Jalmarin CB3 Accord 90'

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 13. Mar 2016 16:52

weicco wrote:
jalmari wrote:Totta turiset. Joskus jostain Andy's Autosportista tms. lafkasta kahtelin noita, niin huusivat reilun satkun + rahdin, ja ei eritelty onko USDM vai EDM kontinkanteen passelit. Nuo pitää laittaa tilaten tiistaina, muuten ei saa mielenrauhaa. Keventää perän ilmettä mun mielestä mukavasti!

9293 valoilla ei ole väliä onko edm vai usdm, pelkästään sumari on erona. 9091 valoissa taas kontin valot on pidemmät. ;)
No nyt tuli uutta tietoa! Mää luulin että se kontin valojen pituusero pätis myös uudemman mallisissa... :facepalm:
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

weicco
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 74
Joined: 29. May 2012 14:19

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by weicco » 13. Mar 2016 22:15

Kontinluukutkin on täysin samanlaiset, se valojen välissä oleva muovi ainoastaan erilainen. :)
Mullo bemari

IG : weceworks

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 17. Mar 2016 22:04

Jjöö tuli vähä harjoteltua että miten se alkaa pannuhuone siliämään. Vänkärinpuolen iskaritornia tuli kihnuteltua ja ihan tyytyväinen oon tuotokseen. Vielä pitää aika monesta kohtaa ottaa pellille ja heftailla reikiä umpeen. Tuli rintapellistä riivittyä romua irti minkä kehtasi, ja loput lähtee kunhan nostan auton pukeille ja tiputan apurungot ja alustan pois puhdistusta varten. Aivan täyttä sheivausta tässä ei ajeta nyt takaa, ku mulle piisaa että isot näkyvät pinnat ois vähä vähemmän haulikolla tapetun reikäjuuston näkösiä. Täytyy tilata aliexpressiltä niitä bling bling fender washereita repullinen niin saa nakella vanhoilla kuppasilla pulteilla vesikkoa... Pari fotoa perään ettei mee ihan jaaritteluksi. Viimenen kuva Accordin kans harrastelua hidastaneen käyttis Sivikin helmasta -- kehtas katsuri sanoa että ois muka laho vehe. Moukka!

Image

Image

Image

:lol: :D
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 23. Mar 2016 15:50

Jos tätä lukee joku joka kokee tarvitsevansa kierroksen 14'' piikkirenkaita, niin mulle saa ehotella jotain viksun näkösiä 16-17''x 7.5''-> 4x114.3 jakoisia vanteita vaihdossa. Piikit on ihan jees kunnossa, kaks hyvää ja kaks vähä enemmän ajettua. Jääradalle aivan hyvät. En ainakaan vielä tee "Ostetaan"-palstalle ilmotusta, vaan kokeilen josko tärppäis. :)

Accordista sen verran, että konehuoneen väri on jotenkuten lyöty lukkoon ja muutenkin on koppahommelit ottanu vähän tuulta alleen. Lauantaina käyn noutamassa Paltamosta 9293 maskin, parkit, peilit, sisustan osia sekä laturia ja starttia sun muuta. Kesää kohti mennään... :) Fiilistelykuva:

Image

Edit: kuvassa ei siis ole pannuhuoneen tuleva väri, vaan filleri ja prikkojen kans vähä mallailtu mitkä reiät jää ja mitkä näkee hitsikoneen!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

weicco
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 74
Joined: 29. May 2012 14:19

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by weicco » 23. Mar 2016 21:00

Noi yhet 9293 etuvalot odottelee vieläkin täällä.. :D

Meinasitko takapuskurinkin vaihtaa 9293-malliin?
Mullo bemari

IG : weceworks

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 24. Mar 2016 08:49

weicco wrote:Noi yhet 9293 etuvalot odottelee vieläkin täällä.. :D

Meinasitko takapuskurinkin vaihtaa 9293-malliin?
Elä hävitä niitä! Hautaa vaikka pussissa maahan jos et muuta säilytyspaikkaa keksi :D :D Juu tarkoitus olisi myös takapuskuri vaihtaa. Lauantaina vilkaisen sieltä Paltamosta josko lojuisi nurkissa. Haluaisin sellaisen jossa ei ois lipassa vetokoukulle tehtyä koloa eikä muitakaan isoja orkosia, kun ei tuo lasikuidun/kitin kanssa lärvääminen ole oikein hallussa :D
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

weicco
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 74
Joined: 29. May 2012 14:19

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by weicco » 24. Mar 2016 10:25

Mul on jemmassa sellanenkin. :mrgreen:

Huvalta näyttää, voimia konehuoneen kanssa, ei kaikkein mukavinta hommaa. :D
Mullo bemari

IG : weceworks

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 25. Mar 2016 00:17

Kappas! Sovitaan joku sopiva könttäsumma jolla tavarat vaihtaa omistajaa! :) Vähä harrastelu hidastuu jälleen kun on ajolisenssin voimassaolon pitämisessä kaikenlaista rahanreikää. Juu sedanin konehuone kaipaa vielä työtä ja paljon! Onneksi tulee farkku ajoon nyt, niin saa rauhassa jatkaa toisen kans pakerrusta. Nyppäsin sedanin puskurin farkun keulalle lippoineen ja aijai 8-) Vielä metrin verran alaspäin ja I'll call it a day!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 31. Mar 2016 16:05

Tuli tehtyä kaupat 1996 i-SR Accordista peräisin olevasta H23Ax DOHC kokonaisesta kannesta, virranjakajasta ja suuttimista. Tämä ois tarkotus naittaa yhteen tuon 2.0 litraisen lohkon kanssa. Jonkin verran näitä on maailmalla tehtykin.

Tämmösellä "kokoonpanolla" on saatu jopa kestämään tämmösiä frankkeja:

-F20/F22 85mm bore alakerta
-H23 87mm bore DOHC kansi
-F23 86mm bore kansipahvi
-H23 jakohihna
-H23 kampiakselin kiilahihnapyörä
-F20/F22 kiristinrullat
+ muuta random venkslausta

Tätä lähen kokeilemaan ihan mielenkiinnosta, ilman mitään kunnianhimoisia tavoitteita. Niitä varten on muut keinot. Sitten herää kysymys, miksi tehä joku half-assed frankki kun vois hankkia suoraan kokonaisen H23 moottorin? No esimerkiksi sen takia, että sain kannen ja virranjakajan aivan naurettavan halvalla ja mulla on valmiiksi hyvässä hapessa oleva alakerta. Tietenkin mulla on myös se yksnokkainen F20-koneen kansi backuppina, että ihan kokeilumielessä mennään tän DOHCin kanssa.

Jatketaanpa suunnittelua kun saan kannen käsiini ens viikolla. Pidän tänne jonkinlaista päiväkirjaa aiheesta, paljonko vituttaa asteikolla 1-10 kun ei hommat mee niinkuin kusi lautaa pitkin :D

Ohessa hykertelyä aiheuttanut lanka CB7Tunersilta, kun jätkät ahtoivat kaasarikoneen alakerralla tehdyn muuten vastaavan kokoonpanon. Reilu 0,5 painetta ja 254hp @ 6000rpm :D Hulluja on maailma väärällään, sanovat...

http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread. ... 095&page=2
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 05. Apr 2016 20:59

Tuli H23 kansi, virranjakaja, suuttimet ymsyms romua noudettua Matkahuollosta. Sitähän piti heti sännätä pajalle kokeilemaan meneekö se lohkon päälle mitenkään päin... Siihen se asettu. Virranjakajan liittimet passas väriväriin F20 johtosarjaan jne.

Jeesuksen täynnä tervaa ja kuonaa tuo kansi on, mikä kielis "kohtuu pitkästä" öljynvaihtovälistä, mikä taas kertoo tarinaa miks tän kannen alla olleesta lohkosta on kiertari poikinu läpi. Kannessa ei damaa ainakaan näillä silmäilyillä, nokatkin aika hyvä kuntoiset. Eiku vaan pennit jonoon ja romut koneistamolle. Alkaa työrintamalla näyttämään valoisammalta niin josko sais kesäks ainaki koneen kasaan, vaikka ei auto ajoon tulekaan.

Pari paskaisen linssin läpi otettua fotoa:

Image

Image

Jatkakaa...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

t11ker1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 21
Joined: 09. Sep 2014 14:10

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by t11ker1 » 09. Apr 2016 10:47

Kuin osuu öljy tai/ja vesikanvat tossa H23 kannessa ja F2x lohkos yhteen? Muistelisin ainakin että esim. H22 kannessa oli joku ölkkäkanava vähän väärässä paikkaa, ja joutu täytehitsaa ja snurrailee.

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 09. Apr 2016 14:54

t11ker1 wrote:Kuin osuu öljy tai/ja vesikanvat tossa H23 kannessa ja F2x lohkos yhteen? Muistelisin ainakin että esim. H22 kannessa oli joku ölkkäkanava vähän väärässä paikkaa, ja joutu täytehitsaa ja snurrailee.
Muuten natsaa ihan kivasti, mutta yheestä kohasta pitää vähä täytehitsata. Jenkeissä äijät on tosiaan kasannu noita sen F23 soch vtec kansipahvin kans ja käyttäneet siinä paikassa jotakin liquid gaskettia tms. nimeltä Hondabond. Musta tuntuu aika hurjalta työntää kannen ja lohkon väliin jotakin silikonitiivisteliimaa tai vastaavaa värkkiä :D En äkkiseltään löytäny kuvaa miten se F23 kansipahvi istuu lohkon ja kannen kans mut ohessa kuva miten orkkis kansipahvi natsais. Tuo kolo aivan kannen alaoikeessa nurkassa on se ongelmakohta F23 kansipahvia käytettäessä. Vähä vaikeesti selitetty.

Image
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 18. Apr 2016 21:41

Puottelin etuakseliston pois puhdistusta varten, ja että pääsisin paremmin käsiksi pyörän koteloihin. Oli tiedossa pari huonosti tehtyä paikkaa sisälokasuojien yläpuolelta, ja kun kotelosta raavin massat pois paineilmataltalla niin lähti myös ne possumassalla ja popniiteillä litostellut paikat. Sieltähän löyty molemmin puolin melkoset holet. :D Eiku vua pistehitsit poraten ja kotelo auki. Sieltä koitin raapia suurimmat ruosteet pois, heftata uutta peltiä ja kotelo takas kii. Vielä pitää kotelon alareunaan hitsata suoraa peltiä että saan kaikki reiät pois, ja jostain plommin kohasta ruutata koko paska täyteen Dinitrolia. :D Vois paikata helevetin paljon paremminkin nuo mestat, mut itelle piisaa että siel ei oo reikiä. Eihän ne sisälokarin ja lokarin alta näy. Eihän? :roll:

Pari tuhnusta fotoa:

Eli kotelo auki ja sisemmästä reunasta ruosteiset osat pois ja uutta tilalle

Image

Ja kiinni:

Image

Pitää vielä se sisälokaria vasten jäävä alaosa hitsata tuohon koteloon kiinni niin saa suljettua koko hökötyksen. Vänkärin puolelle sama operaatio sitten. Kauhee siistiminen vaan paikoissa :D Pyöränkoteloista tulee nyt tämmöset sitte:

Image

Jatketaan turailuja taas viikon päästä...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by jalmari » 25. May 2016 13:41

"Oii Juuliska, oi Juuliska ja Budapestin yö..."

Katri Helenan ikivihreet tanhut ovat soineet katkeamattomalta C-kastilta taas muutaman päivän, ja siivittäneet tätä ruususen unta eteenpäin...

Tuli konehuone maalailtua ja tökittyä jarrusylinteriä ja sen sellaista tilpehööriä paikoilleen. Haaveet täysin sheivatusta konehuoneesta murenivat sen siliän tien kun todellisuus työmaan koosta ja meikäläisen aaltoilevasta motivaatiosta yhdistettynä polttavaan haluun ajaa tällä värkillä vielä joskus, iskivät päin kasvojani. "Se nyt on semmonen". :D

Käänsin C-kasetin ympäri ja Juuliskan taustalla humpatessa maalailin lohkon paukkuputelilla jonka kylessä luki lontooksi: ENGINE PAINT. Josko tuo pysysi tuossa alumiinilohkossa. Kantta oon pyöritelly muutaman kaverin kanssa ja arsinoitiin että vain yhtä koloa tarvii täytehitsata ja sitten oikasta koko komeus, että voin käyttää jo olemassaolevaa Victor Reinzin 5-kerroksista teräspahvia. Venttiilit puhdistelin karstoista. Kohta pääsee kasaamaan kantta uusilla vv-kumeilla!

Sama kaveri hommasi jostakin satoja litroja kiiltävän mustaa polyuretaanimaalia niin luultavasti sillä vetelen koko auton.

Muutama foto pönkittämään väitöksiä:

Image

Image

Ajovalot paikoillaan johtotehtävien takia:

Image

Image

Ja tässä kuvassa kannesta hitsattava kolo.

Image

En itse tohdi alumiinipuikolla tekemään kun en tiedä onko tuo kansi jotain seosalumiinia niin vien suosiolla ammattimiehille. :)
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jalmarin CB3 Accord 90'

Post by Kaze » 27. May 2016 10:04

jalmari wrote: En itse tohdi alumiinipuikolla tekemään kun en tiedä onko tuo kansi jotain seosalumiinia niin vien suosiolla ammattimiehille. :)
Pääsääntöisesti kaikki moottorista löytyvät alumiiniosat ovat enemmän ja vähemmän eri seoksia.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests