasaan.
-d2 street alusta
-Cuscon poikkituki konehuoneeseen
-Recaron jakkarat ja niihin kiskot
Sitte vähä taas pientä näpräystä, Öljypohja vaihtui kun vanha oli kolhaistu ja paikattu huonosti siinä samalla tuli todettua että jonkin moonen kevyt vauhtipyöräki tästä löytyy mallista tai painosta ei tosin mitään hajua.
Konehuonetta maltillisesti myös koittanut siistiä, akku peräkonttiin ja piuhoja sieltätäältä päällystäny mustalla punos sukalla.
Ulkonäölle ei mitää suurempia ole näillä näkymin tulossa mahdollisesti uutta maalia pintaan sais samalla kaikki mustat muovilistat korin väriin
Siinäpä se näin lyhykäisyydessään
Eli autossa tällähetkellä/tulossa
Tekniikka:
-B18C4 lohko 81.00x87.20mm.
-PCT männät 81.00mm.
-Vakio kiertokanget ARP-Ruuveilla ja uusilla OEM laakereilla
-ACL-Race std kokoiset kampiakselin laakerit.
-16-Rivinen öljynjäähdytin, Mocalin termostaatillinen ryöstölaippa-92°C
-2xAN 10-huohotus lohkosta
-Loiskelevyt öljypohjassa
-Fidanza 3.4Kg vauhtipyörä
-Action Clutch stg1 kytkin
-Kytkin+vauhtipyörä 8,8Kg
-PR3 kansi, josta siistitty kanavat
-Vakio imu-ja pakoventtiilit ( 33mm, 28mm.)
-Alkuperäinen kansipaffi
-CAI "AEM" kopio
-Skunk2 pro series imusarja - kohdistettu kanteen ja lievästi siistitty
-70mm kaasuläppä - kavennettu läpän varsi ja siisititty
-Lämpöä eristävät imusarjan- ja kaasuläpäntiivisteet
-Skunk2 tuner series stage 3 nokat:
-Imu 12.7mm Adv.301° 0,050";263°
-Pako 11.91mm Adv.318° 0,050";271°
-Skunk2 Pro Ti retskut
-Skunk2 tuner venttiilien jouset
-PLX SM-AFR DM-6 GEN4 Seosmittari
-Bosch LSU 4.9 Lambda anturi
-Toda tyylinen 4-2-1 Pakosarja
-Megan Racing Catback putkisto
-Hondata S300 V3 ECU
-Bosch EV-14 , 12 ohm, 490cc~3 Bar.
-DeatschWerks DW200 P-Pumppu 255 Lph
-NGK tulpanjohdot
-Hasportin moottorin kannakkeet
-Kiinalainen Dualbend short shifteri
-Vaihteistossa(S9B) synchrotech hiili pinnoitetut synkrot, uudet laakerit, vakio torsen lukko ja uusi 3-4 vaihteen synkropaketti.
Uklopuoli:
-Rota GT3 16x7" 195/45 TOYO T1R kumit
-"TypeR" lippa
-"TypeR" maski (Ei vielä kiinni)
-Kirkkaat sivuvilkut
-Tummapohjaiset etuvalot
-Facelift takavalot
-"Spoon" sähkösäätöiset sivupeilit
-"Mugen" Hiilikuitunen spoileri
Alusta:
-D2 Street Edessä 9,8 kg/mm, Takana 5 kg/mm
-Etu-alatukivarsissa ES-uretaanipuslat
-Raidetangon päät Hardracen käännetyt.
-Vakaajat; edessä vakio 22mm.
Takana MB6 18mm.(vakio 15mm.)
-Edessä ja takana Hardracen camberin säätövarret.
-Takana Hardracen aurauksen säätövarret.
-BWR Alatukivarret
-Function7 Subframe brace
Sisusta:
-Recaro mitsu evo5 jakkarat.
-EP3 Type-r ratti.
-Ovipahvien käsinojat verhoiltu mustiksi.
-Lievää äänieristystä bitumilla.
-ALPINE 131R soitin.
-Sonyn 2-tie kajarit edessä.
-Hertz DCX690.3 6X9 takana+Pieni aktiivi subi.
Siinä ne tärkeimmät
Eli hommasin 2013 kesällä Ruotsista kyseisen auton ennen kuin oli edes korttia taskussa ja auton läpikäyminenhän alkoi jo tuolloin. Ensimmäisenä autosta löytyy muutama ikävä miinus, alla oli mallia kiina madallusjouset joiden kanssa auto makasi iskarin kumien varassa ja moottorin takimmainen T-korva oli entinen.
Eli ne meni ensimmäisenä vaihtoon uusi alkuperäinen hondan T-korva ja vakio iskarit -40mm jousilla. Ja sitten meni nuo vanteet vaihtoon, kun oli omaan makuun liian isot ja kumit oli muutenkin loppuun ajetut.
Vetareihin piti vaihtaa kummallekkin puolelle ulommat suojakumit, ku oli päässy repiämään.
Kaikkea pientä kivaa sai tämän kans puuhata mutta isoo plussa auton korista ja alustasta, kun ei oo ruoste päässy hyökkäämään
Auton kilpiin saaminen oli kyllä yks painajaanen tuon moottorin takia kun ei siitä ollu ruottin puolelta vielä minkäämmoista merkintää ottees ja vielä kaiken lisäksi tuo A1 eli 90 luvun alkupuolen moottori, mutta kyllä sen sitte vänkäämällä ja eri konttoria kokeilemalla lopuksi sai kilpiin
Näillä ajettiin kesä 2014.
Sitten taas talviunilta herättiin tähän vuoteen ja osia oli talven aikana vähän haalittu kasaan.
-d2 street alusta
-Cuscon poikkituki konehuoneeseen
-Recaron jakkarat ja niihin kiskot
Sitte vähä taas pientä näpräystä, Öljypohja vaihtui kun vanha oli kolhaistu ja paikattu huonosti siinä samalla tuli todettua että jonkin moonen kevyt vauhtipyöräki tästä löytyy mallista tai painosta ei tosin mitään hajua.
Konehuonetta maltillisesti myös koittanut siistiä, akku peräkonttiin ja piuhoja sieltätäältä päällystäny mustalla punos sukalla.
Ulkonäölle ei mitää suurempia ole näillä näkymin tulossa mahdollisesti uutta maalia pintaan sais samalla kaikki mustat muovilistat korin väriin
Siinäpä se näin lyhykäisyydessään
Eli autossa tällähetkellä/tulossa
Tekniikka:
-B18C4 lohko 81.00x87.20mm.
-PCT männät 81.00mm.
-Vakio kiertokanget ARP-Ruuveilla ja uusilla OEM laakereilla
-ACL-Race std kokoiset kampiakselin laakerit.
-16-Rivinen öljynjäähdytin, Mocalin termostaatillinen ryöstölaippa-92°C
-2xAN 10-huohotus lohkosta
-Loiskelevyt öljypohjassa
-Fidanza 3.4Kg vauhtipyörä
-Action Clutch stg1 kytkin
-Kytkin+vauhtipyörä 8,8Kg
-PR3 kansi, josta siistitty kanavat
-Vakio imu-ja pakoventtiilit ( 33mm, 28mm.)
-Alkuperäinen kansipaffi
-CAI "AEM" kopio
-Skunk2 pro series imusarja - kohdistettu kanteen ja lievästi siistitty
-70mm kaasuläppä - kavennettu läpän varsi ja siisititty
-Lämpöä eristävät imusarjan- ja kaasuläpäntiivisteet
-Skunk2 tuner series stage 3 nokat:
-Imu 12.7mm Adv.301° 0,050";263°
-Pako 11.91mm Adv.318° 0,050";271°
-Skunk2 Pro Ti retskut
-Skunk2 tuner venttiilien jouset
-PLX SM-AFR DM-6 GEN4 Seosmittari
-Bosch LSU 4.9 Lambda anturi
-Toda tyylinen 4-2-1 Pakosarja
-Megan Racing Catback putkisto
-Hondata S300 V3 ECU
-Bosch EV-14 , 12 ohm, 490cc~3 Bar.
-DeatschWerks DW200 P-Pumppu 255 Lph
-NGK tulpanjohdot
-Hasportin moottorin kannakkeet
-Kiinalainen Dualbend short shifteri
-Vaihteistossa(S9B) synchrotech hiili pinnoitetut synkrot, uudet laakerit, vakio torsen lukko ja uusi 3-4 vaihteen synkropaketti.
Uklopuoli:
-Rota GT3 16x7" 195/45 TOYO T1R kumit
-"TypeR" lippa
-"TypeR" maski (Ei vielä kiinni)
-Kirkkaat sivuvilkut
-Tummapohjaiset etuvalot
-Facelift takavalot
-"Spoon" sähkösäätöiset sivupeilit
-"Mugen" Hiilikuitunen spoileri
Alusta:
-D2 Street Edessä 9,8 kg/mm, Takana 5 kg/mm
-Etu-alatukivarsissa ES-uretaanipuslat
-Raidetangon päät Hardracen käännetyt.
-Vakaajat; edessä vakio 22mm.
Takana MB6 18mm.(vakio 15mm.)
-Edessä ja takana Hardracen camberin säätövarret.
-Takana Hardracen aurauksen säätövarret.
-BWR Alatukivarret
-Function7 Subframe brace
Sisusta:
-Recaro mitsu evo5 jakkarat.
-EP3 Type-r ratti.
-Ovipahvien käsinojat verhoiltu mustiksi.
-Lievää äänieristystä bitumilla.
-ALPINE 131R soitin.
-Sonyn 2-tie kajarit edessä.
-Hertz DCX690.3 6X9 takana+Pieni aktiivi subi.
Siinä ne tärkeimmät
Last edited by Tuopponen on 16. Apr 2020 08:34, edited 30 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Katos, sääki tänne laitoot topiccia pystyyn
Hyvältä vaikuttaa tähän asti, komeita nämä coupet. Kun saatte molemmat autonne kuntoon niin mennään porukalla pesämäelle tai botniaringille vetäseen kierrokset
Hyvältä vaikuttaa tähän asti, komeita nämä coupet. Kun saatte molemmat autonne kuntoon niin mennään porukalla pesämäelle tai botniaringille vetäseen kierrokset
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Niimpä mullaku olis viä tuos tuo mb6 civicci ylimäärääsenä niin vähä ruvennu miettimään jos siitä vaikka sitte väsääs oikeen leikkikalun ku ei tunnu menevän kaupan
Last edited by Tuopponen on 22. Oct 2017 13:17, edited 2 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Ei chättiautossa enää mitään osteta, siellä vaan chättäillään
Paljon hienoja, erikoisia ja tehokkaitakin pelejä myynnissä kuukaudesta toiseen vaikka hinnatkin on useimmiten kohdallaan.
Pitääs tulla joskus kattoon sun siistiä, kauhajoella kun käyn aika usein
Paljon hienoja, erikoisia ja tehokkaitakin pelejä myynnissä kuukaudesta toiseen vaikka hinnatkin on useimmiten kohdallaan.
Pitääs tulla joskus kattoon sun siistiä, kauhajoella kun käyn aika usein
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Mittaristoon piti saada uutta ilmettä ja se onnistui kohtuullisen edullisesti tuollaasilla mittariston pohjilla nuo siis tulivat vain vakio taulujen päälle.
Trafin uudistukset nostaa kyllä pikkuusen ahto kuumetta, mutta sitä nyt ei vielä sen kummemmin oo tullu harkittua... Olishan siinä sitä jotain
Trafin uudistukset nostaa kyllä pikkuusen ahto kuumetta, mutta sitä nyt ei vielä sen kummemmin oo tullu harkittua... Olishan siinä sitä jotain
Last edited by Tuopponen on 16. Apr 2020 08:35, edited 2 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Noniin ei oo tännekkää hetkeen mitää laitettu... pääasias sen takia ku auto oli talven peiton alla eikä ollu paikkaa missä vois mitää tehdä.
Mutta niin vain taas tuli kesäkelit ja pääsi harrastelemaan. Ens töiksi perus huolto moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon ja konttorille hakemaan märkä leima paperiin.
Sitte taas alko korvaan ottamaan apukuskin puolen lasin ujellus
Vikahan löytyy tuosta, lasi ei etukulmasta noussut tiivisteelle asti ja sen sai säädettyä näillä ohjeilla...
Siinä samalla, kun ovipahvit tuli revittyä irti niin iski inspiraatio verhoolla nuo törkiän väriset käsinojat.
Kankaaksi löysin pehmustettua mustaa penkki kangasta ja liimailin ne sitten kiinni.
Ja häiritsi tuollaanen pelti peltii vaste paikka kahvassa sinne sitte pieni pala liimattavaa huopaa väliin
Ajovaloiksi jo ennen talvea kokeilin tuollaisia ledi polttimoja on muuten pirun kirkkaat näkyvyys hyvä vaikkakin valokuvio ei ole mikää laillinen todennäköisesti sokaisee jokaisen vastaantulijan.
Sitten löysin kauan kaivatun ep Type-r:n ratin vieläpä seinäjoelta kohtuu edullisesti
Sitä vähä puunasin ja iskin kiinni, paljon mukavampi kuin vanha laivan ruori
Vähä ennen jälkeen kuvaa tikkauksista
Sinne istuu ku nenä päähän
Sitte kone puolelle ei tosiaan vielä tapahtunu mitää muutaku ku kovaa visioontia...
Tällä hetkellä tarkotus ottaa tosta mb6 b18c motti ja siihen sitte tästä pr3 kansi ja jo edellämainittuja osia hyödyntäen kasaalla.
Mutta niin vain taas tuli kesäkelit ja pääsi harrastelemaan. Ens töiksi perus huolto moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon ja konttorille hakemaan märkä leima paperiin.
Sitte taas alko korvaan ottamaan apukuskin puolen lasin ujellus
Vikahan löytyy tuosta, lasi ei etukulmasta noussut tiivisteelle asti ja sen sai säädettyä näillä ohjeilla...
Siinä samalla, kun ovipahvit tuli revittyä irti niin iski inspiraatio verhoolla nuo törkiän väriset käsinojat.
Kankaaksi löysin pehmustettua mustaa penkki kangasta ja liimailin ne sitten kiinni.
Ja häiritsi tuollaanen pelti peltii vaste paikka kahvassa sinne sitte pieni pala liimattavaa huopaa väliin
Ajovaloiksi jo ennen talvea kokeilin tuollaisia ledi polttimoja on muuten pirun kirkkaat näkyvyys hyvä vaikkakin valokuvio ei ole mikää laillinen todennäköisesti sokaisee jokaisen vastaantulijan.
Sitten löysin kauan kaivatun ep Type-r:n ratin vieläpä seinäjoelta kohtuu edullisesti
Sitä vähä puunasin ja iskin kiinni, paljon mukavampi kuin vanha laivan ruori
Vähä ennen jälkeen kuvaa tikkauksista
Sinne istuu ku nenä päähän
Sitte kone puolelle ei tosiaan vielä tapahtunu mitää muutaku ku kovaa visioontia...
Tällä hetkellä tarkotus ottaa tosta mb6 b18c motti ja siihen sitte tästä pr3 kansi ja jo edellämainittuja osia hyödyntäen kasaalla.
Last edited by Tuopponen on 16. Apr 2020 08:54, edited 4 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Hyvältä vaikuttaa moottorisuunnitelmat. Noilla Tuner 3 tulee mukavasti potkua kun setuppi on kohdallaan ja primäärit pienet päästömittauksen ja kulutuksen kannalta.
Onko joku syy käyttää nimenomaan gen1 PR3-kantta olemassa olevan P72:sen sijasta? Se kuitenkin loistaa ala- ja keskialueella, ihan korkeimpien piikkilukujen korkeintaan kärsiessä. PCT-mäntien kanssa tosin edellyttää jo sitten E85:sta, mut sehän on hyvä vaan.
Onko joku syy käyttää nimenomaan gen1 PR3-kantta olemassa olevan P72:sen sijasta? Se kuitenkin loistaa ala- ja keskialueella, ihan korkeimpien piikkilukujen korkeintaan kärsiessä. PCT-mäntien kanssa tosin edellyttää jo sitten E85:sta, mut sehän on hyvä vaan.
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Juurikin puristusten takia tuntuu menevän karvan liian korkeiksi jos p72 käyttääs. Vaikkakin tarkootus viinalla alkaa ajelemaan. Teho tavoitteet ny siinä 220+HP mikä kyllä näillä kaluulla pitääs onnistua
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Ihan realistiselta kuullostaa, kunhan pakosarja on edes siellä päin ja putkisto riittävän avara.
Voithan myös tehdä niin että myyt nuo PCT:t pois ja hommaat tilalle vaikka saman valmistajan P30:t, matalampi patti on parempi liekkirintaman ja painon kannalta.
Voithan myös tehdä niin että myyt nuo PCT:t pois ja hommaat tilalle vaikka saman valmistajan P30:t, matalampi patti on parempi liekkirintaman ja painon kannalta.
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Joo eihän täs viä lukkoon oo mitää lyöty. Ja pakosarjaa oon kurkannu sen verran jotta se kyllä istuu eikä ole pykälää kannenkanaviin nähden. Mutta se todennäköisesti vaihtuu vielä jossain vaiheessa jos lompsa antaa myöden.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Tuli ajankohtaiseksi vaihtaa taakse pitkittäistukivarsien puslat ja siinä homma pääsi vähä leviämään käsiin...
Siinä syypää koko operaatioon
Kauhistukseksi tuli todettua varsien kunto, enkä niitä malttanu jättää tuon näköisiksi
Sitten alkoi järjetön hinkkaaminen teräsharjalaikalla (vaatteet täynnä laikan rautalangan pätkiä ) kaikki irtoruoste irti ja yöksi deox geeli päälle...
Maalasin sitten varret, sinkki maalit pohjalle ja musta vasaralakka päälle. Siinä samalla sitten jarrusatulat hinkkasin ja maalasin samalla vasaralakalla, satulat tulikin huollettua jo 1.5 vuotta sitten uusin männin ja tiivistein silloin vain ei ollut aikaa maalata kun oli katsastukseen kiire.
Tulihan siinä sitten pestyä alustaa kunnolla, kehut D2 alustalle vuoden jälkeen vielä täysin uuden näköinen suunnilleen 6-7k kilometriä rullattu.
Tulihan sinne sitten piristystä uusien varsien ja tuen johdosta BWR Tukivarret ja Function7 Subframe brace sekä kiinalaiset camberin säätövarret.
Ja läjä hondan pultteja alustaan
Seuraavaksi sitten eteen camberin säätövarret ja takavakaaja pitäisi vielä leipoa takaisin paikalleen ja tietenki pyörän kulmat säätämään.
Siinä syypää koko operaatioon
Kauhistukseksi tuli todettua varsien kunto, enkä niitä malttanu jättää tuon näköisiksi
Sitten alkoi järjetön hinkkaaminen teräsharjalaikalla (vaatteet täynnä laikan rautalangan pätkiä ) kaikki irtoruoste irti ja yöksi deox geeli päälle...
Maalasin sitten varret, sinkki maalit pohjalle ja musta vasaralakka päälle. Siinä samalla sitten jarrusatulat hinkkasin ja maalasin samalla vasaralakalla, satulat tulikin huollettua jo 1.5 vuotta sitten uusin männin ja tiivistein silloin vain ei ollut aikaa maalata kun oli katsastukseen kiire.
Tulihan siinä sitten pestyä alustaa kunnolla, kehut D2 alustalle vuoden jälkeen vielä täysin uuden näköinen suunnilleen 6-7k kilometriä rullattu.
Tulihan sinne sitten piristystä uusien varsien ja tuen johdosta BWR Tukivarret ja Function7 Subframe brace sekä kiinalaiset camberin säätövarret.
Ja läjä hondan pultteja alustaan
Seuraavaksi sitten eteen camberin säätövarret ja takavakaaja pitäisi vielä leipoa takaisin paikalleen ja tietenki pyörän kulmat säätämään.
Last edited by Tuopponen on 16. Apr 2020 09:08, edited 3 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Vähä jotain tullu kesän mittaan tehtyä Työt vain meinaa haitata harrastuksia
Eteen tosiaan sain camberin säätövarret asennettua ja samalla lisäsin caster-kulmaa puslia siirtämällä Ohjaukseen sai kivasti lisää tuntoa ja muutenkin nyt mukava ajaa, kun ei enää vetele uriin niinkuin ennen puslien vaihtoa
Sitten otin ja maalasin umpioiden sisukset mustiksi ja pitihän niitä muutenkin vähä kirkastaa
konehuonettakin vähä koristellu ja moottorin kannakkeita vaihtanu
Eteen tosiaan sain camberin säätövarret asennettua ja samalla lisäsin caster-kulmaa puslia siirtämällä Ohjaukseen sai kivasti lisää tuntoa ja muutenkin nyt mukava ajaa, kun ei enää vetele uriin niinkuin ennen puslien vaihtoa
Sitten otin ja maalasin umpioiden sisukset mustiksi ja pitihän niitä muutenkin vähä kirkastaa
konehuonettakin vähä koristellu ja moottorin kannakkeita vaihtanu
Last edited by Tuopponen on 22. Oct 2017 14:03, edited 2 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Tuli käytyä penkissäki, kun tuli mahdollisuus ilmaiseksi pyöräyttää rullia niin pakkohan se oli
Oikeestaan enemmänki irtos mitä itte uskoin, että tuolla rajoittimella sais aikaan
Vakio tehohan B16A1 on 150 hepoa
Sitte tällä hetkellä vaivaa ABS vika. Oikeelta takaa anturi sökö, eikä järkevään hintaan meinaa uutta löytää, niin täytyy vielä metsästää jostain sellaanenki... Saa sanoa jos joku tietää paikan mistä kannattaisi hommata kyseinen anturi
Ja taakse vaihdoin pyöränlaakerin oikeelle, kun alkoi reilu kuukausi sitten ujeltamaan. Syyksi löyty antautunu stefa ja kosteus oli päässy tekemään tehtävänsä
Samalla irrotin absin anturin ja tutkin ettei vika olisi vain johdossa, mutta ei...
Osiakin on kivasti tulonpäällä niistä sitten lisää tuonnenpana...
Oikeestaan enemmänki irtos mitä itte uskoin, että tuolla rajoittimella sais aikaan
Vakio tehohan B16A1 on 150 hepoa
Sitte tällä hetkellä vaivaa ABS vika. Oikeelta takaa anturi sökö, eikä järkevään hintaan meinaa uutta löytää, niin täytyy vielä metsästää jostain sellaanenki... Saa sanoa jos joku tietää paikan mistä kannattaisi hommata kyseinen anturi
Ja taakse vaihdoin pyöränlaakerin oikeelle, kun alkoi reilu kuukausi sitten ujeltamaan. Syyksi löyty antautunu stefa ja kosteus oli päässy tekemään tehtävänsä
Samalla irrotin absin anturin ja tutkin ettei vika olisi vain johdossa, mutta ei...
Osiakin on kivasti tulonpäällä niistä sitten lisää tuonnenpana...
Last edited by Tuopponen on 22. Oct 2017 14:06, edited 1 time in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Noniin taas on vähä hifistelty...
Konepellin avausvaijeri on häirinny siitä asti, kun auton ostin ja nyt sain aikaiseksi sen vaihtaa
Hain purkaamolta ehjän vaijerin ja valutin öljyt vaijerin läpi, jotta toimii taas kauan jouhevasti ja ruuvailin uuden vaijerin sitten kiinni
Samalla otin ja puunasin konepellin lukon, bensalla lähti suurin osa paskasta ja sekalaisista maaleista pois, minkä jälkeen rasvasin liikkuvat osat vaseliinillä
Kävin autonostimella ja huomasin raidetangon vasemman suojakumin antautuneen ja vaihdoin sen samantien, kun sattui veljeltä löytymään uusi Uudesta vain puuttui ilmanippa, jonka sain otettua vanhasta kumista ja sorvailin sen sitten paikoilleen.
Ja tuli tosiaan tilatut osatkin jo kotiovelle... Uudet takavalot, NGK tulpanjohdot, mallikohtaiset kankaiset lattiamatot(ei tullut otettua kuvaa, mutta hyvin istuu), Hardracen aurauksen säätövarret taakse(en kerinnyt vielä asentaa), sähkösäätöiset "SPOONIN" sivupeilit ja muuugeni hiilikuituinen spoileri.
Oikean puolen ulommaista takavaloa joutui hieromaan "jonkin" verran. Tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva rako oli sentin luokkaa, ennen lampun pohjan hiomista
Huikee parannus ulkonäköön omasta mielestä!
Peileistä nyt ei mitää kuvaa oo mutta juuri samanlaiset kuin vanhatkin
Kytkeminen oli vähän arpomista, mutta kyllä ne lopuksi toimimaan sai
Auton piuhoista vihree valkoinen>peilin valkoseen
kelta punanen>vihreeseen
kelta musta>keltaseen
(Nämä siis ainakin oikealle puolelle, vasen vielä kytkemättä)
Peilin piuhoihin kolvailin pinni liittimet, että auton alkuperäisiä piuhoja ei tarvinnut poikkaista
Tulpan johdot vaihdoin pääasiassa sen takia, että nuo siniset pamput oli tarkoitettu D-sarjan koneeseen eikä ne tiivistänyt
tulpanreikää venttiilikopassa, jolloin vesi siis pääsi tulpan reikiin
Sitten otin muutamat alkuperäiset tulpanjohto pidikkeet tuosta MB6 ja laitoin ne tähän, nyt pysyy piuhatki siististi ja saa tulpanjohto suojan paikoilleen
Tuo muuugeni spoileri ei ainakaan suoraan sovi coupeen, kun jalat jää vähän kapoisiksi konttiin nähden
Muutenkin jalat surkeaa muovia ja tuskin pysyisi viikkoa kauempaa niillä kiinni, joten täytyy suunnitella ja tehdä tai teetättää jalat sille
Konepellin avausvaijeri on häirinny siitä asti, kun auton ostin ja nyt sain aikaiseksi sen vaihtaa
Hain purkaamolta ehjän vaijerin ja valutin öljyt vaijerin läpi, jotta toimii taas kauan jouhevasti ja ruuvailin uuden vaijerin sitten kiinni
Samalla otin ja puunasin konepellin lukon, bensalla lähti suurin osa paskasta ja sekalaisista maaleista pois, minkä jälkeen rasvasin liikkuvat osat vaseliinillä
Kävin autonostimella ja huomasin raidetangon vasemman suojakumin antautuneen ja vaihdoin sen samantien, kun sattui veljeltä löytymään uusi Uudesta vain puuttui ilmanippa, jonka sain otettua vanhasta kumista ja sorvailin sen sitten paikoilleen.
Ja tuli tosiaan tilatut osatkin jo kotiovelle... Uudet takavalot, NGK tulpanjohdot, mallikohtaiset kankaiset lattiamatot(ei tullut otettua kuvaa, mutta hyvin istuu), Hardracen aurauksen säätövarret taakse(en kerinnyt vielä asentaa), sähkösäätöiset "SPOONIN" sivupeilit ja muuugeni hiilikuituinen spoileri.
Oikean puolen ulommaista takavaloa joutui hieromaan "jonkin" verran. Tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva rako oli sentin luokkaa, ennen lampun pohjan hiomista
Huikee parannus ulkonäköön omasta mielestä!
Peileistä nyt ei mitää kuvaa oo mutta juuri samanlaiset kuin vanhatkin
Kytkeminen oli vähän arpomista, mutta kyllä ne lopuksi toimimaan sai
Auton piuhoista vihree valkoinen>peilin valkoseen
kelta punanen>vihreeseen
kelta musta>keltaseen
(Nämä siis ainakin oikealle puolelle, vasen vielä kytkemättä)
Peilin piuhoihin kolvailin pinni liittimet, että auton alkuperäisiä piuhoja ei tarvinnut poikkaista
Tulpan johdot vaihdoin pääasiassa sen takia, että nuo siniset pamput oli tarkoitettu D-sarjan koneeseen eikä ne tiivistänyt
tulpanreikää venttiilikopassa, jolloin vesi siis pääsi tulpan reikiin
Sitten otin muutamat alkuperäiset tulpanjohto pidikkeet tuosta MB6 ja laitoin ne tähän, nyt pysyy piuhatki siististi ja saa tulpanjohto suojan paikoilleen
Tuo muuugeni spoileri ei ainakaan suoraan sovi coupeen, kun jalat jää vähän kapoisiksi konttiin nähden
Muutenkin jalat surkeaa muovia ja tuskin pysyisi viikkoa kauempaa niillä kiinni, joten täytyy suunnitella ja tehdä tai teetättää jalat sille
Last edited by Tuopponen on 22. Oct 2017 14:15, edited 1 time in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Civic Coupe EJ8 B16A1
Noniin tekniikan ihmettely alkoi. Eli nostin koneen tuosta MB6:sta ja aloin sitä sitten purkamaan, mitään hälyttävää ei onneksi löytynyt loodasta eikä lohkosta Laakereissa ei mitään mainittavaa ollut muutamia todella pieniä naarmuja...
Laakereiksi ajattelin hommata ACL tekeleet kampiakselille ja kiertokangille orkkikset, ACL laakerit siksi, että koot ovat oikeastaan vakiona juuri samat kuin noissa STD kokoisissa ACLlissä ja hinta huomattavasti huokeampi. Toivottavasti noilla pelit soi sekalaista kommenttia kun löytyy ACL laakereista
Vaihteistoon tarkoitus vaihtaa laakerit, synkrot ja stefat. Onko jollain kokemuksia pystyykö tuota vakio lukkoa ehostamaan jollain vai antaako sen vain olla
ACL
5M1959H
2.007 mm / 0.0790in
Ja lohkossa:
Jakopää
1 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
2 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
3 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
4 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”
5 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”
Loppuun vaikka muutama sekalainen kuva
Laakereiksi ajattelin hommata ACL tekeleet kampiakselille ja kiertokangille orkkikset, ACL laakerit siksi, että koot ovat oikeastaan vakiona juuri samat kuin noissa STD kokoisissa ACLlissä ja hinta huomattavasti huokeampi. Toivottavasti noilla pelit soi sekalaista kommenttia kun löytyy ACL laakereista
Vaihteistoon tarkoitus vaihtaa laakerit, synkrot ja stefat. Onko jollain kokemuksia pystyykö tuota vakio lukkoa ehostamaan jollain vai antaako sen vain olla
ACL
5M1959H
2.007 mm / 0.0790in
Ja lohkossa:
Jakopää
1 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
2 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
3 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
4 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”
5 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”
Loppuun vaikka muutama sekalainen kuva
Last edited by Tuopponen on 22. Oct 2017 14:19, edited 2 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests