Jonsban K20-swap JDM Integra

Omien autoprojektien esittely.
Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 16:09

Ajattelin nyt viimein tehdä tännekin projektitopicin.

Eli tallista löytyy Honda Integra DC2 96-spec K20a2-swapillä.

Auto on hommattu vuonna 2009 Japanista. Suzukassa koko elämänsä viettäneenä pikkusen laitettuna Grade 4.5:na

Image

Autossa oli silloin Cuscon Zero-coilit, Mugen-catback, Mugen-peltisarja, Mugen-puslasarja ja Mugen-poljinta yms. pientä.
Autoon hommattiin laivauksen aikana J's Racing 60RS-catback titaanisena, joka asennettiin auton tullessa maahan.

2010 autoon hankittiin Cuscon 7-piste turvakaaret, Cuscon poikkituet eteen ja taakse, Cuscon 25mm takavakaaja, Spoonin etulippa, Spoonin etujarrusatulat, Bride Zeta 3:t punaisena, Takatan MPH-341:set 4-piste vyöt, Nardin Classic Works Bellin snap offilla ja Wedssportin TC-05:set Toyon R888-renkailla.

Image

Image

Image

Image

Autolla ajettiin samaisena vuonna Kemorassa 1:21.8 Dynamiitin ratapäivillä, taitaa olla edelleen nopein katu-Honda siellä.

2011 Kemorassa ratapäivillä autosta räjähti moottori pienin miss-shiftin takia, jolloin alkoi K-swap.

Moottori löytyi eräältä Jyväskylässä asustavalta Honda-harrastajalta.
Moottoriin oli laitettu Wisecon 12.5:1 männät, Eaglen veivit, HMJ-Motorsin porttaama kansi Supertechin jousilla, Blueprint Racingin porttaama RBC-imusarja, suomessa teetetty 64.7mm kaasuläppä, ERL Performancen S2000-öljypumppu ja R-Crew Racingin pakosarja.
Laitos tuotti 275hp ja 247nm. Eli perus-raikas vaparipannu katukäyttöön.

Moottorin swäp-hilppeet ostettiin Hybrid Racingilta, shifterit, syylari, kannakkeet yms.

Image

Image

Ja loppuvuodesta 2011 auto esiteltiin X-Treme Car Showssa.

Image

Image

Image

Auto esiteltiin myös 2011 Tuning.fi-lehdessä.

Image
Image
Image
Image
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Nall3
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 196
Joined: 26. Aug 2013 17:41

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Nall3 » 12. Oct 2015 16:19

Image

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 16:27

2012

Autolla ajeltiin pitkin kevättä duuniin ja katuajoa. Sekä Gatebil Mantorp kesäkuun tapahtuman.

Image

Image

Tottakai samalle v***n reissulle vaihdelaatikko antoi periksi, hävittäen kolmosen kokonaan.

Ja ei muutakuin auto kilon palasiksi pitkin tallia. Toki oli mietitty muutamaa lisäjuttua tekniikan suhteen.

Image

Image

Motti samalla levälleen ja päällimmäisenä ideana tehdä tehokkain Hondan K20 2-litraisena vaparina mitä löytyy.
Eli yli 300hp ja 250nm koneelta. Edellisessä patissa kun oli vakionokat yms.

Image

Image

Image

Samaten keula vahvistehitsattiin ja ylimääräisiä reikiä vedettiin umpeen konehuoneesta ja antennin kohdasta. Samaten sisältä revittiin takapenkkien kiinnitykset, stereot yms. pois.

Image

2013

Silloin alkoi moottorin osien hankinta ja päätös että yhtään kiinaosaa ei moottoriin tule.

Veiveiksi valikoitui Carrillon Lightweight I-Beam.

Image

Männiksi Inline Pron kanssa suunnitellut inan yli 14:1 puristeiset CP:n Ultra Lightweight-männät.

Image

Kannen porttasi Kansiset ja teki myös uusille Ferrean 6000:lle 1mm ylikoon rst-venoille CNC-seetit. Pipo virtaa nyt 343hp@14.5mm nostolla.

Mittatilaus-öljypohja Canton Racing Productsilta rata-ajoa silmällä pitäen, edellinen Accordin pohja kun oli kulunut puhki.

Image

Myös J's Racingin pitkät alapallot laitettiin eteen entisten J's Racingin Negative Camber etu-ylätukivarsien kaveriksi. Taakse tuli myös J's Racingin cambervarret ja eteen K-Tunedin Traction Bar.

Loppuvuosi säästeltiin rahaa maalausta ja muutamaa osaa varten.


2014

Autoon tuli uudet Project Kicsin r40-mutterit, edelliset Kicsit kun oli väärän väriset nykyisiin suunnitelmiin. Tottakai SSR Type C-vanteiden kaveriksi.

Image

Samaten saapui kauan odotetut Volk Racingin CE28:sit 8-spokena Magnesium Blue-värillä varustettuna.

Image
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 16:37

2014 Kesällä hommattiin myös Rywiren tucked swap-johtosarja edellisen DC5:sen johtosarjan tilalle.

Samaten lisää J's Racingiä.

Image

Venakoppa muokattiin an-liittimille huohotuksen osilta ja maalattiin BMW:n Atlantis Blau-värillä.

Image

Kuvassa näkyy jälkikäteen mustaksi anodisoidut Golden Eaglen High Flow-bensakisko ja Aeromotiven A100-bensanpaineensäädin.

Samaten ASK-Servicen Antti hitsas vähän nippaa ylävesiletkuun, -16 AN-liitin ja titaanisilla pulteilla kiinni.

Image

Advanced Street Performance hitsasi kivan pakosarjan mittatilauksena moottorin speksien mukaan 321-RST:stä ja samalla teki Cromo-vauhtipyörän räjäytyssuojan.

Image

Loppuvuodesta 2014 moottoria alettiin koekasaamaan.

Image

Image

Image

Image

Tottakai ATS Garagea edustaen! :mrgreen:

Myös rarea JDM-tavaraa hommattiin..

Image

Image

Mutta eihän tuo sopinut K-sarjalaisen venakoppaan kunnolla.... :lol: :lol: :lol:

Tiivisteet on kaikki oemia.

Image

Auto purettiin myös hylsyksi niihin aikoihin ja toimitettiin maalarille.

Image

Image
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 17:01

Loppuvuodesta 2014 auto oli maalattu!

Väriksi valikoitui Phoenix Yellow, aka oem-keltainen.

Image

Image

Image

Sitten alkoi kasaus.

Image

Myös uusia vanteita sovitettiin uuden värin kanssa.

Image

Uusi 98-spec takapuskuri ostettiin Veholta ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi Mugen Phase 1-takaspoileri.

Image

Image

Tästä kuvasta näkee tuckatun valojen johtosarjan ja muutaman muun muutoksen.

Image

Image

Image


Tottakai jouluksi saatiin Japanin herkkua!
Toda Racingin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä 30*asteiseksi rajoitetun VTC-imunokkapyörän. Uudet Kelford Camsin nokat vaativat nämä muutokset.

Image

Lisää ARC:tä

Image

Lisää Spoonia Phase 3-sähköllä toimivien hiilikuitupeilien ja puolasuojan muodossa.

Image

Image

Myös Shift Sportsin leveät etulokasuojat saapuivat.

Image

Image

Image

Vilkun reiät poistettiin lokareista myös, mutta siitä vaiheesta ei ole kuvaa.


2015

Autoon asennettiin moottorin johtosarja ja Defi Din-gaugen johdot. Kuvasta myös näkee titaaniset syylarin kannakkeet, titaanisia pultteja ja muokatut syylarin lähdöt

Image

Samohin aikoihin soviteltiin pakosarjaa moottoriin öljyjäähdyttimen sovittelun takia

Image

Auto näytti alkukeväästä tältä. :oops:

Image

Image

Keulaan oli soviteltu First Moldingin hiilikuituiset canardsit.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 17:12

Alkukesästä alkoi saapumaan tavaraa ja saatiin myös venakoppa ASK-Servicen Antilta muokkauksesta takaisin.

Image

Nyt sopii ARC:n korkki. :lol: :lol:

Tottakai kun kiinaa ei voi ostaa, AN-letkuiksi ja liittimiksi valikoitui XRP. :mrgreen:

Image

Image

Image

Myös uudet tuulilasin listat, oven tiivisteet yms. oem-tavaraa saapui samoihin aikoihin.

Image

Konehuone näytti silloin tältä.

Image

Image

Kesä tuli ja meni, kiinnostus autoon ei ollut älyttömän suuri, toki kaikkea pientä tuli ja tehtiin.

Moottori esim. niputettiin osittain..

Image

Image

Moottorin speksit ovat siis

86,5-porauksella olevat CP:n männät 14.1:1 rutuilla,
Carrillon veivit,
Cleviten laakerit,
ATI:n Super Damper,
Kansisetin porttaama kansi Ferrean ylikokovenoilla ja CNC-seeteillä,
Ferrean rajuimmat venajouset ja titaani-retainerit,
Kelfordin Spec C-nokat vanhemmilla spekseillä, 316* astetta ja 14,5mm nostoa imunokassa ja 312* ja 13mm nostoa pakonokassa.
Hayward Performancen 54mm ITB:t
ja ASP Headersin pakosarja.

Image

Tottakai punainen ei sopinut autoon joten vanhat Bridet myytiin ja tilalle hommattiin Bride Zeta III Type-L Japan Edition hiilikuituisina.

Image

Image

sekä ainaisten Nardien tilalle Key!s Racing.

Image
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Sami_ » 12. Oct 2015 17:17

Tämä oli asiallinen jo silloin wayyyy back ja tulevassa kuosissaan varmasti vielä asiallisempi :thumbsup: Joko se on ensi kesänä ajossa? 8-)
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 17:21

Lukoksi valikoitui Wavetrac edellisen JDM-lukon tilalle.

Image

Moottoriin kokeiltiin läppärunkoja fiilistelyn takia. Ehkä paras ostos koko buildissa. :twisted:

Image

Image

Image

Suuttimiksi valikoitui 880cc EV14 Boschit tulevaisuuden suunnitelmien varalle. :mrgreen: :mrgreen:


Penkit myös asennettiin autoon.

Image

Image

Samaten kaveri lakkasi puolasuojan ja vetäisi torvet väriin.

Image

Image


Myös venakoppa on nyt kokonaan kaikkineen valmis.

Image

Cuscon kaaret myös maalattiin venakopan väriin. Samaten nosliw_:n avustuksella kiilloitettiin poikkitukia. :lol: :lol:

Image

Viime viikolla motti kasattiin loppuun ja näyttää tältä.

Image

Image

Image

Titaania <3

Auto näyttää nykyään tältä.

Image

Image

Kiitos ja anteeksi. :mrgreen: :mrgreen:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 17:24

Sami_ wrote:Tämä oli asiallinen jo silloin wayyyy back ja tulevassa kuosissaan varmasti vielä asiallisempi :thumbsup: Joko se on ensi kesänä ajossa? 8-)
Jos ei välttämättä heti alkukeväästä niin kesällä varmasti! Pakko toi moottori on räjäyttää että saa rakennettua lisää ja enemmän. :lol: :lol: :lol:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Sammyboi » 12. Oct 2015 17:40

Rahaa palaa, aoeoeo.
Hienoa tekemistä ja erittäin asiallinen DC2.
Toivotaan et tehotavotteet täyttyy, mutta onkohan sitä koskaan tyytyväinen siihen tehoon. :)

Mikkozkii
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 524
Joined: 29. Sep 2012 11:54
Location: Oulu

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Mikkozkii » 12. Oct 2015 17:52

Tekniikalle nostan peukkua, mutta tuo auton väri... :facepalm:

(Edit, eikä tarvi sitten suuttua :D )

Juzu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 10
Joined: 24. Sep 2015 19:53

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Juzu » 12. Oct 2015 17:54

Tämä on erittäin hyvä! :thumbsup: :thumbsup:

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by JonttuK » 12. Oct 2015 19:14

Oonki tätä jo seuraallu dynyllä ensi ilmestymisestä asti, todella asiallista ja laadukasta rakentelua :thumbsup:
Oonki hieman jo venaillut näkeväni tämän radoilla tositoimissa :)
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Jonsba » 12. Oct 2015 19:25

Väri on ihan ensikerrasta lähtien ollut omaan makuun paras muutos ulkokuoressa :D
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Itzkwmike
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 86
Joined: 27. Oct 2014 20:17
Location: Mikkeli

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.

Post by Itzkwmike » 12. Oct 2015 19:42

8-) :thumbsup: :thumbsup:
If You Can Dream It You Can Do It


Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06

@Flushmike

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 13 guests