Noniin pikkusen motivaatio oli kadoksissa, kun tuli taka pakkia tekniikan suhteen.
No onneksi tein tätä tarkistelua moottorille...
Eli imu-nokan virranjakajan pyörittäjä oli haljennut, uskomatonta
Onneksi irronnut osanen ei ollut päässyt koneen sisälle pyörimään, vaan oli jäänyt virranjakajan taakse. Tästähän ei edes ollut mitään oireita, toimi normaalisti ennen tarkistelua, pois lukien tuo kolmella käynti kylmänä, mikä johtui suuttimista.
No ongelmat Skunkin nokkien kanssa ei jäänyt pelkästään tuohon, pako-nokan kolmos sylinterin VTEC profiili oli kulunut kuopalle. Tästä ei ole varmuutta mistä voisi johtua, itsellä vahva epäilys, että olisi myös valuvikaa tuossa.
Tuohan oli valitettavasti syönyt Vtec profiilin keinun kovapalan kuopalle, noh otin sitten P72 kannesta setin keinuvipuja tuohon pakopuolelle kolmos sylinterille. Vertailin PR3-gen1 kannen keinua P72 keinuun ja löytyi kyllä pieniä eroja kts. kuva. Mahdollisia aiheuttajia olisi kyllä muutama,
1. LMA jousi -> Uudet Hondan avonaiset asennettu koneen rakennuksen yhteydessä.
2. Öljy, En itse ainakaan usko, koska muut profiilit ovat hyvässä kunnossa, Ja myös nokka pukkien päällä olevat öljyn ruiskutus levyt tuli putsattua koneen rakennuksen yhteydessä.
3. Alkujaan huonokuntoinen keinuvivun kovapala, Ei näissäkään mitään mainittavaa ollut, kun konetta kasasin.
4. Itse venttiilien jousien paineet riittämättömät, Nämä vielä pitäisi tarkistaa.
Ja tässä nuo keinujen suurimmat erot, Vasemmalla PR3 ja oikealla P72
No tässä samalla sitten putsailin osia ja VTEC solenoidin suodattimessa oli jotain hienon sokerin tapaista raetta. Tuo lienee E85 sivutuote öljyn sekaan palaessaan.
Ja kohdistelin vielä kaasuläpän takaisin imusarjaan.
Josko tällä vielä kerkiäisi ajaa hetken tänä vuonna, kunhan saan hyllystä löytyvät ITR-nokat koneeseen.
Katsotaan sitten talven aikana uusi kansi-setuppi millä sais ajella enemmänki kuin yhden kesän.