Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 19. Apr 2020 11:24

Tuopponen wrote:
16. Apr 2020 09:27
Sammyboi wrote:
16. Apr 2020 07:35
Joo nyt näkyy!

Hyvältä vaikuttaa, tehokkaat etuvedot ovat aina olleet vähän ? itselle, mutta katsotaan kuinka ase tästä tulee kun paneudutaan ajettavuuteen samalla.
Joo onhan etuveto layout todettu monesti toimivaksi esim. timeattackissa, toki vaatii alustalta ja moottorin luonteelta paljon.
Noissa nopeimmissa aikahyökkäys-autoissa aerodynamiikka merkkaa paljon (vetotapaan katsomatta). Mut joo.. ei kait tuon pitäisi vuonna 2020 olla enää suuri ihmetys. Hondissa esim. jo entry-level vakiomoottorinohjauksella saa sähköisen, vaihdekohtaisen ahtopaineensäädön ja halutessaan vaikka vetoluistoneston. Tämä 88-00 käytössä ollut pyöräntuenta-desing on niittäny pyttyjä mutkaradoilla jo yli 30v. et sekin jo kertoo jotain. Esmes toissavuonna JDMYardin ~500-600hp EG Civic tais olla WTAC:eissa kokonaistuloksissa neljäs.

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 72
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kremilin » 19. Apr 2020 13:31

Image

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 19. Apr 2020 16:42

^Nyt menee vähän huti :lol:, ihan faktakakkulat päässä vaan todettu.

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 137
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Tuopponen » 20. Apr 2020 07:56

Alkaa projekti olla onnistunu ku aiheuttaa jo pahennusta :lol:
Onhan se aiva normaalia, että etuvetoja kattotaan aina vähä vinoon, mutta minkäs teet. :mrgreen:

Ymmärrän hyvin jos on ajanut jotain 250 heppasta 9-5 saabia, herranjumala ku suoralla tiellä saa kattella kolmatta kättä rattiin. :?

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 72
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kremilin » 20. Apr 2020 15:15

Eipä siinä Honda on hieno verme, ja toimii radalla. Varsinkin ahvenisto, jonka suunnittelussa epäilen etuvetoisen omistajan liittyneen.
Ja itsekin tykkään enempi etuvetoisella radalla päästellä.

Suappi on varsinkin siinä kohtaa hauska kun on vähän kuluneemmat tukivarren takapuslat, tähtää ja toivo metodillahan siinä mennään.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Civic Coupe EJ8 B16A1->B18C4

Post by Kaze » 25. Apr 2020 08:34

Ei kai nyt sentään pahennusta, vaikka ymmärrän kyllä että kirjoittaessa asia saa helposti kärjistyneen ilmeen. Mutta asioistahan täällä vaan keskustellaanki :) . Itse olen aina ollut kiinnostunut puuhaamaan enemmän moottoreiden, vaihteistojen sekä alustan parissa ja sitä myötä erilaisista toimivista konfiguraatioista merkkiin, malliin ja tyyppiin katsomatta.

Mutta joo, kylllä tuossa toimivan konseptin ainekset on kasassa. Alakerran rakennuksessa vaan keskittyy tekemään ja teettämään kerralla kunnolla. Tuossa putkituksessa on pesien koneistus sylinteriryhmään on yksi kriittisimmistä työvaiheista etteivät putkea vajoa tai vastaavasti runkolinja taivu banaaniksi, ja että kannentiiviste myös pitää.
Erityisen huomion arvoinen paikka on myös ahtopaineenohjaus, portin koko ja jouheva sijoittelu. Lisäksi, vaikka näiden vaihteistot kestää todella hyvin ottaen huomioon että ovat alle parilitraisiin vapaastihengittäviin alunperin suunniteltu, niin päälle 500hv:n setupeissa ilmenevät vääntömomentit saattaa varsinkin 3. ja 4. vaihteilla alkaa vähitellen käymään suhteellisen siron hammasprofiilin päälle. Toki käyttötyyli luonnollisesti vaikuttaa paljon mutta pointti kuitenkin et alkuperäisosien lujuuslaskelmien varmuuskertoimet lähenee nollaa. :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: mCoupe and 1 guest