Jonsban K20-swap JDM Integra

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 26. Jan 2019 09:29

Jonsba wrote:
20. Jan 2019 23:27
Eli viime keväänä vaihdettiin autoon kanteen hiluja enemmänkin. Moottorin osuus onkin nesteitä vaille, vetolinja nyt onkin sitten enemmän kesken. Vetarit nyt kuitenkin entrattu.
Apparin puolen sisemmän nivelen kehä missä kuulat on oli vähä ottanut itseenä. Eli liian tiukat välykset/viimeistelemättömyyttä tehtaalta. Vähän reunoja siistittiin ja lyötiin uusilla rasvoilla kasaan. Jos kestäisi ensi kesän. Katsotaan sitten uutta, ERM lupasi toimittaa tarvittaessa uudet nivelet kiilloitettuna jos tarvitsee!
Juu taitaa jenkit speksata noita niveliä enemmän varttia ajatellen (jos asiaan edes mitään huomiota kiinnittävät) :? . Mut radalle ja ralliin väljemmät toleranssit ja paremmalla viimeistelyllä. Esim. Löbron ulommat prepattuna ja Hondan alkuperäiset sisemmät vois olla toimiva. Vanha tarjous on muuten edelleen voimassa, näin juhlavuoden kunniaksi. :D
Jonsba wrote:
20. Jan 2019 23:27
Noh, sitten tuli taas villi idea... vois hommaa uudet valssit mallia kilvanajo.. eli kaivettii Volk Racing SE37K:t mallia aivan v•••n liian isot autoon.
Nuo vanteet on kyllä kuin sinne tehdyt. :thumbsup:

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 31. Jan 2019 20:46

Kaze wrote:
26. Jan 2019 09:29

Juu taitaa jenkit speksata noita niveliä enemmän varttia ajatellen (jos asiaan edes mitään huomiota kiinnittävät) :? . Mut radalle ja ralliin väljemmät toleranssit ja paremmalla viimeistelyllä. Esim. Löbron ulommat prepattuna ja Hondan alkuperäiset sisemmät vois olla toimiva. Vanha tarjous on muuten edelleen voimassa, näin juhlavuoden kunniaksi. :D
Muuten olisi varmaa orkkis-nivelet hyvät mutta kyseiset perkeleet on eri mittaiset pituudeltaan kuin orkkikset. Vaatisi näin ollen moottorin siirron pykälän eteenpäin, pakoputkea pitäisi jatkaa 6cm ja vetarit olisi kulmassa taaksepäin. Nyt kun ne on suorassa.
Ns. swap-vetarit pakolliset ilman muutoksia.

Muuttamutta. Reinersin Eskolta saa kyllä käsin viimeistellyt, tärykiilloitetut ja cryo-käsitellyt nivelet DSS:iin jos nuo oksentaa. ERM on kyseisen putkan maahantuoja ja keskusteltu miehen kanssa ongelmasta.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 02. Feb 2019 07:51

Jonsba wrote:
31. Jan 2019 20:46
Muuten olisi varmaa orkkis-nivelet hyvät mutta kyseiset perkeleet on eri mittaiset pituudeltaan kuin orkkikset. Vaatisi näin ollen moottorin siirron pykälän eteenpäin, pakoputkea pitäisi jatkaa 6cm ja vetarit olisi kulmassa taaksepäin. Nyt kun ne on suorassa.
Ns. swap-vetarit pakolliset ilman muutoksia.
Joo siis meinasin nimenomaan et orkkisnivelet noiden kyseisten alkuperäisten Hondan vetareiden ja prepattujen Löbrojen kans. Pitäis olla optimi pituus nimenomaan EG/DC/EKK2 swappeissa joissa moottori asettuu taaemmas kuin EK-apurungolla (joihon taas orkkiksista sopivimmat on EP3/DC5 akselit). Tosin noissa swappikannakkeissakin on eroja vähän firmasta riippuen et miten eteen ja mihin kulmaan moottori/vaihteistopaketti käytännössä asettuu.

Mut joo, uskon että tuolla kertomallasi reseptillä viimeistää saa ne kestämään. :)

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 21. Mar 2019 13:55

Heipparallaa vaan kaikille!

Kesä näyttää saapumisen merkkejä lumen muodossa joten autoa käpistelty kuntoon päin!

Elikkä autosta purettii huvin ja urheilun vuoksi taka-pitkittäistukivarret, puhallettiin ne. Hitsattiin orkkis-vahvikkeet paremmin tigillä kiinni, sitten asennettiin Honed Developmentsin roll center correction-palat pitkittäis-tukivarsiin (nekin täpättii tigillä kiinni koska pultteihin en luota 110%) sekä hitsattiin Honedin vahvistelevyt samalla. Myös pitkittäisvarsia muokattiin että saatiin PCI:n pitkittäisvarsien pronssihelalliset puslat jotka muuttavat aurauskäyrää paremmaksi pienellä offsetilla.
Samalla niihin asennettiin uudet laakerit ja Preluden 5-pulttinavat

Image

Image

Ja lopulta hovimaalari päräytti mustan värin tukivarsiin ja hommasin EBC Ultimaxit laikoiksi.

Image

Tätä ennen valssit entisöitiin ja maalattii ihmisten kauhuksi tutulla Atlantis Bluella.

Image

Etunapoja odoteltiin kuukausia. Ne kun on loppu selä Euroopasta että Japanista. Etunavoiksi tuli EUDM Integra Type-R:n navat orkkiksina koska oe on oe.
Eteen pamautettiin myös EBC Ultimaxit levyiksi ja renkaat plöpsäytettiin paikalleen.

Olka-akselitkin siistittiin ja maalattiin uudestaan. Näin ollen alustakin alkaa muutamaa puslaa ja tukivarren ihmettelyä vaille läpikäyty.

Autoa nostettiin ylös, lokaria vähän muokattiin ja tuotiin ulospäin. Nyt fillarit möllöttää auton alla.

Image

Image

Pyörien kääntösäde rajoittui ihan pikkusen mutta muuten prima fint. Tämä auto on varmaan Rywiren Integran ja Ben Rushworthin Integra lisäksi jossa on 255 orkkista korkeammalla kumilla :)
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 232
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by HiTec » 22. Mar 2019 14:15

Komeeta on. Seuraavaks S1Built/HCP:n almost bolt on nelivetoswappia Drag Cartellin billettikamoilla höystettynä? 8-)

Menikö Preluden navat suoraan vakioihin takaolkavarsien akseleihin Preluden laakereilla ja mites edessä, meneekö vakiolla Integran etulaakerilla? Navoissa ilmeisesti sama offsetti kun Integran kilkkeissä, jos ei jarrujen kanssa tarvinnu kikkailla?

Millä irrotit takaolkavarsien napojen T50 pultit? Ainakin itellä oli suht tiukassa. Jokaselle pultille piti olla oma T50 hylsy ja viimestä pulttia yli 1000Nm vääntävällä akkupulttikoneella irrottaessa meni hylsy päreiks ja pultti sileeks.

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 22. Mar 2019 18:59

Eli taakse meni Preluden napa Preluden laakerilla bolt-on. Eteen tuli perus EG Civic/96-spec Integran laakeri. Kaikissa oikea offset suoraan. Ja näin ollen 98-spec 5-pultti jarrulevyt käy suoraan paikalleen.

Taka-olkavarsien T50-pultit aukesi perus puolen tuuman räikällä kun vähän napautti kämmenellä räikkää. Autossa ei yksikään pultti ole vielä ollut jumissa. Vähät kilsat ja täydellinen ruosteettomuus auttaa siihen. Pultitkin edelleen keltapassivoidun värisiä alustassa jne. Edes etupään olka-akseleissa ei ollut ruostepilkkuakaan.

Nelikkoswäppiä ei tarvitse auton käytössä, radalla vie tehoa ja kadulla turhaa. Jos joskus kertyy budjettia remmikoneeseen niin sutimisenestolla hoidetaan sitten turhat pois. :mrgreen:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 232
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by HiTec » 22. Mar 2019 19:13

Oolrait, tänks!

Voimansiirtohävikki lisääntys joo, mut olishan se helevetin siisti (ainakin ajatuksen tasolla) varsinkin HCP:n taka-apurungon vahvikkeella/peräkannakoinnilla :P

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests