Jees..
Eli taas muutaman kuukauden internet-hiljaiselon jälkeen taas voisi vähän kirjoittaa mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan.
Eli X-treme Car Showsta kun tulin tallille ja tein pari kikkaa niin vetari turautti möhnät pihalle kuten aikaisemmin kirjoitin, se irroitettiin, pyöriteltiin käsissä ja heitettiin tallin nurkkaan. Ja lojuu siellä edelleen, pitäis perkule purkaa ja pestä se nyt tässä parin viikon sisään ja tilata sitten tarvittavat osat. Ainakin suojakumissa on pieni repeämä. Nooh, ei oteta siitä paineita. Samalla vaihtaa eräältä Honda-jumalalta ilmaisiksi saatu tehdas-uusi vetarin apu-akseli. Vanhassa oli snadi klappi kumissa ja laakerissa.
Sitten IG:ssä eräs aika tunnettu amerikkalainen Integra-harrastaja otti yhteyttä että haluaa ostaa Spoonin mittariston pois... Ukko jäi arpomaan silti toiseen päähän. Tässä sit mietin että myykö harvinaisuuden pois vai hilloanko sitä itsellä, oma dilemma tämäkin.
Noh, pari pvä speksattuani auton tulevaisuutta päätin että mittariston saa kyllä ostaa pois jos hinnasta pääsee sopuun. Eiköhän tämän setupin messuilut ole messuiltu, kypsää hommaa tämäkin. Terveisin performance-moottorin omistava joka ei saanut pyttyä X-tremestä vaan vakio Audi A6 3.0tdi sai sen... Jees. Tehdään tästä kilpuri, aivan sama. Pidetään lapuissa niin kauan kuin vain mahdollista, eli muutoksen sen mukaisia.
Noh, Northwood Pizza 4 Lifeen mittaristo myyntiin. Viikon aikana noin 90 yhteydenottoa mittaristosta ja sille joka pääsi ekana sopuun mittariston hinnasta niin palikka eteenpäin. Muutama tuhat dollaria myöhemmin mittaristo lähti viettämään elämäänsä Texasissa.
Mitäs tämän tilalle, värinäytöllinen dash piti olla koska racecar.
Motec C127 on vähän pahan hintainen, toki tukisi tulevaisuuden suunnitelmia. Racepakin IQ3 ei oo värillinen, ei jatkoon. Race Technologyn näyttö näyttää 80-luvulta. Eli valitsin sitten AIM MXS Stradan. Sitä saa mallia jossa on pitkien, vilkkujen jne. merkkivalot eli laillinen Suomen tieliikenteessä. Perkele, sen saa vielä suoraan K-Prohon kiinni yhdellä piuhalla. Ja kaikki data pihalle mittariin. Asiaa! Päästään samalla eroon Defin din-gaugesta. Eli sekin on myynnissä jos jotain kiinnostaa, YV:tä vaan!
Dash ei oo vielä rantautunut käteen, mutta myöhemmin kyllä kuvia siitä.
Sitten se moottori-projekti... Eli joka talvi aina moottoriin jotain uutta ja ihmeellistä, tänä talvena paremmat nokat ja sen mukaiset venttiilijouset.
Eli kansi irti, perus settiä. Jakoketjun kiristin mennyt parin tuhannen kilsan ajoilla jo vähän huonoksi. No ihan sama, uus kuitenkin kun auki on. Samalla hommasin kampuran ketjupyörän alle Honda Performance Divisionin ketjuohjurin, eli vähän lisävarmuutta tulevaisuuteen. Nokatkin perkule saapui, pienen s-posti speksaamisen jälkeen 4Piston Racing lähetti kolikeita vastaan RR3-nokka-akselit. Eli Web Camshaftsin tekemät nokka-akselit billet-tool steel aihioihin tehtynä. Ei mitään valu-aksiloita enään. Nämä siis 4Piston Racing suunnittelut ja teettää tuolla firmalla.
Perkuleen siistit pökäleet, toki hinta kyllä edellytti tämän tasoisia osia! Samalla 4Piston Racingin Luke ehdotti että vaihda Ferrean tuplajouset pois, melkein muuten samoilla spekseille oleviin PSI:n tekemiin Pro Stock-venttiilijousiin ja 4Pistonin custom-titaaniretainereihin. Näillä saat venttiilikoneiston massaa pois reilusti.. Venttiilikoneiston efektiivisen massan pienuus on erittäin tärkeää, jolloin voi käyttää vähemmän jäykkiä jousia jolloin venttiilikoneistoon käytetty teho laskee. Eli tehua fillarille! Tämä oli myyntipuheiden myyntipuhe!
Eli tollaset nökäleet saapui taas dollhaireja vastaan. Näillä venttiilikoneiston massa laski 240g. Joka on aivan perkeleesti. Hitto sitä on ihminen tyytyväinen valintoihin, vaikka taas lompakossa kirpaisi. Samalla Luke laittoi uudet venalukot Ferrealta ja hienon venttiilivarren kumin-asennustyökalun!
Noh, se siitä jorinasta. Laitetaan ensi viikolla lisää kun asiat etenee!