Pitkästä aikaa tänne päivityksiä tilanteesta.
Auto kasaantuu hitaasti mutta varmasti.
Eli mitä tässä nyt on tullut tehtyä, niin ABS-pumpun asensin takaisin autoon ja jarrut tuli ilmattua. Ilmauksen yhteydessä kun takapyörät olivat irti niin sain vaihdettua nuo kiinalaiset camberin säätövarret noihin Hardracen tuotteisiin. Mitoitin uudet varret vanhojen mukaan saman pituisiksi. Täytynee kuitenkin vielä vaihtaa eteen nuo RT-päät ennekuin menen säätämään taas pyörien kulmia kohdalleen sen tarkemmin.
Näissä Hardracen camber varsissa ainakin on säätövaraa ja jenkaa vielä reilusti tuon holkin sisällä näillä säädöillä.
Sitten viimekesänähän vaihdoin tänne Tegiwan (kiinalaiset) vetarit ja ne ei tahtonu olla täristämättä kiihdytyksissä.
Valitin asiasta ja Tegiwa ystävällisesti toimitti veloituksetta toisen sarjan vetareita, mutta sama homma jatkui.
Nyt keväällä sitten kaivoin varastosta nuo alkuperäiset vetarit, joissa oli kummeja revähdellyt sieltä täältä ja vaihdoin Tegiwan vetareista kaikki kumit näihin alkuperäisiin vetareihin. Toivoa sopii, että kumit kestäisi ja tärytys loppuisi.
Nivelet/laakerit putsasin huolella ja kasailin CRC-vetonivel rasvalla.
Vetareita kun vertasin, niin huomasin sisäpään kolmessa laakeriholkissa eroa, Tegiwa vs alkuperäinen. Alkuperäisissä on liikkuva hela sisällä ja Tegiwalaisissa ei (Eli tuo hela mikä kuvassa osoitettu punaisella nuolella). En tiedä voisiko johtua tuosta vai onko muutenvain koneistettu miten sattuu.
Huomatkaa vanhat venäläiset hohtimet
Myös alustaa olen saanut kasaanpäin, etu alatukivarret sain maalattua ja asennettua uudet puslat. Vaihdoin samalla etuvakaajan linkit uretaanipuslilla varustettuihin, sekä vakaajan puslat Hardracen tukevampiin.
Sitten vielä ihan omana sivuprojektina hommasin toisen mittariston, johon olisi tarkoitus upottaa 3.2" näyttö.
Ohjaus tapahtuu toistaiseksi Arduino Mega pohjaisella kontrollerilla. Tarkoitus olisi saada siihen tietenkin polttoaine ja lämpötila sekä jotain muuta jännää.
En ole vielä päättänyt mitä kaikkea tuohon pyrin saamaan, mutta mahdollisuuksia ainakin piisaa.
Tästä en osaa sanoa kauanko menee, että saisi edes jollain tavalla toimimaan mutta enpä mä tuolla mitään kiirettä pidä.
Eiköhän tänne lähiaikoina tule taas lisää juttua, kunhan auton saan höräyteltyä käyntiin.
Öljyn jäähylle on jo kaikki komponentit olemassa, se pitäisi vielä asentaa, imusarja masentaa kiinni sekä virranjakaja. Eli kohta kasassa.