Page 6 of 6

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 31. Jan 2019 20:46
by Jonsba
Kaze wrote:
26. Jan 2019 09:29

Juu taitaa jenkit speksata noita niveliä enemmän varttia ajatellen (jos asiaan edes mitään huomiota kiinnittävät) :? . Mut radalle ja ralliin väljemmät toleranssit ja paremmalla viimeistelyllä. Esim. Löbron ulommat prepattuna ja Hondan alkuperäiset sisemmät vois olla toimiva. Vanha tarjous on muuten edelleen voimassa, näin juhlavuoden kunniaksi. :D
Muuten olisi varmaa orkkis-nivelet hyvät mutta kyseiset perkeleet on eri mittaiset pituudeltaan kuin orkkikset. Vaatisi näin ollen moottorin siirron pykälän eteenpäin, pakoputkea pitäisi jatkaa 6cm ja vetarit olisi kulmassa taaksepäin. Nyt kun ne on suorassa.
Ns. swap-vetarit pakolliset ilman muutoksia.

Muuttamutta. Reinersin Eskolta saa kyllä käsin viimeistellyt, tärykiilloitetut ja cryo-käsitellyt nivelet DSS:iin jos nuo oksentaa. ERM on kyseisen putkan maahantuoja ja keskusteltu miehen kanssa ongelmasta.

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 02. Feb 2019 07:51
by Kaze
Jonsba wrote:
31. Jan 2019 20:46
Muuten olisi varmaa orkkis-nivelet hyvät mutta kyseiset perkeleet on eri mittaiset pituudeltaan kuin orkkikset. Vaatisi näin ollen moottorin siirron pykälän eteenpäin, pakoputkea pitäisi jatkaa 6cm ja vetarit olisi kulmassa taaksepäin. Nyt kun ne on suorassa.
Ns. swap-vetarit pakolliset ilman muutoksia.
Joo siis meinasin nimenomaan et orkkisnivelet noiden kyseisten alkuperäisten Hondan vetareiden ja prepattujen Löbrojen kans. Pitäis olla optimi pituus nimenomaan EG/DC/EKK2 swappeissa joissa moottori asettuu taaemmas kuin EK-apurungolla (joihon taas orkkiksista sopivimmat on EP3/DC5 akselit). Tosin noissa swappikannakkeissakin on eroja vähän firmasta riippuen et miten eteen ja mihin kulmaan moottori/vaihteistopaketti käytännössä asettuu.

Mut joo, uskon että tuolla kertomallasi reseptillä viimeistää saa ne kestämään. :)

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 21. Mar 2019 13:55
by Jonsba
Heipparallaa vaan kaikille!

Kesä näyttää saapumisen merkkejä lumen muodossa joten autoa käpistelty kuntoon päin!

Elikkä autosta purettii huvin ja urheilun vuoksi taka-pitkittäistukivarret, puhallettiin ne. Hitsattiin orkkis-vahvikkeet paremmin tigillä kiinni, sitten asennettiin Honed Developmentsin roll center correction-palat pitkittäis-tukivarsiin (nekin täpättii tigillä kiinni koska pultteihin en luota 110%) sekä hitsattiin Honedin vahvistelevyt samalla. Myös pitkittäisvarsia muokattiin että saatiin PCI:n pitkittäisvarsien pronssihelalliset puslat jotka muuttavat aurauskäyrää paremmaksi pienellä offsetilla.
Samalla niihin asennettiin uudet laakerit ja Preluden 5-pulttinavat

Image

Image

Ja lopulta hovimaalari päräytti mustan värin tukivarsiin ja hommasin EBC Ultimaxit laikoiksi.

Image

Tätä ennen valssit entisöitiin ja maalattii ihmisten kauhuksi tutulla Atlantis Bluella.

Image

Etunapoja odoteltiin kuukausia. Ne kun on loppu selä Euroopasta että Japanista. Etunavoiksi tuli EUDM Integra Type-R:n navat orkkiksina koska oe on oe.
Eteen pamautettiin myös EBC Ultimaxit levyiksi ja renkaat plöpsäytettiin paikalleen.

Olka-akselitkin siistittiin ja maalattiin uudestaan. Näin ollen alustakin alkaa muutamaa puslaa ja tukivarren ihmettelyä vaille läpikäyty.

Autoa nostettiin ylös, lokaria vähän muokattiin ja tuotiin ulospäin. Nyt fillarit möllöttää auton alla.

Image

Image

Pyörien kääntösäde rajoittui ihan pikkusen mutta muuten prima fint. Tämä auto on varmaan Rywiren Integran ja Ben Rushworthin Integra lisäksi jossa on 255 orkkista korkeammalla kumilla :)

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Posted: 22. Mar 2019 18:59
by Jonsba
Eli taakse meni Preluden napa Preluden laakerilla bolt-on. Eteen tuli perus EG Civic/96-spec Integran laakeri. Kaikissa oikea offset suoraan. Ja näin ollen 98-spec 5-pultti jarrulevyt käy suoraan paikalleen.

Taka-olkavarsien T50-pultit aukesi perus puolen tuuman räikällä kun vähän napautti kämmenellä räikkää. Autossa ei yksikään pultti ole vielä ollut jumissa. Vähät kilsat ja täydellinen ruosteettomuus auttaa siihen. Pultitkin edelleen keltapassivoidun värisiä alustassa jne. Edes etupään olka-akseleissa ei ollut ruostepilkkuakaan.

Nelikkoswäppiä ei tarvitse auton käytössä, radalla vie tehoa ja kadulla turhaa. Jos joskus kertyy budjettia remmikoneeseen niin sutimisenestolla hoidetaan sitten turhat pois. :mrgreen: