Sokkapois's 200sX goes matalakittihirviö..
Sokkapois's 200sX goes matalakittihirviö..
Päivää foorumille!
Oli itsekin aika ryhtyä kirjoittamaan projektitopicia, kun tällaisen japsin itselleni haalin kesän alussa. Aluksi oli tarkoitus laittaa ihan ajoon samantien, mutta ihan hyvä ettei hätiköity koska ois seurauksena ollut totaalinen konerikko.. Eli koko tarina lähtee käyntiin normaalista sunnuntai krapula päivän internet selailusta, jossa silmään osuu sattumalta nettiauton halvin s13 (2000€). Ei muuta kun soittoa myyjälle ja pienen pähkäilyn jälkeen oli jo kiire pankkiin nostamaan raheita uutta autoa varten. PAREMPIA KUVIA KUN SAAN KAMERAN TAAS!
Hakureissulta kuvaa
Tekniikka oli täysin mysteeri, omistaja sanoi ''vanhan omistajan tehneen koneremontin noin 3-4v sitten ja rahojen loppuneen kesken, niin oli jääny kasaamatta ja käynnistämättä.''
Laitettiin kone kasaan ja kokeiltiin saada pikkusta käyntiin, öljynpaineita ei syntynyt ollenkaan ja sahattiin konetta siinä toivossa että olisi öpumppu vaan kuivunu kun seissyt 3-4 vuotta. No kuitenkin tuloksetta lyötiin kone lihoiksi ja katsottiin mitä se on syönyt
Öljypumpun sihti oli kokonaan tukossa ja niin huono että ei auttanut kuin repiä se irti.. mistä tollasia saa uusia vai asennanko itse uuden sihdin tohon vanhaan?
sisältä löytys myös iloinen yllätys uudet acl laakerit, takohilut. sitten ikävimmät jutut, kuparitahnaa . Edellisen edellisen omistajan outo tapa tunkea kuparitahnaa joka puolelle konetta, esim kk laakerit? jokainen avattu pultti autosta on kuparitahnan peitossa ja näin ollen pelottaa mitä tuolla vaihdelaatikossakin on kun en ole sitä avannut vielä..
Tekniikka ranskalaisilla
- t04 kiina turbo hukkaportilla
- iso välijäähy
- random takohilut ? (ei lue merkkiä, eikä ole wisecot)
- bosch suorasytytys
- zuikkis lastu
- 660cc suuttimet'
- 32maf
- walbro
- top mount rosteripakosarja
jollain kokemuksia kyseisestä turbosta? kokeillaan nyt eka tälla ja mietitään sitten jotain muuta tilalle jos ei mielytä.. :
Sitten tämä kiva yllätys minkä laippa on käyrempi kun pvn mikunin...täytyy tehdä kokonaan uus kun joku mennyt sen rälläkällä pilaamaan
Ikävimmät hommat ajattelin tehdä ekana, meinaan ruosteet pois..
Pientä pintaremonttia, vielä puuttuu pikku pätkä lokaria
Sit tein puolenmetrin pätkän uusiks runkopalkkia
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... sort=3&o=3
Takapäässä viel tämä fiksattava
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... sort=3&o=4
Tehtävälista ja mitä tehty
- 3 putkisto ja downpipe
- ulkonäön siistiminen (maalipinta todella hyvä, mutta erittäin pölyinen ja likainen)
- koneen kasaus Check
- konetilan maalaus Check
- alustan loppuun hitsaus ja massaus Check
- puslien vaihto Check
- tekniikan sovittaminen paikoilleen ja muu sählääminen Check
- sähköjen sumpliminen ja siistiminen
- koko alustan kasaus Check
- lohkon ja kannen koneistus Check
- uudet tiivisteet(cometic), öljyt, jakohihna(greddy), fmi seosmittari, uudet männänrenkaat Check
- uus b pumppu koska vanha sano sopimuksen irti seisomisen aikana Check
Mielipiteitä?
Oli itsekin aika ryhtyä kirjoittamaan projektitopicia, kun tällaisen japsin itselleni haalin kesän alussa. Aluksi oli tarkoitus laittaa ihan ajoon samantien, mutta ihan hyvä ettei hätiköity koska ois seurauksena ollut totaalinen konerikko.. Eli koko tarina lähtee käyntiin normaalista sunnuntai krapula päivän internet selailusta, jossa silmään osuu sattumalta nettiauton halvin s13 (2000€). Ei muuta kun soittoa myyjälle ja pienen pähkäilyn jälkeen oli jo kiire pankkiin nostamaan raheita uutta autoa varten. PAREMPIA KUVIA KUN SAAN KAMERAN TAAS!
Hakureissulta kuvaa
Tekniikka oli täysin mysteeri, omistaja sanoi ''vanhan omistajan tehneen koneremontin noin 3-4v sitten ja rahojen loppuneen kesken, niin oli jääny kasaamatta ja käynnistämättä.''
Laitettiin kone kasaan ja kokeiltiin saada pikkusta käyntiin, öljynpaineita ei syntynyt ollenkaan ja sahattiin konetta siinä toivossa että olisi öpumppu vaan kuivunu kun seissyt 3-4 vuotta. No kuitenkin tuloksetta lyötiin kone lihoiksi ja katsottiin mitä se on syönyt
Öljypumpun sihti oli kokonaan tukossa ja niin huono että ei auttanut kuin repiä se irti.. mistä tollasia saa uusia vai asennanko itse uuden sihdin tohon vanhaan?
sisältä löytys myös iloinen yllätys uudet acl laakerit, takohilut. sitten ikävimmät jutut, kuparitahnaa . Edellisen edellisen omistajan outo tapa tunkea kuparitahnaa joka puolelle konetta, esim kk laakerit? jokainen avattu pultti autosta on kuparitahnan peitossa ja näin ollen pelottaa mitä tuolla vaihdelaatikossakin on kun en ole sitä avannut vielä..
Tekniikka ranskalaisilla
- t04 kiina turbo hukkaportilla
- iso välijäähy
- random takohilut ? (ei lue merkkiä, eikä ole wisecot)
- bosch suorasytytys
- zuikkis lastu
- 660cc suuttimet'
- 32maf
- walbro
- top mount rosteripakosarja
jollain kokemuksia kyseisestä turbosta? kokeillaan nyt eka tälla ja mietitään sitten jotain muuta tilalle jos ei mielytä.. :
Sitten tämä kiva yllätys minkä laippa on käyrempi kun pvn mikunin...täytyy tehdä kokonaan uus kun joku mennyt sen rälläkällä pilaamaan
Ikävimmät hommat ajattelin tehdä ekana, meinaan ruosteet pois..
Pientä pintaremonttia, vielä puuttuu pikku pätkä lokaria
Sit tein puolenmetrin pätkän uusiks runkopalkkia
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... sort=3&o=3
Takapäässä viel tämä fiksattava
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... sort=3&o=4
Tehtävälista ja mitä tehty
- 3 putkisto ja downpipe
- ulkonäön siistiminen (maalipinta todella hyvä, mutta erittäin pölyinen ja likainen)
- koneen kasaus Check
- konetilan maalaus Check
- alustan loppuun hitsaus ja massaus Check
- puslien vaihto Check
- tekniikan sovittaminen paikoilleen ja muu sählääminen Check
- sähköjen sumpliminen ja siistiminen
- koko alustan kasaus Check
- lohkon ja kannen koneistus Check
- uudet tiivisteet(cometic), öljyt, jakohihna(greddy), fmi seosmittari, uudet männänrenkaat Check
- uus b pumppu koska vanha sano sopimuksen irti seisomisen aikana Check
Mielipiteitä?
Last edited by sokkapois on 14. Feb 2017 22:14, edited 2 times in total.
Re: Sokkapois's 200sx s13
Jos korisarja on kitattu koriin niin, ei jatkoon.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Sokkapois's 200sx s13
Mutta onhan sentään se 12mm mikuni useimmiten tiivis vaikka kuinka kiero onkin.
Seuraillaan!!
Seuraillaan!!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Sokkapois's 200sx s13
joo itseäkin harmittaa kun auto muuten todella siististi maalattu mut sit menty pilaamaan tolla kitillä.. Ois kiva saada ees puskuria tai helmoja irti. No ens kesä menee tälleen ja jos alkaa harmittamaan ni revin sitten koko auton palasiksi ja väsään uudestaan uusilla kujeilla. No tänään jotai edistystä, revin noita massoja pois ja sieltä paljastus lisää hitsattavaa ja vanhoja leimalappuja.
Sunnuntaina koneen kasaus ja kun noi ruostehommat alko ottamaan päähän ni kasasin imusarjan ja laittelin laakerit paikoilleen, kuitenkin ilman kuparitahnaa tälle kertaa..
Uudet männänrenkaat takohilukilkuttimiin ja tiivisteet
Ja jos joku tietävä voisi kertoa millä kierteellä toi öljyntulo lähtö on? ja millä porukka tiivistänyt tämän venttiilikannen jutun?
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... ort=3&o=10
Lopuks oli pakko fiilistellä pulverimaalatulla öljypohjalla
#pikkuhiljaa
Sunnuntaina koneen kasaus ja kun noi ruostehommat alko ottamaan päähän ni kasasin imusarjan ja laittelin laakerit paikoilleen, kuitenkin ilman kuparitahnaa tälle kertaa..
Uudet männänrenkaat takohilukilkuttimiin ja tiivisteet
Ja jos joku tietävä voisi kertoa millä kierteellä toi öljyntulo lähtö on? ja millä porukka tiivistänyt tämän venttiilikannen jutun?
http://s1115.photobucket.com/user/Sampp ... ort=3&o=10
Lopuks oli pakko fiilistellä pulverimaalatulla öljypohjalla
#pikkuhiljaa
Re: Sokkapois's 200sx s13
Tutun näkösiä ruostepaikkoja Jos tossa on kaikki nii pääset helpolla
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Sokkapois's 200sx s13
Joo toisen puolen korjasinkin jo kokonaan, ei tä vissii iha mädimmästä päästä ollut
Tänään pähkäilyvuoroon astus venttiilien nostajat ja turbo.
Oon koittanu kyseisestä kapistuksesta urkkia tietoja netistä, mutta vastaukset ovat todella ristiriitaisia.. osa sanoo että ihan hyviä kokemuksia ja toinen taas sanoo että räjähti ekana 500m aikana.
Purin vähän turboa ja tutkailin välyksiä, pientä sivuttais klappia ja ihan miniminimaalinen pitkittäistä. Voi selittyä sillä että on kuiva eikä ole öljyä sisällä?
Kyl sitä ainaki tasapainoitettu on mut tiedäpä näitä perssilmällä..
Sitten aloin miettimään tota hommelia kun turbolta lähtee downpipelle 2,5tuuman v panta liitin, jos rälläkällä vetäisin ton irti ja laittaisin tilalle 3tuuman? pelkään että alkaa ahdistamaan toi 2,5.. Kuvassa 3 ja 2,5 (itsellä eka turbo projekti ja jos joku asioista enemmän tietävä sattuu lukasemaan niin voi antaa vähä neuvoja miten ton kanssa tulisi toimia.)
Sit nakkasin noi venttiilit tuolta öljystä ja purin osiksi, yksi nostaja oli jumissa mutta sen sain korjattua pikku rassaamisella ja puhdistamisella. No yhden nostajan kohdalla tietenkin kävi niin että se prikka lensi sieltä sisältä suoraan sekatavarakoriin jossa aabout 50000 erinlaista pulttia,prikkaa ja kaikkea sälää. No soittoa pikkuveljelle että kaverit kasaan ja voittaja saa 5e kun löytää prikan No puolen tunnin päästä tuli soitto et prikka löytynyt ja selvittiin huokauksella! Lopuksi heitin noi kaikki polttoöljykylpyyn
Sit tällasenki huomasin tossa kun kytkintä pohdiskelin. Mistä näkee että onko kevennetty? paljon vakio painaa?
Huomenna koneen kasaus ja kaikkee jännittävää hyviä viikonloppuja kaikille!
Tänään pähkäilyvuoroon astus venttiilien nostajat ja turbo.
Oon koittanu kyseisestä kapistuksesta urkkia tietoja netistä, mutta vastaukset ovat todella ristiriitaisia.. osa sanoo että ihan hyviä kokemuksia ja toinen taas sanoo että räjähti ekana 500m aikana.
Purin vähän turboa ja tutkailin välyksiä, pientä sivuttais klappia ja ihan miniminimaalinen pitkittäistä. Voi selittyä sillä että on kuiva eikä ole öljyä sisällä?
Kyl sitä ainaki tasapainoitettu on mut tiedäpä näitä perssilmällä..
Sitten aloin miettimään tota hommelia kun turbolta lähtee downpipelle 2,5tuuman v panta liitin, jos rälläkällä vetäisin ton irti ja laittaisin tilalle 3tuuman? pelkään että alkaa ahdistamaan toi 2,5.. Kuvassa 3 ja 2,5 (itsellä eka turbo projekti ja jos joku asioista enemmän tietävä sattuu lukasemaan niin voi antaa vähä neuvoja miten ton kanssa tulisi toimia.)
Sit nakkasin noi venttiilit tuolta öljystä ja purin osiksi, yksi nostaja oli jumissa mutta sen sain korjattua pikku rassaamisella ja puhdistamisella. No yhden nostajan kohdalla tietenkin kävi niin että se prikka lensi sieltä sisältä suoraan sekatavarakoriin jossa aabout 50000 erinlaista pulttia,prikkaa ja kaikkea sälää. No soittoa pikkuveljelle että kaverit kasaan ja voittaja saa 5e kun löytää prikan No puolen tunnin päästä tuli soitto et prikka löytynyt ja selvittiin huokauksella! Lopuksi heitin noi kaikki polttoöljykylpyyn
Sit tällasenki huomasin tossa kun kytkintä pohdiskelin. Mistä näkee että onko kevennetty? paljon vakio painaa?
Huomenna koneen kasaus ja kaikkee jännittävää hyviä viikonloppuja kaikille!
Re: Sokkapois's 200sx s13
^ Ota kuva toiselta puolelta nii huomaa onko kevennetty vauhtis
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Sokkapois's 200sx s13
Laitappa nuo numerosarjat esille tuosta turbon tasaisesta osasta; nuita T04 kopioita on meinaan aika paljon ja vaihtelevin speksein, niin saattaisi vähän paremmin päästä kärylle. Ovat sitten tosiaan muuten aika vaihtelevaa laatua eli oikein käytettynä voivat kestää pitkäänkin kun taas jotkut hajoavat heti.
Muuten vaikuttaa hyvältä eli tuskin ainakaan huonompaan suuntaan lähtee menemään.
Muuten vaikuttaa hyvältä eli tuskin ainakaan huonompaan suuntaan lähtee menemään.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Sokkapois's 200sx s13
Joo nappaan kuvaa kun seuraavaks käyn tallilla niin katotaan mikä turbo se on miehiään.
Tässä tää päivä pähkinänkuoressa:
Eli alakerta ja kansi kasattu, huomenna imusarja ja pakosarja kuntoon. Varmaan sovittelen konetta huomenna ja sit ois tarkotus lohkot maalata viel. Ois ollu kyl fiksumpaa ku oli irti mut kyl se näinkin.menee.
Tässä tää päivä pähkinänkuoressa:
Eli alakerta ja kansi kasattu, huomenna imusarja ja pakosarja kuntoon. Varmaan sovittelen konetta huomenna ja sit ois tarkotus lohkot maalata viel. Ois ollu kyl fiksumpaa ku oli irti mut kyl se näinkin.menee.
Re: Sokkapois's 200sx s13
Iltaa taas foorumille pitkästä aikaa Inttiin vierähti viiminen vuosi, joten ollut vähän hiljasempaa. Heti kun tj0 oli selvitty niin alko tämä projekti taas kiinnostamaan, tilailin puuttuvat osat ja aloin kasaamaan kärryä. Ollaan päästy siihen pisteeseen että ensimmäinen startti häämöttää jo ihan nurkan takana. Kuvaa nykytilanteesta: Kone lykätty paikalleen ja siihen kylkeen clutchmasterin fx300. Tarkkasilmäiset huomaa että konehuone saanut maalin pintaan ja pakosarja vaihtunut alapuoliseen. Jäi teipin alle myös pieni pätkä tota punaista pitäis se vielä maalata.. Samalla saatiin muutama sentti lisää väliä pakosarjan ja jarrupääsylinterin väliin.
Löysin myös pakoputken autotallin takaata, joten koitetaan tosta rakentaa hyvä. Huomenna haen downpipeen tarvittavat putken pätkät, suunnitelmissa olis 2,5 tuuman lähtö pakopuolella josta suurenis supistekappaleella 3,5 downpipe ja loppu putki 3 downpipen jälkeen. Tuttavalta ostelin bensapumpun ja siihen kylkeen hain bensasuodattimen, suunnitelmissa pultata ne kiinni tonne vararenkaan koteloon piiloon ja tosta letkut koneelle. Tuli traktoriin tilattua coilitkin, niin saa paskan länään SAA ja Pitää tarjota vanteita privalla jos joltain löytyy hyvät kesävanteet tähän!
Löysin myös pakoputken autotallin takaata, joten koitetaan tosta rakentaa hyvä. Huomenna haen downpipeen tarvittavat putken pätkät, suunnitelmissa olis 2,5 tuuman lähtö pakopuolella josta suurenis supistekappaleella 3,5 downpipe ja loppu putki 3 downpipen jälkeen. Tuttavalta ostelin bensapumpun ja siihen kylkeen hain bensasuodattimen, suunnitelmissa pultata ne kiinni tonne vararenkaan koteloon piiloon ja tosta letkut koneelle. Tuli traktoriin tilattua coilitkin, niin saa paskan länään SAA ja Pitää tarjota vanteita privalla jos joltain löytyy hyvät kesävanteet tähän!
Re: Sokkapois's 200sX goes matalakittihirviö..
Tuli joku ebayn halpa coilisarja kokeiluun. Mitä netin syövereistä tutkin ni pitäis ainakin jotenki toimia, eipä ne mitään maksanukkaan.. Eilen tuli tota puolan paikkaa mietittyä kun ei tunnu mitään sopivaa löytyvän, joka paikassa tiellä ja hirveen näkönen.. No ei se tässäkään hieno ole, mutta olkoot.
Palaillaan kahden viikon päästä asiaan taas kun päästään reissusta kotiin
Palaillaan kahden viikon päästä asiaan taas kun päästään reissusta kotiin
Re: Sokkapois's 200sX goes matalakittihirviö..
Saattaa olla tyhmä kysymys mut miksi tuollainen puola? Näissähän vakiona on oma puola jokaiselle tulpalle.
Re: Sokkapois's 200sX goes matalakittihirviö..
Tuli mukana kun ostin tän ja pitäis olla ihan jees johonki 400hp asti ni pidetään nyt aluksi ainakin tämä mites porukka noitten välijäähyjen kanssa kikkaillu katsastuksessa? Putki jäähyn tilalle? Saa nähdä myös miten käy katin kanssa kun papereissa ei ainakaan lue vähäpäästöistä ja kuulemma trafin koneella sit taas voi lukea. No onneks vanha omistaja nakannu koko katin järvee ni eikai auta kun mennä kokeilemaa tuurilla.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests