Page 3 of 6

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 27. Feb 2016 16:31
by ese
Sehän alkaa näyttää jo autolta :D Olikos tää jo viinapeli ennen tuon moottorin rakentamista?

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 29. Feb 2016 11:26
by Jonsba
ese wrote:Sehän alkaa näyttää jo autolta :D Olikos tää jo viinapeli ennen tuon moottorin rakentamista?
98:lla tää kävi ennen, jos nyt alkaisi viinan kanssa läträämään.

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 29. Mar 2016 22:21
by Jonsba
Pikku updeitti..

Eli ACS:stä on selvitty. Tässä alkaa olemaan aika väsynyt, kuukauden ajan joutunut joka päivä tekemään sen 5-10h. Eli yöunet vähän pääsi vähiin. Viimeiset pari päivää oli pidempiäkin. Auto onneksi valmistui messuille keskiviikko-torstai välisenä yönä klo 5:00. Noh, positiivisenä puolena auto sai Tuning TOP 10- ja GTi Magazine-pressipokaalin. :mrgreen: :mrgreen:

Tässä muutama kuva vielä..

Moottorin kannakkeet saapui Amerikasta muutaman viikon venailun jälkeen, mustaksi anodisoitua billet-alsaa ja 95Ah-uretaanipuslat mustana. Nämäkin meni custom orderiksi, normaalisti 95Ah on punainen Innovative Mountsilla. Samassa paketissa tuli K-Tunedin takapönttö ja K-Tunedin billet-termarikoppa.

Image

Myös Zoom Engineeringin hiilikuituinen taustapeili saapui Japanista.

Image

Eli sisusta niputettiin, tehtiin loput auton sähköistä yms. pientä.

Image

Moottori nostettiin paikalleen, laitettiin bensalinjat autoon ja asennettiin pakosarja. Nämä prokkikset meni todella kivasti. ASP Headersin 321ss-rosterista tehty sarja istui täydellisesti.

Image

Ystäväni Faabio hitsuutteli sitten siihen 3" rosterista savupiipun.

Image

Näiden jälkeen alkoi aikataulu painamaan ja piti alkaa tekemään pitkiä päiviä auton eteen, AN-letkuepisodi alkoi.

Image

Tässä kuva vielä valmiista konehuoneesta ke-to- väliseltä yöltä, kuvassa näkyy myös Faabion tekemä alumiininen huohotussäiliö.

Image

Sitten itse messukuviin.

Kiitos El Puercolle kuvasta. 8-)

Image

Ja Mika Huhtasaarelle kiitokset.

Image

Ja kuva parin pokaalin kanssa. :lol: :lol:

Image

Kiitokset Japtoysin porukalle messuista!!! Eiköhän autosta kuulu vielä lähiaikoina lisää. :twisted:

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 30. Mar 2016 07:55
by Kaze
Tosi hyvän näköinen putkisto, harmi ettei näy auton alta! Noilla tukikumeksilla voi vetää kiinni suoraan v-pannoilla, ei tartte joustoja :lol: . Ecun värinänvaimennukseen kannattaa muuten oikeesti kiinnittää huomiota, lisäkorttiin välittyvät vibrat voi aiheuttaa sekoilua.

Pääsin näköjään itsekki yhteen kuvaan, pitää ottaa talteen. :)

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 30. Mar 2016 10:59
by ese
Kyllä tämä laitos on todellakin pokaalin arvoinen. :thumbsup: :thumbsup: Harmi etten itse päässyt ihmettelemään livenä mutta ehkä sekin joskus korjaantuu. Miten muuten meinasit ajaa normisti noilla ITB:llä? Tuleeko filterit torviin vai plenum tyylinen ratkaisu? Huohotinsysteemi on myös tyylikkäästi tehty, vaikka saattaa hieman ajossa kärytäkkin :)

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 02. Apr 2016 17:28
by Mystic
Onnittelut pytyistä ja vaikka meilläkin on ollut hetkemme, niin ei tuo Jonsba nyt livenä niin homo ollutkaan kuin välissä saattaa olettaa (vaan umpihomo, eiku..). :mrgreen: Messuilta saattoi irrota vähän pikkutuhmaakin materiaalia, kun etelä kohtasi viimein pohjoisen. :lol:

Auto oli kyllä niin JDM-hiposteltu kuin odottaa pystyi; ei pettänyt millään osa-alueella ja näytti kiinnostavan kaiken ikäisiä harrastajia. Aina ei tarvita niitä venykumeja erottuakseen joukosta ja kuten sanottua, on hyvä että on erilaisia rakentajia ja rakennelmia (niin yleensä kuin tällä foorumilla). ;) Videoita ja seuraavia edustuksia odotellessa!

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 20. Jun 2016 20:48
by Sörsseli
Misä vaiheesa mennään? Joko vehkeet rokkaa vai?

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 24. Jun 2016 14:02
by Jonsba
Lue uusimmasta Tuning.fi -lehdestä.

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 18. Jul 2016 13:36
by Jonsba
Yees..
Eli pikku updeittia alkukesän touhuista. ACS:n jälkeen pidettiin muutaman kuukauden hermo/varainkeruuloma, jotta saisi uutta virtaa auton lopulliseen kasaamiseen tälle kesälle. Toki auto esiteltiin Tuning.fi:n 10-vuotisnumerossa.

Image

Image

Eli auto mötkötteli tallissa, jotain pikku sipistelyä käytiin silloin tällöin tekemässä ettei prokkis pääse liikaa unohtumaan.
Noh, kesäkuussa Gatebil Mantorpissa tuli kauhia paine saada auto nippuun ja ajoon jolloin parin illan jorinoiden jälkeen päätettiin alkaa touhuamaan autoa tosissaan. Toki CDLC:n Nikokin kyseli autoa Fitted Festeille joka toi hyvän piristyksen sekä aikataulun hommalle.

Ei muutakuin painostamaan muutamaa kaveria apuun taas kerran ja homma isolle. Esimerkiksi Faabio touhusi nopealla aikataululla uniikin paisuntasäiliön ja muutaman muun pikkujutun.

Image

Tottakai paisarin letkut tuli AN-liittimillä vaikka piiloon maskin taakse paisari menikin.

Image

Samaten flektejä hommattiin pari kappaletta Spal:n valikoimasta 12"-kokoisina.

Image

Samaten SEM:n valmistama Laminova C43-lämmönvaihdin hommattiin ja asenneltiin pitkin konehuonetta. Because Koenigsegg.. Jos One:1:n öljylämmöt pysyy aisoissa tuolla, kai tämänkin :mrgreen: :lol:

Image

Image

Tästä päästiinkin jo sitten auton koekäyttämiseen, kiireellä viestiä tältäkin foorumilta tutulle Kazelle että onnistuisiko pieni avunanto moottorin käynnistämiseen ja koekäytön pieneen säätämiseen. Avulias mies kun on niin sovittiin päivämäärä viime lauantaille noin vajaa pari viikkoa sitten. Eli nopea aikataulu, Fitted Festeille kun on enää pari viikkoa.

Ei muutakuin taas laiskotteluvaihde päälle viikoksi ja viime torstaina taas herättiin todellisuuteen ja kiireeseen. Ei muutakuin vitunmoista tahtia viimeisten sähköjen, moottorin ja vaihdelaatikon nippelien kimppuun. Eli sisusta osiksi, konehuone levälleen ja hymyä huuleen. Hetken puuhattuamme perjantaina huomasimme lohkossa ja vesipumpussa olevan 14mm reiät. Ei näin, orkkis lämmönvaihtimen letkulähdöt on unohtunut laittaa kiinni ja tulpata muutenkin. Ei muutakuin kaverille soitto että sorvi tulille, tarvii vähän mutikoita ettei mee ihan läträämiseks veden kanssa. Pari tuntia myöhemmin Exami toikin nappulat tallille ja lukitteella ja tiivisteaineella kikkareet kiinni. Jeejee, homma etenee vaikka olikin pikku probleema.

Homma hoitu hienosti sen jälkeen, kunnes perjantaina sitten vähän akkua kiinni autoon ja savua pihalle käsittämättömän vitutuksen kanssa. Sähkölaitteet kun toimii savulla ja tässä tapauksessa virhe startin johdotuksissa ja huonossa maadoituksessa niin startti otti itteensä ja kello oli tottakai jotain 23:00 perjantai-lauantai välisenä yönä. Startti pois keulilta, yleismittaria käteen todeten että startin solenoidi on kaputt. Ei muutakuin viestiä Kazelle että nyt on probleemaa, katsotaan seuraavan päivän hommaa vielä. Kimppatalli onneksi kun on ja siellä ravaa tuttua porukkaa niin vanha tallikaveri tuli käymään tallilla ja herättämään startin solenoidin isolla akulla ja pienellä koputtelulla. Jes! Startti toimii taas kuten pitää, ei muutakuin takaisin romua kiinni. Kello taas jotain 02:30. Nyt kaikki johdot on käyty läpi, kaikki toimii kuten pitää. Flektit, valot, yms. tarvikkeet futaa rokrok.. paitsi bensapumppu. Joo, virtaa ei tule bensapumpun johtoihin. Ei muutakuin parin tunnin vianetsintä käyntiin jos saataisi selkoa hommaan. Noin klo 05:30 alkoi homma vituttamaan niin paljon että oli pakko lähteä himaan mököttämään ja odottaa seuraavaa päivää.

Muutaman tunnin unien jälkeen odottamaan Kazen tuloa PK-seudulle. Siitä sitten tallille puolilta päivin ihmettelemään. Hetken speksailtuamme tuli sitten kysyttyä miten bensapumpun rele funkkaa näissä, mittailtu on mutta todella hiljasta on virran osalta. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. "Tarvii ecun kiinni että päärele naksahtaa päälle ja bensapumpun rele alkaa toimimaan.".... Voihan elämän kevät.. Eilinen koko yö aivan turhaa ihmettelyä, olisi sen sähkökaavion voinut kunnolla läpi lukea. No mutta jesjes, homma isolle ja muutaman maadotuksen ja nesteiden kanssa läträämisen jälkeen homma olikin jo pitkällä ja odotti käynnistystä. Vähän ensiksi ilman ecua pyöriteltiin startilla öljynpainetta koneeseen.. Tulee ihan kivana, ei muutakuin Kaze kuskin paikalle ja läppäriä tulille. Auto hörähti ekan kerran parin sylinterin verran. "Ei v***u tää on kovaääninen" Hetken näppäilyiden jälkeen auto käyntiin kauhean metakan kanssa. Ai s******a, se käy aika rajusti, liekkiä tuli läppärungoista ja meteli oli parin tonnin tyhjäkäynnillä jäätävä. :twisted: :lol:

JEE!!!!!! 4 vuoden jälkeen auto pärisi itsekseen. Asiaa.. Toki yksi miinus hommaan tuli, kampuran asentoanturi temppuili. Sen tilasin nyt uuden, joten saa lähiaikoina taas homman skulaamaan.

Ainiin, käynnistysvideo. :twisted: :twisted: :twisted:



Jeejee, lähiaikoina lisäpäivityksiä tulossa.

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 18. Jul 2016 14:05
by jalmari
Aivan tautisen hienon kuulonen räplättäjä :twisted: :twisted: 5/5!!

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 18. Jul 2016 23:08
by nosliw_
Tässä oli kaikkea mitä hyvässä hondassa kuuluu olla. Räikeä väritys, paha ääni ja liekit pakoputkesta. Kuullostaa livenä ihan tautisen hienolta. 6/5

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 20. Jul 2016 17:00
by Mystic
^ Pakko olla lavastettu, kuten jo tuossa muissa yhteyksissä jo puhuttiinkin! :D :D No joo ei vainen; kyllä se vain lopulta näyttää palkitsevan kaiken työn ja rahan jälkeen. :thumbsup: Kolmosella alkavia numeroita odotellessa! ;)

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 24. Jul 2016 09:36
by Kaze
Joo aina siinä on pientä säätöä kun puhutaan totaalisen rakennetuista ja vakiosta poikkeavista setupeista ;) . Mut aina vaan hienompi hetki kun sellaisen saa räjäytettyä tulille :) .
Painotan että tässä tapauksessa konfattiin illan päätteeksi just tasan sen verran että saatiin auto käymään ja moottori lämpimäksi että pääsee tsekkailemaan mekaanista puolta, paineet, nesteet yms. . Jota hankaloitti vielä tuo pätkivä k.a.tunnistimen signaali. Sitten kun kaikki futaa niinkuin pitää niin mm. kaasun vaste tulee olemaan aika huikea!

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 23. Aug 2016 21:07
by Jonsba
Päivitystä vähän lähiaikojen touhuista.

Ei mitään, bilika hörähti tulille ihan kivana tossa heinäkuun alussa. Vikakoodia vaan ecu pukkas pihalle, kampuran asentoanturi on deekiksellä. Johtojen mittailua varmuudeksi ensiksi, ne onneksi oli ehjät. Ei kai, pakko tilaa uus anturi että saat vehkeet säätöön. Noh, anturi tuli sen 1,5 viikkoo Ruotsista. Alko jo harmittamaan reilusti, auto pitäis saada säädettyä ennen Fitted Festejä. Johon oli tässä kohti se viikko aikaa. Uusi anturi kiinni ja edelleen paskaa tuulettimessa. Ei muutakuin jakopää auki, mukava homma näissä. 4cm rako jossa on 4cm pitkiä pultteja 3cm paksussa jakopään kopassa. "Muutaman" vittusaatanan ja 20min raivonnan jälkeen homma oli selvä, triggeripyörä oli väärinpäin. Tottakai jos triggeripyörässä lukee outside niin se puoli laitetaan sisäänpäin jne. Seuraavana päivänä auto olikin kasassa ja toimi kuin junan vessa. Äkkiä eräälle Zoffille säätöaika perjantaille Kotkaan.

Siistittiin autoa ennen dynoa kovasti ettei perjantai-yö menisi niin pitkään. Auto saatiin tuttavan avustuksella Kotkaan. Ensimmäinen 45min meni hakea laitteeseen tyhjäkäyntiä ecun vittuilun ja kaasuvaijerin liikeradan takia. Noh, auto pörpötti noin 1300rpm tyhjää sitten ihan kivana. Auto dynoon kiinni ja hommat rokkaamaan. Auto kuullosti aivan saatanan pahaääniseltä, järjetön metakka kuului varmasti lähellä olevalle ABC:lle. :twisted:

http://moxci.1g.fi/kuvat/Jonsba+DC2+K20 ... WA0017.mp4

Muutaman säätövedon jälkeen alkoi näkymään kauhea öljyvana auton alta... "Voi vittu, nytkö se saatana porsi tänne. Lähden ihan just tohon Meripäiville dokaamaan."
Onneksi auto vain täristi jokaisen pultin ja mutterin auki mitä autoon on laitettu, kiitos jäykkien moottorikannakkeiden. Eli ohjaustehostimen paineletkun laipan pultit lensi jonnekin ja ohjaustehostin tyhjensi sen puoli litraa rasvaa pitkin poikin asiallisella paineella. :facepalm:
Uudet pultit kiinni, muidenkin pulttien ja liittimien kiristys ja uutta rasvaa tehostimeen. Toki tehostin otti vähän samassa siipeensä, alkoi vähän ujeltamaan.

http://moxci.1g.fi/kuvat/Jonsba+DC2+K20 ... WA0028.mp4

Nyt kokeillaan kierrättää ylemmäs. Taas saatanan paha ääni ja tuntui että moottori ei lopeta kiertämistä millään, kunnes säätäjä polkaisi kaasun oikeasti pohjaan. Järjetön rääkäisy motista, itse ja pari kaveria pelästyi oikein huolella. "Ai saatana, se veti puoli kaasulla jonnekin 8000rpm asti ja siitä täyskaasu yli 10000rpm asti!!!!" :twisted: :twisted: :twisted:
Moottori kuulosti kunnon kilpa-auton motilta, tää on hyvää paskaa. Pari muuta 10000rpm vetoa tähän päälle ja alkoi tuntumaan että kyllä siitä aika hyvä tuli tehtyä. Ylläolevassa videossa vasta kierrätetään noin 6000rpm, kun vtec pärähtää päälle. Kunnon jengoilla ei tullut videota otettua, harmi sinänsä.

Paitsi...
Yhdessä vedossa mukana ollut asiallinen rallimies huomasi tipan bensapaineensäätimen ylipainenipassa. Mitäs mitäs.. Letku siihen ja letku pulloon, virrat päälle ja nipasta tuli desi e85:sta pulloon. Ja homma ohi.. Eli ei saatu säädettyä loppuun asti eikä tehulappuja. Alkoi oikeasti jo homma masentamaan, seuraavana päivänä piti mennä Fittedeillekin.. Auto hinuriin ja kohti tallia. Tallilla onneksi tallikaveri ehdotti että lainaa häneltä ehjän kalvon niin pääsette päristelee Fittedeille. Ei muutakuin kalvon vaihto ja homma alkoi rokkaa. Enää pesu, konehuoneen siistiminen ohjaustehostimen nesteestä ja keulan kasaus. Joskus kolmen aikaan tallilta kotiin ajamalla.

Image

Ai saatana, auto on ajossa!!!!!!! Neljän vuoden pakertamisen jälkeen auto tärähtää käyntiin avaimesta ja kaikki toimii. Toki moottori ei ole hyvissä säädöissä, mutta niin että saa vähän ajettua lastentauteja pois.

Image

Aamulla miitattiin Nikikristian ja Nosliw ja lähdettiin kohti Lahtea. Auto ei ollu yhtään kovaäänisempi sisään kuin ennen, hyvä tuuri! Kuitenkin 3" ränni ja yks 25cm pitkä läpivirtauspönttö. Homma meni ihan kivasti kun vauhdin piti 80km/h ja yli. Alle 30 km/h vauhdissa kaasu on todella herkkä ja herkästi alkaa hyökkäilemään. Mutta matka meni tosi kivana, öljynpaineet ja lämmöt pysyy kurissa. Perille päästiin kivasti, ihmiset vähän katseli Lahden keskustassa tollasta 1000-2500rpm humppaavaa tyhjäkäyntiä. :D :D


Auto pesten Nesteellä rauhaksiin ja boustailtiin siinä pari timmaa. Ei muutakuin pelipaikoille. Ai ai! Ollaan perillä, auto vielä ehjänä. Kaikki meni siis niin kuin piti. Itse tapahtuma oli asiallinen, Amerikan henkeä vähän Suomen autotapahtumiin. Eli leppoista boustailua, siistejä autoja, musiikkia hiljaksiin taustalla ja eikä niitä ainaisia kännisiä Juupajoelta mönkineitä idiootteja. Nii.. tuli siinä samalla saatua Creme Of The Crop-palkintokin.

Image
Image
Image
Image

Kuvista kiitokset Nikke Korhonen Photographylle ja Leevi Myyrylle.

Dynamiitti.comin PK-seudun miitissäkin tuli käytyä, tässä ääninäyte kun on vain n. 1/8 läppä auki.



Elikkä autolla on tullut päristeltyä välillä kun jaksaa, kaasuvaijerin säädöllä humppaaminenkin väheni jonkin verran. Toki nokkien takia auto hörpöttää vähän väkisin. Olisihan tässä vielä tätä vuotta vielä jonkin verran, jos sitä kävisi CDLC Season Enderissä ja X-treme Car Showssa vetää mökäöljyä. Talveksikin on pieniä pläänejä hiilikuituun liittyen. Yleinen lisähipostelu varmaan myös talven projekti. :roll:

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 24. Aug 2016 10:27
by jalmari
Tämä on niin hieno laite että on jotenkin vaikea uskoa, että se oikeasti käy ja liikkuu ja on olemassa jonkun ohjastettavana. Ai dount piliiv it. :mrgreen: