
Nyt vain pitäisi tehdä itse autollekkin jotain, kun en oo kuukauteen edes nähnyt.

Kiitoksia, ajaa varmasti asiansa.
En usko, että tuosta jenkateipistä noita jouhia pääsisi öljynkiertoa tukkimaan, mutta joo kuulostaisi kyllä järkevältä käyttää ainoastaan tiivistävää kierrelukitetta. Tämä mun käyttämä kierrelukite oli Loctiten "normaalia" ominaisuuksissa kyllä myöskin kierteen lukitus ja tiivistys.
Oikeampi termi lienee tuo öljynjäähdytin. Näistäkin puhutaan eri nimillä, mutta joo lauhdutin on väärä termi tälle.
No se on oikea termiTuopponen wrote: ↑11. Mar 2019 08:18Oikeampi termi lienee tuo öljynjäähdytin. Näistäkin puhutaan eri nimillä, mutta joo lauhdutin on väärä termi tälle.![]()
Kyllä sai päätä raapia, kun alkuperäinen suunnitelma oli viedä letkut jakopään puolelta. Olisi mennyt aika hankalaksi ja kiinnikkeet letkuille olisi täytynyt olla aika lujaa/varmaa tekoa, ettei vain pääsisi hinkkaamaan minnekkään.
Voi olla, että tuo johtuu siitä kun töpöttelin tuota lukitetta melko minimaalisen määrän tuohon, tai sitten se hylkii. Luotan kuitenkin siihen, että tuo teippi rikkoutuu osittain tuonne kiinni kierrettäessä ja tuo kierrelukite myöskin leviää.Kaze wrote: ↑11. Mar 2019 16:23Juu ei välttämättä, varsinkin huolellisesti käyttäessä. Itse vaan vähän vierastan tuota ja käytän kierteiten tiivistämiseen anaerobisia litkuja tai liimoja, käyttökohteen mukaan. Huomasithan muuten et tuo teippi (PTFE=teflon) hylkii tuota lukitetta ja se on pisaroina sen pinnalla.
Täytyy tuo kiinnitys vielä miettiä, kunhan saan lopulliset jäähdyttimenletkut käsiini. Voisihan sitä eBaystä etsiä jotain tarkoitukseen sopivaa.
Tottahan tuo on, en itsekään mikään malliesimerkki ole, mutta mielestäni on todella mielenkiintoista tutkia, miettiä ja oivaltaa kaikkea tekniikkaan liittyvää. (mekaniikka, fysiikka, elektroniikka yms...) Ja mikä parasta, tämän harrastuksen parissa siitä saa käytännön harjoituksia ja tuloksia.Kaze wrote: ↑16. Mar 2019 10:32Joo siis kyllähän nämä asiat on ihan yhtä oleellisia kokonaisuuden kannalta kuin vaikka tiivisteet tai pultit mitä käytetään, varsinaisten moottorinosien kanssa. Materiaalit, mitoitukset, rakenne, menetelmät jne. .
Oikeestaan kaikista turhinta (ja turhauttavinta) keskustelua moottorinrakentamisesta käydään silloin kun ei osata kertoa kuin käytettävien osien brändi.
Niimpä, tekee vain tästä entistä mielenkiintoisempaa. Hulluahan se on muuttaa jotain vuosien kehitystyön ja insinööriosaamisen lopputulosta.
Tottakai ahtamisen kanssa yhtälailla tarvitaan osaamista, sitä vaan meinasin, että pelkällä "lastutuksella" saa tehdastekoisesta autosta paljonkin voimaa nykyään -> ei enää ole välttämätöntä avata sitä konepelliä ja pähkäillä asioita.
Sehän tässä harmittaakin, kun ei ehtinyt niitä sen kummemmin säätämään, olivat siis Skunkin toimittamissa arvoissa.Kaze wrote: ↑07. Jul 2019 06:45Huomattava parannus kyllä ja vielä käyttökelpoisimmalla alueella, sen minkä ylhäällä menetti sai tuplana takaisin. Tuolla kun on suurempi merkitys käytännön suorituskykyyn kuin piikkiteholla, jonka alueella vieraillaan suht lyhyesti. Pl. pidemmät suorat radalla.
En nyt enää muista mutta oliko Skunkin ajoituksia haettu miten pieteetillä? Entä noiden Type-R:ien?
No joo kyllä siinä tapauksessa on varmasti jäänyt hyödyntämättä kaikkea potentiaalia. Aniharvat nokat (edes vakiot) osuu parhaimpii asetuksiin tai ees valmistaja suosituksiin, kun vaan ns. ”drop in”. Esim. monesti imunokkaa saa kääntää huoletta aikaisemmalle (pl. todella agressiiviset profiilit jotka täytyy ajoittaa just eikä melkein), suuruusluokkaa 2-4 k.a.astetta. Ainakin oman kokemuksen mukaan nämä tykkää overlapista, ja käyrät myös.Tuopponen wrote: ↑07. Jul 2019 21:40Sehän tässä harmittaakin, kun ei ehtinyt niitä sen kummemmin säätämään, olivat siis Skunkin toimittamissa arvoissa.
Olisi noissa skunkeissa varmasti potentiaalia ollut, kunhan olisi säätänyt ja ollut tuo uusi pakosarja kiinni... Mutta voi tosiaan olla, että toimisi paremmin jos kone olisi rakennettu alunalkaen sietämään 10000 kierrosta minuutissa.![]()
Näitä Integran nokkia en ole vielä säätänyt, eli ovat vakio ajoituksella. Pitäisi tuo B16A1 venttiili koppa teurastaa ja tehdä siihen puolikuut tätä säätöä helpottamaan.
Tuo on totta, että näillä ITR nokilla saa käyttökelpoisempaa voimaa kuin Skunkeilla ainakin näin pers tuntumalta, sekä säätöjä tehdessä.
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests