Miron S13 Rocket Bunny v1
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Eilen puolelta päivin heräillessä huomasin omaksi ilokseni, että Ig dm:iin oli lävähtänyt kuvia harvinaisen tutun näkösestä Nissanista teipattuna
Ja vielä samana päivänä epoksit oli vedetty päälle. Kiitokset kuvista ja itte hommastakin Topille @topppsu
Ja vielä samana päivänä epoksit oli vedetty päälle. Kiitokset kuvista ja itte hommastakin Topille @topppsu
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Hyvältä näyttää!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Homma etenee
Tänään tuli autoon väri päälle ja en kyllä paljoo tyytyväisempi vois olla Maalari pisti kuvia ja nyt sormet syyhyää et pääsis autoon käsiks. Pelkkä koppa on siis nyt vasta väreissä, mutta muut lirpakkeet ja härpäkkeet tulee kun tulee, pääasia on, että pääsee taas kasailemaa.
Huomenna taitaa auto jo tulla kotio Taas isot kiitokset Topille matskusta ja hienosta työjäljestä ja -tahdista
Tänään tuli autoon väri päälle ja en kyllä paljoo tyytyväisempi vois olla Maalari pisti kuvia ja nyt sormet syyhyää et pääsis autoon käsiks. Pelkkä koppa on siis nyt vasta väreissä, mutta muut lirpakkeet ja härpäkkeet tulee kun tulee, pääasia on, että pääsee taas kasailemaa.
Huomenna taitaa auto jo tulla kotio Taas isot kiitokset Topille matskusta ja hienosta työjäljestä ja -tahdista
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Alkuviikosta laitettiin kaverin kanssa vähä listoja, sisustaa ja tiivisteitä yms pikkukamaa. Perjantaina Topi pisti viestiä, että lokarit, konepelti, puskurit ja ovet ois väreissä ja mielellää sais jo ilta ysiltä tulla hakemaan. Siitä sitte pyydettiin tutulta kärryt lainaan volvon perään ja isä transportterilla toisilla kärryillä ja nokat kohti Raumaa.
Kotiuduttua oli pakko heti testailla osia kiines, että pääsee ihailemaa
Extra motivaation ja fiilistelyn takia oli pakko pyöräyttää vanteillekin renkaat päälle, taakse tuli pulla 225/50 ja eteen ainakin toistaiseksi 225/45, täytyy vielä kattella jos eturenkaita täytyy vaihella
Isä askarteli ahtoputkien mallit marteliukselle
Noi mallit ois tarkotus huomenna viiä Marteliukselle. Toivottavasti lopulliset kappaleetki mahtuu paikallee
Sisustaa on kasattu lisempää ja oviin viritetty lasit paikailleen ja toimimaan. Jossaki vaihees tarttis ostaa perseen alle Sparcon R100 jakkarat, kun nuo skyllen penkit on vähä kulahtaneet.
Tämmösessä tilanteessa sitte ollaan atm + oven listat, tiivisteet ja peilit. Perkele, että helmiäinen näytti hyvältä auringon valos, laitoin instagramiin siitä pikku videonki jos jotakuta kiinnostaa Nyt kun noi putket vaan saa ni voi jo penkkiaikaa ruveta kattelemaa. Samoin innolla oottelen kaaria maalarilta ni voi vähä tota ajokorkeutta ja fitmenttiä pohtia.
Näihin kuviin ja tunnelmiin
Kotiuduttua oli pakko heti testailla osia kiines, että pääsee ihailemaa
Extra motivaation ja fiilistelyn takia oli pakko pyöräyttää vanteillekin renkaat päälle, taakse tuli pulla 225/50 ja eteen ainakin toistaiseksi 225/45, täytyy vielä kattella jos eturenkaita täytyy vaihella
Isä askarteli ahtoputkien mallit marteliukselle
Noi mallit ois tarkotus huomenna viiä Marteliukselle. Toivottavasti lopulliset kappaleetki mahtuu paikallee
Sisustaa on kasattu lisempää ja oviin viritetty lasit paikailleen ja toimimaan. Jossaki vaihees tarttis ostaa perseen alle Sparcon R100 jakkarat, kun nuo skyllen penkit on vähä kulahtaneet.
Tämmösessä tilanteessa sitte ollaan atm + oven listat, tiivisteet ja peilit. Perkele, että helmiäinen näytti hyvältä auringon valos, laitoin instagramiin siitä pikku videonki jos jotakuta kiinnostaa Nyt kun noi putket vaan saa ni voi jo penkkiaikaa ruveta kattelemaa. Samoin innolla oottelen kaaria maalarilta ni voi vähä tota ajokorkeutta ja fitmenttiä pohtia.
Näihin kuviin ja tunnelmiin
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Pikkusia nippeleitä, kuten konepellin pumput, lamppukamat, konepellin lukko tuli hiekkapuhalluksen jälkeen maalattua
Tiistaina haettii Lottan kans kaikki loput osat maalarilta, kyl noilla palikoilla puol hallia täyttää Viel kerra tätäki kautta kiitokset Topille <3
Keskiviikkona korisarjaa kii sormet ristissä ettei kauheesti hajois ja et istuis ees jotenki Kahvat, lamput, takavalolista, takaluukku ja muuta pikkusta löysi paikoillee. Etupuskuria ei vielä tohtinu laittaa ku ahtoputket täytyy vielä asentaa. Loput korisarjasta ja takalasi nyt muun muassa to do listalla lähipäivinä. Nyt auto korkeena ku pilvenpiirtäjä, mut katsastukse jälkee sitte lasketaa enne ku joku kerkee siitä sanoo ja takaa viel puuttuu lätty ni on vähä sisällä
Huono kuva valoista, oli pakko hifistellä ku kerranki otin kuvia oikeella kameralla. Vähä kaduttaa ku en vaa koko projua tolla kuvannu vaan puhelimen kameralla
by
Ahtoputkia vielä oottelen. Sitte ku ne tulee voi vanhalla eculla jo varovaisesti vähä ajella ja sitte onki katsastus jo lähempänä Lämpötila-anturi pitää vaihtaa ja kattella jos se kävis paremmin, MAFin jo vaihdoin, mutta ei oo ollu mahista päästä testaa mite vaikutti. (Vanha maffiha siis välillä alko kiukuttelee ja sillon ei suostunu kiertää yli 3k, vähä MAFia väkivallalla kohtelemalla vika hävis)
Paljon juttuja varmaa unohtuu kirjotella, mutta väliäkö tuon. Tästä jatketaan.
Tiistaina haettii Lottan kans kaikki loput osat maalarilta, kyl noilla palikoilla puol hallia täyttää Viel kerra tätäki kautta kiitokset Topille <3
Keskiviikkona korisarjaa kii sormet ristissä ettei kauheesti hajois ja et istuis ees jotenki Kahvat, lamput, takavalolista, takaluukku ja muuta pikkusta löysi paikoillee. Etupuskuria ei vielä tohtinu laittaa ku ahtoputket täytyy vielä asentaa. Loput korisarjasta ja takalasi nyt muun muassa to do listalla lähipäivinä. Nyt auto korkeena ku pilvenpiirtäjä, mut katsastukse jälkee sitte lasketaa enne ku joku kerkee siitä sanoo ja takaa viel puuttuu lätty ni on vähä sisällä
Huono kuva valoista, oli pakko hifistellä ku kerranki otin kuvia oikeella kameralla. Vähä kaduttaa ku en vaa koko projua tolla kuvannu vaan puhelimen kameralla
by
Ahtoputkia vielä oottelen. Sitte ku ne tulee voi vanhalla eculla jo varovaisesti vähä ajella ja sitte onki katsastus jo lähempänä Lämpötila-anturi pitää vaihtaa ja kattella jos se kävis paremmin, MAFin jo vaihdoin, mutta ei oo ollu mahista päästä testaa mite vaikutti. (Vanha maffiha siis välillä alko kiukuttelee ja sillon ei suostunu kiertää yli 3k, vähä MAFia väkivallalla kohtelemalla vika hävis)
Paljon juttuja varmaa unohtuu kirjotella, mutta väliäkö tuon. Tästä jatketaan.
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Nyt on koko kitti paikallaan
Puskuri vähä roikkuu, mutta siihe on jo kehitteillä pikku tukisysteemi
Ahtoputket tuli viime viikolla ja mustat niistä tuli niikun uhosin. Molemmat putket on yksosaset ja turbon puolella on laippakiinnitys turboon. Itte oon tosi tyytyväinen toho konehuoneen lookkiin. Imuputki varsinkin tosi paljon paremman näkönen, ku se ruma mutkaviritys. BOV jäi pois ja mitä nyt vähän tossa ajellut, ni en ainakaa vielä kadu sitä päätöstä
Pakopesän päälle ostin turbohupun, ettei heti jarrusylinteri tai konepelti sulais. Mimmosia kokemuksia muilla on topmount turbon lämpöongelmien kanssa? Suunniteltiin konepeltiin jonkin sortin suojapeltiä ettei uusi maalipinta ainakaan pääsis kärvättämään.
Auto käy niin ja näin. Käynnistyksessä on ongelmia ja tyhjäkäynnillä seokset seilaa aika reilusti, jos ylipäätään käy tyhjää. Kaasulta päästäessä pakkaa kans sammumaan ellei polje kaasua. Olisko toi BOV:in poistaminen osa syy tähän? Keskiviikkona ois penkkiaika varattu Dynomolla, itte en enempää uskaltanu ruveta ton Nistunen kanssa säätämään, kun ymmärrys aiheesta on tosi vähäistä. Hiukan kävin kylätiellä ajelemassa ja ajossa tuntui käyvän ihan hyvin. Hymy oli jokseenkin herkässä niinku voi varmaan kuvitella
Sparcot tuli kotiin ja alkoi epäilyttämään, että saako tommosia alakiinnitettäviä penkkejä järkevästi kiskoilla s-koriseen ilman, että pää tulee katosta läpi. Saas nähä mimmoset kiinnitykset keksitään, penkit ei ole nyt ensimmäisenä prioriteettina.
Huomenna olis nelipyöräsuuntaus, saas nähä selviääkö nissan
Puskuri vähä roikkuu, mutta siihe on jo kehitteillä pikku tukisysteemi
Ahtoputket tuli viime viikolla ja mustat niistä tuli niikun uhosin. Molemmat putket on yksosaset ja turbon puolella on laippakiinnitys turboon. Itte oon tosi tyytyväinen toho konehuoneen lookkiin. Imuputki varsinkin tosi paljon paremman näkönen, ku se ruma mutkaviritys. BOV jäi pois ja mitä nyt vähän tossa ajellut, ni en ainakaa vielä kadu sitä päätöstä
Pakopesän päälle ostin turbohupun, ettei heti jarrusylinteri tai konepelti sulais. Mimmosia kokemuksia muilla on topmount turbon lämpöongelmien kanssa? Suunniteltiin konepeltiin jonkin sortin suojapeltiä ettei uusi maalipinta ainakaan pääsis kärvättämään.
Auto käy niin ja näin. Käynnistyksessä on ongelmia ja tyhjäkäynnillä seokset seilaa aika reilusti, jos ylipäätään käy tyhjää. Kaasulta päästäessä pakkaa kans sammumaan ellei polje kaasua. Olisko toi BOV:in poistaminen osa syy tähän? Keskiviikkona ois penkkiaika varattu Dynomolla, itte en enempää uskaltanu ruveta ton Nistunen kanssa säätämään, kun ymmärrys aiheesta on tosi vähäistä. Hiukan kävin kylätiellä ajelemassa ja ajossa tuntui käyvän ihan hyvin. Hymy oli jokseenkin herkässä niinku voi varmaan kuvitella
Sparcot tuli kotiin ja alkoi epäilyttämään, että saako tommosia alakiinnitettäviä penkkejä järkevästi kiskoilla s-koriseen ilman, että pää tulee katosta läpi. Saas nähä mimmoset kiinnitykset keksitään, penkit ei ole nyt ensimmäisenä prioriteettina.
Huomenna olis nelipyöräsuuntaus, saas nähä selviääkö nissan
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Hemmetin siisti kärry, mut joutais olla matalampi
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
No juu, tuolle ei nyt voi mitään, ku täytyy kastastaa tolla korkeudella. Ottessaa lukee vaadittavat mitat vanteen keskiöstä kaareen ja nyt istuu otteen mukaisella korkeudella. Olisko ollu eessä 35cm ja takana 37.
Tarkkasilmäisimmät huomaa, että viime päivityksessä oli vielä muutama senttiä korkeampi. Jos oikeen muistan ni kaaren ja renkaan välissä nyt noin 3cm ni kärsis tosta varmaan ainaski sen 2 senttiä alas ottaa. Kunha fitmentti ois vähä sinne päi ja silti pysyis puskuri ja helmat joteski ehjinä. Vaikee yhtään vielä puhua näistä stanke jutuista ku koskaa vielä läheskää matalaa autoa ajanu
EDIT:
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Käynti ongelmiin auttaa ku laitat turbon ja maffin väliin ristikon, se on liian lähellä turboa
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Tämmöstä muistan lukeneeni jostai, mutta ikinä ei oo selvinny et minkä moine ristikko sinne sitte kuuluis laittaa? Nyt ei ilmesest tarkoteta sitä ritilää/verkkoa mikä nois maffeissa on molemmis päissä?
EDIT: Ilmesesti tämmönen kysees. http://www.dnsf.org/uploads/monthly_201 ... 9e1fc6.jpg
Täytyy huomenna koittaa jos auttais
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Juurikin tollanen tai riittää että on jaettu edes kahtia. Mutta mielellään vähän pidemmälle jaettu kun tuo kuvan ristikko niin toimii varmasti. Se turbo pyörittää ilmaa siinä putkessa minkä takia maffi sekoilee.
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Mikäs toi väri on? Tuli vähä mieleen sama ku itellä tulossa eli subarun helmiäisvalkonen?
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
En nyt ees osaa sanoa Konehuoneeseen valittiin malleista kaupassa sopiva helmiäisväri. Ei ole minkään auton tehdasväri tietääkseni. Tosi lähellä on kyllä tota Subarun helmiäistä, ainakin sen perusteella, mitä itte oon nähny, että suosittelen vahvasti varsinkin jos on mahollisuus vetää helmiäistä vähän väkevämmin
Elikkäs maanantaina isän oli määrä käydä nelipyöräsuuntauksessa, kun itte olin töissä, mutta matka loppui lyhyeen sulanneeseen turbon paluuletkuun. Letku vaihtoon ja järkevämmälle paikalle, eikä vielä ole osottanut mitään sulamisen merkkejä
Sen jälkeen sitte niputeltiin loppuja paikkaan torstaista penkkiä varten. Penkkissä ilmeni kaikkea pikkusta tyhmää ongelmaa, mutta lopuksi saatiin käymään asiallisesti. Loppuun asti ei pystytty säätämään pikkusten ongelmien takia kuten ecu:n lämpöanturin, joten sen korjattua ois tarkotus mennä uusiksi koittamaan jos vaikka irtoisi vähän polleja. Siltä reissulta ei jäänyt kun tämmönen kuva talteen.
Perjantaina lähdin hakemaan leimaa ja ihan ongelmitta se sieltä tulikin. Kaikkea pikku näpertämistä on tehty, mutta enimmäkseen tullut vaan ajettua Helvatin hyvin se menee ainakin omiin odotuksiin nähden, varsinkin nyt kun rukattiin aurauksia siedettävämmäksi. Muutaman sadan kilsan aikana ei ilmennyt muuta vikaa pettäneen Maffin liittimen lisäksi
PS: jos joltain löytyy nurkista kuvan mukaista ikkunan releetä(?) s13 nii saa nakata YV:tä, oma sai vähän vettä
https://grassrootsmotorsports.com/media ... lifier.jpg
IG: giantmiro
Re: Miron S13 Rocket Bunny v1
Ja näin alkaa ajokausi tulla päätökseen. Toinenkaan penkkikerta ei mennyt putkeen, kun säätämisen loppua kohden juuri uusittu Ecun lämpötila-anturi alkoi näyttämään -12°C. Myöhemmin tultiin tulokseen, että vika on johtosarjassa, mutta tän penkkikerran jälkeen kyseinen vika on ilmennyt muistaakseni kerran. Auto saatiin kuitenkin siihen malliin, että kehtas ajella ja seokset pysyy hyvin kurissa, pientä hienosäätöä jäi vaille.
Kaiken kaikkiaan suht onnistunut kausi, mitään isompaa ei hajonnut, mutta kauden mittaan kaikkia pikku fiksauksia on saanut tehdä vikojen ilmetessä. Pakkaa vakaa vanha CA vähän haukkaaamaan öljyä ja suht huonokuntoisen johtosarjan ansiosta on ollut pientää kivaa tappelemista. Alla esimerkkikuva sytytysboksin johdoista. Minun aikana johdot ei olleet tohon kuntoon mennyt, kun siirsin kasatessa koko höskän pois iskaritornin luota.
Yks liippipäivä käytiin ajelemassa kaverin kanssa Ukin Valmetin testiradalla. Ei siitä paljon mainitsemisen arvoista jäänyt, yhtä kurvia pääsin liippailemaan. Auto alkoi rötäämään toisen kiekan jälkeen ja itsellä ei oikein kestänyt kantti vielä " transitionia " seuraavaan kurviin ja luoton puutetta ei yhtään auttanut toi välillä suht arvaamaton viskoperä. Helvetin hauskaa silti oli
Nyt ois alustavasti suunnitelmissa siirtää keskittyminen tekniikkaan kun kori on aikalailla reerassa. Tarkotus olisi nostaa kone ylös ja katsoa mitä sinne kuuluu ja vaihdella kaikki tiivisteet, laakerit, männänrenkaat ja käyttää koneistamolla. Toistaseksi tarkotus olis ihan vakio männillä ja kangilla mennä budjettisyistä. Ahtimenkin meinasin GT2871R:ään päivittää ja luonnollisesti vanha johtosarja kaipaisi uutta tilalle. Visko saattaa vaihtua kemppiin, kun yks avoin perä pyörii ylimääräsenä nurkissa. Alustaan saattaa kans tulla pieniä muutoksia, tiedä häntä. Katsellaan nyt kuinka käy, varusmiespalvelus kun on tammikuussa vastassa. Loppuun vielä parit kuvat ja pikku sutimiset
by
by
Kaiken kaikkiaan suht onnistunut kausi, mitään isompaa ei hajonnut, mutta kauden mittaan kaikkia pikku fiksauksia on saanut tehdä vikojen ilmetessä. Pakkaa vakaa vanha CA vähän haukkaaamaan öljyä ja suht huonokuntoisen johtosarjan ansiosta on ollut pientää kivaa tappelemista. Alla esimerkkikuva sytytysboksin johdoista. Minun aikana johdot ei olleet tohon kuntoon mennyt, kun siirsin kasatessa koko höskän pois iskaritornin luota.
Yks liippipäivä käytiin ajelemassa kaverin kanssa Ukin Valmetin testiradalla. Ei siitä paljon mainitsemisen arvoista jäänyt, yhtä kurvia pääsin liippailemaan. Auto alkoi rötäämään toisen kiekan jälkeen ja itsellä ei oikein kestänyt kantti vielä " transitionia " seuraavaan kurviin ja luoton puutetta ei yhtään auttanut toi välillä suht arvaamaton viskoperä. Helvetin hauskaa silti oli
Nyt ois alustavasti suunnitelmissa siirtää keskittyminen tekniikkaan kun kori on aikalailla reerassa. Tarkotus olisi nostaa kone ylös ja katsoa mitä sinne kuuluu ja vaihdella kaikki tiivisteet, laakerit, männänrenkaat ja käyttää koneistamolla. Toistaseksi tarkotus olis ihan vakio männillä ja kangilla mennä budjettisyistä. Ahtimenkin meinasin GT2871R:ään päivittää ja luonnollisesti vanha johtosarja kaipaisi uutta tilalle. Visko saattaa vaihtua kemppiin, kun yks avoin perä pyörii ylimääräsenä nurkissa. Alustaan saattaa kans tulla pieniä muutoksia, tiedä häntä. Katsellaan nyt kuinka käy, varusmiespalvelus kun on tammikuussa vastassa. Loppuun vielä parit kuvat ja pikku sutimiset
by
by
IG: giantmiro
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests