Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 10. Apr 2017 19:03

Kaze wrote:
10. Apr 2017 18:24
Mainitsen varmuuden vuoksi jos et ollut tietoinen; noiden synkrojen kannattaa antaa maustua tovi MTF:ssä ennen kuin lyö nippuun.
Empä ollut tuosta tietoinen :shock:
Kiitoksia täytyy laittaa marinoitumaan jossain kohtaa :lol: vielä toki menee luultavasti viikko ennenkuin saan tuon synkro paketit japanista.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 11. Apr 2017 06:26

Joo, kuivana ne ei toimi niiku pitäisi ja en tiedä mitä pinnoituskaan tykkää. Ja niin kuin vaihteiston osat yleensä, voideltuna kasaan. Roiskevoideltuna öljyllä kestää aina tovi ennen kuin se saavuttaa joka raon, nuo osat kun kylpee vain osittain öljyssä.

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 11. Apr 2017 10:23

Joo tottakai kostutetaan paikat huolella ennenku lyödään sisään, ettei vaa satu... :lol:
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 23. Oct 2017 12:19

No nyt vois jo päivittää lisää ku sain vanhat kuvat taas näkymään! 8-)
Mistähän täs ny aloottaas... :cry:
Konehuoneen maalasin ennen koneen asennusta, kun oli aika väsyneen näkönen vakiopinta missä ei tehtaalta lakkaakaan ollut.
Eka kuva näyttää aika hyvin maalipinnan kuntoa ennen maalausta.

Image

Sitte maalia päälle...

Image

Image

Image

Sitten takaasi tekniikkaan :)
Eli se on saatu kasaan ja nostettu keulille. Kuvat saa ny toimia selostuksena :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Kone tuotiin tuvasta tyylillä pihalle :lol:

Image

Image

Image


Nokkapyöriksi tuli AEM:n tekeleet saatavuutensa takia.
Image

Image

Image


Uusi jakoremmin kiristimen pultti...
Image

Image

Image

Sehän hörähti käyntiin :o 8-)
Käy ilman ylimääräisiä ääniä ja vaihteisto toimii kuin unelma :) Imusarjan tai kaasuläpän takia kuului pelottava kohina, mitä pelkäsin laakeri ääneksi, mutta se oli vain tyhjäkäynti kanavan ujellusta loppuu kun tyhjäkäynti tippuu :lol:
Tästä on hyvä jatkaa tämä nyt oli pikanen päivitys nykytilanteeseen.

Loppuun pari fiilistely räpsyä.

Image

Image

Image

Image
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 24. Oct 2017 07:24

Oliko minkäänlaista öljynjäähdytintä suunnitteilla?

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 24. Oct 2017 10:32

Kaze wrote:
24. Oct 2017 07:24
Oliko minkäänlaista öljynjäähdytintä suunnitteilla?
Joo on hankinta listalla radalle kun tällä tarkoitus mennä pörräämään satunnaisesti.
Tämä taas jää talveksi seisontaan ja keväällä sitten aletaan hakemaan säätöjä.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 24. Oct 2017 21:06

Tuopponen wrote:
24. Oct 2017 10:32
Joo on hankinta listalla radalle kun tällä tarkoitus mennä pörräämään satunnaisesti.
Hyvä, pisti silmään kun ei ollut edes alkuperäistä lämmönvaihdinta. Öljynlämmöt kun tuppaa nousemaan herkästi jo motariajossa.

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 24. Oct 2017 21:52

Kaze wrote:
24. Oct 2017 21:06
Tuopponen wrote:
24. Oct 2017 10:32
Joo on hankinta listalla radalle kun tällä tarkoitus mennä pörräämään satunnaisesti.
Hyvä, pisti silmään kun ei ollut edes alkuperäistä lämmönvaihdinta. Öljynlämmöt kun tuppaa nousemaan herkästi jo motariajossa.
Tässä b18c4 lohkossa ei ole vakiona minkäänlaista öljynjäähdytystä, vanhassa b16a1 on, mutta se saa jäädä siihen ja tähän 1.8 sitte hommaan kunnon jäähyn. :)
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 25. Oct 2017 06:31

Noteerasin, vesipumpun imuputkessa ei edes ole paluuliitäntää lämmönvaihtimelle. Tiedä sitten miksi ovat juuri k.o. moottoriversiosta jättäneet sen pois. :|

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 06. Mar 2018 21:54

Sain vuokrattua hallipaikan niin pääsen tätä väsäämään taas 8-)
Ensimmäisenä suunnitelmis vaihtaa suuttimet, tilasin uudet tiivisteet vielä suuttimille kun tuntui kohtuullisen kovilta korpuilta jo vanhat :lol: , polttoainepumppu omalla releellä ja paksummilla piuhoilla, asentaa PLX-seosmittari ja laajakaista signaali ohjaamaan hondataa. :)
Sitte pitäis uusia kaikki jäähdytysneste letkut, jotka on tulossa. Parissa vanhassa pienet reijät niin vuotaa ikävästi :(
Hondatan s300 vaikuttaa melko hyvältä ja helppokäyttöiseltä ja ohjeita sen käyttöön löytyy kivasti nettiä selaamalla.
Tästä hyvä jatkaa väsäilyä :)

Image

Image

Image

Image

Image
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 14. Mar 2018 20:23

Noniin Bensapumppu irti :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Eipä siinä sinänsä mitään ihmeempiä... DW:n pumppu sopii tosiaan suoraan vakion tilalle ja mukana tuli kaikki asennuksessa tarvittava. Vielä pitäisi asentaa paksummat johdot ja rele sulakkeella.
Bensakiskon puunasin yhtäkkiä vähän kivemman näköseksi :lol:

Image

Sitte tuli tilattua mielenkiintoinen lisävaruste :lol: KUPPITELINE Civicciin :o
Näitä tulee kaksi ylimääräistä jos jotakuta kiinnostaa :geek:

Image
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by JonttuK » 14. Mar 2018 22:32

Ilman mukitelineitä ei voi olla oli kuinka race tahansa :thumbsup:
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 14. Mar 2018 22:55

JonttuK wrote:
14. Mar 2018 22:32
Ilman mukitelineitä ei voi olla oli kuinka race tahansa :thumbsup:
Niimpä pitäähän sitä juomat pysyä menos mukana :lol: Eikä naapurin civicistä taida vastaavia telineitä löytyä :mrgreen:
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 23. Mar 2018 11:49

Noniin ens viikolla olis tarkoitus käynnistellä uusilla suuttimilla ja polttoainepumpulla.
Onko jollain tarkempaa tietoa noista boschin EV14 suuttimista tarvisi tuon voltti kompensaatio taulukon, kun ei ollut finjektorilla mitään mielenkiintoa sellaista antaa :roll:
Parin tunnin selailulla löysin tälläisen mutta se ei ollut juuri kyseisistä suuttimista... toki 12 ohmisista EV14 suuttimista Boschin omilta sivuilta.
Suuttimen malli: 0280158187 - EV14
Eli 490cc/min@3bar 12ohm

Image
Last edited by Tuopponen on 26. Mar 2018 09:56, edited 4 times in total.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 23. Mar 2018 21:05

Eivät toimittaneet minullekkaan suutinkohtaisia offset-arvoja kun hommasin yhden sarjan 1000cc/min, kehoittivat käyttämään vastaavien esim. ID1000:sten. Yksilökohtainen vaihtelu luultavasti niin pientä että toimii niillä käytännössä.

Omien about saman kokoisten EV14:sten arvot ovat:

460cc/min@3bar
8V: 1.76
10V: 1.11
12V: 0.76
14V: 0.52
16V: 0.37


FuelInjectorClinicin mittaama ja mätsäämä setti.

Kuva ei muuten toimi.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests